Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Turgay34
7 yıl önce - Sal 15 Mar 2011, 10:22

Alıntı:
Artık yol çalışmaları sonlanmalı ve trafik ışıklarında Türkiyenin hiç bir yerinde görmediğim 75,90 saniye gibi ömür törpüsü kırımızı ışıkların süresi azaltılmalı



Denizli'deki trafik lambaları trafiği akıtmak için değil sanki tıkamak için yapılmış.. Birçok kavşakta 70-80 saniye kırmızı ışık yanıyor.. Yeşilse 20 saniye.. Böyle şey olurmu Allah aşkına..

Yeşil yandığında adam zaten vitese takıp kalkıncaya kadar yarısı gidiyor.. Üç araba geçmeden tekrar kırmızı.. Bekle 1,5 dakika daha.. Ben böyle trafik lambası sistemi ne İstanbul, ne Ankara ne de başka yerde görmedim.. Bunun mutlaka yeniden düzenlenmesi gerekir..

Denizli trafiği şimdiden çok berbat.. Ki, 7 yılda dünyanın köprülü kavşakları, yaya geçitleri yapılmasına rağmen.. Ama seksen yılın açığı yedi yılda ancak bu kadar kapanırdı herhalde.. Şehir henüz 500 Bin nüfusta böyleyse yarın milyona çıktığında ne hale gelecek bilemiyorum..

Hafif raylı sistem için acilen aksiyon alınmalı.. Zeybekçi bu işe ilk başta hevesliydi, ne olduysa sonra geriye kaldı.. Şimdi o da gittiğine göre raylı sistemin akıbeti de Allah'a kaldı gibi görünüyor..


Yasin Efesoy

7 yıl önce - Sal 15 Mar 2011, 10:42

Alıntı:
Birçok kavşakta 70-80 saniye kırmızı ışık yanıyor.. Yeşilse 20 saniye..

PAÜ akademisyenleri dahi bu konuya bir çözüm bulmaya çalıştılar ancak olmadı. Sorun şu ki, Turgay Abi'nin de belirttiği gibi 80 yıllık bir hatalar silsilesinin içinde yaşıyoruz. 7 yılda gene de büyük yol kat edildi o ayrı. Ama bizim MİA(*) ve GMİA(*)'daki yollarımız imar yolu değil, "eşek yolu". Evet, doğru okudunuz; "eşek yolu". Yıllarca eşeklerin, at arabalarının ham topraklar üzerinde geçtiği güzergahlar 20 senede bir "1 metre sağdan, 1 metre soldan" mantığıyla genişletilip yol haline getirilmiş, imar planlarına da bu şekilde işlenmiş. Bakın, Atatürk, Hürriyet, Çamlık, Dumlupınar ve Fatih, Halk, Barış Caddeleri ile Lise ve Lise-1 Caddeleri'nin bugünkü hali imar yoludur. Ancak çevresindeki sıkışıklık nedeniyle yılan gibi kıvrılarak açılabilen bu yollar çok büyük işlevlere sahip olsa da MİA'nın daha önceden GMİA'ya yayılmamış olmasından dolayı bu arterler bugün tamamen kilitli.

Işıkların bu denli uzun olması da bundan kaynaklanıyor. Siz MİA'nın tüm trafiğini bir noktada toplarsanız olacağı budur. Delikliçınar Meydanı'nda toplanan MİA trafiğinin mevcut sistemde akıcı hale gelebilmesi için oradaki dönel kavşağın Ulusal Egemenlik Meydanı dönel kavşağı büyüklüğünde olması gerekir. Bu durumda ışıkları bile kaldırmak mümkün olur. Ancak böyle bir şansımız olmadığı için, tek yön uygulaması ışık sürelerinin kısalmasında ve bazı noktalarda ışıkların kaldırılmasında en büyük etken olacak. Bunun gerçekleşmesi için birkaç ay daha sabretmemiz gerekiyor.
Alıntı:
Zeybekçi bu işe ilk başta hevesliydi, ne olduysa sonra geriye kaldı..

Yok Turgay Abi, tramvay güzergahındaki altyapı projeleri tamamlanmadan raylı sistem döşenmesi mümkün değil. Altyapıdan sonra raylı sistem hayata geçecek. Altyapı Projesi'nin 1. Etabı'nda güzergahın Fatih Köprülü Kavşağı - Denizli Devlet Hastanesi arasındaki kısmı tamamlandı. Şu an devam eden 2. Etap'ta ise Kampüs - Fatih Köprülü Kavşağı arası tamamlanacak. Bir sonraki etapta muhtemelen Denizli Devlet Hastanesi - Servergazi Devlet Hastanesi arasındaki güzergah kısmı tamamlanır. Üstelik Nihat Bey'in projeleri ne ise yeni gelecek Başkanımız da her şeye kaldığı yerden devam eder. Şüpheniz olmasın.

Yasin EFESOY

*MİA: Merkezi İş Alanı. Halk arasında 'Şehir Merkezi' olarak hatalı bir şekilde tabir edilen alan.
*GMİA: Gelişen Merkezi İş Alanı. Halk arasında 'Üç yıla kalmaz, burası yeni Şehir Merkezi olur.' denilerek gene hatalı tabir edilen alan.


Turgay34
7 yıl önce - Sal 15 Mar 2011, 11:25

Alıntı:
tek yön uygulaması ışık sürelerinin kısalmasında ve bazı noktalarda ışıkların kaldırılmasında en büyük etken olacak. Bunun gerçekleşmesi için birkaç ay daha sabretmemiz gerekiyor.


Tek yön uygulamasını biraz açabilir misin Yasin? Hangi caddeler için planlanıyor bu tek yön uygulaması? Paralel caddeler için geçici bir çözüm olsa da kısa vadede iş görür.. İstiklal, Kayalık, Halk caddeleri birbirine alternatif oluşturabilir mesela.. İstasyon ve ikinci Ticari yol gibi.. Ama aralarındaki mesafeler uzun.. Nasıl olur bilmiyorum..



Yasin Efesoy

7 yıl önce - Sal 15 Mar 2011, 11:57

Alıntı:
Tek yön uygulamasını biraz açabilir misin Yasin? Hangi caddeler için planlanıyor bu tek yön uygulaması?

Şu an için net olarak "şuralar" diyemiyorum Turgay Abi. Zaman içinde ihtiyaca göre çeşitli değişiklikler yapılabiliyor Master Planı'nda. Ama şu mesajda şöyle bir örnek vermiştim. Kafanızda biraz şekillendirebilirsiniz belki bu koordinatör, kollektör ve distribütör arter olayını:
Alıntı:
Koordinatör (düzenleyici) arterler sırasıyla:
Atatürk Cd, Kayalık Cd, Saltak Cd, Lise Cd.

Kollektör (toplayıcı) arterler sırasıyla:
Hürriyet Cd, Halk Cd, Cumhuriyet Cd, Ahi Sinan Cd, Örnek Cd, Merkez Efendi Cd, Fatih Cd, Dumlupınar Cd, Lise-1 Cd, İnönü Cd.

İç distribütör (dağıtıcı) arterler sırasıyla:
Kıbrıs Şehitleri Cd, Emek Cd, Barış Cd, 2. Ticari Yol Cd, İstiklal Cd, GMK Blv.

Bu caddeleri kendi kategorileri altında uydu haritasında çizerek birbirine bağladığınızda, her birinin genişleyen doğrultuda ring ortaya çıkardığını göreceksiniz. İç distribütör arterler de bu ringler arasında hafif bağlantı sağlıyorlar. Bu arterlerin diğer bir önemi, sistem yerine oturduktan sonra bunları tamamen yayalaştırsanız da sistemde hiçbir aksaklık meydana gelmez.

Yasin EFESOY


ismail karagöz
7 ay önce - Sal 19 Arl 2017, 22:05



Emniyetten halk caddesi ışıklarına kadar trafik belirli saatlerde kilitleniyor.Şehir merkezlerine giriş ve çıkışlar felç.Köprülü kavşaklar yapılmadan önce bu sorunu dile getirmiştim.Günden güne yoğunluk artıyor.



sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> Diğer Şehirler