Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
Orhan06
8 yıl önce - Cum 10 Şub 2012, 19:05

Peki bu hattın aynı Sincan-Batıkent hattındaki gibi birleştirilme ihtimali yokmu? Keçiören metrosunun son durağıyla Esonboğa metrosunun ilk durağı birleştirilemez mi?

İ.Hakkı Erdoğan
8 yıl önce - Cum 10 Şub 2012, 19:08

Havalimanı hattı da ağır raylı yapılırsa bu sefer, onu entegre ettiğiniz Keçiören Hattı iflas eder. Düşünsenize 6 vagonluk, 2750 kişilik tren havalimanından geliyor. Bu vatandaşların çoğu merkeze gidecek, yani pek çoğu Keçiören Metrosu'na binecek. Bir de Keçiören'in kendi yolcusunu ekleyince çok büyük yoğunluk olur.

Keçiören-Havalimanı şeklinde yapılırsa hafif raylı olmalıdır. Ulus-Havalimanı şeklinde yapılırsa ağır raylı sistem olabilir.

Benim istediğim ; Ulus-Havalimanı şeklinde diğer hatlardan bağımsız, havalimanı yolcusunu aktarmalarla yormayacak bir ağır raylı sistemdir.

Bir turisti düşünün, adam binlerce km uzaktan gelmiş. Metroya binecek, Keçiören'e kadar. Keçiören'de iniyor, yer altından diğer istasyona geçip diğer trene biniyor. Oteli Kızılay'daysa, AKM'de iniyor, öbür hatta geçiyor... Bunlarla uğraşacak..

Alıntı:
Büyükşehir'in planı uygulansa bence daha iyi olurdu. Evet maliyet açısından pahalı olurdu ama Ankara'mız ekstra olarak bir hat daha kazanmış olurdu. Neyse hayırlısı olsun diyelim.


Hangisinin olacağı belli değil. Belki ikisi de olmaz, yeniden planlanır. Ancak Bakan Yıldırım'ın gösterdiği güzergah bu. Şu hususu da ekleyeyim, onların elinde de benim elimdekinden daha fazla bilgi yok. Gerekli etütler falan daha yapılmadı, bu etütlere göre çok şey değişebilir.

Alıntı:
Peki bu hattın aynı Sincan-Batıkent hattındaki gibi birleştirilme ihtimali yokmu? Keçiören metrosunun son durağıyla Esonboğa metrosunun ilk durağı birleştirilemez mi?


Havalimanı hattının güzergahını değiştirirlerse bu dediğiniz olabilir. Ancak bu sefer yeni hattı da ağır raylı yapmak gerekir, bu da maliyeti arttırır.

Bunlar daha çok detaylı değerlendirilecek konular. Henüz kesin bir şey yok.



emre yildiz

8 yıl önce - Cum 10 Şub 2012, 19:20

Bence Esenboğa'dan başlayacak raylı sistemin güzergahı, Havalimanı- Akyurt fuar alanı- Pursaklar - Kuzey Ankara kentsel dönüşüm alanı-Altınpark-Aydınlıkevler-Dışkapı-Ulus şeklinde olmalıdır. Esenboğa-Keçiören hattını yapmak hem işlevsel olmaz, hem de projede ucuza kaçmak olur...

Düşensenize şehir merkezi sayılan Dikmen'de oturuyorsan, önce taksi/dolmuş vs. ile Kızılay'a gideceksin, Kızılay'da Batıkent metrosuna bineceksin, AKM'de inip, bağlantı yolundan ASKİ'de Keçiören metrosuna geçeceksin, Keçiören metrosunun Dutluk istasyonunda inip, Esenboğa hafif raylı sistemine bineceksin, son durakta inceksin...Zaten uçağa binmek için de en az 1 saat önce havalimanında olacaksın...Bu durumda, İstanbul'a otobüsle gitmek daha kısa sürebilir


İ.Hakkı Erdoğan
8 yıl önce - Cum 10 Şub 2012, 19:23

Alıntı:
Zaten uçağa binmek için de en az 1 saat önce havalimanında olacaksın...Bu durumda, İstanbul'a otobüsle gitmek daha kısa sürebilir


Aaa olmaz, ne otobüs ne uçak. İstanbul'a YHT ile gideceğiz 2 sene sonra.


Ömer YILMAZ
8 yıl önce - Cum 10 Şub 2012, 19:25

Alıntı:
Metroya binecek, Keçiören'e kadar. Keçiören'de iniyor, yer altından diğer istasyona geçip diğer trene biniyor.


Yani Esenboğa Havalimanı'ndan kalkan bir tren (Keçiören hattından) Kızılay'a kadar gitmeyecek mi?
Keçiören'de mi son bulacak?



İ.Hakkı Erdoğan
8 yıl önce - Cum 10 Şub 2012, 19:32

Alıntı:
Yani Esenboğa Havalimanı'ndan kalkan bir tren (Keçiören hattından) Kızılay'a kadar gitmeyecek mi?
Keçiören'de mi son bulacak?


Tren Dutluk'ta duracak, yer altından yapılacak geçişle doğrudan şu anda inşa edilen Keçiören Hattının Dutluk İstasyonuna geçilip, Keçiören Metrosunun trenlerine binilerek şehir merkezine gidilecek.

Ayrıca hatlar birleşik bile olsa, Keçiören Hattı Kızılay'a değil Maltepe'ye ya da Ulus'a götürecek.

Yani Esenboğa'dan Kızılay'a yolculuk ; Keçiören üzerinden birleşik hat yapılsa 2 aktarma ile ; Keçiören ile ayrı yapılırsa 3 aktarma ile mümkün olacak. Her türlü eziyet.


Ömer YILMAZ
8 yıl önce - Cum 10 Şub 2012, 19:38

Alıntı:
Ayrıca hatlar birleşik bile olsa, Keçiören Hattı Kızılay'a değil Maltepe'ye ya da Ulus'a götürecek.


Özür dilerim karıştırdım.

O zaman bu hat Kızılay'a gitmeyecekse gerçekten iyi olmayabilir. Aktarmalı yolculuklarla yol uzar.

Sonuç olarak - benim yanlış bilgilerimden sonra - Büyükşehir Beldeyesinin prıjesi daha mantıklı kaçıyor. Hem ağır metro hem ayrı hat.


Cem D.
8 yıl önce - Cmt 11 Şub 2012, 00:29

Bilmiyorum fizibilite çalışmaları neyi gösterir, fakat Pursaklar-Kuzey Ankara aksı Ankara'nın mesken ve işyeri bakımından ciddi potansiyele sahip bölgelerinden. Bunun dışında Çubuk ve Akyurt bölgelerinde tarım ve sanayi, Havalimanı bölgesinde de turizm ve işyeri bakımından yoğun bir talep olacak gibi.

Öte yandan Keçiören hattı bir muamma olarak sürüyor, her ne kadar sözleşmesi imzalanmış olsa da. Acaba Maltepe'den sonra Genelkurmay Kavşağı'na doğru uzatılması hala planlanıyor mu, hattın depo alanı olacak mı yoksa Macunköy'e mi bağlanacak, bunlar hala cevap bekleyen sorular. Bir yandan da Atapark, Ovacık ve Bağlum bölgelerinde de ciddi bir konut arzı var, bunları gözardı edemeyiz.

Bana göre olması gereken, Keçiören hattının orta ve uzun vadede kuzeyde Bağlum'a, güneyde ise Genelkurmay'ın altından planlanan hattaki gibi uzayarak Dikmen'e bağlanmasıdır. Böylece şehrin kuzeyi ve güneyi mevcut metro hattının zaten zorlanacak kapasitesini iyice kötüleştirmeden şehrin merkezi ile bağlanmış olacaktır.

Havalimanı hattının ise orta vadede Ulus-Pursaklar arasında yeni bir hat, Kızılay-Ulus arası mümkünse paralel ya da farklı kotta bir hat(Londra'daki Circle Line gibi), hatta mümkünse TBMM sonrasında güneydoğuya saparak Kuğulu ve Küçükesat üzerinden Bağcılar-Türközü civarına ulaşması sağlanmalıdır. (Son kısmı işin fantazisi tabii. ) Havalimanına ise Pursaklar'da metroya aktarılacak biçimde ve az yolcuyu yüksek hızda götürebilecek bir sistem şeklinde(shuttle?) Sarayköy-Fuar Merkezi-Havalimanı(hatta belki Çubuk? ) güzergahında ulaşılabileceğini düşünüyorum.

Böylece iki adet kuzey-güney aksında hat (Keçiören ve Pursaklar), bir adet entegre batı aksında hat (Eryaman-Batıkent-Kızılay-Çayyolu) ve iki adet doğu-batı aksını harmanlayan sistemle (Banliyö ve Ankaray), Ankara toplu taşımada sıkıntılarının önemli bir kısmını çözecektir. Dolayısıyla benim oyum belediyenin projesine.


Alper Minaz
8 yıl önce - Cmt 11 Şub 2012, 01:11

Güzergah Keçiören Metro hattına entegre edilecekse; Havalimanı- Akyurt fuar alanı- Pursaklar - Kuzey Ankara kentsel dönüşüm alanı-Altınpark-Aydınlıkevler'den devam edip Keçiören hattının Meteoroloji veya Dışkapı İstasyonuna bağlanamaz mı?

Bu şekilde protokol yolundan da geçmiş olacak belki ağır raylı sistemli de olabilir.Keçiören hattının tam ortasına denk gelir.


Cihan91
8 yıl önce - Cmt 11 Şub 2012, 01:37

7 km daha yapılıp Havalimanı hattı müstakil yapılsa daha iyi olurdu.
Ki bu vesileyle hem Subayevleri, Aydınlıkevler, Hasköy, Siteler vs. nüfusunu taşıyabilir; hem de Ulus-Bentderesi güzergahına girerek Ulus'un da merkezle metro bağlantısı olmuş olurdu.
Bence UBAK yapmasa bile bu 7 km lik eklentiyi Büyükşehir kendi imkanlarıyla yapmalı ileride.



sayfa 4
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet