Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
İ.Hakkı Erdoğan
8 yıl önce - Prş 12 Oca 2012, 17:14

Alıntı:
Esenboğa metrosundan haber olmadığı gibi Keçiören'den İstanbul ve Eskişehir Yollarına bağlanacak 15 km'lik tünellerden de ses yok. Güya 3 sene içinde tamamlanacaktı. Gerçi 2025 te başlar 2028 de tamamlanırsa mantık olarak doğru oluyor 3 yıl sözü.


O tünel işi zor iş, para lazım. Ya YİD ile yapılması ya da hükumetin(İzmir-Konak Tüneli gibi) yapması lazım.


emre yildiz

8 yıl önce - Prş 12 Oca 2012, 17:31

Eryaman, Çayyolu ve Keçiören metroları bitmeden, Başkentray tamamlanmadan bir metrelik dahi yeni raylı sistemin temeli atılmamalıdır...Bugün için Eskişehir yolunun Kentpark-Armada arası, Keçiören Fatih köprüsü ve İstanbul yolu Çiftlik kavşağı-Yenimahalle köprüsü arası trafik tarihinde olmadığı kadar yoğun ve hatta felç durumda. Bu Ankara'da çok alışık olmadığımız bir durum, o nedenle yukarıda bahsettiğim her 3 metro hattının ve Başkentrayın acilen bitirilmesi ve eldeki yarım kalan projelerin tamamlanması lazım ki, yeni hatlara kaynak ve zaman ayrılabilsin...



akın akpınar

8 yıl önce - Pzr 15 Oca 2012, 22:09

başkan bugün kanalturkde konuştu 3-4 sene gibi bir süreden önce başlamaz dedı gerisini siz düşünün 2 senede inşaat sürse 6 sene hayırlı olsun

İ.Hakkı Erdoğan
8 yıl önce - Cmt 21 Oca 2012, 16:27

Ulaştırma Bakanlığı 2012 bütçesinde, Esenboğa Metrosu'nun etüt ve proje çalışmaları için 1.2 milyon TL kaynak ayırmış.

Gökçek'in tarif ettiği güzergahta gerçekleşirse, Esenboğa Hattı ile Ankara Raylı Sistem Haritası şu şekilde olacak :



(+)


Ömer YILMAZ
8 yıl önce - Cmt 21 Oca 2012, 16:32

Esenboğa Hattı, Kızılay'a kadar Batıkent hattı ile birlikte mi gidecek yoksa ayrı hat mı olacak?

Benim düşüncem ayrı hat zor olur, fakat Batıkent hattıyla da giderse seferlerde aksamalar yaşanabilir. O hat 2 hattı birden kaldırır mı?



İ.Hakkı Erdoğan
8 yıl önce - Cmt 21 Oca 2012, 16:43

Alıntı:
Esenboğa Hattı, Kızılay'a kadar Batıkent hattı ile birlikte mi gidecek yoksa ayrı hat mı olacak?

Benim düşüncem ayrı hat zor olur, fakat Batıkent hattıyla da giderse seferlerde aksamalar yaşanabilir. O hat 2 hattı birden kaldırır mı?


Ayrı olması için de Sıhhiye-Kızılay arasını kazmak gerekir, bu da biraz zor görünüyor.


hakan_ank
8 yıl önce - Cmt 21 Oca 2012, 19:38

diğer metro hatlarımıza kavuşalımda esenboğada yapılır buda yılan hikayesine dönmez umarım bütün metro hatlarıda açılmadan bu işe kesinlikle girilmemeli

İ.Hakkı Erdoğan
8 yıl önce - Cum 10 Şub 2012, 18:28

Ulaştırma Bakanlığı ve EGO, bu hatta proje hazırlıklarını sürdürüyor. Bakanlığın çalışmasına göre hat Kızılay-Havalimanı şeklinde değil Keçiören-Havalimanı şeklinde yapılacak.

Bu hattın ilk istasyonu Dutluk Kavşağı'nın altı olacak. Bu yeni istasyonla inşaatı devam eden hattın Dutluk İstasyonu arasındaki Anavatan Caddesi'nin altından yer altı geçişi yapılacak. Havalimanından gelen yolcular, şehir merkezine gidebilmeleri için tren değiştirmeleri gerekecek. (Yani farklı hatlar olacaklar, birbirinin devamı olmayacaklar ve büyük ihtimal havalimanı hattı hafif raylı sistem olacak, Keçiören zaten ağır raylı yapılıyor)

Havalimanı hattının güzergahı Dutluk Kavşağı'ndan başlayacak ve Özyurt Caddesi'nden devam edecek. EGO hareket noktasının bulunduğu mevkide viraj alıp, Kuzey Ankara'ya gidecek. Oradan çevre yolunu aşıp ; Pursaklar, Saray, Fuar Alanı istikametinde devam edip son olarak havalimanına varacak.

Bu anlattığım hat Ulaştırma Bakanlığı'nın planlamasıdır(yaklaşık 18km).



(+)


Büyükşehir'in planı ise şöyleydi(yaklaşık 25km):



(+)


Ömer YILMAZ
8 yıl önce - Cum 10 Şub 2012, 18:53

Alıntı:
Bakanlığın çalışmasına göre hat Kızılay-Havalimanı şeklinde değil Keçiören-Havalimanı şeklinde yapılacak.

Bence en mantıklısı. 2 farklı hat yapasıya bu hem ekonomik hem de daha güzel olur
Alıntı:
büyük ihtimal havalimanı hattı hafif raylı sistem olacak


Ağır metro yapmak yerine hafif raylı sistem yapmak gelecek için hata olabilir. Keçiören nüfus bakımından oldukça büyük bir ilçe. Tek metro hattı gelecekte zaten yetmeyebilir. Eğer bu hat Keçiören üzerinden yapılırsa bir nebze olsun rahatlama olabilir ancak Havalimanı hattı da diğer hatlarla uyumlu olarak ve ağır metro standartlarında yapılırsa Keçiören gelecekte o kadar da büyük bir sıkıntı çekmez.

Eğer LRT yapılırsa (şu an için mantıklı olabilir) gelecekte Keçiören hattına bir ağır metro kadar katkı sağlayamayabilir. Bence bu konuda yetkililerin çok iyi düşünmesi gerekir. Havalimanı tarafına hiç gitmedim ancak gelecekte çok gelişeceği ve şehrin bu yöne kayacağı söyleniyor.


ufuk06
8 yıl önce - Cum 10 Şub 2012, 19:04

Büyükşehir'in planı uygulansa bence daha iyi olurdu. Evet maliyet açısından pahalı olurdu ama Ankara'mız ekstra olarak bir hat daha kazanmış olurdu. Neyse hayırlısı olsun diyelim.



sayfa 3
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet