Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 863

Kanal İstanbul Projesi
olumlu düşünüyorum 46.5%  46.5%  [1051]
olumsuz düşünüyorum 46.9%  46.9%  [1061]
fikrim yok / kararsızım 6.6%  6.6%  [150]
Toplam Oy : 2262

Mehmet Kasım İyonya
1 ay önce - Sal 16 Tem 2019, 11:59
POST-MODERN KAPİTÜLASYON MODELİ: KANAL A.Ş.


16. YY'da Kanunî Sultan Süleyman zamanında Venediklilerle ticaret antlaşması gündeme gelmişti. Fakat Muhteşem Süleyman, Venediklilerle ticaret antlaşması yapmayı kendi şerefine ve onuruna aykırı bulmuştu. Zira antlaşma, birbirine denk milletler arasında yapılırdı. Halbuki Venedik o zaman Osmanlı Devleti’ne denk olmak şöyle dursun, onun doğrudan doğruya koruması altında idi. Bundan dolayı koca padişah böyle bir devletle antlaşma yapamazdı; ancak ona yardımlarda bulunabilirdi. Ve yardımlarda bulundu. İşte bu yardım kelimesi "kapitülasyon" kelimesi ile tercüme edilmiştir.

O zamanlar Türk Milleti fetih peşinde diyar diyar dolaştırılıyor ama bu yeni diyarlarda, Balkanlar'da yaşayan gayrimüslüm Sırp, Yunan, Bulgar halkı, birçok ayrıcalıklara sahip olarak çalışıyor, üretiyor, para akzanıyor ve zengin oluyordu. Yani fatihler, Türk Milletini peşine takarak kılıçla fetihler yaparken, kılıç sallarken zaptolunan memleketlerin Bulgar, Yunan, Sırp vs. halkı kazandıkları ayrıcalıklarla sabana yapışıyorlar; toprak üzerinde çalışıyorlardı. Bu kapitülasyonlar zamanla gelişti, gayri müslimler zengin oldu, Türkler savaşlarda harap oldu, fakir ve yoksul kaldı.

Osmanlı'nın son dönemlerinde yabancı firmalara demiryolu yaptırıldı. Yaparken de demiryolunun sağında ve solunda onlarca km2 arazi yapan yabancı şirkete bedava verildi. Madenler emrine verildi. Ormanlar emrine verildi, ki kesip travers olarak kullandı. Sıfır maliyetle altyapı kurdu. Sonunda memleket iflas etti ve Düyunu Umumiye kuruldu. Koca devlet yıkıldı.

Şimdi de Kanal işi çıktı. Bu da 21. YY kapitülasyon tipine benziyor. 45 km kanalın sağında ve solunda 3 km arazi, kanalı yapacak şirkete veriliyor. Şirket şehri yaracak, karşılığında bedava araziye 500.000 konut yapacak, yapay adalar kondurulacak ve Türk Milleti bunlardan hiç yararlanamayacak. Çünkü o evleri almaya parası yetmeyecek.


Ahmet YükselS
1 ay önce - Sal 16 Tem 2019, 15:07

Alıntı:
Şimdi de Kanal işi çıktı. Bu da 21. YY kapitülasyon tipine benziyor. 45 km kanalın sağında ve solunda 3 km arazi, kanalı yapacak şirkete veriliyor. Şirket şehri yaracak, karşılığında bedava araziye 500.000 konut yapacak, yapay adalar kondurulacak ve Türk Milleti bunlardan hiç yararlanamayacak. Çünkü o evleri almaya parası yetmeyecek.


Sevgili iyonya, şu atmasyon bilgilendirmelerine hayranım doğrusu!! Kanal ayrı bir proje, kanalın etrafında kurulacak şehirler ayrı ayrı projeler. Kanalın etrafında şehir kurulacak olan araziler, kanalı yapan firmaya verilmeyecek. Konut işlerini Toki ve diğer müteahhitler yapacak.
Bir de, kanal etrafında 500 bin konut değil, 500 bin nüfus planlanıyor.. Sözcü bile bu kadar atmıyor!! Siz maşallah!! 500 Bin konut yaklaşık 2.5 milyon nüfus yapar.. Nereye sığdıracaksın kanalda 2.5 milyon kişiyi?
Türk milleti bunlardan ve yapılacak olan yapay adalardan yaralanamayacak diyorsun, kim yararlanacak peki sizin iyonyalılar mı?
Türklerin parası yetmeyecekmiş!! Ataşehirdeki 1 milyon dolarlık evleri, rezidansları almaya para yetiyor kanaldaki evlere mi yetmeyecek?


Mehmet Kasım İyonya
1 ay önce - Sal 16 Tem 2019, 15:39
500.000 EK NÜFUS PATLAMASI


Proje ilk açıklandığında 1 milyon konut deniyordu, sonra 500 bin dediler. Konut mu nüfus mu rakamlar havada uçuşuyor. 500.000 nüfus bile olsa en az 100.000 konut demek. 16 MİLYON İstanbul'a ek nüfus patlaması.. Bu kadar çok konuta ihtiyaç var mı? İstanbul'da boş halde alıcı bekleyen binlerce konut var. İnşaat emlak sektörü batmış durumda. Bu evleri kim alacak? Ataşehir'deki milyonluk evleri halk alabiliyor mu? Siz kime konut yapıyorsunuz? Süper zenginlere mi? Halka mı? Bu proje halkçı bir proje değildir derken ne kadar haklı olduğumuz anlaşılıyor. Halk için yapılmıyor işte. TOKİ Lüks konut projesi yapacakmış. Özrü kabahatinden büyük. Kanalın etrafındaki 3 km'lik şerit için projeyi üstlenecek müteaahhite verileceği konuşmaları var. Kanalı yap arsa senin olsun. KÖİ İşbirliği. Kamu ve özel sektör işbirliği nasıl olacak başka. Maket çizimler havada uçuşuyor.



Akıntı ile ilgili tartışmalar var. İstanbul Boğazı'nda neden olmuyor deniyor. Boğaz doğal bir yer. İnsanoğlu'nun müdahalesi ile sıfırdan yaratılan bir kanal değil. Dünyanın coğrafı oluşumu ile ilgili olarak doğal yollardan oluşan bir yer. Kanal ise insanoğlunun doğaya ağır müdahalesi ile oluşacak bir yarık. Bu yarığın çevresel etkileri yıkıcı olur.


Kanal, Yapay Ada, Konut, AVM, İnşaat, vs. bunlar şehrin ihtiyacı değil.



Burç

1 ay önce - Sal 16 Tem 2019, 15:44

Alıntı:
500.000 EK NÜFUS PATLAMASI


Bu nüfus patlaması zaten her sene yaşanıyor.
Kanal İstanbul, bu insanların düzgün, planlı ve modern bir İstanbul'da yaşamasının projesidir.
Bu insanlar hep aynı sıkış tıkış plansız eski İstanbula sığdırılmaya çalışılsın isteyenler, vizyonu eksik olanlar bu projeyi anlayamaz. Kanalı sadece gemi kanalı zannedenlere gülüyorum.


Mehmet Kasım İyonya
1 ay önce - Sal 16 Tem 2019, 15:56
NÜFUSU DURDURMAK GEREK


İstanbul'a yapılması gereken şey; her sene ek 500 bin nüfus patlamasına yönelik adım atmak değil, bu patlamayı durdurmanın, sınırlamanın yollarını aramaktır. İstediğiniz kadar modern, planlı yeni şehir falan deyin o iş öyle olmaz. Son dönemde yapılan planlı şehirlerin ne halde olduğu ortada. Bu kanalın sadece gemi geçişi olmayacağını, inşaat projesine dayandığını herkes biliyor. İnsanlar en çok buna karşı çıkıyor zaten. Kuzeyden otoyol geçti ağaçlar kesildi trafik sorunu kalkacak dendi ama Mahmutbey İkitelli hala kilit. Demek ki yeni otoyol çözüm olmamış. Olamaz da. Çözüm planlamadadır. 500.000 ek nüfus ihtiyacı varsa bunu Anadolu'ya yapınız ve kırsal kesimi kalkındırınız. Bütün yatırımı İstanbul'a yığarsanız şehri patlatırsınız, patlattınız da zaten.

Paranız varsa, finansal kriziniz de yoksa, faizleri düşürüyorsanız, TL ile yapacak firma da varsa, 10 yıl sürecek bir siyasi istikrar öngörüyorsanız, gidin Sapanca Gölü ile İzmit Körfezi'ni birleştirip kanalı orda açın. Sapanca Gölü ile Karadeniz'i de birleştirin. İstanbul Boğazı'na uğramadan direk geçerler. Etrafınada 100.000 konut yaparsınız. Karasu Yat Limanı, AVM, Yapay Ada. Araplar akın ediyormuş zaten. Bakın ne kadar saçma (vizyoner!) öneriler getirebiliyorum. Tıpkı bu kanal gibi.

Haritayı önüne alıp coğrafi şekillere bakarak kanal önermeyi vizyon sananlar aşağıdaki kanalları da yapabilirler.

1-Erdek-Bandırma Kanalı
2-Haliç Kağıthane-Kilyon Kanalı
3-Gelibolu-Güneyli-Saroz Körfezi Kanalı
4-Meriç Nehri Kanalı

Bakın ne kadar saçma öneriler bunlar.



Burç

1 ay önce - Sal 16 Tem 2019, 16:12
vizyon eksiği


Sen İstanbul'un nüfusunu durdurmaya çalışadur, vizyon sahibi olanlar ise 30-40 milyonluk, aynen Tokyo, Şangay gibi bir İstanbul için hazırlık yapmak zorundalar. Kanal İstanbul, aslında yeni modern İstanbul'un yerleşim planıdır.

Ben liseye giderken İstanbul nüfusu 3 milyon idi. O zaman da "İstanbul nüfusu çok arttı, çok kalabalık oldu, nasıl durdursak?" diyen garipler vardı. O zamanlar birisi çıkıp: "İstanbul şimdiki nüfusunun 5 katı kadar artacak" dese, deli diye güler geçerlerdi. Bundan 40 yıl sonra da tekrar 4-5 kat daha artacak. Sen buna hazır mısın? Değilsin. Aklın hayalin bile almıyor. Bu yüzden Kanal İstanbulu anlayamıyorsun.


ugihan
1 ay önce - Sal 16 Tem 2019, 16:21

eskiden çöplerin toplanması su kesintileri gibi konular tartışılırken şimdi çılgın projelerin tartışılması gibi devasa bir gelişme yaşıyoruz. Erdoğan olmasaydı bugün hala burada İstanbul da kesilen suları konuşacaktık

Bu da kanıtı

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=7285476#7285476

İstanbul da çılgın proje konuşuluyor İzmir de ise bk kokusu



Ustura Faysal
1 ay önce - Sal 16 Tem 2019, 16:55

Alıntı:
NÜFUSU DURDURMAK GEREK


Nasıl durduracaksın peki.?

Millete Sevişmeyin mi diyeceksin, yoksa milleti kolundan tutup hadi köyünüze gidin mi diyeceksin.?


Mehmet Kasım İyonya
1 ay önce - Sal 16 Tem 2019, 17:01
YATIRIM ANADOLU


İstanbul'un nüfusunu durdurmanın yolu Anadolu'ya yatırım yapmaktan geçer. Çiftçinin karnını köyünde doyurursan şehre göç etmek zorunda kalmaz. Bunun için kırsal kesime yatırım yapmak gerek. Bu yatırım da inşaatla olmaz. fabrika ile olur, üretimle olur. Tarım ve hayvancılıkla teknolojiyi buluşturmakla olur. Gerekirse bedava traktör, tarım makinası dağıtmakla olur. Toprak reformu ile olur.


Yollar çok.


Burç

1 ay önce - Sal 16 Tem 2019, 17:01

Alıntı:
İstanbul nüfusunun 40 milyona çıkarılması hedefi bir vizyon mu? Yoksa bir çıldırmışlık hali mi?


Vizyon geleceği görebilmek demek zaten.
Vizyon kelimesini tam anlamadığını düşünüyorum.
Vizyon hedef değildir. Olacakları görebilmektir.

Alıntı:
Bu kadar kalabalık bir nüfusu kaldıracak altyapı var mı?


Bingo!
İşte Kanal İstanbul'un amacı....
Yeni, modern, medeni, yaşanabilir, planlı bir İstanbul.



sayfa 863
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET