Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul'un trafik sorununa çözüm önerileri
« önceki   123 ... 727374   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 2
Semih Yaşar

12 yıl önce - Pts 10 Nis 2006, 10:22
otobüs hizmet kalitesi


Alıntı:
iett ve diğer toplu motorlu araç taşımacılığı yapan servislerin hizmetlerindeki kalite artışı.. soruyorum size İstanbulda yaşayanlar için şu an : otobüsler ferah ve ayakta yolcu olmaması için seferlersıklaştırılsa


Bu görüşe katılıyorum ama otobüslerin sadece kalitesinin artırılması yetmez, esas olarak hızın artırılması lazım.İnsanların toplu taşımayı tercih etmeleri için , toplu ulaşımın özel otomobilden daha hızlı olması da gerekiyor. Otobüslerdeki kalabalığı tamamen çözmek zordur, hatta mümkün olduğunca çok yolcu taşımak İ.E.T.T için genel giderleri azaltıcı yöndedir ve daha fazla kar etmesini sağlar. En son bir haber okudum AKP Erzurum milletvekili  İ.E.T.T ile ilgili kapsamlı bir çalışma yapmış ve vardığı sonuç ilginç. İ.E.T.T
taşıdığı yolcu başına 0,50 dolar zarar ediyormuş. Ben buna inanmak istemiyorum, eğer böyleyse İ.E.T.T şu anda beğenmediğimiz hizmeti bile veremeyecek duruma gelecek ve belkide özelleştirilecektir. Ben şahsen hem kaliteli bir hizmet vermenin ve aynı zamanda işletmenin de kar edebilmesinin mümkün olduğunu düşünüyorum. Kar edebilmek için mutlaka Halk Otobüsü yada Minibüs tarzı bir işletmeciliğin olması gerektiğini kabul etmiyorum.


Mehmet Kasım
12 yıl önce - Cum 21 Nis 2006, 18:44
Trafik


Kara trafiğinde kalıcı çözüm imkansız gibi.Raylı Sistemleri yaygınlaştırmalılar.Aklın yolu bir.
Metro kesin çözüm olur.

Bu kavşak projeleri gerekli ama hep YAMA ÇÖZÜMLER.MAKRO ÇÖZÜM değil hiç biri.
Yoksa aha çook 116 lar görürüz.


Mehmet Kasım
12 yıl önce - Cum 28 Nis 2006, 14:00
BU ŞEKİLDE OLMALIYDI*NET ÇÖZÜM


Bu zamana kadar bu hale getirmemiz gerekiyordu.Örümcek ağı gibi örmemiz gerekiyordu raylı sistemleri.O zaman rahata kavuşurdu ulaşım.Tarihi yarımada çevresini de bu mantıkla besleseydik sorun morun kalmazdı.

 

(+)




vestaerhan
12 yıl önce - Pzr 30 Nis 2006, 21:46

Alıntı:
etrafımız denizlerle çevrili, her gün boğazın o manzarasıyla karşılaşıyoruz ama bunu hç kullanamıyoruz, be maltepede oturuyorum, ve inanın burdan vapur kalkıyor olsa kadıköye, tek tercihim o olur, yatay feribot vapur seferlerini kimse düşünmüyor.. nedeni belki de bir kesimin rant kaybedeceği korkusudur..


Bence de en etkili çözüm deniz ulaşımı. Silivri-Yenikapı mesafesi örneğin 1 saatte alınabilir. Bu süreye bir başka ulaşım aracı ile, özellikle bir karayolu taşıtı ile, ulaşmak neredeyse imkansız. Üstelik deniz ulaşımı konfor açısından da eşsiz. Yolculuk yaparken internette surf yapmak, Tv seyretmek yada şöyle koltuğa yayılıp kitap okumak; bir taraftan da çayını yudumlamak... Hayali bile bir başka güzel  


yazı gürkan

12 yıl önce - Pts 01 May 2006, 21:59
levent trafiği


levent metrocity önündeki trafik ışıklarının kaldırılarak,trafik sirkülüzasyonun daha etkili biçimde akması sağlanabilir.zaten altta yaya alt geçidi var.neden üstte araclar dursun oradan cıkan 4-5 tane arac ta gültepe altgecidinden veya zincirliuyu altgecidinden çıkabilir .ve her aksam orada 40 dakika beklemeyiz.
 
bide  yetkililer anlasalar o olayı


Tunc

12 yıl önce - Pts 01 May 2006, 22:48

Nisan Ayinda 2 haftaligina Istanbul a Gelmistim, Uzun Zaman Olmustu Yaklasik 2 senedir Ugramamistim Istanbul a , Araba Sayisinda artis Varmidir Bilemiyorum Ancak 1 Haftasi Yogun Is temposu oldugu icin Hergun Saat 08.00 ile aksam 21.00 arasinda Istanbul trafigindeydim. Gozle Gorulur ve hissedilir sekilde Bir akicilik carpti gozume. Bunu Trafikte ve Yolda iken rahat anladim, Fakat E-5 yani Cevizlibag ile Avcilar arasinda Hem sabah Hem de aksam Ustu yogunlugu eskisi gibiydi, Pek bir rahatlama Goremedim Burada.

Aslinda benim Onerim Ise, Ana yollarin Alternatif olacak sekilde cogaltilmasi. Edirne Yolunun Baslangici Olan Mahmutbey giselerinin Acilen Oradan Iptal edilmesi Hadimkoy veya Buyukcekmece den Itibaren baslamasi gerekir, veyahut Bu Giselerden Girenler, Bahcesehir Hadimkoy, Buyukcekmece ye kadar ucret odememeleri veya Baska Bir Formul Bulunmali.  Avcilar, Esenyurt, Bahcesehir, Beylikduzu, Hadimkoy Hatta Buyukcekmece Bolgesinde son 10 yil icerisinde Asiri Konutlasma var ve Tek basina E-5 yolu Buna cevap verememektedir. Kucukcekmece - Cobancesme Arasinda Bazi Bolgelerde yollar 2 serit e kadar dusmektedir..  

Sevgilerimle....



Deniz1993
12 yıl önce - Pts 01 May 2006, 23:01

İstanbul trafiğini çözmek için  ilk akla gelecek olan yöntem köprüdeki paralı geçiş yerlerini ücretsiz yapmak olacaktır.Herkes böyle düşünmekteBildiğiniz gibi İstanbul en sorunlu bölgelerinden biri de İstanbul boğazını geçmek.Herkes diyecek paralı geçişler kaldırılsın diye.Ancak arkadaşlar bildiğiniz gibi Anadolu yakasından Avrupa yakasına geçmek için bile trafik sorunu yaşıyoruz.Belediye bu sorunu çözememiş iken Avrupa'dan Anadolu yakasındaki geçişi hiç çözemez.Bu yüzden de Marmaray projesi ve Deniz ulaşımına biraz önem verilmeli.

3. köprü ise bence hayal.Belediye bu konuyu şişirdikçe şişiriyor.Marmaray ve deniz ulaşımı köprüdeki tıkanıklığı kesebilecek ümidindeyim.

3. köprüye harcanacak para ile yapacağımız arabalı vapurlar İstanbul için daha yaralı olacağı kanaatindeyim.Ayrıca Dünya'da hiçbir benzeri bulunmayan şu minibüsleri kaldırıp yerine körüklü otobüsler kullanılmalı.Böylece trafik tüm noktalarda rahatlayacaktır.


Semih Yaşar

12 yıl önce - Çrş 03 May 2006, 14:53
Metrocity


Alıntı:
levent metrocity önündeki trafik ışıklarının kaldırılarak,trafik sirkülüzasyonun daha etkili biçimde akması sağlanabilir


Maslak-Zincirlikuyu aksındaki trafik tam bir rezalet, buradaki hataları saymakla bitiremeyiz.
Maslak civarındaki gökdelenlerin neredeyse 2,5 şeritli yola teğet olarak yapılmasınımı tartışalım, yarım metre genişliğindeki kaldırımlarımı tartışalım, konuyu siz seçin.
Metrocity'nin otopark giriş ve çıkışı son derece yanlış olarak tasarlanmıştır. Akmerkez
otopark giriş ve çıkışı çok daha iyidir. Metrocity otoparkından çıkan araba ,tam trafik ışıklarının yanından dik olarak anayola çıkmaktadır ki bu durum pratik olarak 3 şerit olan yolun 2 şeride düşmesini sağlıyor.Bu denli yoğun bir ana ulaşım aksının, en kalabalık olduğu bölgede 2 şeride düşürülmesi tam anlamıyla bir trafik planlama cinayetidir.
Metrocity'nin otopark çıkışı giriş olarak değiştirilmeli , çıkışlar ise arka tarafa doğru verilmelidir.
Trafik ışığı oldukça uzun süre yeşil yanıyor, trafiği çok engellediğini sanmıyorum.


eng ygl
12 yıl önce - Cmt 25 Ksm 2006, 02:59

Otomobillerde KGS sacmalagina son verilmeli. Sanirim kamyon ve tirlarda guvenlik nedeniyle OGS kullanilmiyormus (niyeyse?), onlarda KGS devam edebilir. Ancak otomobillerde kesinlikle KGS'ye son verilmeli. Bogazici Koprusu'nu zaten kamyonlar kullanmiyor. Mevcut durumda, giselere yaklasinca soldaki KGSciler saga, sagdaki OGSciler de sola girmeye calisiyor ve koprude surus emniyetini ciddi bicimde tehdit ediyorlar. Ustelik KGS kullananlar durup karti gostermeye calisiyor, yani para vermekle cok da bir farki yok sure acisindan, hele hele acemilerin karti nereye gostereceklerini bilememeleri de ayri bir zaman kaybi. Buna son vermek icin Bogazici Koprusu tamamen OGS'ye cevrilmeli, otomobillerin OGS kullanmasi saglanmali. Zaten OGS gibi kullanimi oldukca kolay bir alet varken zaman kaybettiren KGS'yi ne diye icat ettiler ki?

Necdet Cevahir
12 yıl önce - Cmt 25 Ksm 2006, 03:17

Bu KGS işini de ilk çıkarttıklarında herzamanki bilmişliklerinle trafiğin çok rahatlayacağını söylemişlerdi. Bende yavaşlamak ve şerit değiştirmek zorunda kalındığı için bunun da asla çözüm olmayacağını belirtmiştim. Şimdi aradan aylar geçti. Hergün çevre yollarını kullanan arkadaşlara soruyorum ; siz trafikte bir rahatlama gördünüzmü ? Cevabınız "evet" se söyleyeceğim birşey yok. Ama zannetmiyorum. İstanbul'un trafiği rahatlamaz. Tek çözüm yolu toplu taşımadır. Herkes hergün özel arabasıyla karşılara geçmeye çalışırsa olacağı budur. Bu sorun kolaylıkla çözülmez. Hergün trafiğe yaklaşık 300 araç çıkıyor. 50 tanede trafikten çekilen olsa ortalama 250 diyelim. 300 iş gününde 75.000 araç eder. Bunların bir kısmı Anadolu'ya gitse ortalama 50.000 araç için yol , park ve diğer altyapı sistemlerini hazırlayacaksınız. 10 yılda 500.000 araç dile kolay. Bunların yaktıkları benzin ( özellikle dur kalklarda ) ülke ekonomisinin dibine dinamit koyuyor. Kesinlikle toplu ulaşım teşvik edilmeli , özendirilmeli ve hatta bazı durumlarda yasaklar getirilmeli. Bazı batı ülkelerinde uygulanan belli saatlerde belli yerlere girememe veya tek çift plaka uygulaması gibi örnekler olabilir. 10 yıl kadar sonra İstanbul'da şu anda devam eden bütün toplu taşıma yatırımları bittiği zaman bakalım neler olacak. Benim tek umudum bunların biran evvel bitmesi.



sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 727374   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM