Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Anadol STC - Türkiye'nin ilk ve tek spor otomobili
123 ... 91011   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1
OsmanBey
12 yıl önce - Pzr 19 Arl 2004, 10:52
Anadol STC - Türkiye'nin ilk ve tek spor otomobili


Bu başlıkta sadece Anadol STC modeli ele alınmıştır,
diğer Anadol modelleri için bakınız : http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=27793




Anadol STC-16

Uretim yılları: 1974-1978 (1973-1975 olduğu da iddia edilir)

STC Super Touring Coupe veya halk arasında Süper Türk Canavarı

1599 cc Ford motor, 67.9 PS (67.0 bhp) (50 kW) @5200 rpm, 176 km/h üst hız

Bu arabalardan sadece 176 tane yapıldı. Iki tanesi hariç hepsi sari renge boyandı.

Bir dedikoduya göre Otosan'ın elinde kalan son 15 otomobil Ford D-1210 kamyon alanlara ya hediye ediliyordu yada muazzam indirimle satılıyordu.



(+)



 

(+)



 

(+)



 

(+)


Taha
12 yıl önce - Pzr 19 Arl 2004, 11:18

Arabayi gordum ve hayran kaldim. Simdi aynisindan yapsalar ve Kanada'da satilsa inanin ilk alacagim araba bu olur. Gercekten gorunus ve estetik acidan cok guzel.

OsmanBey
12 yıl önce - Pzr 19 Arl 2004, 11:45

Bu otomobilin çizimi Eralp Noyan'a aittir. Bence ilk kuşak Datsun 240Z etkisinde kalmışlar.

Bu otomobiller ilk piyasaya çıktığinda "vay be biz de adam olduk, ülke kalkındı" dediğimi hatirliyorum. Keşke o zamanlar ilgi çok olsaydi da bu model çok yapılsaydı ve o zamanlar Türk Corvette'i denilen bu otomobilin yeni modelleri 21. yüzyılı görebilselerdi.

Fakat maalesef zamanin gençleri ve bir iki metrese hediye (doğru hikaye) edilen dışında alıcısı çıkmadı.

Fiberglass kaportaya sahip olduğu için boş ağırlıği sadece 920 kilogramdı. Bu yüzden pek güçlü sayilamayacak bir motora sahip olmasına rağmen, ufak modifikasyonlar ile bayağı söz sahibi olabiliyordu.

Ne derece doğru bilmiyorum (ve pek de inanmıyorum) ama üç dört sene evvel Amerika'da bir STC'nin dolaştığı söylenmekteydi. Bulursam Kanada'ya gonderirim.











burakmusic

12 yıl önce - Pzr 19 Arl 2004, 11:59

Bu arabayi hatirliyorum, hayal meyal da olsa. Cok tesekkurler, canlandirdiginiz anilar icin

OsmanBey
12 yıl önce - Pzr 19 Arl 2004, 12:07

Estafurullah, çocukluğumuzun, gençliğimizin arabası. Arada bir eskilere dönmek hoş oluyor.

Ilgilenenler için :

http://www.anadolstc16.com

Hürriyet Gazetesi'nde çıkmış bir haber de var:
http://www.hurriyetim.com.tr/haber/0,,sid~427@tar ...205,00.asp


metink
12 yıl önce - Pzr 19 Arl 2004, 15:13
Harika


Zamani icin cok guzel ve ozgun bir calisma olmus. Keske daha basarili sonuclanabilseymis. 3 yilda 176 otomobil cok dusuk bir satis rakkami. Acaba fiyatimi yuksekti?

Bugun bu tur bir proje olsa basarili olurmu dersiniz?



Burç

12 yıl önce - Pzr 19 Arl 2004, 16:28

Fiyatı yüksek değildi, 1978'de bizim bir tane vardı.
Bu fotoğraflarda görülmeyen kötü yanı : sadece 2 koltuğu olması.
Şimdi çıksa gene başarılı olmaz, hangi Türk markası tercih ediliyor ki?
Kaç kişi Raks marka cep telefonu alıyor?
Yabancı malına sevdamızın ispatı : sadece bu yıl $34 milyar ticari açık.
çakmak gazı bile "Avrupa gaz" diye daha çok satılıyor.


OsmanBey
12 yıl önce - Pzr 19 Arl 2004, 23:40

Maalesef Burç çok haklı. Bu arabanın "başarısız" olması iki sebep yüzündendir.

O zamanlar Türkiye'de doğru dürüst otomobil yok. Hele iki kişilik hiç yok. Kimse bu arabayı pratik bulmadı. Hani hanımı çocukları alayım da bir boğaz yapayım diyemedi.

İkinci neden ise kalitesiydi. Kaportanın fiberglass olması hatlarının kaba olmasına ve kapı aralıklarının düzgün olmamasına gibi. Ama o zamanlar yapılan Corvette'de bundan pek farklı değildi. Elektrik sistemi İngiliz Smith'di. Bu dünyaca bilinen en güvensiz elektrik aksamıydı.

Ama otomobili esas öldüren halk arasında çıkan dedikodulardı. Efendim Anadol'ları eşekler yiyormus. Yok biz oralara park etmiyoruz çünkü develer yiyor. Sanki İstanbul'da başıboş köpekler gibi develer var. Bir alay konusu olmuştu. Ve tabii ki aşağılanmak. Anadol'u olanlar çok aşağılanıyordu. Bunun SETECE olması da pek durumu değiştirmiyordu.

Halbuki, hem fiyati çok ucuz hem de parçası ve bakımı çok ucuz ve kolay bir arabaydı.

Otomobil seri imalat olarak yapılmasına karşı adedi az olduğundan, ufak tefek aksaklıkların giderilebilmesine zaman kalmamıştı. Mesela çoğunun torpido gözü ve bagaj kapağı yolda açılırdı.

Su anda sadece 15-20 tane kalan bu otomobil yarış parkurlarında da bulundu. O zamanlar hem Tofaş hem OYAK-Renault fabrika takımı olarak rallilere iştirak ediyorlardı. Ama Otosan'ın belli başlı bir yarış programı yoktu. Beş on tane meraklı arabalarını hazırlayıp yarışlara girerlerdi. Bazıları başarılı olmuşlarsa da otomobiller genellikle teknik arızalardan (on takım ve modifiye edilmiş motora ayak uyduramayan vites kutusu problemlerini hatırlıyorum) yarısı bitirememişlerdi.

Kim ne derse deşin, bu otomobil yapıldıktan sonra günümüze kadar 35 yıl geçti. Ve ben hala bir Türk otomobili göremiyorum. Hatta bu şekilde spor hatlara sahip olanını yakında görmek kısmet olmayacak herhalde.

O zamanlar milletin burnuna koymadığı ve aşağıladığı bu otomobil dış basında o kadar sükse yapmıştı ki!

Burç, sizin bir de şişman kasa Escort'unuz (Mexico kada denilen) varmıydı? Sizin STC'nin plakasını hatırlıyormusun?


Alp
12 yıl önce - Pts 20 Arl 2004, 00:12

Bu arabayı hatırlamaz olur muyuz?Zamanında Bayramoğlunda yaz aylarında içinden Kadir İnanır indiğinde tüm yazlıkçı çocuklar gidip elini öper, para alırdık... Para+Kadir+Anadolu=Çocukluğum...
Ya inanilmaz bir site saaatlerdir bakıyorum da Osman dostum ellerine yüreğine sağlık ne güzel eskiyi taşımışsın...


Burç

12 yıl önce - Pts 20 Arl 2004, 00:19

Ben şimdiki arabamın plakasını bile hatırlamıyorum.  
Ama beyaz idi, sarı değil.
Bu arada fiberglas'ın metalden çok daha sağlam olduğunu söyleyebilirim.
Kaza sırasında eğilmez. Herhangi bir arabaya tekme at, göçertirsin, bunlarda geri seker.
Elastik olduğu için zarar vermek çok zordur ve paslanmaz.
Tamiri de çok basitdir. Bugün bile yollarda Anadol görebilmemizin nedeni de bu..

Corvetler de fiberglas.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 91011   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM