Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İzmir Karayolu ve Raylı Körfez Geçiş Projesi - (İZKARAY)
« önceki   1234 ... 808182   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege
cevap yaz
sayfa 3
hamdi levent
8 yıl önce - Pts 13 Hzr 2011, 16:17

bence önceliği belkahve tüneli ile bornova -kemalpaşa-turgutlu arası demiryolu hattı yani
izmir-ankara ve izmir-istanbul demiryolu ve otoyolları ve de kentsel dönüşüme ağırlık verilmeli
bir de izmir'in en büyük sorunlarından biri altyapısı hazır imarlı arazi bulmak zor bu konular çözüme kavuşturulmadan böyle projelere dev bütçeler harcanacağına acil ulaşım ve konut problemleri çözülmeli


walkers

8 yıl önce - Pts 13 Hzr 2011, 21:13

Alıntı:
bence önceliği belkahve tüneli ile bornova -kemalpaşa-turgutlu arası demiryolu hattı yani
izmir-ankara ve izmir-istanbul demiryolu ve otoyolları ve de kentsel dönüşüme ağırlık verilmeli
bir de izmir'in en büyük sorunlarından biri altyapısı hazır imarlı arazi bulmak zor bu konular çözüme kavuşturulmadan böyle projelere dev bütçeler harcanacağına acil ulaşım ve konut problemleri çözülmeli


Kelimesi kelimesine katılıyorum



berent
8 yıl önce - Sal 14 Hzr 2011, 14:50

Alıntı:

1. İzmir'e bir çevre demiryolu lazım mı?
2. Metro mu olacak, tramvay mı? normal demiryolu mu?
3. Nerelerden geçecek? Aktarma istasyonları neler?
4. Kaç bin yolcu hedefi olacak?
5. Getirileri neler olacak?

Forumdaşları bir de Berlin Ringbahn'ı incelemeye davet ediyorum;


1. İzmir'e çevre yolunun paralelinden geçen bir demiryolu hattı lazım. Kentleşme bu hızla sürerse 5 yıla kalmaz oralarda da şehir dokusu sıklaşır. Şimdiden önlem almalı. Nasıl İngilizler 150 küsur yıl önce Alsancak-Buca-Seydiköy ve Basmane-Karşıyaka-Çiğli banliyo hatlarıyla kente şekil vermişse bizimkiler de ilerisini düşünsünler.
2. Normal demiryolu olsun. (Ne tramvayı yahu, belediyenin hayal tramvay projeleri herkesin aklını başından almış)
3. Çevre yolunun yanıbaşından geçsin. Aktarma istasyonu ??? Daha hat yapılmamış ne aktarma istasyonu.
4. Varsın ilk başta hedef olmasın. Belediyenin İZBAN hedefi gibi olacaksa hedefsiz başlansın.
5. Şehrin hinterlandına şekil verecek. En büyük getirisi o olacak.

Berlin Ringbahn'ı inceledik. Benzerinin İzmir'de de olmasını istiyoruz. Çok şey mi istiyoruz İzmir olarak. Bir de şöyle bir durum var. Yıllardır İzmir'deki belediyelerin şehir içindeki demiryollarına olumsuz bakışına alışmıştık. TCDD İzban projesiyle belediyeyi de işletmeye ve kentiçi demiryollarını koruma sorumluluğuna katarak İzmir'deki raylı sistemi kurtardı. Şimdi İzkaray ile İzmir demiryollarına yeni hatlar eklenmesini istiyoruz.


Mehmet Ali Ergüvenç
8 yıl önce - Sal 14 Hzr 2011, 15:19

Berent hocam ben de böyle bir cevap bekliyordum. Sadece sizin gibi uzman bir kişinin cevaplarını almak istedim.

Bunların hepsini TCDD yapmalı, ulusal ağımıza dahil olmalı, yaparken berlindeki gibi 2 hattı banliyo treni için (İZBAN), 2 hattı diğer trenler için ayırır. Bağlanacak hızlı tren ağı, yük trenleri, kemalpaşa lojistik merkezi bağlantısı gibi bu hatlardan gider, şehiriçi trafik rahatlar.

Ben merkezi hükümetin metro hatlarını yapmasına karşıyım. Onun yerine o şehirdeki demiryolu ağına yatırım yapsınlar. İzmir'de metro falan yapmasınlar, İZKARAY yapsınlar, İZBANı manisaya uzatsınlar, bergamaya, çandarlıya. Denizliden, Aydından İzmir'e trenle ulaşımı geliştirsinler.
metroyla da belediyeler uğraşsın.


berent
8 yıl önce - Sal 14 Hzr 2011, 16:09

Estağfurullah Mehmet Ali bey uzman değilim sadece bu kentin yapısını ve demiryollarını iyi biliyorum. Yazıda bir şeyi unutmuşum. Eğer sayın Binali Yıldırım ille de körfez geçişini şart koşarsa bu projede hata etmiş olur. Varsın daire şeklinde bir ring hattı olmasın da yarım ay şeklinde olsun, bir tarafıyla da ulusal demiryolu şebekesine bağlansın. Sonuçta alternatif bir demiryolumuz olmuş olur.



erden karaoglan
8 yıl önce - Sal 14 Hzr 2011, 16:33

Alıntı:
en azından izmir için proje üretmişlerdi, proje üretmeyenler utansın

Yapmayacağı şeyi yapacakmış gibi gösterip milleti heveslendirmektense hiç proje üretmemek benim görüşüme göre daha iyidir.


Murat Caner
8 yıl önce - Sal 14 Hzr 2011, 16:34

Alıntı:
sallamasyon ve ütopik bir proje, oy toplamak için ortaya atılmış bir proje


İşe yaradı. İzmir bu projeye olumlu oy verdi.

Yüksek maliyetli ama demiryolu yatırımı olduğu için sonuna dek desteklerim. Köprü bölümünün yapımı gelecek yüzyıla biter...


İSMAİL ÇELİK

8 yıl önce - Sal 14 Hzr 2011, 16:49

Merak ediyorum ben İstanbulluyum İzmir için konuşmam uygun değil ama karşı olanlar niye olamazı sadece olamaz kelimesi yerine açıklayıp yazsalar bizim gibi şehri çok iyi bilmeyenler içinde faydalı olur kanaatindeyim.

Alıntı:
Yapmayacağı şeyi yapacakmış gibi gösterip milleti heveslendirmektense hiç proje üretmemek benim görüşüme göre daha iyidir.


Niye bu kadar önyargılısınız.İzmir'e iki kere geldim ahkam kesemem ama şunu söyleyeyim size 3 büyük şehir arasında maalesef en bakımsızı.


35CEM35

8 yıl önce - Sal 14 Hzr 2011, 17:02



hamdi levent
8 yıl önce - Sal 14 Hzr 2011, 17:37

ismail bey zaten sorunu yukarıda belirttik ve de neden olmaz olduğu herkesin malumu urla narlıdere çeşme ve çiğli menemen foça sahiline yapılaşma imkanı çok sınırlı bu sebeple proje bu yönüyle sıkıntılı ama izmir'in acil sorunu en önemli sorunu imaj sorunu kentsel yenileme sorunu ve yoğun nüfusun olduğu bölgelerde ulaşım sorunu zaten zamanında üç beş kişi yazlığına kolay gidip gelsin diye çeşme otobanı yapılmış ve çevresine de yapılaşma imkanı verilmemiş ama milyonlarca kişi için gerçekten çok önemi olan çevreyolu ise ancak hükümetin desteği ile yıllar sonra bitirilmiş işin özü izmir'de dev proje gecekonduların temizlenmesi sanayinin şehrin dışına çıkartılması şehrin merkezinde kent ormanlarının oluşması ve bornova-kemalpaşa-turgutlu demiryolu hattı ve izmir-istanbul izmir-ankara demiryolu ve otoyolu ve de çevre ilçelerde kurulacak üniversiteler tıp fakülteleri dev hastaneler sağlık turizmi asıl dev projeler bunlar..
bir de istanbul'a yapıldı e izmir'e de yapmasak olmaz düşüncesi bence hatalı bir düşünce
istanbul kanal projesi ve karadeniz kıyısına yeni şehirler bence çok muhteşem ve olması gereken muhteşem proje ama izmir'e uyacak proje değil ama hükümetin ulaşım projeleri ve kentsel dönüşüm noktasında söyledikleri takdire değer



sayfa 3
« önceki   1234 ... 808182   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege