Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 267
emrebiçer
5 ay önce - Pts 17 Oca 2022, 16:43

20 yıldır yapılacak!

ibrahimhy
5 ay önce - Sal 18 Oca 2022, 15:55

Çeşitli illerden metro haberleri yoğunlaşmaya başladı. Umarım kelebek etkisiyle başta Başkentimiz olmak üzere bütün illere yayılmaya başlar. Bu sayede herkes hızlı, konforlu ve ekonomik seyahat imkanına kavuşur. Metronun sadece ulaşım açısından değil, geçtiği güzergahtaki yerlere de değer katacağını belirtmek lazım. Bekleyip, güzel günler göreceğiz inşallah.

treune80
5 ay önce - Çrş 19 Oca 2022, 02:10

Alıntı:
bu konuda çok haklısın pik saatler harici m2 tarafanın yolcusu yok birde aktarmalar ücretli olunca iyice düşer bu sayı mesela sincan deniyor sincanla alakası yok velhasıl metro verimsiz istenilen yolcu kapasitesi yok üstelik yavaş
48 dakikalık süre otobüsle 40 dakika giden niye metroyu tercih etsin


Esenboğa'dan Gar'a giden bir havalimanı metrosu Keçiören'den geçerse yeterli yolcu sayısına ulaşır diye düşünüyorum. Komşu 2 ilçe arasında ulaşım yok. Ben Keçiören'den ne Pursaklar'a ne de havalimanına ters istikamette gitmek dışında ulaşamıyorum arabam yoksa. Bu tamamen saçmalık bence. Ankara'nın ulaşım sorununun da en büyük örneği. Bir de bu yeni gelen aktarmalarla ücretleriyle iyice soyulmuş oluyorum cebimdeki paraya göz dikiliyor. Bir an önce yapılmalı. Ulaşım ağı Ankara'da 2-3 katına çıkmadıkça gelecek her ulaşım zammı bizi bitiriyor.


farukaytac
5 ay önce - Çrş 26 Oca 2022, 10:56

Kamu Gözüyle adında güzel bir youtube kanalı var.Orada dinlediğim kadarıyla bakanlık bu sene de Esenboğa Havalimanı'nı yatırım kapsamına almamış.Sözde Cumhuriyetin 100. yılında havalimanı metrosuna kavuşacaktı başkent.Çivi bile çakılmadı.Hükümete Ankara adına hep dile getirdiğim eleştiriler:Ankara'da havalimanına metro yok hatta çalışması bile yok, yüksek kapasiteli güzel bir stadı yok, fuar alanı bir türlü bitirilemedi.

jan84
5 ay önce - Çrş 26 Oca 2022, 14:33

Projeye daha geniş bir perspektiften bakıldığında; mevcut projelerden ayrı olarak öncelikli amaç belirlenmelidir:
1- Havalimanına / havalimanından hızlı bir şekilde yolcu taşımak
2- Havalimanına güzergahına raylı sistem yapmak.

Kamu idarelerinin (yerel/merkezi) 2. amaç çerçevesinde proje yürüttüğü açıktır.
Ancak; hem Keçiören metrosunun uzatılması hem de yerel yönetimin (yapılacağı uzak ihtimal de olsa planı var diye yazıyorum)gar-ulus- anafartalar güzergahı güzel bir ulaşım ağı projesi olsa da gelinen noktada uzun vadeli plandan öteye geçememektedir.

Kısa vadede havalimanına ulaşım için nispeten hızlı ve ekonomik bir çözüm aranırsa bu, (yerel yönetim herhangi bir izinle vs. ile uğraşmadan)
Keçiören Metrosunun uygun bir istasyonundan (haritada dutluk daha uygun görünüyor diye belirttim ya da başka istasyon da olabilir.) havalimanına METROBÜS yapılması en az maliyetle en hızlı en optimal çözüm olarak görünmektedir.

Ankara'da otobüs üreten firmalar mevcut olduğundan bunlardan da görüş alınarak, yol eğimi uygunsa elektrikle (değilse doğalgazla) çalışan çevreci bir filoyla çözüm bulunabilir.

Keçiören metrosu uzatması da açılacağından YHT Gar-Kızılay bağlantısı da böylece gerçekleşmiş olur.
Ayrıca keçiörenin kuzey batı semtleri ve Pursakların da toplu ulaşımı bir nebze çözülmüş olur.

Uzun vadede havalimanı güzergahındaki hatta güzergah ötesi semtlere (üniversite gibi) raylı sistem yapılmalıdır. Burada yaşayanların tabii hakkıdır.
Ancak, bu çözüm havalimanı yolcusu düşünüldüğünde optimal çözüm olmayacaktır. Bu odakla, bu hatlar uzun vadede yapılmalıdır ama ucuz, hızlı alternatifler de bulunmaktadır.
Fotoğraflarda görüldüğü gibi başkentray hattına ek yapılabilir. Bu suretle başkentray daha aktif kullanılır. Havalimanı ulaşımı daha hızlı olur. Nitekim esenboğa gibi şehir merkezine uzak kırsal yerlerdeki avrupa kentleri örneklerinde ulaşım bu şekilde bölgesel trenlerle sağlanır. Bununla birlikte, hattın üzerinde yeni gelişme bölgeleri ortaya çıkar. Uzun vadede hattın çubuk ve ötesi gibi uzatma imkanı olur.

Cetvelle, kuş uçusu çizimle hat olur mu? diye haklı eleştirilere cevabım:
Çizilen bölge temsilidir, yerleşim yok denecek kadar azdır, arazi engebe evet ama tünel teknolojisi son yıllarda çok gelişmiştir. Yerleşim yerlerinden geçirilen yer altı metrosu karşısında yer üstü banliyönün kilometre başı maliyet hesaplarına bakmanızı öneririm.
saygılar..


(+)





(+)








Yakup

5 ay önce - Çrş 26 Oca 2022, 14:44

Alıntı:


Kısa vadede havalimanına ulaşım için nispeten hızlı ve ekonomik bir çözüm aranırsa bu, (yerel yönetim herhangi bir izinle vs. ile uğraşmadan)
Keçiören Metrosunun uygun bir istasyonundan (haritada dutluk daha uygun görünüyor diye belirttim ya da başka istasyon da olabilir.) havalimanına METROBÜS yapılması en az maliyetle en hızlı en optimal çözüm olarak görünmektedir.


Metrobüs yapilirsa metro hayal olur…

Cünkü yetkililer hep kolay yolu secerler..

En iyisi metrobüs planlari tuvalete döküp bir an önce metroya baslanmali..!!


emrebiçer
5 ay önce - Çrş 26 Oca 2022, 21:33

Düşünceler güzel lakin ben artık hiçbir şey beklemiyorum. Tamamen kendi haline bırakılmış şehir.

Baran123
5 ay önce - Prş 27 Oca 2022, 10:44

İhtiyaçlar çok fazla ve eldeki bütçe belli. Daha İstanbul bile ki Türkiye'nin en önemli iki havalimanı İstanbul'da, bu sene metroya kavuşacak. Hatta seneye de devam edecek olan Halkalı bağlantısı var. İstanbul dururken önceliğin Ankara'ya verilmesi saçma olurdu. Orası tamamlandıktan sonra da en öncelikli havalimanı metrosu burası olacaktır. Önceliklendirmeye bakacak olursak sıralama gayet doğru ve yapılması gereken oldu. Önce İstanbul sonra Ankara olmalı. Ancak Ankara havalimanı için bütçeler belliyken verilen vaad erken oldu. Ancak seneye ya da ondan sonraki sene bu metro başlanabilecek görünüyor. Ha bu arada eldeki bütçe belli iken ve ihtiyaçlar bu kadar fazlayken Yap-İşlet-Devret projelerinin de ne kadar yerinde olduğunu hep birlikte görüyoruz. Özellikle İstanbul bu Yap-İşlet-Devret'lerden en çok faydalanan şehir oldu. Şu anda bu projelerin bütçeyle yapılması beklenseydi trafik felç durumda olacaktı. Ama neyseki böyle bir duruma düşmedik. Tabi böyle birşeyin kıymeti bu büyük sıkıntılar yaşanmadığı için de çok anlaşılmıyor diye düşünüyorum. Sonuç olarak şunu söyleyebilirim ki artık Ankara havalimanı metrosu öncelikler arasına girmeye yaklaşmıştır. Ve bir iki yıla da bütçeye gireceğini düşünüyorum.

mustafaunalin
5 ay önce - Prş 27 Oca 2022, 14:28

Alıntı:
İhtiyaçlar çok fazla ve eldeki bütçe belli. Daha İstanbul bile ki Türkiye'nin en önemli iki havalimanı İstanbul'da, bu sene metroya kavuşacak. Hatta seneye de devam edecek olan Halkalı bağlantısı var. İstanbul dururken önceliğin Ankara'ya verilmesi saçma olurdu. Orası tamamlandıktan sonra da en öncelikli havalimanı metrosu burası olacaktır.

İstanbul Avrupa yakasında M1a ilk hatlarındandır şehrin Atatürk Havalimanına ulaşımı sağlayan metrodur.Yani yıllar yıllar önce İstanbul havalimanına ulaşım sağlanmaktaydı.Yeni havaalanınada keza iki koldan metro ulaşımı için hiçbir hatta katedilemeyen hızla ilerleme sağlandı.
Anadolu yakasındaki metroda oldukça uzun zaman oldu inşası başlayalı bitmek üzere.
İzmirde İzban var Bursa bile bu gidişle hızlı tren sayesinde bizden önce kavuşacak demiryoluyla ulaşım hizmetine ki bu şehirde potansiyelinin çok altında hizmet alıyor bu konuda.
Hal böyleyken Esenboğaya metro yada banliyö ile şu zamanda ulaşımın olmaması ve bunun için sıfır adım atılması açıkça gözden çıkıldığının kanıtıdır başkada bir izahı olamaz..!
Birde Çamlıca metrosuna başlandı diyelim diğer hatlar havaalanına ulaşımı bir an önce sağlamak için peki bu hat yerine Esenboğaya miktar ayırılamazmıydı istense bal gibi öncelik tanınırdı en azından birşeylere başlanmış olurdu...


mursel kasap
5 ay önce - Prş 27 Oca 2022, 19:51

Boşuna konuşuyoruz ankaramıza üvey evlat muamelesi uygulanıyor.Yemin ederim diğer şehirleri kıskanıyorum artık.Bu kadarda geriden gitmez bu şehir.



sayfa 267
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet