Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1247

Kanal İstanbul Projesi
olumlu düşünüyorum 43.1%  43.1%  [1198]
olumsuz düşünüyorum 49.8%  49.8%  [1386]
fikrim yok / kararsızım 7.1%  7.1%  [198]
Toplam Oy : 2782

drummer man Cihan
2 hafta önce - Prş 08 Nis 2021, 20:56

Alıntı:
Depremde şöyle olur savaşta böyle olur, geçin bu saçma iddiaları. Deprem veya savaş anında kimseyi tahliye etmen gerekmiyor..


Bir kerede bilimsel verilere dayanarak konuş ya


Ahmet YükselS
2 hafta önce - Prş 08 Nis 2021, 21:02

Tüh Bilimsel bulmadı davulcu, yandık!
İzmirde büyük deprem oldu, insanların başka yerlere tahliye mi ettik?
Veya 99 depremini düşün..


Mithat Kavalalı
2 hafta önce - Prş 08 Nis 2021, 21:06

Alıntı:
Ayrıca bu köprüler öyle kolay yıkılacak köprüler değil. 8 şiddetine dayanıklı. Şehir yıkılsa bu köprüler yıkılmaz.


Ahmet bey neyin yıkılıp yıkılmayacağına karar vermeden önce lütfen şiddet ve büyüklük farkını öğrenelim. Sizin dediğiniz, yani kastetmeye çalıştığınız, büyüklüktür. Şiddet, depremin yapı stoğunda ve çevrede yarattığı tahribata göre gözlenen hasar değeridir. Büyüklük ise deprem nedeniyle ortaya çıkan enerjiye göre oluşturulan bir aletsel değerdir. Kavramları bilelim ki yorumun temeli olsun.

Öte yandan Kanal İstanbul nedeniyle oluşacak ada beni doğrusu kararsız bırakıyor. Köprüler yıkılmayacak olsa bile Beklenen Büyük İstanbul Depremi sonrası doğal olarak insanlar can havliyle kaçacak. Köprüler tıkanırsa hoş olmayan sonuçlar doğurabilir.

Şimdi bazı arkadaşlar diyecek ki e zaten İstanbul'a bağlanan yollar belli deprem sonrası onlar tıkanabilir. Bu konuda arkadaşlar haklı ama takdir edersiniz ki bu yollar tıkandığında patikadan bir yerden gidebilirsin. Köy yollarına saparsın ama arada 300 metrelik bir su yolu varken tank kullanmıyorsan trafikten kaçmak kolay olmasa gerek.


Ahmet YükselS
2 hafta önce - Prş 08 Nis 2021, 21:49

Deprem olduğu zaman şehri terketme olayları çok eskidendi. Teknoloji ve ulaşımın bu kadar geliştiği bir ortamda, deprem olan şehre yardım götürmek çok kolay artık. Elbette paranoyak bazı insanlar şehirden kaçmak isteyecektir ama bunun oranı yüksek olmaz. Bayram tatillerinde bile 16 milyon istanbulun 10 milyonu 1 günde şehri terkediyor. Bu açıdan boğaz köprüleri ve boğaz geçişleri daha önemli..

Zamanla konut kalitemiz arttıkça, depremlerin kaos çıkarma etkisi daha da azalacaktir. Japonyayı düşünelim! 8 şiddetinde deprem oluyor, hayat aynen devam ediyor. Bizim tabi o seviyeye gelmemiz kolay değil ama yavaş yavaş olacaktır.

Bu konuda hep köprülerin yıkılması ihtimali üzerinden gidiliyor ama bu risk şimdi de var zaten.
Boğaz köprüleri var. Ayrıca, daha önce de söyledim, istanbulun Trakyaya bağlantısı şu anda bile köprüler veya viyadüklerle sağlanıyor.. Tem yolu köprüsü, e-5 köprüsü, Haliç köprüsü, kuzey marmara otoyolu viyadügü..
Her yer köprü zaten..
Yani bir sıkıntı yaşanacaksa, kanal yapılmadan da olabilir.
Hani, her kötü ihtimali kanala bağlayan ''akıllılar'' var ya, onlara söylüyorum.


Ahmet YAMÇA

2 hafta önce - Prş 08 Nis 2021, 22:00

temeli yazın atılır ama asıl icraat 2023 seçiminden sonra reis kazanırsa başlar
çünkü 2023 seçimi bence dolaylı yoldan kanal istanbul referandumu gibi olacak
bende bir eleştiri yapayım maliyeti uçuk kaçık olacağı için ben gereksiz diye düşünüyorum
ayrıca avrupa çin demiryolu projesine ters düşüyor kanal denizyolunu teşvik edecek



Mithat Kavalalı
2 hafta önce - Prş 08 Nis 2021, 22:07

Ahmet bey dediğiniz gibi zaten halihazırda da bu dertler var. Kanal İstanbul nedeniyle oluşacak dertler değil bu dediklerim ama derecesi artacak muhakkak. Ha bunlar nedeniyle de iptal edilsin denir mi doğrusu ben de pek o düşüncede değilim.

Ahmet YükselS
2 hafta önce - Prş 08 Nis 2021, 22:07

Alıntı:
bende bir eleştiri yapayım maliyeti uçuk kaçık olacağı için ben gereksiz diye düşünüyorum
ayrıca avrupa çin demiryolu projesine ters düşüyor kanal denizyolunu teşvik edecek


Gelişen, sadece doğu batı yönündeki ticaret değil ki, kuzey güney yönünde de ticaret gelişiyor. Bunlar birbirine rakip değil, tam aksine destek veren ticaret yolları.

Maliyetin yüksekliği üzerinden gitmek yanlış. Gelirinin giderini karşılaması ve rantabl olup olmayacağı üzerinden, yani kâr zarar üzerinden gitmek gerekir.


Ahmet YükselS
2 hafta önce - Prş 08 Nis 2021, 22:12

Alıntı:
Ahmet bey dediğiniz gibi zaten halihazırda da bu dertler var. Kanal İstanbul nedeniyle oluşacak dertler değil bu dediklerim ama derecesi artacak muhakkak. Ha bunlar nedeniyle de iptal edilsin denir mi doğrusu ben de pek o düşüncede değilim.


Derecesi artacak ama ona göre de yani gelişmeler oluyor. Daha teknolojik daha kaliteli köprüler yapılıyor artık. Hava ve deniz ulaşımı da gelişiyor. Sadece kara yoluna mahkum olmayız. Bunun yanında konut kalitesi arttıkça depremlerin kaos çıkarma etkisi daha da azalacaktir.


MuratGezgin61
2 hafta önce - Prş 08 Nis 2021, 22:12

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara otoyolu ile uluslararası karayolu,
İstanbul Havalimanı ile uluslararası yolcu ve yük taşımacılığı için havayolu,
Marmaray ve diğer tren hatları ile uluslararası yük ve yolcu taşımacılığı için trenyolu

Konusunda kapasite, hız ve kalite artışı sağlandı.

Geriye su yolundaki kapasite, hız ve kalite artışı kaldı.

İstanbul, uluslararası ticaretin en önemli kavşak noktalarından biri olma yolunda hızla ilerliyor. Milyarlarca lira yıllık ticaret geliri ve yüz binlerce insana iş-ekmek kapısı.


Ahmet YAMÇA

2 hafta önce - Prş 08 Nis 2021, 22:23

kuzeyle güney arasında ticaret doğu ile batı arasında olandan kat be kat daha azdır
sn. Ahmet Yüksel gerçekten bu projenin maliyeti getirisini karşılar mı? bilmiyorum
maliyet ne kadar çıkar bu kanalın üstüne köprüler yapılacak
altyapısı olacak vs. hafriyat maliyetlerini saymıyorum
1 milyon dolar?
1 milyar dolar?
1 trilyon dolar?
ne kadar olur sence
hadi ihaleye verdik diyelim bir ultra super müteahhit aldı biz bu şirkete ne güvence verecez?
ödeme konusunu nasıl yapacağız?
köprü havalimanı eyvallah sonun kadar desteklerim sonuçda geçmişte yapılmış maliyeti belli araç geçer parasını alırsın
ama bu kanalın üstüne de 3 4 köprü yapılacak tüp geçit yapılacak vs.
yani milyarlarca belkide trilyon dolarlık bir yapı olacak
kamulaştırmada var
benim maliyeti ödemeye bir türlü aklım ermiyor
yani marsa uzay gemisi yapıp göndersek daha ucuz olur



sayfa 1247
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET