Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1161

Kanal İstanbul Projesi
olumlu düşünüyorum 43.7%  43.7%  [1175]
olumsuz düşünüyorum 49.3%  49.3%  [1326]
fikrim yok / kararsızım 7.1%  7.1%  [190]
Toplam Oy : 2691

Ahmet YükselS
1 hafta önce - Prş 14 Oca 2021, 00:09

Alıntı:
Demediğim kelimeleri ağzıma sokmaya çalışıyorsun. Sadece dediğim yıkılmıyor diye bir şey yok. Kanalla ilgili asma köprülerden yine hiç bahsetmedim.


Arkadaşım, o mesajımın ikinci paragrafı sana değil, ''köprüler yıkılır o zaman kanal riskli'' diyenlere genel bir cevap idi. Senin de bir önceki mesajın onları onaylar tarzda olduğu için sana gitmiş gibi oldu. Bu kadar alıngan olma. Fikrini söyle geç..
Depremde herşey yıkılır, köprüde yıkılabilir, binalar daha fazla yıkılır. Bunlar olacak diye proje yapmaktan vazgeçilmez. Ayrıca, istanbulun her tarafı şu anda da köprülerle dolu zaten. Kanal olmadan da..
Mevzunun özü bu. Gerisi boş tartışma..


Tachi
1 hafta önce - Prş 14 Oca 2021, 00:15

O zaman sözümü geri alıyorum

Ahmet YükselS
1 hafta önce - Prş 14 Oca 2021, 00:28

Eyvallah sağol arkadaşım.

İskender Efendi
1 hafta önce - Prş 14 Oca 2021, 02:03

Buraya kanal hakkında gerçekleri yazınca, birkaç çingene kökenli hemen koşup tencere tava teneke çalmaya başlıyorlar.
Her türlü hakaret ve sıfatı kullanıyorlar
Bir süre sonra ise mesajlarım siliniyor
Onlar için herşey serbest, bize gelince doğruları söylemek suç.

Bu kanal yapılmayacak iddiam, sanki kanal yapılıyormuşta ben yalan söylüyormuşum gibi lanse ediliyor.
Peki hani nerede kanal, yapılıyor mu?
Aksine, kanal yapılmamasına rağmen, yapılacak diyenler yalancı çıkmışken, her verilen tarih yer ile yeksan olmuşken, benim değil de bu kişilerin sustutulması gerekmiyor mu?
Elinizi vicdanınıza koyun ve cevap verin.

Sonuçta şu kaçınılmaz bir hakikat ki,
Güneş balçıkla sıvanmıyor.

Ne kadar haksız ve adil olmayan bir muameleye maruz kalsak bile, geçen zaman bizi haklı ve bilge kişilik olarak tescil ediyor.

Ders alanlara sözüm yok fakat inat ve aşağılık kompleksiyle hareket edenler, her zaman kaybetmeye mahkumdur..


Mehmet Kasım ASLAN
1 hafta önce - Prş 14 Oca 2021, 08:29

Alıntı:
Bu kanal yapılmayacak iddiam, sanki kanal yapılıyormuşta ben yalan söylüyormuşum gibi lanse ediliyor.
Peki hani nerede kanal, yapılıyor mu?
Aksine, kanal yapılmamasına rağmen, yapılacak diyenler yalancı çıkmışken, her verilen tarih yer ile yeksan olmuşken, benim değil de bu kişilerin sustutulması gerekmiyor mu?
Elinizi vicdanınıza koyun ve cevap verin.


En son, önceki ulaştırma bakanı 2020'de temel atıyoruz, 2025'te bitiriyoruz demişti, salgın başlayınca kanalla ilgili bir köprünün ihalesini maskeli yaptırdığı günün akşamı, gece yarısı görevden alınmıştı.

Geçenlerde de Çin treni skandalı patlayınca TCDD Taş. A.Ş.'nin genel müdürünü görevden almışlar.

Bunlardan ders alınmış olmalı ki, şimdiki ulaştırma bakanlığı kanalla ilgili fazla konuşmuyor. TBMM'deki bütçe sunum konuşmasında kanaldan hiç bahsetmedi, sorular üzerine bir şeyler geveledi, o kadar.

Ama 3-4 yıldır bu başlıkta kanal yapılacak diye kasanlar var, adamlara zor oluyor, acımak lazım !


numan1
1 hafta önce - Prş 14 Oca 2021, 15:23

Alıntı:
Ama 3-4 yıldır bu başlıkta kanal yapılacak diye kasanlar var, adamlara zor oluyor, acımak lazım !

Kıyıdan köşeden ufak arsa , tarla kapatan 2-3 kişi var onlar konuşuyor ama sayıları azaldı . Verdiği parayı çıkarmaya çalışıyolar şimdi yüksek fiyattan aldıkları için .
Ya tutarsa misali ...


mcgunel
1 hafta önce - Prş 14 Oca 2021, 15:27

Çin treni skandalı nedir acaba? Bilgi verebilir misiniz?

Mehmet Kasım ASLAN
1 hafta önce - Prş 14 Oca 2021, 15:39
ORTA SAHADA TOP ÇEVİRMEK: ANALİZ FELCİ Mİ GEÇİRİYORLAR ACABA?


Çin treni ile ilgili ayrı bir başlık var, orada bilgiler var. Konu dağılmasın. Kanalla ilgili olarak en son açıklamayı yapan kurumun Çevre Bakanlığı olması zaten herşeyi özetliyor. Orta sahada top çeviriyorlar. Çed süreçleri, imar planları, planları askıya asma, itirazlar, mahkemeler falan derken, bu işlerle uğraşan kurum Çevre Bakanlığı'dır. Topun bu bakanlıktan Ulaştırma Bakanlığı'na gelmesi lazım ama bir türlü orta yapıp santraforu topla buluşturamıyorlar sanırım. Bakanlığın alt kuruluşu AYGM'de bir birim kurulmuş, o birime top gelmesi gerek. Bir de bu birimin mevzuatını falan yapmak lazım, çok uzun iş.

https://aygm.uab.gov.tr/su-yollari-dairesi-baskanligi
Alıntı:


Su Yolları Dairesi Başkanlığı

GÖREV TANIMI
Denizleri, gölleri, nehirleri birbirine bağlayarak suyolu işlevi görecek kanal ve benzeri altyapı projelerini yapım ve işletim modelleri de geliştirerek planlamak, bu altyapılarla ilgili proje ve şartnameleri hazırlamak, hazırlatmak, incelemek, incelettirmek ve onaylamak, yapmak veya yaptırmak, yapımı tamamlananları ilgili kuruluşlara devretmek ve işletme esaslarını belirlemek.


Ulaştırma Bakanlığı'nın TBMM'nde yaptığı 2021 Bütçe Sunumunda Kanal görünmüyor:

https://www.uab.gov.tr/uploads/pages/butce-sunumu ...sunumu.pdf

Bu tarz bilgileri, eminim ilk kez benden okudunuz. Vatandaş süreçle ilgili net bir bilgiyle donatılmıyor. Projenin hangi aşamada olduğu konusunda bilgi verilmiyor. Burada kanalı savunan insanlar da, ecek,acak diye yazmaktan başka bir şey yapmıyor. Ecek acak da nasıl olacak bir anlatın da vatandaşı bilgilendirin. Madem bu projeyi çok savunuyorsunuz, savunucu sayısını da arttırmaya çalışın ama başlıktaki ankette karşı çıkanlar önde çıkıyor. Demek ki bu başlıktaki kanalcılar olağanüstü başarısız ve boşa kürek çekiyorlar. Neyse uyandırmayalım, aslında onların buradaki tutum ve yazıları kanala desteği azaltıyor. Farkında değiller. Kaş yapalım derken göz çıkartıyorlar. Bu da kanala olan desteği çok azaltıyor.


mcgunel
1 hafta önce - Prş 14 Oca 2021, 15:53

Bildiğim kadarıyla çin treni sakandalı diye bir skandal yok. Çin treni hedefine ulaştı, yükünü teslim etti. Skandal varsa, o başka bir yerde olmalı...

Mehmet Kasım ASLAN
1 hafta önce - Prş 14 Oca 2021, 16:09

Kanal farklı bir iş konu dağılmasın dedim ama tekrar sorunca, insanlarda bilgi eksikliği olduğunu anladım, bu eksikliği gidermek için yazayım dedim, gerekirse silinebilir. TCDD T.A.Ş. GM Kamuran Bey görevden alındı. Çin treni Kazlıçeşme'den gün ortasında hareket ediyor, bakan tören yapıyor, tüpten geçerken tüm banliyö trenleri seferlerini çok olumsuz etkiliyor ve Maltepe'ye geliyor. Tam da sokağa çıkma yasağının başladığı günde. Cuma akşamı Maltepe'de kalıyor. Üstündeki tabelalar sökülüp tekrar geri Çerkezköy'e gönderiliyor. Bu esnada gümrükte bir şeyler unutuldu, bu yüzden geri döndü falan vs deyip kamuoyuna açıklama yapılıyor, 320 km fazladan yol gidip tekrar Çerkezköy'den Maltepe'ye geliyor. Bu zaman dilimindeki olaylar skandal olarak nitelendirilir. Trenin Çine gitmesi yada gitmemesi değil, bu tören ve devamındaki 24 saatte yaşananlar skandal. Bundan dolayı genel müdürün fişi çekiliyor. Yoksa Çin'e tren göndermekte ne var, elin oğlu Almanya'dan 12 günde gönderiyor zaten. Bizim tren Kazlıçeşme'den 20 günde Çin'e ulaşabildi. Sonra 16 güne çekmeye çalıştılar, en son 14 gün. Ama hala 12 günün altına inmek için çok iş var. Şimdi aynı kişiler tarafından yötenilen bakanlığın 7 yıl sürecek kanal işini kotarabileceğine inanmak için çok aşırı partizan olmak gerek. Bursa hızlı treninin 9 yılda % 17'sini yapabilen bir kurumdan bahsediyoruz.



sayfa 1161
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET