Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul İETT Ekspres Otobüsleri
123 ... 313233   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 1
messiah_haktan

17 yıl önce - Sal 28 Arl 2004, 03:47
[İST-A1.33] - İETT Ekspres Otobüsleri


Orjinal başlık; İETT VIP Otobüsleri idi, fakat değiştirildi.
Aşağıdaki yorumlar adı geçen başlık değiştirilmeden önce yapılmıştır, dikkatinize sunulur...


Böyle bir projeden haberiniz varmiy di?Nerden cikti durup dururken?

Alıntı:
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İETT Genel Müdürlüğü’nün ayakta yolcu kabul etmeyen, klimalı, çay-kahve ve gazete servisi sunulacak VIP otobüslerini yarın törenle hizmete sokuyor.

‘e-otobüs’ denilen 50 araç, kent trafiğinin yoğun olduğu bölgelerde hizmete sokulacak. 2500 otomobili trafikte devre dışı bırakmayı hedefleyen e-otobüslere iki biletle binilebilecek. Otobüsler dakik olacak, yolcular kalkış ve varış saatini bilecekler


http://www.hurriyetim.com.tr/haber/0,,sid~1@w~1@n ...264,00.asp




OsmanBey
17 yıl önce - Sal 28 Arl 2004, 08:34

Bende şimdi okudum bu haberi. Yani öbür (e-otobüs olmayan) otobüsler dakik değil, yolcular onların kalkış ve varış saatlerini bilemezler mi demek?

Klima tamam ama çay-kahve ve gazete abartılmış sanki.

Ayrıca adı niye "e-otobüs"? "e" ne için kullanılıyor acaba?


nesrin

17 yıl önce - Sal 28 Arl 2004, 10:29

Sabah servisle giderken reklam panolarında gördüm bu haberi, ama pek anlayamadım. Tamam işe giderken falan özel araçlarıyla insanlar trafiğe çıkmayacak ve böylece trafik pek yoğun olmayacak. Ama bu özel otobüs ne demek? Ayrımcılık değil mi şimdi bu?

Alp
17 yıl önce - Sal 28 Arl 2004, 11:00

VIP otobüs iyi bir uygulama olabilir ama hala denizi düşünen yok mu bu şehirde...Artık sahilyollarını iskeleye çevirseler ve bir şekilde her durak arasında bir iskele ile karşı trafiğini rahatlatsalar daha iyi olmaz mı?Şu anda karşıda çalışıp (Avrupa yakası) Anadolu yakasında oturan çoğu arkadaşımın iş servisi deniz otobüsü...Şirketleri bedava bilet veriyorlar ve her gün işlerine D.O. ile gidiyorlar...

nesrin

17 yıl önce - Sal 28 Arl 2004, 11:33

Artık sahilyollarını iskeleye çevirseler ve bir şekilde her durak arasında bir iskele ile karşı trafiğini rahatlatsalar daha iyi olmaz mı?

Belki güzel bir çözüm rahatlık adına ama. O zamanda Boğaz'ımızın halini bir düşünün şuanda bile gemi ve vapur trafiği yüzünden zaman zaman kötü bir görüntü oluşturuyor. Hatta balıkçıları bile kötü görüntü oluşturuyor diye kaldırdılar. Dediğinizin uygulandığını düşünün bir de



Alp
17 yıl önce - Sal 28 Arl 2004, 13:30

Bir yerde görüntü önemlidir ama işlev büyük şehirlerde daha da önemlidir kanımca.Bugün boğazın dengesi görüntüsü bozulmasın diye 20 yıllık köprülerden her gün binlerce araba geçir bu bir risk sonrasında gideceğin en kısa mesafe 10 km olsa bile İstanbul'da her gün 1 saat yollarda en iyi ihtimal ile gidiyorsa ve artık bu şehirde yaşamayı düşünmeye başlıyorsan ve sürekli de trafikte işin varsa bence görüntünün önemini ikinci plana atabilirim.Artık sanayi toplumu olmalıyız....

Hangi değerimizin görüntüsü boğaz kadar değerli bu konuda size hak veriyorum ama bir şekilde iskeleler kurulup ufak botlar ile 10-20 kişilik her durakta işlevsel bir deniz trafiği hoş olabilirdi.


irfan x
17 yıl önce - Sal 28 Arl 2004, 13:45

Alp bu dediğin boğazda biraz zor olur, ama şunu da hatırlatırım, deniz deyince illa boğaz akla gelmesin. Deniz yollunu İstanbul'da kullanmadığımız bir gerçek. Bu uygulama Marmara denizi kıyılarında ki semtler için çok iyi olurdu. Şu an İDO Bakırköy-Bostancı, Bakırköy-Yenikapı-Kadıköy arasında çalışıyor. Ama bence bu hatlar yeterli değil. Eminönü-Bakırköy faal olmalı, hatta Kabataş-Bakırköy hattı bile olmalı. Baoğaz hattı vapurları günün sadece belirli saatlerinde var. Eğer bu hatlar yoğunlaştırlılırsa kara trafiğine manzaralı bir alternatif olur. Aslında Boğaz'da gerekli yerlerde zaten iskeleler var, ama kullanımı yoğun değil.

nesrin

17 yıl önce - Sal 28 Arl 2004, 14:48

İstanbuldaki trafik sorunlarını bir sayarsak destan olur.
İki yaka arasında ulaşım (hergün gidip gelenler için) gerçekten çok zor. Bunun çözümü bence yeni imkanlar sunulacağına, eskiyi daha işe yarar hale getirmek. Mesela şuandaki hatlara düzen getirmek, yenilemek. Köprüleri güçlendirmek gibi.
Zaten gün günden yok olan tarihi İstanbul görüntüsünü biraz da olsa korumak gerek bence.


Alp
17 yıl önce - Sal 28 Arl 2004, 16:12

Yani Nesrin son cümlende öyle bir saptık ki konudan dışarıdan gelip okumaya çalışan ve senin satırlardan başlayan benim deniz trafiği konusunu anlamadan Ayasofya camiinde Metallica konseri versek nasıl olur? demişim zanneder.Yapma ne tarihi dokusundan bahsediyorsun...Kanlıcaya deniz otobüsü iskelesi değil Maltepe gibi sonradan dolgu yapılmış bir sahile yapılacak ufak bir iskele üzerinden binildiğinde inebileceğin bir Kadıköy ya da Bakırköyü anlatmaya çalıştık....Anında mimarı katleditasyona çevirdiniz...Bu sitenin bu haline de çocukluktan beri hastayım...
Boğazın güzel hali dediğin noktalarını da bana Burç'un ya da diğer üyelerin çektiği boğaz fotoları üzeirnde anlatabilir misin çok merak ettim neresini çok değerli buldun sudan gitmemek için bir sebep teşkil edebilecek mi acaba ?


nesrin

17 yıl önce - Sal 28 Arl 2004, 16:25

Ben size yönelik yazmamıştım o son cümleyi, genel olarak yazmıştım tek trafik sorunu için değil yani her konuda korunması amacıyla.
Yoksa sizin sorununuzu anlayabiliyorum. Avrupa yakasında bile bir yerden bir yere normalden daha uzun sürelerde varılıyor. Ama Boğazda bence hala güzel yerler var. (Tabi güzellik anlayışı değişir.) Bende zaten bu kanıya bu sitedeki fotoğraflar sayesinde ulaştım.
Neyse asıl konumuz e- otobus denilen araçlardı. Ben hala bu uygulamanın gerekçesini anlayamadım.



sayfa 1
123 ... 313233   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM