Ana Sayfa 892 bin Türkiye Fotoğrafı
ufuk06
3 yıl önce - Pzr 22 May 2011, 20:48
Gümüşdere Ihlamur Vadisi Projesi


Keçiören’in yükselen vizyonuna yeni bir değer katacak olan dere ıslahı projesi sadece Keçiören halkına değil tüm Ankaralılara hitap edecek şekilde planlanmıştır bir projedir.

Dere çevresinin peyzaj alanları ve sosyo-kültürel tesislerle desteklenerek oluşturulan proje sayesinde suyun doğal dinlendirici etkisi yanında doğa ile insanı birleştiren ve kentin nefes alınan alternatif bir bölgesi haline getirilmesi amaçlanmaktadır

Keçiören Belediyesi olarak Çubuk Çayının Kamil Ocak Mahallesi Fruko yanından başlayarak Kalaba Mah. girişindeki Botanik Parkının bitimine kadar olan kısımda "Ankara Kent İçi Akarsu Koridoru İçinde Gümüşdere Ihlamur Vadisi 3100 mt Lik Rekreasyon Projesi " adı altında 1/1000 ölçekli avan proje çizilmiştir.

Proje kapsamında tasarlanan kullanımlar DSİ Bölge Müdürlüğü ile işbirliği halinde taşkın önleme debisi dikkate alınarak hazırlanmıştır.

Projede;.

Mülkiyet problemi olmayan kısımlarda taşkın önlemede kaybedilen debi kadar, debi kazanmak şartıyla;

Işıklı su gösterisi,

Balıkçı göleti, balıkçı kulübesi,

Motorlu Kayıkların gezinti sirkülasyonu 1200 m'de sağlanacak,

Gondollar ve Kürekli Kayıklar,

Gezinti yolları,

Oturma ve seyir terasları,

Yeşil alanlar, Su bitkileri, Soğanlı Bitkiler ve Tropik Sera,

İskele ve Köprüler,

Bisiklet yolu, kaykay yolu ve yürüme yolları,

Uzaktan Kumandalı Araba pisti şeklinde proje tasarlanmıştır.

Bu tasarım su kaynaklarının bütüncül yönetime katkı sağlaması kent kimliğine ve kentsel estetiğe katkısı gibi işlevler ile suyun kent peyzajında ne kadar önemli bir yere sahip olabileceğini kanıtlamaktadır.

Avan proje niteliğindeki 1/1000 ölçekli proje DSİ yetkililerince kabul görmüştür.Tüm Alt Yapı Etütleri Tamamlanmış Sondaj ve Hidrolik hesaplarına başlanmıştır. 2011 Mart Ayında uygulamaya geçilecektir.

Kaynak ve resimler için: http://www.kecioren.bel.tr/proje.php?pid=8


İbrahim Sarıca
3 yıl önce - Sal 24 May 2011, 14:36

Geri kalanı ne olacak? Eski garajların oraya kadar yapılsa keşke.

İ.Hakkı Erdoğan
3 yıl önce - Sal 24 May 2011, 14:41

Dikmen Vadisi'nin içinden dere geçeni gibi olmuş.



İbrahim Sarıca
3 yıl önce - Sal 24 May 2011, 17:56

Alıntı:
Dikmen Vadisi'nin içinden dere geçeni gibi olmuş.


Dikmen Vadisi'nin içinden 2 tane geçiyor aslında. Biri yapay üstten. Diğeri kanalizasyon, alttan.


İ.Hakkı Erdoğan
3 yıl önce - Sal 24 May 2011, 17:58

Alıntı:
Dikmen Vadisi'nin içinden 2 tane geçiyor aslında. Biri yapay üstten. Diğeri kanalizasyon, alttan.


Üsttekiler birbirinden kopuk kopuk, gölet şeklinde yapılmış, bağlantıları yok yani.Alttan geçen açık olabilseymiş keşke.


İbrahim Sarıca
3 yıl önce - Sal 24 May 2011, 18:05

Alıntı:
Üsttekiler birbirinden kopuk kopuk, gölet şeklinde yapılmış, bağlantıları yok yani.Alttan geçen açık olabilseymiş keşke.


Alttaki bu kadar çok akmıyor. Aslında bu fotodaki de biraz abartı gibi. Motorlu kayık felan demişler. O kadar derinlik var mı da? Eski garajların orada yok ama evvelki bölümler de var ki bunları düşünüyorlar.


ufuk06
3 yıl önce - Sal 24 May 2011, 18:49

Yani proje böyle yapılmış ama Çubuk Çayı bu kadar fazla dolu değilki. Orada bir park var, Fruko'ya yakın yolun karşısında, o parkta çaya baktığım oldu böyle bu kadar dolduracak kadar akmıyordu. Bu çay suyla doldurulacak anladığım kadarıyla bu durumda çayın da temizlenmesi gerekiyor. Çünkü iğrenç kokuyor.

En son ufuk06 tarafından Sal 24 May 2011, 19:50 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


İ.Hakkı Erdoğan
3 yıl önce - Sal 24 May 2011, 19:08

Animasyonda görünene göre genişliği de fazla.Bunun gibi bir şey yapmak için bariyerli sistem yapmak gerekir.Venedik'te de öyle bir sistem var.Kışın su fazlayken, bu şekilde birikinti oluşturulabilir.Bariyer etkin hale getirilir ve su seviyesi azaldığında da burada su olur.

onurnazliaka
3 yıl önce - Çrş 25 May 2011, 01:58

İçerisinde teknelerin yüzeceği bir su oluşturmak zor değil. Bariyerli sistemle bu sorun halledilir. Kaldı ki Çubuk 1 Barajı'ndan yıllardır su alınmıyor, Çubuk 2 Barajı'ndansa bildiğim kadarıyla bir süre önce su alımı durduruldu. Çubuk Çayı kaynağını bu barajlar ve etraftaki derelerden alarak akıyor. Eğer böyle geniş ve derin bir su bölgesi yapılıp içerisinde tekneler yüzecekse bu suyun şu anki sudan kat kat temiz olması gerekiyor. Bunun için de çalışmalar yapılıyor. Çubuk 2 Barajı'nda zaten bir sorun yok, dağdan gelen tertemiz su. Çubuk 1 Barajı'ndaysa 2 yıldır balçık temizleniyor, dolayısıyla orası da temiz olacak. Geriye kalansa Çubuk-Esenboğa-Saray-Pursaklar-Çubuk 1 Barajı-Hasköy hattını temizlemek. Bunun için de çaya akan kanalizasyonlar kesilecek, dip temizliği ve icabeden yerlerde yer döşemesi yapılacak. Şu günlerde Ankara Çayı'nda yapılan çalışmaları göz önüne alınaca bunlar olmayacak şeyler değil.



Fotoğraf bilgi amaçlıdır.

İşte Çubuk Çayı böyle işlemlerle temiz hale gelecek. Sonrasında bentler yoluyla su tutulacak. Bunun en yakın örneği fotoğraftaki bentlerin yer aldığı Eskişehir'dir. Eskişehir'de şehrin içinden geçen bölgede su 3 kademeli bentle tutulmakta, çok az bir akış verilmektedir. Ki Porsuk Çayı'nın akışı Çubuk Çayı'na göre oldukça az, çünkü gerisindeki Porsuk Barajı kullanılıyor. Bu nedenle çok küçük de olsa bir kirlilik var. Oysa ki Çubuk Çayı yukarıdaki işlemlere tabi tutulup, ilgili yerlere gerekli bentler yapılıp su tutulduğunda emsallerine göre daha temiz olacak. Çünkü çayda bir su akışı olacak, bu su akışı kayda değer bir miktar olacak; çünkü gerisindeki barajlar kullanılmıyor, bir su sınırlamasına tabi olmaya gerek yok. Sadece suyun eski hızına göre daha yavaş akacağını söyleyebiliriz. Çubuk Çayı bu işlemlerler Gümüşdere Vadisi'nde biriktirilerek projenin gerçekleşmesine oldukça uygundur.

Bu arada Dikmen Vadisi hakkında bir bilgi vereyim. Bildiğim kadarıyla ilk 3 etaptaki mvecut havuzların hepsinin, yani büyüğünden küçüğüne tamamının gerektiği takdire birbiriyle bağlantısı vardır, çünkü aralarda suların geçebileceği, ancak hiç kullanılmayan su yolları var. Bu imkana rağmen genel anlamda 1.,2.,3. etap havuzları kendi içlerinde su döngüsüne tabidir. Dikmen Deresi'yse eski Dikmen Köyü'ndeki koca çeşmeden akan suların oluşturduğu ve hatta bazı yerlerde yataktan değil, yol kenarındaki çukurlardan akan bir dereydi. Bu dere bugün 4.-5. etabın yapılacağı yerlerde hala yoldan akar, 3. etap girişinde yer altına girer, yer altı yatağı oldukça geniştir. Örneğin bugün Dikmen Deresi'ni Dikmen'deki benzinliklerin ardında, yüzeye çıktığı 200 metrelik kesimde rahatça görürsünüz.


İbrahim Sarıca
3 yıl önce - Çrş 25 May 2011, 10:40

Alıntı:
İçerisinde teknelerin yüzeceği bir su oluşturmak zor değil. Bariyerli sistemle bu sorun halledilir.


Doğru, setlerle hallolabilir. Biraz da aşağıya doğru kazmaları gerecek gibi. Setlerle birlikte seviye yükselecek. Halil İbrahim Sofrası'nın orada, zemine çok yakın dere. Ama 1200 metrede demişler. Yani boydan boya yapılmayacak anlaşılan. O zaman sadece setler yetebilir. Gidebildiği yere kadar gitmesi daha güzel olurdu aslında.

Alıntı:
Örneğin bugün Dikmen Deresi'ni Dikmen'deki benzinliklerin ardında, yüzeye çıktığı 200 metrelik kesimde rahatça görürsünüz.


PO'nun arkasından açığa çıkıyor. Araba yıkatmaya gitmiştim bir kaç kere. Çöplüğe dönmüş. Temizlenmeli ve üstü kapatılmalı bence.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ANKARA - Haberler ve Sohbet