Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1014

Kanal İstanbul Projesi
olumlu düşünüyorum 45.0%  45.0%  [1129]
olumsuz düşünüyorum 48.1%  48.1%  [1206]
fikrim yok / kararsızım 6.9%  6.9%  [173]
Toplam Oy : 2508

Ahmet YükselS
1 ay önce - Cmt 08 Şub 2020, 02:36

Boş troller toplanmış gene! Samsun Ceyhan hattı yapılmalıymış! Niye acaba? Tüm petrolü ceyhana niye topluyoruz? Babasının tarlası mı var yoksa orda? Ceyhanı tüm dünyaya hitap eden bir yer sanıyor herhalde?
Petrolü ceyhana indirdin diyelim, devamında yine gemi ile taşınmayacak mı Avrupaya, ya da başka yere? Gemiyle karadenizden avrupaya tek sefer de gitmek dururken adam niye Rusyadan önce Samsuna ordan da ceyhana petrol indirip sonra gemiye yükleyip avrupaya iki aktarmalı (Samsuna kadar da gemiyle gelecekse 3 aktarmalı) götürsün? Ayrıca Türkiye Samsun ceyhan hattını bedava mı işletir? Para almaz mı? Doğal olarak, ceyhan teslim petrolün fiyatıyla örneğin Soçi veya Novorossisk teslim petrolün fiyatı farklı olacaktır.. Ee ne oldu? Boru hattına para verene kadar, ve devamında bir de gemiyle taşıyana kadar, gemiyle tek sefer de al götür petrolünü.. Aklından zoru mu var Avrupalının veya Rusyanın?

Laf olsun torba dolsun işte! Muhtemelen malum embesiller partisinden duydu bu samsun ceyhan saçmalığını, baya bir fikirmiş gibi anlatıyor burada.. Feasıbl bir proje olsa çoktan yapılırdı zaten.. Bir avantaj sağlamadığı gibi maliyeti de cabası..
Rus petrolü ile Azeri petrolünün durumu çok farklı. Azerbaycan limanları uluslararası denizlere açık olmadığı için mecburen boruyla uygun bir limana alınıp ordan (ceyhandan) satılıyor. Oysa Rus limanları denizlere açık, gemiyle taşınmaya müsait. Böyle bir imkan varken niye Samsuna , ordan da Ceyhana getirsin petrolü? Getirir, ama fiyatı farklı olur.. Neye yaradı o zaman?

Kanalda kaza olma riski boğaza göre %1 seviyesinde. Çünkü kanalda boğazdaki gibi çift yön trafik olmayacak, çarpışma olma riski yok denecek kadar az. Düşük ihtimal olmakla birlikte, en fazla olsa olsa yana çarpma olur, onun için de kanalın yan taraflarında tampon bölge olacak, boğazdaki gibi hemen dibinde konut olmayacak, en nihayet kanalda büyük ölçekli bir kaza olma riski sıfıra yakın. Elli defa anlattık, hala anlamayanlar var. Ya da anlıyor, sırf muhalefet olsun diye tekrar tekrar yazıyor aynı şeyi..

Biri de sen de alacak mısın diye sormuş! Evet, ben de alacağım kanal hissesi.. Ne zaman başlıyor satışlar? Giderken bana da haber ver. Kesin gidersin zaten
Hey Allahım, forumu kave muhabbetine çevirdiler gene..


Ustura Faysal
1 ay önce - Cmt 08 Şub 2020, 12:01

Alıntı:
ilk zamanlar bu rakamın 20 Milyar Dolar olacağını söylüyordu.

Peki iş bununla bitecek mi? 6 Adet köprü yapılacak.
6x1,5=9 Milyar Dolar. Oluşacak yan etkilerini de ekleyin.
Ne yaptı bakalım, 36 Milyar Dolar


Bu nasıl hesap beynim yandı. Sen Prof değil miydin, 20'nin üzerine 9 ekleyince 36'yı nasıl buldun. Yoksa siz kaç olmasını istersiniz diyen muhasebecilerden misiniz. 🤣

Bir de 10 milyar ıvır zıvır yetmemiş üstüne yuvarlamak için 4 daha koymuş 50 çıkarmış 🤣



Ahmet YükselS
1 ay önce - Cmt 08 Şub 2020, 12:10

Köprülerin de herbirine sanki boğaz köprüsü yapıyor gibi 1.5 milyar dolar yazmış! Halbuki 6 köprünün en büyüğünün bile ölçüleri boğaz köprüsünün yarısı kadar. Orta açıklık 750 metre.
15 milyar doları toplaya toplaya hesap hataları da yaparak 50 milyar dolara getirdi, yetmedi onu da 100 milyar dolar yaptı en son!! 50 milyar dolar hata payı olsa gerek!
Çarli demişler! Forumun gülü.. Eğlence kaynağı


Muzaffer Önler

1 ay önce - Cmt 08 Şub 2020, 12:55
Türkiye Cumhuriyeti


Devlet bir iş yaptığı zaman; o işin parasal olarak getirisi ne kadar, götürüsü ne kadar ona bakmaz, yaptığı işin ülkenin milli çıkarlarına oyun mu, değil mi ona bakar. Ben şahsen yapılması lazımdır diyorum, lakin zamanın uygun olmadığını düşünüyorum. iktidar siyasi hesaplar peşinde. Adı üzerinde çılgın proje, el oğlu uzayda geziyor çıldırmıyor, biz kazma kürekle bir kanal açacağız adına çılgın siyaset diyoruz. Türk milletinin binlerce sorunu varken çıldırmasına gerek yok kimsenin. Aklı selimle milletin sorunlarını çözsünler. örneğin asgari ücrete bir çare bulsunlar, milyonlanca insanımız sefalet içinde yaşamaktadır. tabi bulabilirlerse...

Ahmet YükselS
1 ay önce - Cmt 08 Şub 2020, 13:33

Ne zaman uygun sizce kanalı yapmak için? Asgari ücretin kaç lira olması halinde kanalı yapmaya hazır hale geliriz? Asgari ücret diyelim seneye 5 bin lira oldu, o zaman kanalı yapabiliriz mi diyeceksiniz? Yatırım yapmazsan asgari ücreti nasıl artıracaksın?
Devlet yatırımın getirisine götürüsüne bakmaz olur mu, bal gibi bakar. Mesela bu proje kendi kendini finanse edecek bir proje.. Kaç defa söylenecek, devlet bu projeyi kendi kaynağı ile yapmayacak, YİD olmazsa milli bütçeden yapılacak ama o bile krediyle olacak, kredi borcunu faiziyle birlikte projeden elde edilen gelirle ödeyecek.. Yani proje kendi kendini finanse edecek. Asgari ücretle uzaktan yakından ilgisi yok.



Cemalim7
1 ay önce - Cmt 08 Şub 2020, 13:33

Alıntı:
Boş troller toplanmış gene! Samsun Ceyhan hattı yapılmalıymış! Niye acaba? Tüm petrolü ceyhana niye topluyoruz? Babasının tarlası mı var yoksa orda? Ceyhanı tüm dünyaya hitap eden bir yer sanıyor herhalde?
Petrolü ceyhana indirdin diyelim, devamında yine gemi ile taşınmayacak mı Avrupaya, ya da başka yere? Gemiyle karadenizden avrupaya tek sefer de gitmek dururken adam niye Rusyadan önce Samsuna ordan da ceyhana petrol indirip sonra gemiye yükleyip avrupaya iki aktarmalı (Samsuna kadar da gemiyle gelecekse 3 aktarmalı) götürsün? Ayrıca Türkiye Samsun ceyhan hattını bedava mı işletir? Para almaz mı? Doğal olarak, ceyhan teslim petrolün fiyatıyla örneğin Soçi veya Novorossisk teslim petrolün fiyatı farklı olacaktır.. Ee ne oldu? Boru hattına para verene kadar, ve devamında bir de gemiyle taşıyana kadar, gemiyle tek sefer de al götür petrolünü.. Aklından zoru mu var Avrupalının veya Rusyanın?

Laf olsun torba dolsun işte! Muhtemelen malum embesiller partisinden duydu bu samsun ceyhan saçmalığını, baya bir fikirmiş gibi anlatıyor burada.. Feasıbl bir proje olsa çoktan yapılırdı zaten.. Bir avantaj sağlamadığı gibi maliyeti de cabası..
Rus petrolü ile Azeri petrolünün durumu çok farklı. Azerbaycan limanları uluslararası denizlere açık olmadığı için mecburen boruyla uygun bir limana alınıp ordan (ceyhandan) satılıyor. Oysa Rus limanları denizlere açık, gemiyle taşınmaya müsait. Böyle bir imkan varken niye Samsuna , ordan da Ceyhana getirsin petrolü? Getirir, ama fiyatı farklı olur.. Neye yaradı o zaman?

Kanalda kaza olma riski boğaza göre %1 seviyesinde. Çünkü kanalda boğazdaki gibi çift yön trafik olmayacak, çarpışma olma riski yok denecek kadar az. Düşük ihtimal olmakla birlikte, en fazla olsa olsa yana çarpma olur, onun için de kanalın yan taraflarında tampon bölge olacak, boğazdaki gibi hemen dibinde konut olmayacak, en nihayet kanalda büyük ölçekli bir kaza olma riski sıfıra yakın. Elli defa anlattık, hala anlamayanlar var. Ya da anlıyor, sırf muhalefet olsun diye tekrar tekrar yazıyor aynı şeyi..

Biri de sen de alacak mısın diye sormuş! Evet, ben de alacağım kanal hissesi.. Ne zaman başlıyor satışlar? Giderken bana da haber ver. Kesin gidersin zaten
Hey Allahım, forumu kave muhabbetine çevirdiler gene..


Ben kazalardan bahsederken kanaldan mı bahsetmişim?

Okuduğunu anlamayan adamla 100 milyar lirayı geçecek bir projenin yapılıp yapılmamasını tartışıyoruz. Okuyup anlama gibi bir derdi de yok. Mesaja şöyle bir göz gezdiriyor, negatif bir mesaj mı pozitif mi diye kontrol ediyor, çıkardığı anlama en yakın ezberi her seferinde yazıyor. Bir de bu kişiye pohpohçuları +2'yi basıyorlar.

Benim siyasi otoritelere kullanışlı olmak onlara yardımcı olmak, onlar için kamuoyu oluşturmaya çalışmak gibi bir derdim yok. Ne doğruysa onu söylerim. Ülkenin önceliği ne ise onu haykırırım. Ideolojik yaklaşan arkadaşlar ise yeter ki 5 yıl daha iktidar devam etsin isterler. Ne olacaksa olsun umurlarında değil.


Koray Akyol
1 ay önce - Cmt 08 Şub 2020, 13:39

Asıl çılgın proje TOGG'dur. Öyle bir proje varken niye böyle hiç bir teknolojik katkısı olmayan, hiç bir şekilde üretime katkısı olmayan ve TOGG'dan çok daha fazla yatırım gerektiren verimsiz bir projeye çılgın adı veriliyor? Togg, budur bizim çılgın projemiz, hasret kaldığımız proje TOGG'dur!

Ahmet YükselS
1 ay önce - Cmt 08 Şub 2020, 13:59

Alıntı:
Ben kazalardan bahsederken kanaldan mı bahsetmişim?


Senin demen gerekmiyor, bir sürü trol var kanalda kaza olmaz mı lafını eden. Seni de birleştirip hepinize toplu cevap veriyoruz. Ayrı ayrı cevap verecek zamanımız yok Cemal efendi. Her yazılanı kendi üstüne alınacak kadar megaloman olmaman lazım..
Samsun ceyhan petrol hattından vaz mı geçtin bu arada? Saçma olduğunu anlamana sevindim.. Demek ki bilen biri açıklama yapınca anlıyorsun azcık.. Diğer trollerden ayrı yere koyalım seni bari..

Alıntı:
Asıl çılgın proje TOGG'dur. Öyle bir proje varken niye böyle hiç bir teknolojik katkısı olmayan, hiç bir şekilde üretime katkısı olmayan ve TOGG'dan çok daha fazla yatırım gerektiren verimsiz bir projeye çılgın adı veriliyor? Togg, budur bizim çılgın projemiz, hasret kaldığımız proje TOGG'dur!


Kanalı da yaparız TOGG'u da yaparız. Niye ikisinden birini tercih etmek zorundaymışız gibi algı yapıyorsunuz acaba? Kanal istanbul TOGG'dan çok daha fazla istihdam yaratacak. TOGG da çılgın kanal da çılgın. Kanal istanbul, istanbulun turizmine çağ atlatacak, turizm gelirleri artacak..


Cemalim7
1 ay önce - Cmt 08 Şub 2020, 14:35

Alıntı:
Samsun ceyhan petrol hattından vaz mı geçtin bu arada? Saçma olduğunu anlamana sevindim.. Demek ki bilen biri açıklama yapınca anlıyorsun azcık.. Diğer trollerden ayrı yere koyalım seni bari..


Hayır vazgeçmedim. Bu proje zaten var hala askıda bekliyor. Boru hatlarından da mı anlıyorsun da saçma olduğunu söylüyorsun? Tabi sitenin fizibilite uzmanı sensin unutmuşum.

Ahmet bey boru hattına saçma dedi. Napalım arkadaşlar? Evet İstanbul'u boydan boya yaralım. Belki olur da gemilerin bir kısmı oradan geçer.


Ahmet YükselS
1 ay önce - Cmt 08 Şub 2020, 19:28

Cemalim, bir şey bilmeden saçma projeler önerenleri böyle espri yaparak kaçmak zorunda bırakıyoruz. Sizin zihniyetten proje çıkmaz dostum. Çıkarsa da böyle oluyor işte! Bir ara böyyük lideriniz gandi kemal bir çılgın proje açıklamıştı! Orta anadoluya paketleme tesisi! Projeye göre bu tesiste 3 milyon kişi çalışacak, Çin'den gelen mallar burada paketlenip, Azerbaycan ve Türki devletlere satılacaktı! Çünkü Çin onca gelişmeye rağmen paketleme işini bir türlü öğrenememişti!!
Anadoluda bir deyim vardır! Eşeğe türkü söyle demişler ....muş.. O misal..
Sırf eğlencesiniz anlayacağın Cemalim.. Bari proje üretmeyin de komik duruma düşmeyin. Evet bir zamanlar samsun-ceyhan boru hattı diye bir fikir vardı ama hiç bir zaman projeye dönüşmedi, yıllardır da lafı bile edilmiyor. Çünkü çok saçma..
Diyeceksin ki bu proje bizim değil, başkası geliştirdi, eski bir proje. İyi de bugün sizler savunuyorsunuz. Her kimse, geliştiren bile vazgeçti.. Dolayısıyla sizindir artık. Zaten kanal projesini geliştiren de biz değiliz. Taa Abdulhamide kadar uzanıyor, en son Ecevit sahiplendi, şimdi de bizde..



sayfa 1014
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET