Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul'un trafik sorununa çözüm önerileri
« önceki   1234 ... 787980   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 3
ist-ahmet
14 yıl önce - Cmt 25 Ksm 2006, 03:23

bence pratikte mutlaka uygulanmasi gereken onlem olarak otobus duraklarinda ve benzeri yerlerde ozel araclarin ve taksilerin bekleme yapmalarinin mutlaka engellenmesi gerekir. buralarda bekleme yapan 1 - 2 arac nedeniyle trafikte kilometrelerce kuyruk olusuyor. yani 2 kisinin keyfi olacak diye binlerle insan sikinti yasiyor. ayrica bu araclar sebebiyle otobusler duraklara yanasamiyor. bunu onlemek icin cok yuksek cezalar getirilmeli ve titizlikle denetimler yapilmali. boylece 3 seritli yollarin 2 seride 2 seritli yollarin tek serite inmesi engellenmis olur trafikte bazi sikintili bolgeler icinde akicilik saglanmis olur.

Semih Yaşar

14 yıl önce - Cmt 25 Ksm 2006, 13:42
otobüs durakları


İst-Ahmet , sana yüzde yüz katılıyorum, çok büyük projelere  gelene kadar bazı temel prensipler uygulansa trafikte nispi rahatlama olacak, tabiki İstanbul'un büyük projelere de ihtiyacı var , ayrı konu.
Bu durumun en vahim örneği   Maslak yönüne gidişteki 4.Levent  otobüs durağıdır. Bu son derece önemli aktarma istasyonu bir iki düşüncesiz taksici yüzünden çok düşük kapasiteyle çalışmakta ve yolu neredeyse  tek şeride düşürmektedir. Bu durağa gelmeden önceki üst geçitte trafik tıkanır , adım adım ilerlenir , 4.Levent otobüs durağı geçildikten sonra trafik birden açılır.

En az okadar vahim olanı ise 1. Levent metro çıkışındaki otobüs durağıdır.
Burada düşüncesiz taksicilere, Şirvan Kebapçısına gelen açlıktan
düşünme duyularını yitirmiş otomobil sahipleri eklenir ve yola bir güzel parkederler,
Ramazan ayında ise 2. ve 3. şeriti kaplayacak şekilde park edilir,  evine iftara gitmeye
çalışan vatandaşa ise bir nevi " eve gitme zaten istesen de gidemezsin ,
hadi sen de arabanı yol üzerine terket ve Şirvan'a iftara gel " denir.

Bu duruma izin veren Trafik Polisini göreve davet ediyorum.


nedimk
14 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 12:30

Trafik polisimiz yatıyor, onu rahatsız etmeyin. Ayrıca Trafik Polisi sadece Avrupa yakası içindir, Anadolu yakasında işe gitme, pardon çalışma saatleri 9:00 - 12:00 / 14:00 - 16:30 gibi olduğunu tahmin ediyorum. Bu yakada çalışmaya başladığımdan beri sabahları, trafik kazaları dahil hiç Trafik Polisi görmek nasib olmadı.

KGS, benim anladığım kadarı ile, T.C. İş Bankasına bir kıyak olarak çıkartılmış, bir hizmet. Ha araba ile durup para vermişim, ha durup kart göstermişim hiç bir farkı yok, aysı süre bekliyorsun.


Mustafa Noyan

14 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 13:19

Alıntı:
Trafik polisimiz yatıyor, onu rahatsız etmeyin..

Yatmıyorlar, onlar da bahsi geçen kebapçıda yemekteler...

Alıntı:
..araba ile durup para vermişim, ha durup KGS kart göstermişim hiç bir farkı yok, aysı süre bekliyorsun

Forum üyelerinin menfi yorumlarına rağmen KGS ile nakit ödeme arasında büyük bir fark var, KGS sisteminde gişede görevli bir memur yok! OGS ve KGS sistemlerinin ikisinin de kullanıcısı olarak da KGS nin rahatlıkla gişe görevlisine ücret ödemeden çok daha hızlı bir sistem olduğunu söylemek zorundayım, bir defa para üstü beklemiyoruz, ayrıca sık sorun çıkartan bir OGS cihazına ücret ve depozit ödemek zorunda değiliz; her ne kadar kullanıcılarımız tecrübe eksikliği nedeniyle zaman kaybedilmesine sebep olsalar da, kartı okutmak sadece bir an, OGS de de araçlar yavaşlayarak hızlarını düşürmek zorunda değiller mi, aradaki fark sadece bir an duraklayarak, tekrar hızlanma sürecinde geçen zaman, Boğaz Köprüsü örneğinde zaten çıkışdaki durak nedeniyle oluşan yoğunluk, yavaşlama mecburiyeti getiriyor, bu nedenlerle en azından alışma süreci boyunca KGS sistemine sabırlı yaklaşmamız geektiğini düşünüyorum...


gokhan68
14 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 13:35

İstanbul da mevcut trafiği rahatlatmak ancak Ankaradaki gibi metro ve raylı taşıma hatlarını arttırmakla mümkün,tabi bu arada o hattın üstünde yine otobüs ve minibüsler çalışmaması kaydıyla.Yollar artık yogunluğu kaldırmıyor ve düzensiz şehirleşme olduğu için eski yolları genişletmek dahada zorlaşıyor.
Mevcut yollarda ise sinyalizasyon azaltılarak kavşaklar ve yaya geçitleri yapılabilir.



ozguro
14 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 14:59
Oneriler


1)Oncelikle yapılması gereken suruculeri cok iyi bir egitimden gecirmek.Trafik adabını,tarfik bilincini iyice belletmek.Birbirine saygıyı ogretmek.Kurallara uymayı ogretmek.Daha sonra da kurallara uymayanlara cok etkin denetimle cezalandırmak. İstanbul da polis az ve olanlarda yeterince iyi calısmıyor.Sokaklar sahipsiz ve orman kuralları hakim.Guclu olan haklı.
2)Daha sonra yapılması gereken oncelikle Ozel  Halk otobusleri kaldırmak olmalı.Bunlar musteri kapma sevdasına trafikte teror estiriyorlar.Duraklara ya dogru duzgun yanasmıyor ya da cok bekleme yapıyorlar. Normalde taksilerin bile yapmaması gereken kural dısı hareketleri koca koca otobuslerle yapıyorlar.Ayrıca İETT otobuslerine haksız rekabet yapıyorlar.Bazen de musteri az olan saatlerde cok yavas giderek trafigi aksatıyorlar.Yani bunların kesinlikle egitimle duzelebilecegine inanmadıgım icin kaldırması en iyi olur bence.Oy ugruna gozlerinin yasına da bakılmamalı.
3)Dolmuslarda kaldırılmalı (Yukarıdaki benzer sebeplerden dolayı)
4)İETT nin soforleri de donemsel olarak trafik egitiminden gecirilmeli ve calısma sartları iyilestirmeli.İETT nin ozellestirilmesine kesinlikle karsıyım.İgdas olabilir ama İett asla.
5)Taksi soforlerine ayriyeten  3 veya 6 aylık kursa tabii tutmalı.Ancak Basarılı olanlara bir taksi soforu belgesi verilmeli.Hatta Taksi soforleri en az lise mezunu olmalı.Taksi durakları duzenlenmeli.Sehir icinde bilincli yapılan trafik ihlallerine uymayan taksi soforlerine uyarı verilmeli hatta gerekirse meslekten men edilmeli.Belgeleri iptal edilmeli.
6)Yol calısmaları gece gunduz devamlı 3 vardiye seklinde yapılmalı.Hatta gece ve Pazar gunu  calısmaları daha yogun yapılmalı.Mumkun olan en kısa surede bitirilmeli.

Bakın bu 5 oneriyi uygulamak icin oyle metro insası icin cok buyuk kaynaklar ve zamanlar ayırmak gerekmiyor.Biraz azim gerekiyor.Bence bu bile trafigi bir olcude rahatlatacaktır.Yani Egitim ve etkin kontrol gerek.

Daha sonra yaya yollarını gelistirmek,metro yapmak,kavsak ve parkları arttırmak tabii ki sart.


tanzaelif

14 yıl önce - Pzr 26 Ksm 2006, 15:53

İstanbul trafik sorunu çözmek için neler yapılmalı neler ama başta İstanbul trafiğindeki bizler eğitilmeliyiz, kurallara uymalı ve uygulamalıyız. Kırmızı ışıkta geçen kurallara uymayan polislerimizi bir kez daha örnek olmaları konusu ile ilgili eğitime tabi tutmalıyız.

İstanbul halkını toplu taşıma araçları bazında bilinçlendirmeliyiz. Eskiden otobüslerin durumu içler acısıydı şimdi ise daha bir hoş gözüküyorlar lüks de diyebiliriz eskiye kıyasla. İETT araçları tercihini hatta metroyu tercih etmek kaldırılmalı dediğimiz minübüs,dolmuş vb. otomatik olarak arz yokluğundan kaldıracaktır. Kaldıki bunların resmi çabayla dahi kaldırılmasının mümkün olmadığını düşünenlerin sayısı fazladır sanırım.

İşlerimize giderken özel arabamızı kullanma gayretinden kurtulmalıyız. sabah trafikte sağımızdaki solumuzdaki arabalara ve tabiki kendi arabımızda tek kişi olmak lüksümüzden vazgeçmeliyiz.

Belli bir yaştan sonra tekrar refleks ve diğer testlere tabi tutulup ehliyetlerimizin geri alınmasına sıcak bir gözle bakmalıyız.

Arabalarımızın bakımlarını zamanında yaptırmalıyız.

Trafikte tek sürücü bizmişiz gib davranıp şerit ihlallerine son vermeliyiz.

Minübüs, dolmuş vb. araçların durak yerlerinde inip binmeye dikkat etmeliyiz. 10 mt. bir yürüyüşün sağlıklı olacağını göz ardı etmemeliyiz.

Trafik eğitimini her yaşta herkese vermeliyiz. Kaldırımların yada yolların kime ait olduğunu öğrenmemiz açısından iyi olacaktır sanırım.

Ehliyet sınav sistemini gerçekten ehil insanlar tarafından gerçekleştirilmesi konusunda gerekli çalışmalara hız vermeliyiz. Akşam gidilmeyen kurslardan yada yeterli sürüş teknikleri verilmeyen sürücülerden yana doğan kazaları gözler önüne sermeliyiz.


salihkumbar

14 yıl önce - Pts 27 Ksm 2006, 09:21

İstanbul kent bütçesinin yüzde 60'ını ulaşım problemine ayırdı. İşte çözüm projeleri...


http://www.internethaber.com/news_detail.php?id=54500


Salih KUMBAR


eng ygl
14 yıl önce - Çrş 29 Ksm 2006, 10:34
Ozel servislerin yol kenarlarini isgali


Sirketlerin ozel servislerinin sabahlari ve aksamlari yol kenarlarini mahvetmesine izin verilmemeli. Eger illa ki personelini servisle tasiyacaksan, otoparkina sokarsin o minibus ve otobusleri. Otoparkin yoksa da personel tasimak icin yol kenarlarini isgal etmezsin. Hemen bir ornek vereyim: Yildiz Posta'nin Kislaonu tarafindaki yarisini mahveden Fortis ve diger yarisini mahveden Turk Telekom. Bunlarin servisleri yuzunden Yildiz Posta Caddesi 1 gidis, 1 gelise donusuyor. Hele bir de aksam saatlerinde Kebabi ve Husrev'de cok musteri varsa veya Dedeman'da dugun dernek varsa, Kislaonu'ne gidis yonu tamamen iptal oluyor. Biktim artik bu sehirli eskiyalarin yollari tikamasindan.

Belediye ya da Valilik buna bir cozum dusunuyor mu? Gerci onlar simdi Papa'yi nasil salimen geri gondeririz, onu dusunuyorlardir. Bizi niye dusunsunler ki? Iki gun daha Papa'nin keyfini cikarin Istanbullular, sonra trafik yeniden eski yogunluguna donusecek.


eng ygl
14 yıl önce - Prş 30 Ksm 2006, 10:11

Dun demistim ki
Alıntı:
Iki gun daha Papa'nin keyfini cikarin Istanbullular, sonra trafik yeniden eski yogunluguna donusecek.

Niye boyle demistim? Cunku Sali aksami Gumussuyu-Dolmabahce-Besiktas-Kislaonu guzergahinin saat 19'da bombos oldugunu gorup, bunu da Papa yuzunden Istanbul Valiligi'nin yaptigi uyariya vatandaslarin uymasina baglamistim.

Yanildigimi dun aksam gordum. Gerci Kopru istikameti bombostu, ama Barbaros'un Levent-Besiktas arasi tamamen kilitti. Hic bir araba hareket dahi edemiyordu. Besiktas'tan Dolmabahce ve Taksim istikameti de kilitti. Kabatas-Karakoy istikameti icin bir sey diyemiyorum, cunku Dolmabahce'den itibaren trafige kapaliydi.

Sonucta, 18:20'de Gumussuyu'ndan cikip Atasehir'e 18:50'de varan insanla da konustum bugun, 18:10'da Mecidiyekoy'den cikip Besiktas'a 20:05'te varan insanla da. Boyle tuhaf bir kent Istanbul.



sayfa 3
« önceki   1234 ... 787980   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM