Ana Sayfa 882 bin Türkiye Fotoğrafı
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın İzmir Projeleri
Sayfa: Önceki  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 77, 78, 79  Sonraki
Ana Sayfa -> İZMİR - Haberler ve Sohbet
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
yaşar ekin

3 yıl önce - Cum 03 Hzr 2011, 15:33

Kurtuluş savaşının ilk ve son uçuşunu yapan pilot olan Vecihi beyin adına yapılacak olan havaalanı için teşekkürler sayın bakanım.

VECİHİ HÜRKUŞ HAVAALANI


ural karaca
3 yıl önce - Cum 03 Hzr 2011, 15:55

Çandarlı limanı ve marina projeleri mantıklı olabilir,hatta data deposu olarak İzmir'in düşünülmesi Sayın Yıldırım'ın vizyon genişligini gösterir ancak şu köprü meselesine neden bu kadar çok kafayı taktılar ve neden bu kadar önemli görüyorlar bi türlü anlayabilmiş değilim,Karşıyaka'da oturan ailemle haftasonları seferihisar tarafındaki yazlıgımıza giderken kullandıgımız arabalı vapur bile cuma,cmt ve pazar günü hariç adamakıllı dolmuyor(sabah ve akşam belki okul servisi ile fabrika servisleri olabilir)ancak bu kadar bir trafik için sizce bu kadar büyük bir yatırım yapmaya değermi,hiç sanmıyorum(şu anda istanbul da oturuyorum burda 2 köprü bize yetmiyor ama istanbul da yerleşim ve çalışma yerlerinin homojen olarak bütün şehre dagılmasından kaynaklanıyor,izmirde ise böyle bir olgunun istanbul kadar fazla oldugunu sanmıyorum)
Sabuncubeli projesi ise YİD oldugu için çok tutulacagını sanmıyorum,zaten bana seçim vaadi olarak kalır gibi geliyor,sonuç olarak İstanbul otoyolu açıldıgında eskisi kadar yogunluk yaşanmayacak burada,birde manisa merkeze izban ulaşacaksa eğer durduk yere para gömmenin hiçbir alemi yok
İzban'ın Manisa'ya uzaması ise uzun vadede düşünecek olur isek eger Manisa içine akacak paranın İzmir'e gitmesi(işin parekende kısmındayım) ve İzmir ilinde işsizlige yol açması,tahmin edilmesi çok zor şeyler değil,ayrıca izban ulaşım kolaylıgına erişen manisa-menemen arasındaki menemen ovasında ki boş araziler hızlı bir şekilde konut alanına dönüşecek ve tarım alanları hızla yokedilecektir.


35 gökhann
3 yıl önce - Cum 03 Hzr 2011, 16:31
Karaburun'a Kanal, Efes'e Deniz


İzmir kamuoyu tarafından merakla beklenen projeler eski Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım tarafından Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay'ın da katıldığı bir toplantı ile tanıtıldı

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından önceki gün açıklanan ve İzmir kamuoyu tarafından merakla beklenen projeler eski Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım tarafından Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay'ın da katıldığı bir toplantı ile tanıtıldı. Toplantıya AK Parti milletvekillerinin yanı sıra İzmir iş aleminin önde gelen isimleri de katıldı. AK Parti'nin İzmir için projelerinde otoyollardan, hızlı trene, kent yenilemesinden dijital arşiv merkezine pek çok projenin arasında Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından açıklanmayan Karaburun-Çeşme arasına 6. 5 km uzunluğunda su kanalı ve Efes'e deniz ön plana çıktı.

EXPO MİLLİ DAVAMIZ OLDU

Toplantıda ilk sözü Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay aldı. Türkiye'nin 2023 vizyonunu İzmir'den gerçekleştirmeye çalıştıklarını söyledi. EXPO 2020 ve İzmir'in Türk turizminden daha fazla pay alması için yapılacak çalışmalara değinen Günay, EXPO 2020'nin, merkezi hükümet tarafından İzmir'e verildiğini, ancak bir Seçim malzemesi haline getirilmediğini dile getirdi. Günay, "EXPO 2020 artık bizim milli davamız oldu. 2020 EXPO'su Türkiye'nin dünyadaki vizyonuna ne kadar büyük artı getirebilir bunu lütfen hesaplayın. Bu Türkiye'nin kurabileceği en büyük hayallerden, en büyük vizyonlardan birisidir. Bugün burada açıklanacak projeler bu hayalin gerçekleşmesi için bugünden başlayacak projelerdir" dedi.

Cumhuriyetin 100'üncü yılında Türkiye'yi dünyanın ilk 10 ülkesi arasına sokmak gibi bir hedefleri olduğunu, ancak Türkiye'nin zaten turizm alanında ilk on içerisinde olduğunu söyleyen Günay, "Bizim bu noktaya da dikkatinizi çekerim bazıları Türkiye'nin ekonomik büyümesine rağmen sosyal yaşam itibarıyla içine kapandığını bir şehir efsanesi halinde dolaştırmaya çalışıyorlar. Böyle bir ülke 8 yılda eskiden gelenlere ek olarak 15 milyon yeni dünya insanını ülkesine getirebilir mi? Bu Türkiye'nin dünyaya ne kadar entegre olduğu, ne kadar tercih edilen bir ülke olduğunun en açık göstergesidir" diye konuştu.

Türkiye'nin turizmde kitle turizminin yanı sıra yeni bir çıkış yolu bulmasının şart olduğunu sözlerine ekleyen Günay, İzmir'in yeni turizm destinasyonu olarak dünyaya sunulabileceğini, İzmir ve Ege Bölgesi'nin üst gelir grubuna yönelik turistlere yeni bir destinasyon olarak sunulacağını, bu kapsamda İzmir'deki yatak kapasitesini 100 bine çıkartmayı hedeflediklerini ifade etti.

35 PROJE 35 MİLYAR DOLAR

Eski Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, ulaşım, kent yenileme, ekonomik altyapı, tarımsal yatırımlar, teknoloji başlıklarında toplanan 35 projenin gerçekleşmesi sırasında 165 bin İzmirlinin doğrudan iş sahibi olacağını, projelerin yıllık İzmir ekonomisine katkısının 11. 4 milyar lira olacağını söyledi.

İzmir'in 2023 Türkiye rüyasında büyük görevi olduğunu, projelerin bir kısmına başlandığını bir kısmı ise de hazırlıkların yapıldığını belirten Yıldırım, "Türkiye dünyanın en büyük 10'uncu ekonomik gücü olacaksa bu gücü omuzlayan iki büyük şehirden biri İzmir olacak. İzmir'in böyle bir görevi var. İzmir'i buna hazır etmek gibi bizim de öyle bir görevimiz var. İzmir'in bir dünya kenti olması için bu projeleri çok önemsiyoruz. Bunların gerçekleşme süresi 12 yıldır. Ortalama bir projenin bitme süresi 3. 5-4 yıldır, hepsine aynı anda başlamak gibi bir düşüncemiz yok, imkan da yok. Toplam bedel 56 milyar TL ya da 35 milyar dolardır. Bunların ne kadar genel bütçeden ne kadarını kamu özel ortaklığıyla yapılacağına gelince yaklaşık 25 milyarlık bölümü yap-işlet-devret ile gerçekleştirilecek geri kalanı da bütçe imkanlarıyla yapılmış olacaktır" dedi.

İzmir- Ankara Yüksek Hızlı Tren projesinin hazır olduğunu, ilk etabın ihalesine bu yıl çıkılacağını projenin tamamlanmasıyla İzmir-Ankara arasının 3. 5, İzmir-Konya ve İzmir-Eskişehir arasının 4 saate ineceğini anlatan Yıldırım, ardından gelecek olan İzmir-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Hattı Projesi ile de İzmir-Bursa arasının 1 saat 45 dakika, İzmir- İstanbul arasının ise 4 saate ineceğini söyledi. Yıldırım, Adnan Menderes Havalimanı'na ek olarak Kaklıç'a "Vecihi Hürkuş Havaalanı" adında ikinci bir havaalanı yapılacağını ayrıca Ağustos ayından sonra İzmir'den Sofya ve Üsküp'e direk uçuşların başlayacağını dile getirdi. İzmir-İstanbul otoyolundaki çalışmaların 6 farklı noktaya kurulan şantiyelerle başladığını, bu projenin maliyet olarak dünyada 3'üncü büyük, Avrupa'nın ise en büyük projesi olduğunu sözlerine ekleyen Yıldırım, 535 kilometre uzunluğunda olacak otoyolun 8 saatlik karayolu yolculuğunu 4 saate düşüreceğini, İzmir-Antalya arasında yapılacak otoyol ile de Antalya'ya 4 saat 15 dakikada ulaşılabileceğini kaydetti.

Yıldırım, projelerinin zaman içerisinde İzmir'de hayata geçirileceğini, Ulaştırma Bakanlığı tarafından gerçekleştirilen ve görme engellilerin hiçbir destek almadan günlük yaşamlarını sürdürebilmelerine yönelik olan "Engelsiz Yaşam Projesi" kapsamında geliştirilen cihazın ilk olarak İzmir'den dağıtılacağını ifade etti.

Karaburun'A ÇILGIN PROJE

Yıldırım'ın açıkladığı projeler arasında en büyük ilgiyi ise İstanbul için düşünülen kanal projesinin bir benzerinin Karaburun ile Çeşme arasında gerçekleştirileceği kanal projesi oldu. "İzmir-Çeşme Deniz Otoyolu Projesi" adı verilen projenin Karaburun-Çeşme arasında yapılacak 6 km uzunluğundaki kanal ile İzmir-Çeşme arasındaki denizyolu ulaşımımın 45 dakikaya indireceğini söyleyen Yıldırım, "Bana göre çılgın proje bu. Siz küçük görebilirsiniz ancak bu proje İzmir'in turizm, şehircilik, körfezin temizlenme projesi. Bu kanal sayesinde hem deniz yolu kısalacak hem de sirkülasyon sağlanacak. Bio çeşitlilik de artacak" diye konuştu.

Kentiçi transit geçişi rahatlatmak için Konak ile Yeşildere arasına 2 tüplü 2. 5 km uzunluğunda tünel yapılacağını dile getiren Yıldırım, İzmir'i çevreleyen 50 km uzunluğundaki metro hattı yapılacağını, bu hattın İnciraltı- Bostanlı arasındaki tüp geçit ile birlikte karşıya geçerek ring hattı yapacağını belirterek, "Körfez'e çifte gerdanlık takacağız. Bu geçişle raylı sistem 5 dakika araçla geçiş 8 dakika olacak toplam uzunluk bağlantı yollarıyla birlikte 10 km olacak" diye konuştu.

10 MİLYAR DOLARA KENT YENİLEME

İzmir'e mutlaka bir kent yenileme projesi yapılması gerekliliğini anlatan Yıldırım, 1 milyon konutun bulunduğu İzmir'de 200 bin konutun standart dışı, depreme dayanıklı olmayan, altyapı hizmeti bulunmayan binalar olduğunu söyleyerek, "Bu projeyi yüksek sesle konuşmaya başlayınca belediye de bu konuda adım atacağını ifade etti ve şehir yenileme için projelerini açıkladılar. Bu güzel bir gelişme. Burada yerel yönetimlerle uyum içinde çalışmak projenin başarısı için olmazsa olmaz şartımızdır. İzmir bu yenilenmeyle daha konforlu daha güzel mekanlara sahip olacak. Önce yapacağız sonra yıkacağız. Mutlaka gerçekleştirilmesi gereken bu proje 10 milyar lirayı aşan bir projedir" dedi. Tanıtım toplantısı tüm bu projeleri içeren bir sunum ile sona erdi. Sunumun ardından iki bakan milletvekili adayları ile birlikte aile fotoğrafı çektirdi.

-KUTU KUTU PROJELER -

işte 35 projenin tamamı

1- İzmir Karayolu ve Raylı Geçiş (İZKARAY),

2- Konak Tüneli,

3- İzmir- İstanbul Otoyolu,

4- İzmir- Ankara Otoyolu,

5- İzmir- Antalya Otoyolu,

6- Kuzey Otoyolu,

7- Sabuncubeli Tüneli,

8- İzmir- Ankara Yüksek Hızlı Tren,

9- İzmir- İstanbul Yüksek Hızlı Tren,

10- İzmir Metroları,

11- Egeray,

12- Kemalpaşa- Turgutlu ve Kiraz- Ödemiş demiryolları,

13- Körfez Dönüşüm Projesi,

14- Kuzey Ege Limanı,

15- Kruvaziyer Liman,

16- Yat Limanları,

17- Efes Antik Limanı,

18- İzmir-Çeşme Deniz Otoyolu,

19- Balıkçı barınakları,

20- Agora ve Kent Merkezi Yenileme Projesi,

21- Tarım ve hayvancılık sanayi işletmeleri,

22- Kemalpaşa Lojistik Merkezi,

23- şehir yenileme projesi,

24- Tıpkent,

25- Adnan Menderes Hava Limanı iç hatlar,

26- Dijital tarih kütüphanesi,

27- E- ticaret üssü,

28- Dijital Arşiv Kent,

29- Bilişim Destekli Yaşam,

30- Öğrenci Yaşam Merkezi,

31- Engelsiz Yaşam,

32- Deniz Ürünleri Borsası,

33- Olimpik Stadyumlar,

34- Bilişim ve Ar-Ge Şehri,

35- Vecihi Hürkuş Havaalanı - İzmir


http://www.haberler.com/karaburun-a-kanal-efes-e-deniz-2772489-haberi/


bana göre en çılgın 3 projeden biri efese deniz getirilmesidir


En son 35 gökhann tarafından Cum 03 Hzr 2011, 16:43 tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi


hamdi levent
3 yıl önce - Cum 03 Hzr 2011, 16:50

çiğli havaalanı muhteşem olur

mertoviçizmir

3 yıl önce - Cum 03 Hzr 2011, 17:17

Alıntı:
işte 35 projenin tamamı

1- İzmir Karayolu ve Raylı Geçiş (İZKARAY),

2- Konak Tüneli,

3- İzmir- İstanbul Otoyolu,

4- İzmir- Ankara Otoyolu,

5- İzmir- Antalya Otoyolu,

6- Kuzey Otoyolu,

7- Sabuncubeli Tüneli,

8- İzmir- Ankara Yüksek Hızlı Tren,

9- İzmir- İstanbul Yüksek Hızlı Tren,

10- İzmir Metroları,

11- Egeray,

12- Kemalpaşa- Turgutlu ve Kiraz- Ödemiş demiryolları,

13- Körfez Dönüşüm Projesi,

14- Kuzey Ege Limanı,

15- Kruvaziyer Liman,

16- Yat Limanları,

17- Efes Antik Limanı,

18- İzmir-Çeşme Deniz Otoyolu,

19- Balıkçı barınakları,

20- Agora ve Kent Merkezi Yenileme Projesi,

21- Tarım ve hayvancılık sanayi işletmeleri,

22- Kemalpaşa Lojistik Merkezi,

23- şehir yenileme projesi,

24- Tıpkent,

25- Adnan Menderes Hava Limanı iç hatlar,

26- Dijital tarih kütüphanesi,

27- E- ticaret üssü,

28- Dijital Arşiv Kent,

29- Bilişim Destekli Yaşam,

30- Öğrenci Yaşam Merkezi,

31- Engelsiz Yaşam,

32- Deniz Ürünleri Borsası,

33- Olimpik Stadyumlar,

34- Bilişim ve Ar-Ge Şehri,

35- Vecihi Hürkuş Havaalanı - İzmir


1. proje kesinlikle yıllardır hayalini kurdugum izmiri ankaradan sonra bir metropol yapabilecek en önemli projelerden bir tanesidir
2.konak tüneli özellikle trafigi rahatlatmak icin cok önemli bir projedir kesinlikle yapılması gerekiyor
3.istanbul otoyolu yapılıyor , antalya otoyolu da suan icin denizli - aydın arası yapılacak böylece izmirden denizliye kadar otoyol bitmiş olacak izmir - ankara otoyolu ise izmiri bütün metropol kentlerle birlestirecegi icin cok önemli
4. kuzey otoyolu sanırım balıkesir - edirne otoyolu bu projeyle izmirden avrupaya otomobille gitmek cok kolay olacak
5.izmir - ankara ve izmir - istanbul hızlı trenle birbirine yakınlasacagı gibi bursa , konya , izmit , edirne gibi kentlere de hızlı trenle daha yakınlasacak
6. metrolarda 50 km lik izmir metrosu hep hayalimdeydi ve 100 km lik tramvay la 130 km lik banliyö ortalama olarak 250 kmden fazla bir raylı sistemle avrupa kentlerine yetişmiş olacaktı ..insallah metrolarımız yapılacak , tramvayları da belediye yaparsa bu proje hayal olmaktan cıkar
7. izban hattının bergama , selcuk ve manisaya gitmesini her ne kadar desteklemesemde bu bölgelerin gelecekte büyümesi ve gelişmesi icin önemli bir proje .. özellikle de turizm de
8.sabuncubeli tüneliyle manisa artık izmire 15 dakikalık mesafede bir yer olacak ve izmirin bir semti olabilecek
9.kruvaziyer limanı turizmde izmiri barcelona yapacak , yat limanlarıyla da sehrimiz her mevsim cıvır cıvır olacak ve turizm gelirlerimize artıs saglayacagı gibi izmirin gösterişini de arttıracaktır
10. alsancak ve candarlı limanlarıyla izmir ticareti tekrar canlanacak ve aliagada yeni bir kentin olusmasına katkı saglayacagı gibi bölgede işsizlik ve nüfus artısına da olanak saglayıp izmirin daha hızlı büyümesini saglayacaktır
11.efese antik limanın yapılmasıyla turizm de izmir antalya kadar önemli bir kent haline gelebilecek
12.agora merkezinin yenilenmesi ve bölgenin tarihe eslik etmesi gecekonduların yıkılması o bölgeyi atinadan daha önemli bir cazibe merkezi haline getirir
13.tarım ve hayvancılıkta izmirin dıs ilceleri bu anlamda izmire tarımda ve hayvancılıkta katkı saglayabilecek bir unsur olabilirler
14.ciglide kurulacak yeni bir uluslar arası havalimanı bölgeyi 2 kente bölecek bu da izmirin de istanbul gibi 2 yakada birden byümesini saglayacaktır
15.olimpik stadyumlarla izmirde götepe , karsıyaka stadları yapılıp buca ve altay stadları yenilenebilir ve izmire uluslararası 40.000 üzeri bir stadla spor kompleksi haline getirebiliriz
16. deniz ürünleri borsası ile vobdan sonra 2. bir borsayı da sehrimize getirip izmirin öneini ön plana cıkartabiliriz


OrhunAlac
3 yıl önce - Cum 03 Hzr 2011, 17:28

Efes'e deniz getirmek bakalim dunya arkeologlarini ayaga kaldirir mi. Sayin eski Bakan/vekil adayi KIM oluyormus da dunya miras listesine aday bir antik sehre, DANISMADAN proje sunuyormus.

Mantikli projeler de sunmus saygi deger eski bakan, ama aralarinda Cesme'yle korfezi baglamak gibi sacmasapan fikirler de var. YAHU kanal deniz veya nehir baglantisi olmayan iki su parcasini birlestirmeye yarar. Sanki Cesme'yle Izmir'in deniz baglantisi yok!

Listeye benim ekleyeceklerim:

- Konak meydani tarihi kent merkezi ilan edilmeli. Sarikisla, Adliye sarayi yeniden yapilmali. Rezaletin rezaleti, bir meydanda olabilecek en cirkin bina olan belediye binasi yikilmali (hatta Bayrakli'ya, Adalet sarayinin yanina, modern bir binaya tasinmali.). Buradaki tarihi depo yeniden insa edilmeli. Dresden'i gectim, Amasya'da bile Sarayduzu kislasi sifirdan yeniden insa edildi. Simdi de Taksim'e topcu kislasini yeniden insa etmek istiyorlar. Demek ki mumkun. Izmir Belediyesi'nin kendi oturdugu binayi yikmaya hic niyeti yok.

- Agora Kemeralti aksindaki BUTUN Havra, bina, restore edilmeli ve cok katli otopark yikilmali. Izmir belediyesinin bu otoparki da yikmaya hic niyeti yok - cunku kendi yapti, ustelik ruhsatsiz ve kacak.

- Mithatpasa'da SURUYLE konak var. Bayrakli ona keza. Hepsi harabe - bunlarin hepsinin sahibine ya restore et ya da el koyuyoruz diye nota verilsin. Bayrakli'dakiler bir birine yakin, Universite, okul, hastane islerine tahsis edilebilir. Su anda ranta hazir bekliyor hepsi. Ozellikle de, Yahya Hayati Pasa konagi.

- Bayrakli'ya yelken okulu acilsin. KSK yelken bu sehre yetmez. Marina ve yelken okulu beraber is gorur. Kruvazor limanini da buraya yapmayi dusunuyorlar, alin size sahil kenti.

- Denizden bakinca Brezilya'daki FAVELA'ya benzeyen daglarimiz var. Artik su Kadifekale'yi acacak somut bir proje sunulsun.

- Pasaport'taki Eski Istanbul Oteli, daha da eski Havagazi Sirketi binasi olan 3 katli yapi N'OLUR artik restore edilsin.

- Alsancak'ta hala nasil olduysa kurtulmus sokaklar ve evler var. Buralar, Istanbul icin Beyoglu neyse, Izmir icin odur. Butun evlerin envanterinin -eger cikarilmadiysa- cikarilmasi, buranin nasil tarihi bir hava icinde (yani sagina soluna 30'ar katli binalar dikmeden) yasatilabilecegi dusunulsun.

- Asansor ve cevresindeki yapilar cokmek uzere. El atilsin - Konak belediyesi'nin gucu tek basina bir eve yetti.

- Korfez temizlensin, daha cilgin fikirlere temiz korfezden sonra gecilir.

Simdilik bu kadar.


mertoviçizmir

3 yıl önce - Cum 03 Hzr 2011, 17:47

Alıntı:
Konak belediyesi'nin gucu tek basina bir eve yetti.

koskoca büyüksehir nüfusu kadar konak ın gücü demek 1 evi restore etmeye yetti . o zaman manisa ve aydın belediyeleri istifa etsinler ne de olsa merkezleri konakdan daha az , onlar 1 evi bile restore edemezler baksana ..
ama bakıyorumda manisa ve aydın belediyeleri izmirdeki ilce belediyelerinin topramından daha fazla yatırım yapabiliyorlar ne tuhaf demekki konak belediyesi yapmıyormus


soner_caylak
3 yıl önce - Cum 03 Hzr 2011, 17:57

Alıntı:
Karaburun'A ÇILGIN PROJE

Yıldırım'ın açıkladığı projeler arasında en büyük ilgiyi ise İstanbul için düşünülen kanal projesinin bir benzerinin Karaburun ile Çeşme arasında gerçekleştirileceği kanal projesi oldu. "İzmir-Çeşme Deniz Otoyolu Projesi" adı verilen projenin Karaburun-Çeşme arasında yapılacak 6 km uzunluğundaki kanal ile İzmir-Çeşme arasındaki denizyolu ulaşımımın 45 dakikaya indireceğini söyleyen Yıldırım, "Bana göre çılgın proje bu. Siz küçük görebilirsiniz ancak bu proje İzmir'in turizm, şehircilik, körfezin temizlenme projesi. Bu kanal sayesinde hem deniz yolu kısalacak hem de sirkülasyon sağlanacak. Bio çeşitlilik de artacak" diye konuştu.


yap bir çılgınlık havamızı bulalım edasındaki projelere karnımız tok

bunlar devleti yönetme ciddiyetinde değiller resmen bizlerle dalga geçiyorlar


hamdi levent
3 yıl önce - Cum 03 Hzr 2011, 17:59

yalnız seferihisar'a inseydi daha iyi olurdu o zaman çeşme pas geçilmiş olur ama yol gerçekten kısalmış olur..

BurakÇınar
3 yıl önce - Cum 03 Hzr 2011, 18:14

sasalıya uzay üssü,karşıyakaya koltukları altından yapılmış 150bin kişilik stat,balçovadan evka-5 e teleferik,körfezin ortasında sırf ekşın olsun diye ters takla atan sakız adası metrosu,her aileye bir adet uçan halı,bucaya vapur iskelesi gibi projeleride bekliyoruz sayın başbakandan..


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> İZMİR - Haberler ve Sohbet