Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1166

Kanal İstanbul Projesi
olumlu düşünüyorum 43.6%  43.6%  [1182]
olumsuz düşünüyorum 49.3%  49.3%  [1337]
fikrim yok / kararsızım 7.2%  7.2%  [194]
Toplam Oy : 2713

Ahmet YükselS
1 ay önce - Cmt 16 Oca 2021, 23:17

Alıntı:
Çok iddialı hedefler. Bu takvimin tutacağına gerçekten inanıyorsanız, helal olsun !

Asma köprülerin toplam maliyetini 60 milyar tl hesapladım, Türkiye'de işgücü ucuz diye yarısı alınır diye bir iddia var. O halde 30 milyar tl mi diyeceğiz?

Bu kadar köprü 3 yılda bitmesi çok çok zor. 3. köprünün temeli 29 mayıs 20213'te atılmıştı, 2016'da bitmişti. 3 yıl sürdü. Sadece 1 köprü. Burda 7 tane var.


Aynı firmaya ihale edecek değilsin, her işi farklı firmaya vereceksin. Ayrıca burada yapımı çok zaman alacak sadece 2 tane köprü var, biri Tem köprüsü, diğeri E-5 K.Çekmece köprüsü. Bunlar da, boğaz köprüsü yapımı kadar süre alsa bile 3 senede biter.
Maliyet konusunda çok yanlışın var. Amerika ve bazı avrupa ülkeleri, demir çeliği ve çimentoyu daha ucuz diye Türkiyeden alıyor. Böyle bir durumda tabiki Türkiyedeki birim maliyet daha düşük olacaktır. En az yarı yarıya fark var. İşcilikte ise bu fark daha fazla. Üçte bir hatta dörtte bir..


The_Turk
1 ay önce - Cmt 16 Oca 2021, 23:18

Alıntı:
2021 yılı için kanal İstanbul için 1000 tl ayrılmış onla köprü yaparlar 10 tane


“Okuduğunu anlamamak” cümlesine çok güzel bir örnek.


Sezgin Cengiz

1 ay önce - Cmt 16 Oca 2021, 23:26

Alıntı:
Bu kadar köprü 3 yılda bitmesi çok çok zor. 3. köprünün temeli 29 mayıs 20213'te atılmıştı, 2016'da bitmişti. 3 yıl sürdü. Sadece 1 köprü. Burda 7 tane var.


Kanalın genişliği 250m civarında. 3. köprü ise ana açıklık 1408m, toplam uzunluk 1875m. Ayak uzunlukları 330m. Kıyaslanan köprü de algı da yanlış.

Buraya yapılacak köprüler aşağı yukarı şu ayarda birşey olacak:

Mısır Kahire'de Nil Nehri üzerinde inşa edilen ve 1.5 yıl önce açılan Rod Al Farag Köprüsü.




Nissibi Köprüsü(660m) - Kahramanmaraş


Ahmet YükselS
1 ay önce - Cmt 16 Oca 2021, 23:40

Ekrem, kanala gerçekten karşı olduğu için karşı çıkmıyor, asıl karşı çıkma nedeni, kanal etrafında kurulacak şehirlerin imarı konusunda kendisine yetki verilmediği ve buradan rant götüremeyeceği için karşı çıkıyor.. İstanbul nimet nimet diyen, müteahhit bir adam bu..
Telafi olmayacak zarar diye bir şey yok. Deprem, çevre, içmesuyu, şehir planı konusunda söyledikleri şeylerin tamamı uydurma ve bilimsellikten uzak. Kanal istanbul projesinde 250 tane akademisyenin imzası var.
Ekrem TV'de, ''kanal depremi tetikler'' dedi, Jeolog prof Celal Şengör canlı yayına bağlanıp, ''kanal depremi tetiklemez, kimse kafadan uydurmasın'' dedi, Ekrem hemen geri adım attı, ''ben kanal depremi tetikler demedim'' dedi. Bunlar böyle tipler.. İmar yetkisi İBB'ye verilse, Ekrem anından kanalcı olur.. Tabi Kemal de..


MuratGezgin61
1 ay önce - Cmt 16 Oca 2021, 23:42

Köprülere bisiklet yolu şart.



Metin Dağdelen

1 ay önce - Pzr 17 Oca 2021, 00:25

Ben Ekrem Beyin yerinde olsam, kanala karşı çıkacağıma, ne yapar ne eder finansman bulup Projesi merhume Zaha Hadid tarafından yapılan Kartal Alt Merkez projesini başlatırdım. O projede çok kapsamlı ve önemli. Kartal’ın maslak gibi bir merkez olmasını öngörüyordu. Karayolu demiryolu denizyolu, hızlı tren, yanıbaşında Sabiha Gökçen havalimanı. Herşey mevcut. Kartal maslak gibi bir merkez olabilse, mesela 500 bin kişi her sabah Anadolu’dan maslağa doğru akacağına kartala doğru akacak. Birde bu trafiğin akşam tersine akışı var. Trafikte olacak rahatlığı ve yakıt tasarrufunu bir düşünün. Aslında seçim kazanmak İçin de fiyakalı bir proje. Halihazırda 1/1000 liklerde çıktı. Önümüzdeki yıllarda İstanbul’a 50 milyon turist gelecek diyoruz. Denizden 10 milyon giriş hedefleniyor. Hangi kapıdan girecek bu insanlar. Karaköy’den en çok kaçını alabileceksiniz, yetmeyecek. Yani geç kalıyoruz. Daha güzel daha iyi projeler üretmek için uğraşalım. Bakın Bulgaristan’ın iki tane nükleer santralı var. Bize elektrik bile sattı. Ermenistan’ın bile var. Evet yürüyoruz ama dünya koşuyor. Ekrem Beyde projeler üretsin, uygulasın kim istemez ki.

Ahmet YükselS
1 ay önce - Pzr 17 Oca 2021, 00:43

Vizyon yok hocam, çalışmakla olmuyor.. Vizyon bambaşka bir şey.. Kartal bölgesi hakkında dediklerinize katılıyorum..
Binali Beyin vardı mesela, ulaşımın dışında turizmi de geliştirmek için çok sayıda projesi vardı. Ama İstanbul halkı farklı bir şey deneyelim dedi, maceraya girdi, herkese süt ve ekmek dağıtacağım diyen bu yalancıyı seçti.. Şimdi bin pişmanlar ama nafile. 5 sene böyle projesiz tamamlanacak.. Gelecek döneme güzel projeler yapar iktidar istanbulda..


İskender Efendi
1 ay önce - Pzr 17 Oca 2021, 01:20

Alıntı:


Ufak bir ek bilgi. Şuan İstanbul boğazdan bir gemi tamamıyla geçmeden diğer bir geminin boğaza girişine izin verilmiyor



Senin için ufak, insanlık için büyük bir yalan bu


The_Turk
1 ay önce - Pzr 17 Oca 2021, 01:46

Alıntı:
Senin için ufak, insanlık için büyük bir yalan bu


İlgili mevzuatları okumanı tavsiye ederim. Aksini söyleyen resmî bir belge varsa sunabilirsin.



https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/21.5.1426.pdf

https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/132321


İskender Efendi
1 ay önce - Pzr 17 Oca 2021, 02:15

Yetmez bu dökümanlar, meydan larus ansiklopedisi falan gönderseydin.
Kaynak diye birşey gösterirken kaynaktan çıkarıp göstereceksin, bütün Boğaz mevzuatını mı oturup okuyacağız.
Madem sen okumuşun, o bölümü al getir görelim
Fakat tabi bir gemi Boğazdan geçerken diğer gemi Boğaza sokulmaz gibi doğru olmayan bilgi o mevzzuatta tabiki yok ve sen de bunun yanlış olduğunu itiraf etmek yerine güya kaynak gösteriyorsun, hiç bakılmayacak şekilde.

Şimdi,
Kaynak istersen ben bak çok somut bir kaynak göstereceğim, günlük hayattan, realiteden.

Boğazlar hiçbir zaman sıradan bir gemi için trafiğe kapatılmaz
Sadece çok büyük gemilerin geçişi sırasında bu yapılır.
O da Yılda 1 defa ya olur ya olmaz.
Dolayısıyla büyük gemiler geçirilirken Boğaz trafiğe kapatılıyorsa, diğer zamanlarda Boğaz trafiğe açıktır gerçeğinin ispatıdır


""""""
Dünyanın en büyük inşaat gemisi Pioneering Spirit, İstanbul Boğazı’nda

10:36, 20/06/2018

Türkakım Doğalgaz Boru Hattı’nın çalışmalarında kullanılan dünyanın en büyük inşaat gemisi Pioneering Spirit, İstanbul Boğazı’ndan üçüncü kez geçiyor. Geminin yaklaşık 6 saatte boğazdan geçmesi bekleniyor.

Sabah saatlerinden itibaren İstanbul Boğazına gelen dev gemi için boğaz trafiği çift yönlü olarak kapatıldı!!!

"""""""



sayfa 1166
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET