Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 860

Kanal İstanbul Projesi
olumlu düşünüyorum 46.2%  46.2%  [1079]
olumsuz düşünüyorum 47.1%  47.1%  [1100]
fikrim yok / kararsızım 6.7%  6.7%  [156]
Toplam Oy : 2335

Murat Altınay
5 ay önce - Prş 11 Tem 2019, 19:37

Alıntı:


Kaptana soran kim? Tehlikeli gemiler kanaldan geçecek. O kadar..
Köyden yeni geldin herhalde, 100 bin doları büyük bir para olarak görüyorsun!!
50 milyon dolar değerinde petrol taşıyan gemi için 100 bin dolar nedir hesapla bakalım? Binde 2 yapıyor. İşkembeden atarken azcık matematik de kullansan 100 bin doların bu gemiler için çok basit para olduğunu görürdün. Ama nafile!! Matematik bilmeden analiz dersi veriyor millete!!




Kaptana soran kim mi?? Kaptana soran sensin işte.
Ne soruyorsun biliyor musun?
200 Dolarlık kılavuz kaptan alırmısın diye soruyorsun.
Alacaksın bile diyemiyorsun.
"Kaptan Bey, bak koca petrol tankerin var.
Sağa sola çarparsan İstanbul havaya uçacak
Sana zahmet kendine kılavuz kaptan alıp, daha güvenli geçiş yapar mısın" diyorsun.
Peki kaptan ne diyor?
"İster alırım ister almam, paşa gönlüm bilir, sana ne" diyor değil mi??

Hatta " nasıl olsa sigorta şirketi yükü ve gemiyi sigortalamış, istediği kadar patlasın çatlasın, banane" diyor, öyle değil mi??

Haaa
Daha 200 Dolarlık kılavuz kaptanı tehlike nedeni ile gemiye mecbur edemeyen irade, 99800 Dolar daha verdirerek yabancı gemiyi tehlike nedeniyle kanala yönlendireceğini iddia ediyor.

Kim inanır, Kadir bile inanamaz.

Birde yok 50 Milyon Dolarlık petrol taşıyormuşta, 100 Bin Dolar çerez parasıymışta masalına bak, dön bak bir daha bak.

Bugün 50 Milyon Dolar para taşıyan Banka mutemet minibüsleri var.
Şoförleri asgari ücretle çalışıyor.
Para naklini yapan şirketlerse, giderler düşülünce sefer başına 100 Lira zor kazanıyorlar.
Onlarda çıksın şunu desinler, yahu yüküm çok kıymetli, ver oradan 100 Bin Dolarda rahat edelim, nasıl olsa senin için önemli değil, lafı edilmez desin bakalım...

Gemi saman da taşısa, petrol de taşısa, taşıma ücretinin aynı olduğunu bilemiyor, çünkü hep dayanaksız konuşuyor.

Dünyanın gerçeklerinden hiç haberi olmayan insanlar konuşup konuşup yazıyor.
Bize de oturup oturup düzeltmek kalıyor..


Ahmet YükselS
5 ay önce - Prş 11 Tem 2019, 21:20

Alıntı:
Bugün 50 Milyon Dolar para taşıyan Banka mutemet minibüsleri var.
Şoförleri asgari ücretle çalışıyor.
Para naklini yapan şirketlerse, giderler düşülünce sefer başına 100 Lira zor kazanıyorlar.
Onlarda çıksın şunu desinler, yahu yüküm çok kıymetli, ver oradan 100 Bin Dolarda rahat edelim, nasıl olsa senin için önemli değil, lafı edilmez desin bakalım...


Yeter, daha fazla batırma kendini! Her konuşman bir komediye dönmeye başladı.. Kanalda gemiler çamura batardan sonra şimdi de bu mu çıktı? Yüküm çok kıymetli, ver ordan bir 100 bin dolar!!

50 milyon dolarlık yük taşıyan bir gemi için 100 bin dolar kanal geçiş ücreti yüzde kaç yapar? Bunun için problem çıkar mı? Buna kafa yor biraz. İyice düşün, geç de olsa anlayacağını düşünüyorum.



Murat Altınay
5 ay önce - Prş 11 Tem 2019, 22:19

Alıntı:


50 milyon dolarlık yük taşıyan bir gemi için 100 bin dolar kanal geçiş ücreti yüzde kaç yapar? Bunun için problem çıkar mı? Buna kafa yor biraz. İyice düşün, geç de olsa anlayacağını düşünüyorum.



Ortada kılavuz kaptan olayı gibi tokat gibi bir gerçek varken hala hangi dayanakla konuşuyorsun şaşıyorum.

50 Milyon Dolarlık petrol taşıyan tanker için 100 bin Dolar problem olmuyorsa, 200 Dolarlık kılavuz kaptan almak neden ve nasıl problem oluyor da çoğu gemi kılavuz kaptan almaktan kaçınıyor??

Gemilere 200 Dolarlık kılavuz kaptan almayı mecburi hale getiremiyorsun da, 100 bin Dolar ödeyip kanaldan geçirmeyi nasıl mecbur edeceksin??

Bu soruların cevabını kimse veremedi ki sen veresin.
Kime soruyorum işte, laftan anlamaz gerçeklerden bi haber..


Ahmet YükselS
5 ay önce - Cum 12 Tem 2019, 00:10

1. Kılavuz kaptanı gidip atalarına soracaksın. Neden böyle aciz bir montroyu imzalamışlar.
2. Kanal yapılana kadar bu dandik montroya bağlı kalmak zorundayız.
3. Kanal yapılınca zaten kılavuza gerek kalmayacak.

Şimdi anladınız mı mevzuyu kılavuz kaptanlar!! Büyük projeleri anlamak için büyük beyin lazım. Kılavuzu karga olanın...


Murat Altınay
5 ay önce - Cum 12 Tem 2019, 00:38

Söyledik, yine söyleriz.
İnatla çarpıtan, ısrarla yalan yanlış bilgi vereni yine afişe ederiz.

Montrö Boğazlardan para alınsın alınmasın, Kılavuz kaptan olsun olmasın anlaşması değil,
Montrö sadece Boğazların kontrolünün kimde olacağını ve savaş durumlarında ne olacağını bildiren bir anlaşmadan ibarettir
Ki
Montrönün hiçbir maddesinde ücretten bahsedilmez
Montrönün hiçbir maddesinde kılavuz kaptanlık geçmez.

Boğazlar doğal bir su yolu olduğu için geçiş bütün Dünya gemilerine serbesttir ve ücretsizdir.
Bu kaideyi koyan da Montrö değil,
Bütün Dünyanın kabul edip uyguladığı Uluslararası deniz hukuk kurallarıdır.

Dolayısıyla Boğazdan geçen hiçbir gemiye, ne Türkiye ne Amerika, ne Rusya, hiçbir Ülke müdahale edemez.
Geçişini engelleyemez.
Paralı bile değil, bedava dahi olsa, kanala yönlendiremez.

Kılavuz kaptan alıp almaması, geminin insiyatifinde olduğu gibi,
Kanaldan geçip geçmemesi de yine o geminin insiyatifindedir.
Bu insiyatif dahilinde ise, gemi için bir avantaj teşkil etmiyorsa ki zaten etmemekte , kanalı tercih etmesi için başka hiçbir etken irade güç yaptırım v.s. gemiyi o kanaldan geçmeye, üstelik birde ücret ödemeye asla mecbur edemez.



Mehmet Kasım İyonya
5 ay önce - Cum 12 Tem 2019, 10:25
RÜKÜŞ HAYALLER


Kanaldan çıkacak hafriyatla Karadeniz ağzında, Küçükçekmece, Büyükçekmece, Avcılar, Yeşilköy sahillerinde de Yenikapı gibi dolgu alanları yapılacakmış. şehircilik ilkeleri açısından tam anlamıyla bir felaket. Yenikapı dolgu alanına Google Earth'den bakınız, nasıl çirkin duruyor. Tarihi Yarımada'nın bir çıkıntısı gibi. Sadece mitingler için yapılan bir meydan, arada bazı ufak tefek etkinlikler oluyor, halkın sahile ulaşması da mümkün değil. Yeni dolgu alanlarını düşününce, yapıldığı bölgelere bakınca, insan cezalandırılıyorlar diye düşünmeden edemiyor. Yeşilköy sahili bitiren bir proje. Yazık gerçekten. Bu tarz rüküş hayalleri kurabilmek için nasıl bir eğitimden geçmek gerekiyor acaba? Kartal İHL mi bitirmek lazım? Bu ne zevksizlik, estetiksizlik? Kent estetiği denen bir şey var. Halkın en az % 55'inin istemediği bir projeyi dayatmak, ben yaptım oldu anlayışıyla hayata geçirmek, hangi demokratik seviyenin ürünü acaba?

Ağalbay
5 ay önce - Cum 12 Tem 2019, 13:05

Mehmet Bey sen zamanında koyu Akp seçmeniydin diye hatırlıyorum, şimdi yazıların, görüşlerin 180 derece dönmüş.

Murat Bey,

Uluslararası deniz kanununu hiç okumadım, zahmet olmazsa bahsettiğiniz kısım nerede geçiyor belirtir misiniz? Bir de kılavuz kaptan almak neden avantaj oluşturmuyor?


Ahmet YükselS
5 ay önce - Cum 12 Tem 2019, 13:51

Ağalbay kardeşim, bunun ikisi de eskiden iktidar yanlısıydı, şimdi şiddetle karşılar. Allah bilir kanal istanbulu da ilk gündeme geldiğinde şiddetle savunmuşlardır, şimdi yerden yere vuruyorlar.. Eskiden iktidar yanlısı olup şimdi karşı olan grup kim? Biraz düşününce bunların kim olduğu net anlaşılıyor!! Herkes anladı da belki anlamayan varsa bir ipucu vereyim yine de.. Şöyle geç atlantik okyanusunu, var Amerikaya, Newyorktan az ilerde bir eyalet var. İşte oraların adamı bunlar. Daha da anlamayan varsa, hani soruları çalan grup var ya, işte onlar!!
Sanki Ülkeyi düşünüyorlarmış gibi cin taktiği uygulamayı da iyi bilirler, o konuda eğitimliler..
Rusyadan veya Montroya taraf karadeniz ülkelerinden kanala itiraz yok, onlar adına bunlar konuşuyor!! Yav bu kadar açık etmeyin kendinizi..


Ahmet YükselS
5 ay önce - Cum 12 Tem 2019, 14:56

Alıntı:
Kanaldan çıkacak hafriyatla Karadeniz ağzında, Küçükçekmece, Büyükçekmece, Avcılar, Yeşilköy sahillerinde de Yenikapı gibi dolgu alanları yapılacakmış. şehircilik ilkeleri açısından tam anlamıyla bir felaket. Yenikapı dolgu alanına Google Earth'den bakınız, nasıl çirkin duruyor. Tarihi Yarımada'nın bir çıkıntısı gibi. Sadece mitingler için yapılan bir meydan, arada bazı ufak tefek etkinlikler oluyor, halkın sahile ulaşması da mümkün değil.


Yenikapı ve Maltepe dolgu alanları zaten mitingler ve çeşitli etkinlikler (spor vs) için yapıldı, turizm amaçlı değil. Kimsenin bilmediği bir keşif yapmış gibi afra tafra yapma burda!! Kanal İstanbul için yapılacak olan yapay adalar ise tamamen turizm amaçlı olacak. Dubai'deki gibi, belki daha da gelişmişi. Dubaidekiler çok pahalı olmuştu, çünkü toprağı uzaktan getirmek durumu vardı. Oysa biz kanaldan çıkan toprağı kullanacağız. Böylece hem kanaldan çıkan toprağının nereye konulacağı sorunu çözülmüş olacak hem de hiç yoktan turizm adaları sahibi olacağız. Bir taşla 2 kuş..
Bunu anlayacak vizyon olmayabilir zatı alinizde, ama bari başkasının projesine çamur atmaya kalkma.


Mert tanış
5 ay önce - Cum 12 Tem 2019, 15:27

Alıntı:
Son 15 yılda istanbul biraz kuzeye doğru kaydırılmasa, Başakşehir, Çekmeköy gibi planlı konutlaşma yapılmasa İstanbul bitmişti. 80lerin istanbulunu da biliyoruz. Rezalet idi. Hala da eski semtler rezalet halinde. Yeşil alan yok. Binalar dibi dibine.. Bunları da mı iktidar yaptı? İstanbulun Kadıköy, Şişli, Ataşehir, Beşiktaş gibi ilçelerinde yeşil alan sıkıntısı yaşanırken dünya kadar gökdelene izin veriliyor!!. Bunu göremezsiniz ama şehri azcık rahatlatmaya çalışanları suçlarsınız. Buna da yavuz hırsızlık deniyor herhalde!! İmar izinleri konusunu bir daha araştırın isteseniz. İmar izin talepleri ilk önce ilçe belediyelerine gelir. Oradan geçerse BŞ'ye gelir.. Nadiren de kentsel dönüşüm kapsamında Bakanlık imar izni verebilir. Büyükşehir belediyesi ilçe belediyesinin onaylamadığı bir imar iznini veya tadilatını kabul edemez. Ortada bir suç varsa hem ilçe hem büyükşehir belediyesindedir. Sadece büyükşehir değil. Şişli belediyesi nüfusu az olmasına rağmen neden Türkiyenin en zengin ilçe belediyesidir? Bir düşünün bakalım? imar rantında muhalefet belediyeleri her zaman daha önde gider.. Çünkü ranta konu merkezi ilçeler genelde bunların elinde..

Bakın istanbul u bitiren zaten kentin boyutunu büyütmek oldu bunu hala anlamıyorsunuz. Hangi kuzeye doğru yapılaşma rahatlatmış istanbul u bi anlatır mısınız. Tem in üstünde kalan bütün yapılaşma işi doğa katliamına dönüştürüyor hala anlamıyorsunuz. Seyrantepenin üstünde eskiden orman vardı, stad yapıldı, çevredeki ağaçlar "temizlendi" vadi istanbul gibi bir ucube gökdelen semti dikildi bunu mu savunuyorsunuz? Velev ki gökdelen değil 5 katlı evlerden site dikecekler bunun oradaki doğal yaşama vereceği zarardan haberiniz var mı? Orada yaşam hakkı olan yüzlerce canlı çeşidini durup bir saniye bile düşündünüz mü? Çamur attığınız semtler istanbul un en yaşanılabilir semtleri az da olsa park bahçe gibi düzenlemeleri var. Kağıthanede ne var peki? Ya da gaziosmanpaşada şirinevlerde bağcılarda? Buradaki belediyelerin yeşil alan hassasiyetini gerçekten beşiktaşla kadıköyle karşılaştırmak mı istiyorsunuz? Dilerseniz kişibaşı düşen yeşil alan hesabını yapalım semtlerdeki. Yanlış dediğiniz işlerin bin beteri bu yazdığım yerlerde yapılıyor. Gidip de şişli yi beşiktaşı yeşil alan eksiğiyle eleştiren adam diğer semtlere uğramamıştır bile istanbulda. Şirinevlere bir kere gitmiş olsanız bunu yazmaya utanırdınız diye düşünüyorum. Fazla uzaklaşmaya da gerek yok ya gidin büyükdere caddesinde bir üst geçitte durun. Sağınız kağıthane solunuz beşiktaş, ikisine de üst geçitten bi bakın ve nasıl bir yerde yaşamak istediğinize kendiniz karar verin.



sayfa 860
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET