Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1246

Kanal İstanbul Projesi
olumlu düşünüyorum 43.1%  43.1%  [1198]
olumsuz düşünüyorum 49.8%  49.8%  [1386]
fikrim yok / kararsızım 7.1%  7.1%  [198]
Toplam Oy : 2782

Cumali1999
2 hafta önce - Prş 08 Nis 2021, 14:43

Alıntı:
Kaza olmayacağını kimse söylemez zaten, mutlaka kaza olur, ama İstanbul boğazına göre çok daha az sayıda olur. Kanalın kıyıları zaten tümüyle parklardan oluşacak. Sadece kanal boyunca bu parklarda bisiklete binebilmek için bile yapılmasını isterim. Ama yarın inşaat başlasa bile herhalde en az 15 sene sürer. Çok geç kalındı, destek olunması gereken projeye köstek olanlar var. İstanbulun belediye başkanı dahil! Dünyada hangi belediye başkanı kendi şehrinde böylesine müthiş bir projenin yapılmasını engellemeye çalışır bilemiyorum. Hadi sen kendin İstanbula bir icraat yapmıyorsun, bari yapılanları engellemeye çalışma.


Yani hiçbir kanal %100 güvenli değil ona bakarsak, Süveyş kanalından gördük bunu

Hiçbir şey yapamaz malum şahıs , o kanal o ne derse desin yapılır / yapılacak NOKTA

Yok aslında şimdi teknoloji çok gelişti, TBM makineleri gibi teknolojiler var.. 15 sene sürmez ben bunun yarısı kadar sürede yapılabilir diyorum


Ahmet YükselS
2 hafta önce - Prş 08 Nis 2021, 14:56

Kanal asla yapılamaz diye kendini telef eden Fosforlu iskender (Çarli) bile kanalın yapılacağına inanmış artık ki, dedemden arazi kaldı diyerek olayın içinde kalmaya çalışıyor..

Cumali1999
2 hafta önce - Prş 08 Nis 2021, 14:59

Alıntı:
Kanal asla yapılamaz diye kendini telef eden Fosforlu iskender (Çarli) bile kanalın yapılacağına inanmış artık ki, dedemden arazi kaldı diyerek olayın içinde kalmaya çalışıyor..


Değiştirmediği isim kalmadı bu Çarlinin ama sonunda kendide kabul etti yapılacağını


mehm et
2 hafta önce - Prş 08 Nis 2021, 15:24

Benim bu konuda en korktuğum şey şu anki durumdan daha kötü bir anlaşma ile Karadenizin huzuru bozulmasıydı ama bunun olması mümkün değil.

Burada unutulmaması gereken şeylerden biri kanal yapılsa dahi Montrö anlaşması sadece İstanbul Boğazını değil hem Marmara Denizi'ni hem de Çanakkale Boğazını kapsamaktadır. Ancak çok ilginç bir şekilde hükümet bunu söylemiyor yani hedef cidden Montrö Sözleşmesini değiştirmek.

Ama nasıl Rusya için sorun yaratacak bir anlaşmayı Rusya BM güvenlik konseyinde onay verecek? Dünya 5'ten büyük lafının gerçekleşmesi gerek.

Tabii Rus gemilerinin boğazdan geçip bizim askerlerimize Suriye'de ateş açacak mühimmatı taşıması ağrıma gidiyor. Ama Montröyü değiştirmek için daha güçlü olmamız lazım. Eğer güçlenmeden değiştirirsek bir baskı halinde özellikle ABD veya ÇİN gemilerinin geçmesine mani olamamız çok zor.

Çevre faktörleri, Rant vs. muhalefetteki isimlerin isyanı her zamanki gibi hikaye.
Onların sıkıntısı burada Rant varsa biz neden alamadık sıkıntısıdır. Ciğerlerini biliriz..


guray aydin
2 hafta önce - Prş 08 Nis 2021, 15:52

Berk,arkadas,maketlerden pek belli olmuyorda yine bir kenarinda giden araba yoku arkasindada villalari kondurma aliskanligimiz vardir..Alinan arsalarin kanala yakinligi herseyi belirler gibi geliyor.Ancak Kadiköy Caddebostan,Tuzla arasi gibi gibi olasinini dilemekten baska caremiz yok...Zaman gösrerecek..



AHMET TALHA BİRCAN

2 hafta önce - Prş 08 Nis 2021, 16:07


Cumhurbaşkanımız yaz ayında inşaata başlanacak dedi. Buna göre. 2026 sonu 2027 başı gibi inşaat biter. Tabi bu hedeflenen tarih. Daha önce de daha sonra da bitebilir.
T. C. İletişim Başkanlığı'nın hazırladığı resmi site. 👇
https://www.kanalistanbul.gov.tr/tr


Burç

2 hafta önce - Prş 08 Nis 2021, 16:23

Açıklanan tahmini yapım süresi 7 yıl ise, en az iki ile çarp. Dediğim gibi 15 yıldan önce bitmesi imkansız.

Kanal İstanbul ile ilgili eleştirimi de yapayım :
Kanalın Karadeniz'de sonlandığı nokta, doğa harikası bir plaj. Bu plaja yazık olacağını düşünüyorum. Şimdiye kadar gitmemiş olanların gidip bir görmesini tavsiye ederim. Plaj tümüyle yok olmuyor ama yanından yük gemileri geçince ne kadar temiz kalabilir bilemiyorum.



(+)





(+)


Bu plajdan mümkün olduğunca uzak noktaya yapılması lazım.



mehmet GZL
2 hafta önce - Prş 08 Nis 2021, 16:40

Siyasi ve ekonomik istikrar olmadan bu projenin yapılması imkansız

drummer man Cihan
2 hafta önce - Prş 08 Nis 2021, 17:39

Alıntı:
Olumlu yanları da defalarca yazıldı ama tekrar yazalım :

Bu projeyi sadece bir gemi kanalı zannediyorsunuz. Oysa bu proje İstanbul'un yeni yerleşim planı. Binlerce yıllık İstanbul tarihinde ilk defa planlı, düzgün, parkları ile, ana yolları ile, toplu ulaşımı ile, işyeri bölgeleri ile, depreme dayanıklı sağlam binaları ile devasa bir yerleşim planı yapıldı. Güzel, modern, planlı bir şehir inşa edilecek.


Nasıl bir yaşam alanı ki 20 milyona yakın insanın yaşadığı İstanbul'da 8 milyon nüfuslu kocaman bir ada ortaya çıkacak. Deprem, savaş gibi durumlarda o insanların tahliyesi nasıl sağlanacak? Kanalın Küçükçekmece tarafı 1. derece deprem bölgesi, havalimanına yakınlığı vs. Ayrıca YİD falan demeyin Allah aşkına, hazineden çıkan paraları görüyoruz. Hem gemi adedi azalıyor ama boyut ve yük artıyor diyerek boğazı riskli bulun, hem de boyutları ve yükleri artan gemileri küçücük kanaldan geçireceğiz deyin. Bu kanalın yapılma nedeninin ticari gemiler falan olmadığı çok ama çok açık.


Ahmet YükselS
2 hafta önce - Prş 08 Nis 2021, 20:31

O zaman neden Çanakkale boğazına da bir kanal yapılmıyor davulcu (drummer Man)?
Montrö orayı da kapsıyor ya!..
Küçücük kanal dediğin, dünyanın en büyük kanalından daha geniş.. suveyste üst genişliği 200 metre olan yerler var. Oysa kanalın en dar yeri 360 metre su seviyesinde, 275 metresi tabanda olmak üzere, genişlikte.

Kanalda boğaz gibi tehlike olması mümkün değil. Çünkü, virajlar ve çapraz akıntı olmayacak. Dümdüz bir kanalda kaza olması ihtimali boğaza kıyasla binde bir değildir.
Ayrıca kaza olsa bile kanalın hemen dibinde evler olmayacağı için ciddi bir sorun yaşanmaz. Arada geniş bir tampon bölge olacak. Yeşil alan.

Depremde şöyle olur savaşta böyle olur, geçin bu saçma iddiaları. Deprem veya savaş anında kimseyi tahliye etmen gerekmiyor.. yardım götürmen gerekiyor. Onun için de türlü yollar var. Boğaz köprüleri var. Onlar da yıkılırsa deniz ve hava yoluyla yardım gider.
Ayrıca bu köprüler öyle kolay yıkılacak köprüler değil. 8 şiddetine dayanıklı. Şehir yıkılsa bu köprüler yıkılmaz.
Düşman vurursa!
Eh yani düşman vurabilir diye hiç bir yere köprü, otoyol, baraj yapmayalım o zaman!

Kanal yapılmadan bile şu anda istanbulu Trakya tarafına köprüler ve viyadükler bağlıyor zaten.
Tem yolu köprüsü, e-5 çekmece köprüsü, kuzey marmara otoyolu viyadügü. Bunlar vurulurda şu anda bile istanbulun Trakyayla bağlantısı kesiliyor. Kanala gerek yok..

Bu saçma sapan eleştirilerle kendi zeka seviyenizi ele veriyorsunuz! Azcık mantıklı eleştiri yapmaya gayret edin.



sayfa 1246
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET