Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 885

Kanal İstanbul Projesi
olumlu düşünüyorum 45.3%  45.3%  [1121]
olumsuz düşünüyorum 47.9%  47.9%  [1184]
fikrim yok / kararsızım 6.8%  6.8%  [169]
Toplam Oy : 2474

Ahmet YükselS
5 ay önce - Cum 02 Ağu 2019, 15:39

Bu uzmanlar harbi geri zekalı olmalı!! Madem ki kanal, karadenizden marmaraya akan su miktarını artıracak, o zaman, zaman içinde karadenizdeki su seviyesi düşmek suretiyle karadenizle marmara arasındaki 20-30 cmlik seviye farkı da düşüp eşitlenmeyecek, sonuçta da marmaraya su akıntısı azalmayacak mı? Meselenin özü bu.. Bunu çözemeyen adam laf salatası yaparak uzmanlık taslıyor!!

Mehmet Kasım İyonya
5 ay önce - Cum 02 Ağu 2019, 16:31
KARADENİZ SU BÜTÇESİNDEKİ DEĞİŞME


Bilim İnsanlarına hakaret etmeden konuşmayı becerelim. Uzmanların açıklamaları çok önemli. Simülasyonla netleştirilmeli. Şöyle ki, kapalı bir deniz olan Karadeniz, akarsu debilerinin en fazla olduğu denizlerden biridir ve nehir girdileri ile Akdeniz suyunun Karadeniz’e girişi İstanbul Boğazı’ndaki değişim akımları ile dengede tutulmaktadır. Marmara’ya eklenecek 600–800 m3/sa değerindeki su akısı (yani kanal), aynı miktarın Karadeniz su bütçesinden eksilmesi, dolayısıyla İstanbul Boğazı’ndaki alt ve üst tabaka akımları arasındaki dengenin değişmesi demektir. Oysa Karadeniz’in iklimsel dengesi tümüyle su bütçesine bağımlıdır ve küçük de olsa su bütçesindeki değişim, Karadeniz’e giren ve çıkan su kütlelerinin miktar ve özelliklerini değiştirebilecektir. Türk Boğazlar Sistemi’nin kontrol ettiği Karadeniz su bütçesindeki değişme, duyarlı dengelerle korunan yoğunluk tabakalaşmasını etkileyebilecek ve bu değişim, uzun zaman ölçeklerinde Karadeniz’in iklimsel dinamiklerine yansıyacaktır. Karadeniz'e kuzeyden akan Tuna, Dinyeper, Dinyester gibi nehirlerin akıtacağı su da artabilir. Küresel ısınmadan dolayı buzul erimesi ve suların güneye inmesi de söz konusu. Yani tek yönlü etkileşim değil, çift yönlü etkileşim var. Karadeniz kanalla kaybedeceği suyu yukarından nehirle karşılayabilir mi? Hesaplamak lazım. Simüle etmek lazım. İşte bu akışı Marmara'yı olumsuz etkileyecektir.



Bu arada kanaldan saatte 800 m3 su akışı hesaplanmış. 24 saat esası ile 1 günde 19.200 m3 su akacak diye düşünülebilir. Ayda ortalama 576.000 m3 eder, yılda da 6.912.000 m3 oluyor. Boğaz ise 600 idi.


Kanalın kıvrımlı güzergahı, geometrisi, tabanı ve içinin kaplama materyali gibi fiziksel özellikleri sonuçları değiştirecektir. Türbülanslı karışım özellikleri de bütün bu parametrelerden etkilenecektir. Ayrıca yukarıda durağan koşullar farzedilmekle birlikte bölgede durağan bir durum hemen hemen hiç olanaklı değildir. İstanbul Boğazı’nda gözlenen rüzgar, barometrik basınç, nehir ve yüzey su girdileri, su seviyesi gibi etkenlere bağlı hızlı değişimlere ek olarak mevsimsel ve uzun süreli değişimler Kanal İstanbul için de geçerlidir ve sonuçlar bunlara çok bağımlı olacaktır.



Ahmet YükselS
5 ay önce - Cum 02 Ağu 2019, 16:52

Alıntı:
Bilim İnsanlarına hakaret etmeden konuşmayı becerelim. Uzmanların açıklamaları çok önemli.



Kanal, karadenizden marmaraya akıntıyı artıracak deyip sonra da karadenizdeki su seviyesinin hiç düşmeyeceğini, aynı su miktarının akmaya devam edeceğini varsayan adam bilim adamı olamaz. Dolayısıyla saygıyı hak etmiyorlar..


Alıntı:
Bu arada kanaldan saatte 800 m3 su akışı hesaplanmış. 24 saat esası ile 1 günde 19.200 m3 su akacak diye düşünülebilir. Ayda ortalama 576.000 m3 eder, yılda da 6.912.000 m3 oluyor. Boğaz ise 600 idi.


Şu birim ve ölçüleri doğru yazmayı öğren önce dostum!!.. 600 ne? Milyon mu? Bin mi? Ya da ne?
Doğrusu 600 milyon metreküp olacak. Şayet kanaldan geçen de dediğin gibi yılda 6.9 Milyon metreküp olacaksa, boğaza göre devede kulak gibi bir miktar demektir. Yaklaşık 1/90'a tekabül ediyor.. Ben kanaldan akan su boğazın 1/10'u mertebesinden olur derken çok iyimser davranmışım o zaman? Boğazın 90'da 1'i oranındaki kanal akıntısı mı marmarada her şeyi altüst edecek?


Ahmet YükselS
5 ay önce - Pts 05 Ağu 2019, 18:35

Erdoğan ne yapıyorsa yanlıştır mantığıyla, yapılan her projeye karşı çıkan zihniyeti bozuklardan bıktık artık. Hadi kanalı anlayamadın, ufkun dar, peki havalimanına neden karşıydın? Köprüye neden karşıydın? Baraja neden karşıydın? Nükleer santrale neden karşıydın? Diye sorarlar adama..
Bunu neden yaptıklarını kendi ağızlarıyla da itiraf ediyorlar aslında! Ne demişti ana muhalefetin genel başkan yardımcısı? ''Bu hükümet dünyanın en iyi işini de yapsa iyi demeyiz, bizim görevimiz muhalefet etmektir''..
Senelerce milleti muasır medeniyet diye uyutmuşlar, şimdi o muasır medeniyeti muhafazakar bir parti başarmaya başlayınca hasetlikten kudurma durumu yaşıyorlar. O yüzden de, akıldan izandan yoksun eleştirilerle halkın gözünde projeleri kötü göstermeye çalışıyorlar. Projeleri savunan insanlara da utanmadan çamur atıyorlar. Para alıyorlarmış!! Sen ne alıyorsun bu projeleri kötülemek için peki?


Mehmet Kasım İyonya
5 ay önce - Sal 06 Ağu 2019, 10:48
YAŞATMAYI SEÇTİK


Bir proje ortaya atıldığında, ülkenin % 100'ü destekleyecek, mutlak biad edecek diye bir kural yok. Biz vatandaşız. Bazı şeyleri eleştirme hakkına sahibiz. Yurttaşlık haklarımız var. Tebaa değiliz. Baştakiler de bu ülkenin sahibi değil. Karşı çıkmak en doğal hakkımız. Siz kim oluyorsunuz da bizim demokratik haklarımızı elimizden alacaksınız? Projelere neden karşı çıktığımızı anlatıyoruz, dinlemiyorsunuz ki? Havalimanı dediniz şehre uzak, hayatımızı zorlaştırdı, çevreyi tahrip etti, o yüzden karşıyız. 3. köprü otoyolu ağaçları kesi doğayı tahrip etti, ücretleri yüksek, oylu uzatıyor o yüzden karşıyız. Nükleer tehlikeli bir iş. Sinop'ta canım ormanları katletti o yüzden karşıyız. İstanbul-İzmir Otoyolu açıldı, gidiş geliş 512 tl, çok pahalı o yüzden karşıyız. Kaz Dağları'nda 200.000 ağacı kesip Kanadalılara altın çıkarma işine karşıyız.

İnsan haklarını, doğayı, yaşamayı, yaşatmayı, canlıları, kuşları, ağaçları seviyoruz o yüzden bu projelere karşıyız. İstanbul'u su havzalarına kanal bahanesiyle 100.000 konut yapıp bölgeyi betonlaştırmaya karşıyız.



Ahmet YükselS
5 ay önce - Sal 06 Ağu 2019, 14:10

Sevsinler timsah gözyaşlarını!! Öyle bir ajitasyonla anlatıyor ki, gerçekten doğa aşığı sanırsın!!

Çok sevdiğiniz, ana vatan olarak gördüğünüz Amerikada, İngilterede, Fransada, Almanyada, nükleer yok mu? Hem de her birinde 40-50 adet nükleer santral var.. Geçtim bu büyükleri burnumuzun dibindeki ufacık ermenistanda, bulgaristanda, ukraynada bile nükleer var. Kime masal anlatıyorsun?

Sizin ağa babanızı biliriz biz. Gezi eylemlerinde, Mesele ağaç değil anlamıyor musunuz, haydi herkes sokağa diyordu teröristin biri. Devlet o teroristleri bile masaya çağırdı dinledi. Nedir talebiniz dedi. Orda da cevap enteresan!! 3.köprü inşaatı duracak, havalimanı inşaatı duracak, hes inşaatları duracak,... Liste uzuyor. Hani siz Gezi parkındaki ağaçlar için yürüyordunuz? Ne alaka havalimanı, 3.köprü, hesler?

Tabii İpleri dışarda hain ve terörist inanlardı bunlar.. Fetönün desteğini de alıp hükümet düşürmeye kalktılar. Havalarını aldılar. Şimdi onların sempatizanları aynı türküleri söyleyip duruyor..

Doğaya zarar vermeyen, yol, köprü, havalimanı mı olur? Nerde var bu? Dünyada çevreye doğrudan veya dolaylı zarar vermeyen proje olmaz. Ancak hiç bir gelişmiş ülke bir proje çevreye zarar veriyor diye iptal etmez.. Zararları bertaraf edecek tedbirleri alır.

Dünyada herkesin nükleer santrali varken Türkiyeye gelince ne kadar hain varsa ayağa kalkıyor!!

Otoyola 512 lira ödüyormuş!! Ödemekten kurtulduğun yakıt parası ve feribot ücretini de hesapla bakalım. Şark kurnazı!! Eksileri yazarken artıları niye yazmıyorsun? 4 saat gidiş, 4 saat geliş, toplam 8 saatlik yakıt tasarrufun olacak, sadece 450 lira bu yapıyor.. 50+50=100 lira da feribota ödeme yapman lazım. Etti mi 550 lira.. Otoyola göre başa baş diyelim. Ancak Gidiş dönüş 8 saat zaman kazancın var. Artı güvenli bir yolculuk yapıyorsun.. Ha buna rağmen, Tayyip yaptı deyip otoyoldan gitmek istemiyorsan buyur git eski yoldan, feribotla geç, 550 lira fazla masraf yap, 8 saat zaman kaybın olsun.. Engel olan yok. Tercih senin.. Hiç alakasız bir başlıkta kafa ütülemeye gerek yok.

Niyetiniz bozuk niyetiniz. Ne diyordu ana muhalefetin başkan yardımcısı, ''iktidar dünyanın en iyi işini de yapsa biz iyi demeyiz, bizim işimiz muhalefet etmek''.. Zihniyetiniz bu.. O yüzden bir halt olmuyor bu zihniyetten. Heykel dikmeyi hizmet sanan güruh..
1.boğaz köprüsüne bu gerici zihniyet karşı çıkmıştı.. Aynen devam ediyorlar..


Mehmet Kasım İyonya
5 ay önce - Sal 06 Ağu 2019, 17:25
KANALDA AKINTI TIKANMASI RİSKİ


Kısır döngüyü bırakıp (her türlü muhalefeti terörle ilişkilendirme hastalığı) uzmanlara kulak verelim. Uzmanlar bu kanal konusunda çok detaylı çalışma yapıp kamuoyuna sundular. Denizlerle ilgili çok önemli bilgiler verdiler. Denizlerde hidrolik kontrol ve hassas denge olduğunu ifade ettiler. Boğazlarda oluşan tüm hareketler bu basit dengenin bir ürünü değil. Birçok faktör var. Karadeniz’in su dengesi ve mevsimsel yoğunluk değişimleri, oluşan su seviyesi farkları, fırtınalar, gelgitler gibi etkenler Boğaz akıntılarının her ölçekteki dinamik değişkenliğini tetiklemektedir. Değişken koşullarda bile “ikili hidrolik kontrol” görev başındadır. İstanbul Boğazı hareketlerinin incelenmesi, akım koşullarının bir gün içinde dahi tümüyle değişebildiğini gösterir. Her iki yönde de net akımın fazlaca artması ile alt akım veya üst akım tümüyle bloke edilip geldiği komşu denize kadar geri tepebilir. Bunun bir örneği aşırı Lodos koşullarında oluşan, iki katmanlı akımın yıkıma uğradığı ‘Orkoz’dur. Buna göre, Boğaz boyunca tuzluluk çok hızlı değişmektedir. Bunun nedeni ise alt ve üst katmanlar arasındaki türbülanslı madde ve hareket (momentum) iletimleridir. Akdeniz ve Karadeniz’in farklı fiziksel özelliklerine bağlı olarak bu akılar sürekli bir değişim içerisindedir. Karadeniz’den Ege Denizi’ne doğru gidildikçe yatay değişim akımlarının dikey geçiş akımlarıyla arttığı görülmekte; Karadeniz’den giren üst sular Ege Denizi’ne varıncaya kadar iki misli bir hacim artışına uğrarken Ege’den giren alt suların ancak % 30’unun Karadeniz’e ulaşabildiği anlaşılmaktadır.



ADCP ölçüm sonuçlarına göre toplam akının uzun yıllar ortalamaları ise modellerle karşılaştırılabilir değerler vermiştir. Toplam akımın her iki yönde aşırı değerlere ulaştığı hallerde etkilenen alt veya üst akım tıkanmakta; bu tabakada kesilen akım bir ‘tuz kaması’ şeklinde hareketsiz kalarak ve toplam akımın diğer tabaka akımına eşitlenerek Boğaz’dan geçmesini sağlamaktadır. Denenen düz Kanal İstanbul prototipinde yeni iki tabakalı bir akım oluşmakta ancak bu basit koşullarda tabaka ara yüzeyi kanalın ortalarında tabana ulaştığı için alt akım tıkanmaktadır. Hızlar küçük kanalda daha düşük olduğu için karışım da İstanbul Boğazı’na oranla daha az olmaktadır. Yine de Marmara Denizi çıkışına doğru ara yüzeyin hızla yüzeye yaklaşması sonucunda kanalın Marmara ucunda yüzeyde önemli derecede artan hızlar görülmektedir.





Ahmet YükselS
5 ay önce - Sal 06 Ağu 2019, 18:36

Bu gerici zihniyetin bilim adamları da gerici ve yanlı oluyor.. Hiç bir bilimsel değeri olmayan saçma fikirlerle projelere çamur atmadan duramıyorlar. Söyledikleri şeylere kendilerinden başka inanan yok..
3.havalimanına da olmadık çamur atmışlardı, dediklerinin tam tersi çıktı. Kuş yolu dediler, rüzgar dediler, bakın ne olmuş!!

Ulaştırma bakanlığının 2 ağustos tarihli açıklaması:

Alıntı:
"Atatürk Havalimanı ile İstanbul Havalimanı karşılaştırıldığında 2018 yılı Nisan, Mayıs, Haziran, Temmuz ayları toplamında Atatürk Havalimanı'nda 445 pas geçme olayı yaşanırken, 2019 yılı aynı aylarda İstanbul Havalimanı'nda sadece 255 pas geçme olayı yaşanmıştır. Bunun yanı sıra Nisan, Mayıs, Haziran, Temmuz ayları toplamında Atatürk Havalimanı'nda 75 kuş çarpması olayı yaşanırken, 2019 yılı aynı aylarda İstanbul Havalimanı'nda sadece 14 kuş çarpması olayı yaşanmıştır.

Kaynak: http://www.kokpit.aero/bakan-turhan-istanbul-hava ...i-aciklama
"


Arap arap
5 ay önce - Sal 06 Ağu 2019, 19:24

Ahmet bey 3. Havalimanı çatalca metro hattı yapılırken ilk kanal İstanbul köprüsü dursunköy de yapılıyor istemezukçu camiaya da geçmiş olsun vatana millete hayırlı olsun çed süreci başladı

Arap arap
5 ay önce - Sal 06 Ağu 2019, 21:27

İlk Kanal İstanbul asma köprüsü 1105 m uzunluğunda olacak hayırlı olsun



sayfa 885
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET