Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Cem D.
6 yıl önce - Pzr 16 Ekm 2011, 11:32

Alıntı:
kroki incelendiğinde 3. pist havalimanı terminalinin doğusunda yer alıyor yani körüklerin tam tersinde açaba uçaklar terminal etrafında taxi mi yapacak


Hayır, yeni pist çalışmasına paralel olarak terminal şimdikinin simetriği olacak şekilde doğuya doğru büyütülecek. Bu çalışma sırasında elbette yeni körükler de inşa edilecek.


Bugutay
6 yıl önce - Pzr 16 Ekm 2011, 16:12

Alıntı:
Hayır, yeni pist çalışmasına paralel olarak terminal şimdikinin simetriği olacak şekilde doğuya doğru büyütülecek. Bu çalışma sırasında elbette yeni körükler de inşa edilecek.


Yani şu anki terminal binasını bir yarım ay kabul edersek, karşısına yarım ay şeklinde bir terminal daha mı yapılacak?


Cem D.
6 yıl önce - Pts 17 Ekm 2011, 00:44

Alıntı:
Yani şu anki terminal binasını bir yarım ay kabul edersek, karşısına yarım ay şeklinde bir terminal daha mı yapılacak?


Evet. En azından öyle planlanmış durumda.



Bugutay
6 yıl önce - Pts 17 Ekm 2011, 11:29

Alıntı:
Evet. En azından öyle planlanmış durumda.


Çok güzel öyleyse, inşallah vazgeçilmez.

O zaman anladığım kadarıyla mevcut bina iç hatlar olacak, yeni yapılacak terminal de dış hatlar olacak (A380'e uyumlu pist o tarafta yapılacağına göre) O bina da en az 10 milyon kapasiteli olur toplamda 20 milyona çıkarız, ya da 15 milyon olarak yapılırsa 25 milyon ile Atatürk Havalimanını yakalarız Ayrıca böyle bir şey gerçekleşirse sanırım en az bir 10-15 yıl ikinci havalimanı gerekmez.


kerembey72
6 yıl önce - Pts 17 Ekm 2011, 21:06

DHMİ bütçesinin elverdiği ilk imkanla bir kısım kamulaştırmalara hemen başlamaları gerekiyor. Şu an itibariyle aşağı yukarı ne kadar bütçe gerektiği tespit edilmiş durumda. Fuar alanı inşaatı ve Esenboğa'ya yapılacak raylı sistem inşaatı başladığında aceleleri bir kat daha artacak. Yer sahiplerinin şu aşamada bir kaybı yok, hatta her geçen gün kazançları var.
Ancak her geçen gün değerlenen bölgede DHMİ işi sıkı tutup biran evvel harkete geçmezse, yeniden değer tespiti yaptırmak zorunda kalacak. İdarelerin bu kadar sorumsuz ve hesapsızca davranmasının sebebi parasının kamudan çıkıyor olması galiba.


adnan-a
6 yıl önce - Çrş 19 Ekm 2011, 17:08

İdarelerin bu kadar sorumsuz ve hesapsızca davranmasının sebebi parasının kamudan çıkıyor olması galiba.
Alıntı:


Yüzde yüz doğru bence...



kerembey72
6 yıl önce - Sal 15 Ksm 2011, 09:42
esenboğa ve yurtdışı transit uçuşlar


Kotil, THY’nin aldığı bu ödüller dolayısıyla East Capital’in Yönetim Kurulu Başkanı Peter Elam Hakansson’un bir makale kaleme aldığını, makalede Hakansson tarafından şu görüşlerin dile getirildiğini kaydetti:
”THY, Avrupa’nın en yoğun merkezi haline gelen İstanbul’dan 172 destinasyona direkt uçuş gerçekleştiriyor. Avrupa’nın en büyük havayolu olmayabilir. Ancak taşınan yolcu, filo ve koltuk kapasitesi bakımından saygı duyulur bir şekilde başı çekiyor. THY haricinde Avrupa’daki diğer hiçbir havayolu bu kadar yoğun bir direkt uçuş trafiğini tek bir havaalanından gerçekleştirememektedir."

Uyari gibi odul konusmasi.
THY nin en kisa zamanda Esenboğa havalimanını transit uçuşlar için de 2 merkez haline getirmesi gerekir. Lufthansa'nin Frankfurt'un ardindan Munih'i Hub yapmasi gibi.
Aksi halde Istanbul Atatürk havalimanına 30 saniyede bir ucak indirmenin yolunu bulmalari gerekecek. Hali hazirda 80 saniyede bir ucak iniyor.

Esenboğa'ya yapılması planlanan aynı anda 2 uçağın bağımsız iniş/kalkış yapmasına imkan verecek 3. paralel pist ile de THY nin önü açılacaktır.


CENK 12
6 yıl önce - Pts 05 Arl 2011, 00:20
kamulastırma


Yargıtay’dan imar mağdurlarına müjde

Yargıtay, taşınmazın imar planında yol, yeşil alan, park alanı, okul alanı vs. olarak gösterilmesi nedeniyle üzerinde malikin yapı yapmasının yasaklanmasının, kamulaştırmasız el atma niteliğinde bulunmadığını belirtmekteydi ve kamulaştırmasız el atmanın varlığından söz edebilmek için, idarenin öncelikle taşınmaza fiilen el atması, fiilen işgal etmesi (tesis, bina, inşaat yapması) şartını aramaktaydı. Bu sebeple imar planları mağduru binlerce arsa sahibi mağdur olmaktaydı.


özel mülkiyet konusu taşınmaza ister fiilen, ister hukuken el atılmış olsun, neticede taşınmazın kullanımına engel olunduktan sonra, sonuçları itibari ile mağduriyet açısından bir fark bulunmadığını, kaldı ki; son aldıkları tüm Yargıtay Kararlarının da bu yönde olduğunu açıklamıştı
Birde emlak vergın den muaf durum da ılgı arkadaslar beledeye muracat ederek dusurebırler


CENK 12
6 yıl önce - Pts 05 Arl 2011, 00:33

kamulastırma ıptal dıyen arkadaslar kesın bır bılgıye sayıp mısınız bılgınızı paylasırsanız sevınırım konu ıle yakın dan ılgılenıyorum
sımdıden tesekkurler


murats1907
6 yıl önce - Pts 05 Arl 2011, 09:20

Bence Esenboga nın büyümesi icin cok erken, zaten terminal günün 2 saati dısında sessiz bom bos bir yer. Yeni terminale para harcanıcagına mevcut terminal in raylı sistem ile ankaraya entegre olmasına oncelık verirlmeli.



sayfa 3
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet