Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 85

Kanal İstanbul Projesi
olumlu düşünüyorum 45.0%  45.0%  [1134]
olumsuz düşünüyorum 48.1%  48.1%  [1213]
fikrim yok / kararsızım 6.9%  6.9%  [174]
Toplam Oy : 2521

Emir ERTEN

9 yıl önce - Cmt 30 Nis 2011, 23:35

Bu projenin hayata geçmesiyle beraber İstanbul'un Avrupa yakası bir ada olacak.

tuncemre
9 yıl önce - Cmt 30 Nis 2011, 23:48

bazı arkadaşlar çocuklar gibi sevinmiş, çok gereksiz bir proje ama bu ülkenin çok parası var ya her türlü fataziye açık.



Mustafa Can Karakus
9 yıl önce - Pzr 01 May 2011, 00:26

Boğazda geçiş tek yönlü olduğu için gemiler açıkta bekliyor. Yeni açılacak kanalda geçiş daha yavaş ve yine tek yönlü olacağı için yine bekleyecekler. İsteyenlerde boğazı kullanacak. Sonuç olarak iki taraftada bekleme olacak.

ahmetgülen
9 yıl önce - Pzr 01 May 2011, 01:33

Kanal çılgın bir proje. Peki Atatürk-Keban barajı nasıl bir proje sizce. Çılgın çarpı 10 mu.

erolerdem
9 yıl önce - Pzr 01 May 2011, 01:35

Alıntı:
Bedava bogaz varken ben tankerimlen niye para ödeyipte kanaldan gecimki..?


Boğazlardan geçen gemilerden geçiş ücreti adı altında para alınmaz.
Fakat geçen her gemi külliyetli para öder. İki boğazdan da geçen büyük gemiler 10.000 dolardan aşağıya kurtulamazlar.
Gemiler her gördükleri deniz feneri başına para ödemektedirler. Bu sebeple boğazlarda çok sayıda deniz feneri inşaa edilmiştir.
Türkiye'nin yıllık bu geçişlerden 300 milyon dolar geliri vardır.
Para, Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü tarafından alınır. Kıyı Emniyeti uzun yıllardır kar eden önemli bir KİT dir.



Mus-ti

9 yıl önce - Pzr 01 May 2011, 01:55

Yasar Gül kardesimizin haberindeki alintiyi okuyan üyeler halen bizim icin yararli degildir diyorsa artik ben söyleyecek birsey bulamiyorum .
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=2199428#2199428

Yunan basini Türk devletinin planini anlamis olmali ki sinir krizleri geciriyor

Bazen devletler acik acik bütün yararlari anlatamazlar , diger ülkelere karsi yükümlülükleri var .
Istanbulun güvencesi altinda cilgin bir plan pesindeler
Yarin bir gün Karadeniz de Gaz/Petrol bulundugunda ki buluncak bak sen gör ozaman bu kanalin önemini .


emrecirik
9 yıl önce - Pzr 01 May 2011, 02:28

bu sayfada okuduğum kadarı ile birkaç tipte arkadaşımız var;
1. grup sadece siyasi, hiçbir bilgisi olmayan tipler..
2.grup biraz bilgi biraz kulaktan dolma iyi niyetli arkadaşlar.
3.grup gerçekten bilgili ve araştırmacı arkadaşlar..

3.grubu tebrik ediyorum.. güzel örnekler, fotoğraflar ve bilgiler veriyorlar.. neyse bu tartışmalar vesilesi ile arkadaşlar suez kanalı nerede ne iş yapıyor öğrenmiştir.. port said fotoğrafları arıyorum ama bulamadım.. insan suez'den gece geçince tabi fotoğraf çekemiyor.. alıcağın olsun sharm el sheikh..

bu arada tabiki montro gereği gecis ucreti alamıyoruz, ama fener orneği gibi dolaylı yol kanal ıcınde gecerlı olabilir.. mesela bogaz trafıgı yogun sizi kanala alalım :p


Osman Yavuz
9 yıl önce - Pzr 01 May 2011, 03:43

Bu projenin sebepleri, nedenleri belki de cok onceden beri bilinen, ve uzun suredir dusunulen seylerdi. Asagida eskilerden iki haber var, Istanbul Bogazi ve tasimaciligi hakkinda cok onemli bilgiler, ve de yapilacak olan planlanmis kanalin ne kadar onemli olabilecegini de gosteren veriler var.

Alıntı:
Yetkililer, Montrö Boğazlar Antlaşmasına göre, boğazlarımızda kılavuz kaptan almak ihtiyari olmakla beraber, 1936 şartlarının artık mevcut olmadığı eskiden takaların seyrettiği boğazlarda bugün 300 metreye yakın süper tankerlerin seyrettiği düşünülürse, kılavuz kaptan almadan seyir yapmanın büyük risk taşıdığını ifade ettiler.

Uluslararası Denizcilik Örgütü'nün (IMO) A827-19 no'lu kararında İstanbul ve Çanakkale boğazlarında kılavuz kaptan almak adeta zorunluluk seviyesinde şiddetle tavsiye edildiğini belirten yetkililer, uğraksız geçiş yapan gemilerde kılavuz kaptan alma oranının 2010 yılında yüzde 40'lar seviyesinde olduğunu kaydettiler.


2.

Alıntı:
Boğazdan geçen tankerler rahatsız edici ve geçen tankler sayısındaki artıs tatsızlık veriyor . Montrö Anlaşması’nın Türkiye’ye tanıdığı bir hak olan “Altın Frank”, boğazlardan geçen her tankerden bugüne göre kat kat fazla para alınması anlamına geliyor.

Türkiye tanker trafiğini istediği ölçüde azaltamadığı için boğazlardaki kaza riskini bu hakkını kullanarak azaltmayı hedefliyor.

Enerji Bakanı Taner Yıldız, “Altın Frank diyor olmamız boğazlar ile ilgili hassasiyetin son noktaya geldiğini gösteriyor” dedi.

Boğazlardan yılda yaklaşık 150 milyon ton petrol taşınıyor. Yani günde ortalama 18 dev tanker boğazlardan denizlere açılıyor.

Türkiye artık kaza tehlikelerini de artıran bu riski artık taşımak istemiyor. Bunun için Enerji Bakanı Yıldız, tanker trafiğini azaltmak, boru hatlarına ağırlık vermek için petrol şirketleri ile masaya oturdu.

Ancak beklenen sonuç alınamadı, bu yüzden de Türkiye farklı bir argümanla petrol şirketlerinin karşısında. Montrö Anlaşması’ndan kaynaklanan Altın Frank uygulaması.

“Altın Frank” nedir?

“Altın Frank” uygulaması boğazlardan geçişi düzenleyen Montrö Anlaşması’nın Türkiyeye sağladığı haklardan biri.

Boğazlardaki riskin azaltılması için atılacak bu adım ile Türkiye petrol boru hattı projelerinin yapımının hızlandırılmasını da amaçlıyor.

Ancak eğer “Altın Frank” uygulamasının hayata geçmesi yani Türkiye’nin petrol geçişinden daha çok para tahsil etmesi, petrol şirketlerinin maliyetlerinin artması anlamına geliyor.

Maliyet artışının petrol fiyatlarının yansıması ise zaten artış trendinde olan petrol fiyatlarının olumsuz etkilenmesini de beraberinde getirecek.

Türkiye uygulamaya ilişkin kararını petrol şirketleri ile bir kez daha görüştükten sonra verecek.

O görüşmeden önce Bakan Yıldız, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Çevre Bakanı Veysel Eroğlu ve Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu arasında “Altın Frank” uygulamasının tüm yönleriyle ele alınacağı bir toplantı yapılacak. (CNNTÜRK)



3.


Alıntı:
Bakan Yıldız: 'Boğazlardan Geçen Ham Petrol Ve Türevi Maddelerin Toplamı, 2 Boru Hattı Kadar'İstanbul ve Çanakkale boğazlarından geçen ham petrol ve türevi maddelerin toplamının 2 boru hattı kadar olduğunu belirten Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, bu seviyede devam ettiği takdirde 3 boru hattından geçen kadar boğazların meşgul edileceğini belirterek, düzenleme yapılması gerektiğini söyledi

İstanbul ve Çanakkale boğazlarından geçen ham petrol ve türevi maddelerin toplamının 2 boru hattı kadar olduğunu belirten Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, bu seviyede devam ettiği takdirde 3 boru hattından geçen kadar boğazların meşgul edileceğini belirterek, düzenleme yapılması gerektiğini söyledi.

"Tanker ile Petrol Taşımacılığının Marmara ve Boğazlar Açısından Çevresel Riskleri ve Bu Risklerin Önlenmesi" konulu toplantıya katılan Bakan Yıldız, "Bu güzel İstanbul'da bir problem var. Bu boğazlarda bir problem var. Bu problemin çözülmesi lazım'' dedi.

Şu anda boğazlardan geçen yaklaşık 150 milyon tonu geçen bir yük olduğunu ve bunun 100 milyon tonu aşkın olan kısmının petrol ve ürünleriyle alakalı olduğunu ifade eden Yıldız, "Bu rakam kendi haline bırakılması halinde daha da artıp gidecek. Konjunktürel olarak dünyada çevre değerlerinin haklı olarak ön plana çıktığı ve bizden daha masum, daha temiz olan nesillerimize geleceğimizde daha iyi bir dünya, daha iyi bir bölge ve daha iyi bir Türkiye bırakabilmek açısından son derece önemli bir değerler
manzumesiyle karşı karşıyayız" diye konuştu.

Hem Karadeniz'de hem Hazar'da hem de dünyadaki petrol ve doğalgaz aramalarının hızla devam ettiğine dikkati çeken Yıldız, ''Bu doğru bir iş. Aramaların arttırılması ve her ülkenin dünya pazarına sunulacak primer enerji kaynaklarını yani petrol ve doğal gaz aramaya çalışması kendi arz güvenlikleri için doğru bir iş. Ancak bunun sevkıyatıyla alakalı yapılacak çalışmaların da bir o kadar sıhhatli yapılması lazım" dedi.
Meksika Körfezi'nde olan kazaya da değinen Yıldız, 500 metrenin üzerindeki derin deniz aramalarıyla alakalı kuyu sayısının 14 bin adet olduğunu, 14 bin kuyunun mutlaka daha teknik, daha teknolojik ve daha dikkatli araştırılması gerektiğini dile getirdi.

Türkiye'nin bölgesi için de aynı şeyin söz konusu olduğunu söyleyen Yıldız, "Bugün, Türkiye'nin önemli ham petrol boru hattı projelerinden bir tanesi Bakü-Tiflis-Ceyhan boru hattıdır. 50 milyon ton kapasitesi var. Kerkük-Yumurtalık ham petrol boru hattının kapasitesi de yaklaşık 70 milyon ton. Düşünün ki İstanbul ve Çanakkale boğazlarından geçen ham petrol ve türevi maddelerin toplamı iki boru hattı kadar.

1990'lı yıllarda hemen hemen tek boru hattından geçen petrol kadardı. Şimdi iki petrol boru
hattından geçen kadar. Bu seviyede devam ettiği takdirde 3 boru hattından geçen kadar boğazlar meşgul edilecek. O yüzden bunun düzenlenmesinin mutlaka yapılması lazım. Biz, boğazları genişletemeyiz, coğrafyasından kaynaklanan bir kısım zorluklar var. Dünyadaki en önemli su yollarından bir tanesi olan bu boğazın 90 derecelik 8 tane önemli virajı var. 7 mile kadar düşen hızla seyreden tankerlerin ve gemilerin burada tek taraflı tek yönlü trafiğini izliyoruz, ama önceden iki yönlü işliyordu bu trafik.

Hepimiz 8 bin 500 yıllık İstanbul'un tarihi, kültürel ve tabii güzellikleriyle donatılı olduğunu biliyoruz. Tabi ki bunu söylemek için illaki de bir Türk vatandaşı olmaya gerek yok, her birimiz buna şahidiz. O yüzden yine hep beraber bunu koruyup kollamak durumundayız" dedi.

Bu problemi, toplantıya katılan 20'ye yakın petrol üreticisi veya petrol taşıyıcısı firmalar ve ülkelerle beraber çözmek istediklerini, çözüleceğine inandıklarını söyleyen Yıldız, "Çözülmezse ne olur? Mutlaka yine bir tedbirler paketi konulmak durumunda kalınacak. Bu seyrin, bu haliyle sürdürülebilir olmadığını biliyoruz. Burada son derece profesyonel çalışan firmalarınızın bu çözümün parçası olacağına yürekten inanıyorum" diye konuştu.

Günde yaklaşık 2 milyon varil civarında geçen petrolün bölgenin arz güvenliği ile alakalı önemli bir parçası olduğunu ifade eden Yıldız, "Hem sektörü koruyup kollamak, dünyada daha stabil olmasına çalıştığımız petrol fiyatlarının o korunganlığını sağlamak ve aynı zamanda boğazları korumak. Hem ticari hem idari hem de iradi dediğimiz bütün gerekçelerin, sebeplerin toplandığını bir ortam oluşturmak.

O açıdan ben bugün yaptığımız bu toplantının, alternatif çözüm yolları üreterek, iyi bir noktaya varacağımızı ve daha güzel bir İstanbul'u daha iyi bir geleceğe taşımak için önemli bir dönüm noktası olacağına inanıyorum. Bunun için tabi ki ticari çalışan firmalarımızı biz çözümsüz bırakmamalıyız. İki by-pass boru hattı projesi var, bunlardan bir tanesi Burgaz-Dedeağaç, bir tanesi de Samsun-Ceyhan. 50 milyon tonluk bu tür projelerin aslında fizibilitelerinin de karşılaştırılarak, mutlaka gönüllülük ilkesinin esas olduğu ve yine beraberce çözüm bulacağımız uluslararası ilişkilerden arındırılmamış ve hatta destekleyen
bir ortam oluşacaktır. Bu platform, bunun yeridir, bugün de uygun bir tarihtir. Burada sunulan tebliğler ve yapılan katkıların, çözümün bir parçası olacağına inanıyorum" dedi


osmancık
9 yıl önce - Pzr 01 May 2011, 06:16

Komsumuz Yunanistan da endiseliymis bu projenin jeostratejik dengeleri degistireceginden.

Yapmayalim, komsu darilmasin

http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=1128279& ...i-korkuttu


Coskun3131
9 yıl önce - Pzr 01 May 2011, 11:23

Komşu pasif kaldı diye bizimdemi pasif kalmamızı istiyor acaba Avrupa bizi şimdi Dubai nin çılgın projelerine baktığımız gibi mi bakıyor bize?



sayfa 85
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET