Ana Sayfa 930 bin Türkiye Fotoğrafı
Akın Kurtoğlu

3 yıl önce - Cmt 02 Nis 2011, 01:37
İST » [M1a]-[Otogar-Esenler] Metro Mekik Hattı



[M1a]-[OTOGAR-ESENLER] SHUTTLE SERVİSLERİ

"Aksaray-Havaalanı" arasında hizmet veren [M1] numaralı metro hattından Otogar'da dallanan ve tek istasyonluk bir arayla ortalama 90 saniye içinde Esenler'e git-gel yapan [M1a] sayılı geçici "mekik" hattı, [M3] Kirazlı seksiyonu devreye girince iptal edilecek.

Bugün itibarıyla güniçinde 7-8 dakikada bir (her bir çeyrekte 2 servis) olacak şekilde "Otogar-Esenler" mekiği mevcuttur. 05:45 ile geceyarısı 00:03'e kadar düzenli aralıklı sürekli shuttle'ların yapıldığı parkurda geceleri 22:00'den sonraki son 2 saatlik dilimde hareket aralıkları 10'ar dakikaya düşmektedir.


(+)


Sabah piklerinde ise Aksaray ve Esenler hareket noktalarından 5 ve 10 dakikada bir "Aksaray-Esenler" uzun destek parkuru gerçekleştirilmektedir. Böylece Otogar'da aktarma ile oluşacak ortalama 3 dakikalık zaman kaybı minimize edilmektedir. Uzun servisler akşam piklerinde yapılmamaktadır.

İstanbul Otogarı'nın hemen altında bulunan metro istasyonu toplam 3 banttan oluşmaktadır. Orta bant "Esenler" mekiği için kullanılmakta olup, her iki uçtaki raylar ise gidiş ve geliş uzun seferlere ayrılmış bulunmaktadır. Aksaray yönünden gelerek Otogar'da inerseniz, sol kapılara yaslı orta platformun üzerinde birkaç dakika beklemeniz durumunda orta yola bir "Esenler" mekik seti gelir. Buna ücretsiz şekilde aktararak 1.5 dakika sonra Esenler'e ulaşabilirsiniz. Aynı durum karşı istikamette de, yani Havaalanı yönünde de geçerli olup, orada da sol kapılardan inerek yine orta banda yaslanan platforma geçerek Esenler mekiğine inip-binebilirsiniz.


(+)


Shuttle seferleri tek katarla gerçekleştirilmektedir. Ortalama; "1.5-2 dakikalık bir seyahat süresi+1.5 dakikalık son istasyonda bekleme müddeti+1.5-2 dakikalık geri dönüş süresi+1.5-2 dakikalık bekleme müddeti" şeklinde seri bir oreri mevcuttur.

* Otogar'dan Esenler'e mekik saatleri:


* Esenler'den Otogar'a mekik saatleri:


* Aksaray'dan direkt Esenler seferleri (kırmızı renkli kalkışlar):


Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

3 yıl önce - Pzr 03 Nis 2011, 00:16

Otogar'a İETT ile ulaştıktan sonra buradan itibaren [M1a] mekik hattına geçerek Esenler'e ulaşmak isteyenler için "Otogar" sonduraklı otobüs hatları da şöyle:

28.O Beşiktaş-Otogar

39O Yeşilpınar-Otogar

75O Otogar-Mecidiyeköy

76O Cihangir Mah.-Avcılar-Otogar

83O Otogar-Taksim

91O Otogar-Eminönü


Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

3 yıl önce - Pzr 03 Nis 2011, 01:24

Mekiğin "Esenler" ucunda ise şimdilik ilk hareket kalkışlı 1 adet İETT besleme otobüs hattı mevcut: [HT1]-"Esenler-Bağcılar-Güneşli"...

http://www.iett.gov.tr/saat/orer.php?hid=hat& ...atler2.y=6

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

3 yıl önce - Pzr 03 Nis 2011, 14:31

"Esenler" metro istasyonu, İstanbul'un en eski istasyonlarından ve hat uçlarındandır:

* 11 Mart 1989: “Aksaray-Ferhatpaşa” arasında hızlı tramvay törenle hizmete girdi.

* 03 Eylül 1989: “Aksaray-Kartaltepe” LRT hattında yolcu taşınmasına başlandı.

* 18 Aralık 1989: LRT’nin “Esenler” uzatma istasyonu hizmete girdi.

* 31 Ocak 1994: LRT’nin “Otogar” ara istasyonu hizmete girdi.

Bundan 22 sene evvel, 1989'da hizmet vermeye başlayan Esenler istasyonu, ilk yıllarında "Aksaray-Esenler" yekpâre hattı şeklinde çalıştırıldı. Sonrasında "M1" hattının sol makastan devam ederek Merter-İncirli-Bahçelievler-Yenibosna yönüne yeni bir parkur üzerinde çalışmaya başlamasıyla birlikte; "Otogar-Esenler" arasında bir mekik şeklinde çalışacak hale getirildi.

* 07 Mart 1994: Hızlı tramvayın [Zeytinburnu (Beltaş)-Bakırköy (İncirli)] bölümü hizmete girdi.

* 26 Temmuz 1995: Hızlı tramvayın “Ataköy (Şirinevler) istasyonu hizmete açıldı.

* 16 Ağustos 1995: Hızlı tramvayın “Yenibosna” istasyonu açıldı. Hat [Aksaray-Yenibosna] arasında çalışmaya başladı. [Otogar-Esenler] arasında mekik seferleri başlatıldı.

Akın KURTOĞLU


nazım bıçak

3 yıl önce - Pzr 03 Nis 2011, 17:50

Alıntı:
Sonrasında "M1" hattının sol makastan devam ederek Merter-İncirli-Bahçelievler-Yenibosna yönüne yeni bir parkur üzerinde çalışmaya başlamasıyla birlikte; "Otogar-Esenler" arasında bir mekik şeklinde çalışacak hale getirildi

Yanlış hatırlıyorsunuz Üstadım;
Davutpaşa-Merter-Yenibosna hattı açılmasıyla "Otogar-Esenler" arasında mekik seferler başlamadı.Aksaray'dan bir Esenler bir Bakırköy aracı kalkardı.Şirinevler daha sonra Yenibosna istasyonları açıldığında da seferler bir Yenibosna bir Esenler olarak yapılıyordu.
Aksaray'dan Saatbaşı,10,20,30,40,50 kalkan araçlar Esenler'e, 05,15,35,45,55 kalkan araçlar Yenibosna'ya giderdi.
Aksaray'dan saat 10 00 da kalkan araç Esenler'e gider,Esenler'den 15 geçe Aksaray'a hareket eder.(Aksaray-Esenler arası Parkur 13-15 dakika) Tren 09 30 da Aksaray'a varır.Tabela değştirerek Aynı araç 09 35 'te Yenibosna'ya hareket ederdi. 10 05 te Yenibosna'dan kalkar 10 35 te Aksaray'a gelirdi.10 40 ta yine Esenler aracı olarak hareket ederdi.(Aksaray -Yenibosna parkur 26 dakika idi)
Bu sefer uygulamaları Mayıs 2000 yılına kadar devam etti.
Ring seferleri başlamadan önce yapılan anketlerde yolculara belli artılar ve eksiler sunularak yalnız sabah pik saatlerde araç yetersizliği nedeniyle dört dakikada bir aktarmalı yada on dakikada bir direkt seferlerle ilgili tercihleri sorulmuştu. Anket neticesinde seferler yapılmaya başlandı.(07 00-09 30 arası)
Daha sonra (Gürtuna döneminde) ekonomik sıkıntılardan dolayı enerji tasarrufları gündeme gelmişti.
Yalnız sabah saatlerinde yapılan mekik seferler tam gün boyunca uygulanmaya başlandı,bugüne gelindi.
Şu anda bile yaklaşık iki yıldan beri sabah saatlerinde yolcu yoğunluğu nedeniyle Esenler-Otogar arası mekik seferler yapılmayıp Aksaray - Esenler arası Karşılıklı aktarmasız seferler yapılmaktadır.
Artık Menderes,Üçyüzlü istasyonları açılmasıyla da herhalde mekik seferler son bulacaktır.


Ertan Akyüz
3 yıl önce - Pzr 03 Nis 2011, 22:53

Eskiden Esenler e giden metro Aksaray dan kalkıyordu bunu da ekleyelim Otogar daki Orta peronun yanındaki yan peronun eksikleri tamamlandıktan sonra Sadece Otogardan kalmaya başladı . Böylece Aksaray a giden metroyu da yan peron hattına aldılar. Böylece Esenler e giden metro orta perondan sadece Esenler - Otogar arasında çalışmaya başladı.

abhazyalı ugur
3 yıl önce - Pts 04 Nis 2011, 10:52



Akın Kurtoğlu

3 yıl önce - Sal 05 Nis 2011, 00:53

"Abhazyalı Uğur", aynı zamanda "M1a"nın makinistlerinden biridir.



Alıntı:
Yanlış hatırlıyorsunuz Üstadım;
Davutpaşa-Merter-Yenibosna hattı açılmasıyla "Otogar-Esenler" arasında mekik seferler başlamadı.Aksaray'dan bir Esenler bir Bakırköy aracı kalkardı.Şirinevler daha sonra Yenibosna istasyonları açıldığında da seferler bir Yenibosna bir Esenler olarak yapılıyordu.

Nazım üstadım... Orada kastettiğimi tam ifade edememişim, cümlem düşük olmuş biraz. Yani, Bakırköy istikametli hat devreye girdikten sonra Esenler'in ikincil bir hat konumuna düşürülmesini ve anahat olma durumundan mekik hattı şekline çevrilmesine bu tarihteki Londra Asfaltı paraleli uzatmalar sebebiyet verdi demek istedim.

Akın KURTOĞLU


Tarık Stlms
3 yıl önce - Pzr 20 Ksm 2011, 21:20

Her gün kullandığım Esenler-Otogar hattı,Uğur bey'in videosuyla ne kadar uzun geldi anlatamam ya

engygl
3 yıl önce - Sal 22 Ksm 2011, 16:13

Alıntı:
"Aksaray-Havaalanı" arasında hizmet veren [M1] numaralı metro hattından Otogar'da dallanan ve tek istasyonluk bir arayla ortalama 90 saniye içinde Esenler'e git-gel yapan [M1a] sayılı geçici "mekik" hattı, [M3] Kirazlı seksiyonu devreye girince iptal edilecek.

Yeni hat, Aksaray-Otogar-Kirazlı şeklinde mi çalışacak? Ya da sadece Otogar-Kirazlı şeklinde çalışacak ve M1 ile M3 Otogar durağında birbirine entegre mi olacak?


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM