Ana Sayfa 930 bin Türkiye Fotoğrafı
GeDiZ

3 yıl önce - Pzr 06 Mar 2011, 16:50
İzmir Aliağa-Cumaovası banliyö hattı: İZBAN


ALİAĞA - MENDERES RAYLI SİSTEM PROJESİ EGERAY HİZMETE GİRDİ

EGERAY'ın hizmete girmesiyle yeni bir başlık açmanın zamanı geldi. Eski başlık kilitlenecek olup yeni başlığımız hayırlı uğurlu olsun. Bundan böyle seferlerimizle ilgili tüm olay ve haberler burada yayınlanacak tartışılacaktır...

İZBAN WEB SİTESİ: http://www.izban.com.tr

İSTASYONLAR:
Kuzey Aksı
Aliağa - Biçerova - Hatundere - Menemen - Egekent 2 - Ulukent - Egekent 1 - Atasanayi - Çiğli - Mavişehir - Şemikler - Demirköprü - Nergiz - Karşıyaka - Alaybey - Naldöken - Turan - Bayraklı - Salhane

Güney Aksı
Halkapınar - Alsancak - Kemer - Şirinyer - Koşu - İnkılap - Semt Garajı - Esbaş - Gaziemir - Sarnıç - A.Menderes Havalimanı - Cumaovası

İSTASYON FOTOĞRAFLARI: İZM » İZBAN İstasyonları Fotoğraflar/Görüşler

PROJENİN GELİŞİMİ: İZM » B1.06 - Aliağa-Menderes Raylı Sistem Projesi (Egeray) açılıyor

KATILDIĞIMIZ 30 AĞUSTOS 2010 DENEME SEFERİ: İZM » Halkapınar-Cumaovası Raylı Sistem Hattı Açılıyor

AMAÇLANAN UZATMALAR: Kuzey'de BERGAMA, Güney'de TORBALI(TEPEKÖY) - SELÇUK

AKTARMA MERKEZLERİ:
*ALİAĞA AKTARMA MERKEZİ (Eklenecek)
*BİÇEROVA AKTARMA MERKEZİ (Eklenecek)
*HATUNDERE AKTARMA MERKEZİ (Eklenecek)
*MENEMEN AKTARMA MERKEZİ (Eklenecek)
*ULUKENT AKTARMA MERKEZİ (Eklenecek)
*EGEKENT AKTARMA MERKEZİ (Eklenecek)
*ÇİĞLİ AKTARMA MERKEZİ (Eklenecek)
*MAVİŞEHİR AKTARMA MERKEZİ
*SALHANE AKTARMA MERKEZİ
*HALKAPINAR AKTARMA MERKEZİ (Eklenecek)
*KEMER AKTARMA MERKEZİ
*ŞİRİNYER AKTARMA MERKEZİ
*GAZİEMİR SEMT GARAJI (Eklenecek)
*ESBAŞ AKTARMA MERKEZİ (Eklenecek)
*SARNIÇ AKTARMA MERKEZİ (Eklenecek)
*CUMAOVASI AKTARMA MERKEZİ (Eklenecek)



İZMİR KENTİÇİ TOPLU TAŞIMASINA ÇAĞDAŞ ÇÖZÜM EGERAY

- İzmir, Merkezi Yönetim, Kamu Kuruluşu ve Yerel Yönetim İşbirliği ile Modern Banliyö Sistemine Kavuştu

- İzmir Kentiçi Toplu Taşımasına Çağdaş Çözüm: EGERAY…



EGERAY Projesinin İZBAN Bölümü, 6 Mart 2011 tarihinde saat 15.30'da tarihi Alsancak Garı'nda düzenlenen törenle hayata geçirildi. Aliağa ile Menderes'i birbirine bağlayan İZBAN, Başbakan Sayın Recep Tayyip Erdoğan ve Cumhuriyet Halk Partisi Genel Başkanı Sayın Kemal Kılıçdaroğlu tarafından hizmete girdi.


Ülkemizin üçüncü büyük kenti olan İzmir’in kentiçi toplu taşımacılığa çağdaş çözüm üretmek amacıyla, Ulaştırma Bakanlığı, TCDD ve İzmir Büyükşehir Belediyesi işbirliğiyle dev bir projeye imza atıldı.

Proje çerçevesinde TCDD; banliyö hattını çift hatta çıkartarak, çift hatlı 79 km’lik Aliağa-Menemen-Basmane ve Alsancak-Cumaovası hattında elektrifikasyon, sinyalizasyon ve telekomünikasyon tesisleri kurdu; alt yapı eksikliklerini giderdi; hattı ihata altına aldı; Egekent 2 ve Ulukent istasyonlarını metro standardında yeniden inşa etti.

TCDD, yaklaşık 5 yıl boyunca bu kesimi, yolcu ve yük taşımacılığına kapattı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi de, 5.2 km’lik iki adet tünel, 25 istasyonun yeniden inşası, 25 adet karayolu alt ve üst geçiti ile bakım-onarım ve aktarma merkezleri inşaatlarını gerçekleştirdi.

Banliyö sisteminin işletilmesinden sorumlu olmak üzere, TCDD ile İzmir Büyükşehir Belediyesi İZBAN A.Ş’yi kurdu.

Proje için 99 adet vagondan oluşan 33 dizi araç yurt dışından satın alındı.

Türkiye'nin havalimanı bağlantılı en uzun banliyö sistemi olan İZBAN; Kuzeyden Aliağa’dan başlayarak, Menemen, Çiğli, Karşıyaka, Alsancak, Şirinyer, Gaziemir, Adnan Menderes Havaalanı ve Cumaovası’na kadar toplam 31 istasyon ile günde 550 bin yolcuya hizmet verecek.


Metro sistemiyle Alsancak-Aliağa arası 60 dakika, Alsancak-Cumaovası arası 26 dakika olmak üzere, toplam 86 dakikaya indi.

Bilindiği üzere Projenin temeli, 3 Mart 2006’da Karşıyaka’da atılmıştı.

Projenin diğer kültür ve turizm merkezlerine genişletilmesi de gündeme alındı.



Egeray Sisteminin İzban Kesiminin Tarihi Süreci

27.07.1999 tarihinde İzmir Büyükşehir Belediyesi ile Ortak Çalışma Ön Protokolü imzalanmıştır.

2004 yılı Mayıs ayında Alsancak-Cumaovası Basmane-Menemen-Aliağa Sinyalizasyon-Telekomünikasyon ve Elektrifikasyon Projesi tamamlandı.

11.10.2004 tarihinde işbirliği projesine işlerlik kazandırmak amacıyla Ön Mutabakat Protokolü imzalamıştır.

2004 yılında Belediye istasyon düzenlemesi, alt-üst geçitlerin yapımına başlamış olup, 2010 yılında bitirmiştir.

26.03.2005 tarihinde tarafların yükümlülüklerini daha netleştirmek için İzmir Banliyö İşletmeciliği Protokolü ” imzalamıştır.

Söz konusu protokol:

- BELEDİYE ve TCDD’nin banliyö işletmeciliğini ortak yürütmelerini sağlayacak bir anonim şirketi kurmaları,

- Taraflarca kurulacak olan şirketin, Aliağa-Alsancak ve Alsancak-Cumaovası hatlarında 49 yıl süre ile banliyö işletmeciliği yapması, ana başlıklarını içermektedir,

- Tarafların anonim şirket ortaklık paylarının eşit olması ve Şirket statüsünün TCDD açısından iştirak olması, Ana başlıklarını içermektedir.



06.06.2005 tarihinde İzmir Banliyö İşletmeciliği Protokolü YPK tarafından onaylandı.

26 .02. 2006’da Kuzey hattı trafiğe kapatılarak inşaat çalışmalarına başlandı.

3 .03. 2006’da Aliağa-Menderes Raylı Sistem Projesi’nin temel atma töreni, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, CHP Genel Başkanı Deniz Baykal’ın katılımıyla İzmir Karşıyaka tren istasyonu'nda yapıldı

24 .07. 2006’da Güney hattı trafiğe kapatılarak, inşa çalışmalarına başlandı.

10.01. 2007’de TCDD ile İBB’nin % 50 ortaklığı ile İZBAN A.Ş kuruldu.

6 .11. 2007 TCDD ile İzmir Büyükşehir Belediyesi işbirliği ile yürütülen Egeray sisteminin İzban kesiminin banliyö setlerinin alımı için Vakıfbank'tan kredi sağlandı. Kredi sözleşmesi 6 Kasım 2007 tarihinde Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ile Vakıfbank Genel Müdürü Bilal Karaman tarafından imzalandı.

8.07. 2008 ‘de 33 set ( 3’lü ) araç temini için sözleşme imzalandı.

17.03.2009’da Güney hattının bitirilerek, trafiğe açıldı.

21.08.2009 TCDD ile İzmir Büyükşehir Belediyesi arasında imzalanan Protokol kapsamında; Basmane-Menemen- Aliağa-Alsancak-Cumaovası hattının metro standardında inşasının ardından, sinyalizasyon, elektrifikasyon ve telekomünikasyon tesisleri inşa edildi.

Ayrıca, 25.000 V yüksek gerilim nedeniyle halkın can ve mal güvenliğinin korunması için toplam 63 km. çift taraflı koruma duvarı ve ihata yapıldı. Aliağa-Cumaovası arasında bulunan 66 adet hemzemin geçit proje kapsamında araç trafiğine kapatıldı. 276 adet mevcut makasların yenilemesi ve proje kapsamında yeni yapılan ilave yol ve depo tesisleri için 10.000 m yol ve 42 adet yeni makas montajı gerçekleştirildi.

15.03.2010 Güney kesimi olan Alsancak-Cumaovası kataner hattına tekrar elektrik verildi.

08. 04. 2010 Proje kapsamında temin edilen banliyö setlerinin test sürüşleri, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım tarafından Ankara’da başlatıldı.

20 .05.2010 79 km.si çift hat olmak üzere tali yollarla birlikte toplam 191 km. demiryolu modern demiryolu özel makineler ile yenilenmiş ve bakımı yapılmıştır. Kuzey-güney hattının birbirine bağlanması için kamulaştırma yapılarak Halkapınar-Kemer istasyonları arasında 300 m. çift hatlı müselles inşaatı gerçekleştirilmiştir.

Şirinyer ve Karşıyaka tünellerinin tamamlanmasının ardından tünel üzerindeki TCDD’ye ait alanlar İBB tarafından kentin sosyal yaşam alanları haline getirildi.

01.07. 2010 Alsancak-Cumaovası kesiminde test sürüşlerine başlandı.

30.07.2010 Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, 30 Temmuz 2010 tarihinde test sürüşlerine katıldı.

30.08. 2010 Alsancak-Cumaovası kesiminde, Ulaştırma Bakanının katılımıyla “yolculu ön işletme” seferlerine başlandı.

24.09.2010 İzmir Banliyö Taşımacılığı Sistemi İşletme Prensipleri Protokolü imzalandı.

24.09.2010 İzmir Banliyö Sisteminin Geliştirilmesi Projesi kapsamında Banliyö Sisteminin Cumaovası’ndan Tepeköy’e Uzatılmasına Yönelik Ön Protokol imzalandı.

18.10.2010 Kuzey kesimi olan Alsancak-Aliağa kataner hattına tekrar elektrik verilmiştir.

29.10. 2010 Halkapınar- Aliağa arasındaki seferler TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ve İBB Başkanı’nın katılımıyla başlatıldı.

05.12.2010 yolculu deneme seferleri Cumaovası-Çiğli’ye kadar uzatıldı.

TCDD WEB SİTESİ

Saygılar...


En son GeDiZ tarafından Pzr 06 Mar 2011, 17:22 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


Mehmet Kasım
3 yıl önce - Pzr 06 Mar 2011, 18:46

Alıntı:
26 .02. 2006’da Kuzey hattı trafiğe kapatılarak inşaat çalışmalarına başlandı.


bu tarih önemli. demek ki iş 5 yıl sürmüş. bizim marmaray banliyö inşaatı için bir veri olabilir. egeray 80 km, marmaray banliyö kısmı 63 km.


Çağdaş501
3 yıl önce - Pzr 06 Mar 2011, 18:52

Alıntı:
Halkapınar aktarma merkezinin 2. kısımına yeni otobüs durakları takılmış.
Şu anda ordaki duraklara otobüs çalışmamasına rağmen reklam bile yayınlıyorlar.

Aynı şekilde Salhane Aktarma Merkezinede otobüs çalışmamasına rağmen ordaki duraklarada
devamlı olarak reklamlar takılıp sökülüyor. İsraf yahu !


Otobüs duraklarında reklam afişlerinin konulmasında israflığın ne alakası var?Belki otobüs hatları geçmiyor ama binlerce insan geçiyor o noktadan.Ayrıca,STRÖER firması her yeri durak tipi afişlerle süslemedi mi?Onlar da israf ona kalırsa !


20 selim
3 yıl önce - Pzr 06 Mar 2011, 19:47

başbakan izbanın manisaya,selçuğa kadar uzatılcağını açıkladı.krediyi onaylamış yani.büyükşehir hemen manisaya ulaşımı planlasa iyi olur


Bulut Turhan

3 yıl önce - Pzr 06 Mar 2011, 20:06

Ben Adnan Menderes Havaalanı'ndan çıktıktan sonra,Aliağa'ya direk gidebilecek miyim,yoksa Halkapınar'da ya da başka bir yerde aktarma mı yapacağım?
Konuya hakim arkadaşlar yardım ederse sevinirim.


H.Bayraklı
3 yıl önce - Pzr 06 Mar 2011, 20:11

Alıntı:
Ben Adnan Menderes Havaalanı'ndan çıktıktan sonra,Aliağa'ya direk gidebilecek miyim,yoksa Halkapınar'da ya da başka bir yerde aktarma mı yapacağım?
Konuya hakim arkadaşlar yardım ederse sevinirim.

Evet direkt olarak gidebilirsiniz.
Fakat Aliağa trenleri saatte 1 geçmektedir.
Her saatin 04. dakikasında Hava alanından Aliağa treni geçmektedir. Yani XX:04

Onun haricinde çalışan trenler Menemen'den dönmektedir. Aslında bu biraz tartışılası bir mevzu...
Menemen'e kadar gitmişken 15 dakika daha gitse Aliağa'ya ulaşılacak.


Bulut Turhan

3 yıl önce - Pzr 06 Mar 2011, 20:15

Alıntı:
Evet direkt olarak gidebilirsiniz.
Fakat Aliağa trenleri saatte 1 geçmektedir.
Her saatin 04. dakikasında Hava alanından Aliağa treni geçmektedir. Yani XX:04

Onun haricinde çalışan trenler Menemen'den dönmektedir. Aslında bu biraz tartışılası bir mevzu...
Menemen'e kadar gitmişken 15 dakika daha gitse Aliağa'ya ulaşılacak.


Teşekkür ederim bu bilgi bana yeterli,hat bu çalışma şekliylede işime yarayacak.
Tekrardan hayırlı olsun.


mertoviçizmir

3 yıl önce - Pzr 06 Mar 2011, 23:18

başlıgın adı izban raylı sistemi olsaydı daha güzel olurdu veya aliaga menderes raylı sistem hattı daha güncel bir baslık olurdu ...
bu arada 80 km lik hattımız artık resmen onaylanmıs olup bir projemiz daha tarihe gömülmüstür , ülkemize ve izmir halkımıza hayırlı olmasını temenni eder darısı evka 3 metrosu ve ückuyular metro hatlarının basına diyorum


Süha
3 yıl önce - Pts 07 Mar 2011, 00:11

EGERAY açılmış hadi hayırlı olsun. Güle güle kullanın yeni araçlarınızı. Artık geldik mi iki tur attırırsınız.

batu_my
3 yıl önce - Pts 07 Mar 2011, 01:08

Ayrıca,alsancak'ta makinist yönünü değiştirip devam ediyor,bu birazcık zaman kaybı birkaç dk falan,standart dışı ama o şekilde uygulanıyor nedense.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM - Ege