Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 228
mert06mert
1 ay önce - Pzr 14 Hzr 2020, 13:30

Metro yapılmasındansa keşke buraya banliyö tarzı bir sistem kurulabilse. Mesafe uzun, ve de ESB yolu ekspres yol gibi olduğundan, metro-kara yolu arasında her zaman için kara yolu lehine süre avantajı bulunacak. Bu da Esenboğa'ya gidecek muhtemel bir metro hattının kullanımının düşük olacağını gösterir. Taş çatlasa bu hatta günlük 30-40 bin yolcu anca taşınır. Ama banliyö hattının yapılması halinde, kara yolu ile olan zaman farkı daha az belirgin olur, hatta trafiğin yoğun olduğu saatlerde banliyö süre avantajı dahi sağlayabilir. Yani hız avantajı şöyle olur, teknik sebeplerden dolayı metro hattı yapılırsa işletme hızı maksimum 60-70 km/h seviyelerinde seyreder. Aynı şu andaki metro hatları gibi. Ama Başkentray'a bakarsak 90 km/h'ye kadar çıkıyor ve uygun mesafe aralığını yakaladığınızda bunu 100 km/h hıza çıkarmak da zor değil.

Yani bir benzetme yapacak olursak, Esenboğa'ya yapılacak muhtemel bir hat, M3 Batıkent-OSB hattı gibi olacak. M3 hattı üzerindekiler de herhangi bir süre avantajı bulunmadığından metroyu tercih etmiyor. Bu sebeple M3 hattı çok az yolcu taşıyan bir hat. Esenboğa'ya yapılacak hat ise M3 güzergahından daha yoğun bir güzergahtan geçmiyor, hatta güzergahı çoğunlukla boş araziden oluşuyor. Bölgedeki arsa veya ev sahiplerinin, varlıklarının metro yapılması ile beraber değerleneceği şeklindeki düşüncelerini anlamak zor değil, fakat metro yapılsa dahi onların bile kullanmaması çok muhtemel. Yani sırf bu amaç uğruna milli servet bir nevi boşa harcanmış olur.

Ama bir şekilde banliyönün uzatılması halinde daha az maliyetle Pursaklar ve Esenboğa harici Çubuk ve Akyurt'a da raylı sistem gidebilir. Bununla beraber, banliyönün işletme hızı metroya kıyasla daha yüksek olduğundan bölgede yaşayanlar gerçekten hızlı bir biçimde merkeze ulaşırken, diğer merkez ilçeler de hızlıca Esenboğa'ya ulaşabilir.

Başkentray'ın şu anda işletilemediği ortada. Fakat düzeltilemeyecek bir tarafı da yok. Ve banliyöden de eski banliyö algısını düşünüp korkmamak gerekir. Nitekim New York (LIRR, Metro-North) , Londra, Paris (RER), Berlin (S-Bahn) gibi şehirlerde banliyö, ulaşımda önemli bir yer edinmiş durumda. Mesela Almanya'daki kentlerin banliyö hatlarına (S-bahn) bakarsanız benzer bir sistemin Esenboğa için biçilmiş bir kaftan olduğu sizin için de belli olur zaten. Uzun mesafelerde banliyönün hızı sebebiyle daha avantajlı olması bir kenara, hattın da yük taşımasına olanak sağladığı için Çubuk-Akyurt tarafının sanayileşmesine ve gelişmesine daha fazla katkı sağlayabilir. Bu tarafta evi-arsası olan bence metro yerine banliyö istesin.

Umarım bu hattın sürüncemde kaldığı şu dönemlerde biraz olsun Başkentray düzene oturur ve bu tarz fikirler de konuşulmaya başlanır.


MURAT0660
1 ay önce - Çrş 17 Hzr 2020, 01:00

Mert bey çok haklısınız ama daha 10 yıldır dillendirdikleri metroyu yapmıyorlar. Şu saatten sonra banliyoya girişecek cesaretleri olduğunu sanmıyorum. Hoş en az 2023'e kadar bir inşaat ve yapım çalışmasının başlayacağınıda düşünmüyorum.



eretna1048
1 ay önce - Çrş 17 Hzr 2020, 08:46

Mert06mert senin kafan mı güzel havalimanı metrosunu günlük 30 40 bin kişi kullanır diyosun.. Metroyu sadece havalimanına giden mi kullanır. Yap baklım protokol yolundan aydınlık hasköy yeşiloz pursaklar halkı nasıl kullanıyor bi bak. Yaplacak mı nerde ogünler sözde stad yapılacaktı 20 sene opera binası 30 sene...

Mhmt06_06
1 ay önce - Sal 23 Hzr 2020, 23:32

Bu hattın Kuyubaşından uzatılması, ileride de Kuyubaşı-YHT Garı hattıyla YHT Garına bağlanması planlanıyor.

MURAT0660
1 ay önce - Çrş 24 Hzr 2020, 01:13

Daha çoook planlanır.



Serkan Berk
1 ay önce - Çrş 24 Hzr 2020, 10:10

2014 Mart ayından bu yana, kaçıncı çeyrek oldu? Sayan da yok. 😀

2019 Mart ayından beri de gazeteler, çeyrek satmayı bıraktı, yarımı bile unuttu. Artık 4,5 yılda bir yazarlar. 😁


muratyagan
1 ay önce - Prş 25 Hzr 2020, 20:15

Seçime yakın vaatler dile getirmeler Göstermelik temel atmalar başlar Bölge halkı da inanır Aynı sistem devam eder


mertgil
1 ay önce - Prş 25 Hzr 2020, 20:36

Seçimler gelse de yeni vaatleri duysak artık.Metro Gicik üzerinden olsa da olur.


Mehmet0660
1 ay önce - Prş 25 Hzr 2020, 20:40

buraya yazıyorum seçime 3.5 yıl ilk kazma vurulması bile bile çok zor
inşaallah yanılırım


MURAT0660
1 ay önce - Cum 26 Hzr 2020, 03:23

Esenboğa metrosu maliyeti 1 milyar dolar civarında. Yani şuanki kurla 6,9 milyar tl. Hükümet 10 milyar dolar için bile swap anlaşması yapacak haldeyken şuan bir milyar doları kimse bu projeye gömmez. İlk kazmanın vurulmasına en az 5 sene var buraya yazıyorum. 5 seneye bölge biraz daha büyür, Yıldırım Beyazıt Üniversitesi 2.etap kampüs inşaatı falan biter anca potansiyel görülür ve başlar. 5 sene sonraki okuyucular bu mesajı okuyunca ne hissedecek acaba...



sayfa 228
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet