Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Selcuk
14 yıl önce - Pzr 26 Arl 2004, 13:52
Yabancılar hızlı tren ihalesine koştu


Ankara - İstanbul hızlı tren projesinin ikinci etap ihalesinde Türklerle konsorsiyum kuran Alman, İspanyol, Japon, İtalyan ve Ukraynalı firmalar yarışıyor

Avrupa Birliği'nden (AB) müzakere tarihi alınmasının ekonomide estirdiği olumlu rüzgar, İstanbul - Ankara arası seyahat süresini 3 saat 10 dakikaya indirecek olan hızlı tren projesinin ikinci etap ihale sürecine de yansıdı. 701 milyon euroluk projenin ön yeterlilik ihalesine inşaat sektörünün önde gelen 11 firması, Alman, İspanyol, Japon, İtalyan ve Ukraynalı ortaklarla oluşturdukları konsorsiyumlarla başvurdu.
Hızlı tren projesinin ikinci dilimi olan Köseköy - Vezirhan arasındaki 101 kilometrelik bölümü ile Vezirhan - İnönü arasındaki 54 kilometrelik bölümü için ön yeterlilik süresi sona erdi. Ön yeterlilik için müracat eden 11 konsorsiyum, TCDD tarafından incelendikten sonra 16 Ocak 2005'te yeterlilik alan firmalar açıklanacak. Yeterli görülen konsorsiyumlar iki ay içinde tekliflerini sunacak. Tamamı dış krediyle gerçekleştirilecek projeye mayısta başlanması planlanırken, proje 36 ayda tamamlanacak. İkinci etap çalışmalarıyla hat 25 kilometre kısalacak.
Toplam 540 kilometre uzunluğundaki mevcut hattın modernizasyonu ile bazı kesimlerde önemli ölçüde kısalarak 7 saat olan demiryolu ulaşım süresi 3 saat 10 dakikaya düşürülecek. Alsim - Alarko liderliğindeki konsorsiyumun geçen yıl başladığı Ankara - Eskişehir arasındaki ilk etap ise 2005 sonunda tamamlanacak. Modernize edilen hatlarda saatte 250 kilometreye kadar hız yapan trenler çalışacak.

Ankara - Konya 2008'de
Öte yandan, toplam yatırım tutarı 600 trilyon lira olan Ankara - Konya demiryolu için de ihale süreci başlatıldı. 6 firmanın başvurduğu hattın müşavirlik hizmetleri ihalesini 1 trilyon 610 milyar lirayla Yüksel İnşaat kazandı. Proje 2008'e kadar tamamlanacak.


Ön yeterlilik için başvuran 11 konsorsiyum
Limak - Ircon (Hint Demiryolları İnşaa Şirketi)
Hochtief (Almanya) - Enka Gama Ortak Girişimi
Nurol - Rhomberg (Almanya) - Telvent (İspanya)
Tekfen -Elecnor - Cobra - Dimetronic (İspanya)
Yüksel İnşaat - Zscchokke - Locher (İsviçre)
Kolin İnşaat - Obrascon - ZS Brno (İspanya)
Yapı - Mowlen - Kıska - Obayashı (Japonya)
Alarko - Siemens (Almanya)
Cengiz İnşaat - İçtaş İnşaat CRCC (Hindistan) - CMC (Çin)
Doğuş, UKRmetrotunelbud - Ukrtranselekromontaj (Ukrayna) - Gülermak Yenigün İnşaat
Astaldi - Tepe İnşaat Akfen - Ansaldo (İtalya)


Alaris Ispanya


AVE Ispanya


Eurostar Italia


ICE3 Almanya


Thalys Belcika/Hollanda


Shinkansen Japonya


TGV Fransa



Bakalim hangi konsorsyum bu ihaleyi kazanacak? Insallah bu proje 2007´e kadar yetistirilir! Ve mutlaka Ankara-Izmir ve Istanbul-Izmir hatlari gerceklestirilmeli! Ve 2010´dan sonra da Karadeniz hati yapilmali (Istanbul-Ankara-Trabzon)!

Istanbul-Ankara
Ankara-Konya
Ankara-Izmir
Istanbul-Izmir
Istanbul-Eskisehir-Zonguldak-Samsun-Trabzon

Ve gelecekte mutlaka TCDD özellestirilmeli ve IMKB´de yer almali!



messiah_haktan

14 yıl önce - Pzr 26 Arl 2004, 14:55

Ne isler dönüyor yine?2008 yilinda bitecek hattin gercek hizli tren olmasi gerekti!!!Bosun bosuna mi bekledik biz simdi?540 kmlik hatti 3 saat 10 dakikada giden bir trenin ortlama hizi assa yukari 170 km/h ediyor! Ne hizli ne hizli,peehhh pehhhh!!!

Selcuk
14 yıl önce - Pzr 26 Arl 2004, 15:01

Haktan tren bütün hat´ta 250km/h gidecek degil ya! Mesela almanya da Köln´den Berlin´e üc bucuk saat gerekiyor ve bu hat´ta tren en fazla yarim saat 250km/h sürat´le gidiyor!

messiah_haktan

14 yıl önce - Pzr 26 Arl 2004, 15:04

Selcuk bu hat 2008 yilinda bitmis olacak ve trenin ortalama +250 km/h gidebilecegi bir hat insaa edebilirlerdi,edmelilerdi!!Köln-Berlin arasinda özel dösenmis bir ICE hatti yok,fazla hiz yapamamamasi normel trenlerin.



ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET