Ana Sayfa 882 bin Türkiye Fotoğrafı
İzmir Mavişehir Aktarma Merkezi
sayfa: 1, 2  Sonraki
Ana Sayfa -> ULAŞIM - Ege
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
BuğraTokmakoğlu

3 yıl önce - Prş 17 Şub 2011, 23:01
İZM » Mavişehir Aktarma Merkezi


İZBAN'ın önce Çiğli'ye daha sonra Menemen ve Aliağa'ya ulaşmasıyla beraber kuzey aksında oluşturulan aktarma merkezlerinden biri olan Mavişehir Aktarma Merkezi; henüz yoğun olarak ilgi görmese de yakın dönemde çevre sakinlerinin alışmasıyla beraber Mavişehir, Atakent, İstasyonaltı Mah. çevresinin İZBAN ile aktarmalı ulaşım yapmasında önemli katkılarda bulunacak.


Mavişehir Aktarma Merkezi Carrefour Alışveriş Merkezi ile Albayraklar Sitesi'nin hemen yanında Çiğli Kipa ile Karşıyaka Selçuk Yaşar Spor Tesisleri'ne çok yakın bir mesafede bulunuyor. Mavişehir sakinlerinin yürüyerek merkeze ulaşma şansı zayıf olduğundan şimdilik 5 adet otobüs hattının başlangıç/son durağı merkezin hemen yanında.

121 Mavişehir Aktarma Merkezi - Konak

122 Mavişehir Aktarma Merkezi- Şemikler- Gümrük

200 Mavişehir Aktarma Merkezi - Havaalanı

222 Mavişehir Aktarma Merkezi- Şemikler- Karşıyaka İskele

822 Mavişehir Aktarma Merkezi- Bostanlı İskele


Bugün çektiğim fotoğraflar:

İZBAN Mavişehir İstasyonu


İZBAN Mavişehir İstasyonu


İZBAN Mavişehir İstasyonu


121 yeni seferine doğru yol alırken


Otobüs son duraklarından İZBAN İstasyonunun görünümü


121 ve 122 peronda beklerken



122 Şemikler Gümrük peronda beklerken (sağ arkada istasyon)


En Yeni Hatlardan 822 hattı




Yiğit572
3 yıl önce - Cum 18 Şub 2011, 12:34

Bu hatların çoğu evimin önünden geçiyor, çok iyi oldu Demirköprü'den inip yürümüyorum; Mavişehir'den inip otobüse biniyorum.

KAM (Kemer Aktarma Merkezi), SAM (Salhane Aktarma Merkezi) gibi birçok isim konuldu bu da MAM' mı olacak .


toygar35
3 yıl önce - Cum 18 Şub 2011, 12:46

Bundan üç hafta kadar önce Mavişehir İstasyonu'ndan Carrefour'a kadar yürümüştüm. MAM son derece güzel bir şekilde inşa edilmişse de, Albayrak Sitesi'nin önü harap haldeydi. Acaba aktarma merkezinin açılmasıyla o hat düzenlendi mi?

Yiğit572
3 yıl önce - Cum 18 Şub 2011, 13:17

Geçen gün gittim; şu anda kısa olan yolun uzatılmasına başlanmış albayrakların önünde harıl harıl çalışılıyordu. Aniden 121 geçti ve toz içinde kaldım, orada o kadar basılırmı yahu ?

BuğraTokmakoğlu

3 yıl önce - Cum 18 Şub 2011, 17:27

Söylediğiniz kısım asfaltlanmış fakat sadece tek şerit olduğundan aynı anda iki otobüs geçmesine imkan yok. Yakın bir zamanda aynı anda iki otobüsün geçebileceği genişlikte bir yol düzenleme çalışması yapılması gerekiyor.


Yiğit572
3 yıl önce - Cum 18 Şub 2011, 18:23

Zaten gördüğüme göre 2 şeritlik 2 tane köprü yapılıyordu; altta verdiğim fotoğraftaki yolun devamı olacak. Tahminime göre (plan öyle gösteriyor) Koçtaş'ın kavşağına çıkacak.




Ama işçiler gerçekten çok hızlıydı, fotoğrafları 1-2 güne yüklerim .


Eldem Güvercin
3 yıl önce - Pzr 20 Şub 2011, 23:34

İlerleyen zamanlar ne getirir bilemem fakat pek mantıklı bir mevki ve hat mekanizması olmadığını gözlemledim. Sık sık gidip yerinde gözlemleyecek durumda olmadığımdan pek sağlıklı bir değerlendirme olmayabilir ancak çok basit düşünülse dahi mantıklı olmadığı söylenebilir.

Aktarma sistemi çağdaş,modern,hızlı olarak empoze edilmeye çalışıldı fakat hiçbir elle tutulur bir gerekçesi olmadan dünya kadar hat iptal edilip alternatif adı altında birkaç göstermelik hat hizmete açıldı. Vatandaş kısa mesafeyi tek seferde gidebileceği hatlar hali hazırda duruyorken 2, hatta 3 aktarma yaptırılırak izban bahanesiyle zaman ve enerjisinden çalınıyor.Kimsenin eshot ile seyahat edesi kalmıyor. Nitekim sabah saatlerinde 122 numarayı kullananlar yolcu sayılarındaki ciddi azalmayı gözlemlerler. izban ile pek bağlantısı olmayan serinkuyu ve dedebaşı durakları bile niye boş eskiye göre?

Herneyse, bu kısımla ilgili konuya gelirsek,

222 veya 122 hatta 121 ve 200 zaten izban güzergahında olan hatlar. Karşıyaka'ya gidecek olan insan 15 dakikada bir gelen metro yerine neden bazen 40-45 dakika beklenebilen 222 yi kullansın mesela? İhtiyaç olan birçok yer var, orada son durak yapıp sefer sıklığını artırırsınız. Kimse buradan neden binsin ki hal böyleyken?

Bu duraktan kalkan diğer hatlar için de bir şeyler söylenebilir ancak uzatmanın gereği yok. Kaş yapayım derken göz çıkarıldığı şu halde ortada. Umarım ben yanılırım ve bu durak ve diğer tüm merkezler işlek ve kullanışlı olur. Saygılarımla.


Efecan
2 yıl önce - Çrş 22 Ağu 2012, 20:50

Selamlar;

Bugün sizlerle aslında daha öncede ilgili başlıkta bahsettiğim bir konuda daha ayrıntılı bir şekilde bahsetmek istiyorum.Ve bahsedeceğim konu ile ilgili adım gibi eminim ki sadece Mavişehir Aktarma Merkezi'ne (MAM) özgü bir sorun değil.Fakat ben her zaman Mavişehir Aktarma Merkezi'nde karşılaştığım bu sorunu bugün fotoğraflarla burada da anlatmak istedim.

Bugün akşam üstü 346 Evka 5 - Gümrük hattının bir servisiyle Evka 5'ten Gümrük yönüne doğru ilerlerken Mavişehir'e en kolay nasıl aktarma ile ulaşabilirim diye düşündüm.Aklıma Altınyol'a kadar 346 numaralı otobüsle gidip Turan Durağı'ndan 121 Mavişehir Aktarma Merkezi - Konak otobüsü ile Mavişehir'e gitmek ve 346 numaralı otobüsle Çiğli merkeze inip oradan İzban ile Mavişehir Aktarma Merkezi'ne gidip,başka bir aktarma ile eve ulaşma çözümleri geldi.Hem mesafe hemde İzban'ın klimasının cezbetmesinden ötürü ikinci şıkkı seçip Çiğli'de indim.Çiğli'de istasyona gelmemle trenin gelmesi bir oldu.Sorunsuz bir şekilde Mavişehir'e kadar gittik. (Zaten Çiğli'den sonra Mavişehir. ) Fakat asıl sorun ve sinir harbi benim trenden inip yürüyen merdivenle yukarıya doğru çıkarken başladı.Bir fotoğraf karesiyle size durumu hemen özetleyeyim ;


İşte İzban treninin Mavişehir Aktarma Merkezi'ne gelmesiyle 121 Mavişehir Aktarma Merkezi - Konak hattı 18:35 servisinin kalkmasının kesiştiği o an.

Otobüs trenin yolcuları daha istasyon turnikelerine varmadan 18:35'de çoktan peronundan çıkıp yol aldı bile.İnsan ister istemez sinirleniyor fakat yine de peronlarda başka aktarma otobüsü vardır iyi düşüncesiyle istasyondan ayrılıyor.Fakat kafayı çevirdiğinizde ki gördüğünüz sahneyi yine sizlere bir fotoğraf karesiyle özetleyeyim ;


İzban treninin Mavişehir İstasyonu'na gelmesiyle beraber kalkan 121 Mavişehir Aktarma Merkezi - Konak otobüsü gittikten sonra peronlarda ki hal ve durum.

Görüldüğü üzere peronlarda yukarıda yazan;

Alıntı:
121 Mavişehir Aktarma Merkezi - Konak
122 Mavişehir Aktarma Merkezi- Şemikler- Gümrük
200 Mavişehir Aktarma Merkezi - Havaalanı
222 Mavişehir Aktarma Merkezi- Şemikler- Karşıyaka İskele
822 Mavişehir Aktarma Merkezi- Bostanlı İskele


hatlarından sadece 200 Mavişehir Aktarma Merkezi - Adnan Menderes Havalimanı otobüsü var,ki o da takdir edersiniz ki aktarma için kullanılacak bir otobüs değil.Ha unutmadan,bu hatlara birde 821 eklendi yanlış bilmiyorsam.Yani 6 hattan sadece 1 tanesi peronlarda o da hiç kimsenin işine yaramayacak olan.Bunun siniriyle hareket amirine patlamak üzere hareket amirliği klübesine doğru yürüdüm fakat klübe kapı duvar.İçinde sandalye masadan başka hiç bir şey yok.Size şöyle durumu izah edeyim ; Bugün son durağı değişen Evka 5 otobüslerinin ıssız bucaksız,kimsenin geçmediği son durağında bile bir hareket amiri varken,Mavişehir gibi bir semtin hatta ve hatta Mavişehir gibi bir semtin AKTARMA MERKEZİ'nde hareket amiri olarak kimse YOK! Ha bu arada Evka 5'in son durağına sadece 2 hat,2 hatta da toplam 8 otobüs çalışıyor.Mavişehir Aktarma Merkezi'nin hatları zaten yukarıda sayılı,toplam otobüs sayısını bilmiyorum ama sadece 121 Mavişehir Aktarma Merkezi hattında 10 otobüs serviste.Varın gerisini siz düşünün...


İçinde masa ve sandalyeden başka hiç bir şeyin olmadığı,Mavişehir İstasyonu ile bitişik Mavişehir Aktarma Merkezi Hareket Amirliği Kulübesi.

El mahkum benimle beraber gelen vatandaşlarla beraber Mavişehir BEKLEME Merkezi'nde ilk gelecek olan aktarma otobüsü beklemeye başladık.İlk gelen otobüs 18:47'de MAM peronlarındaydı.Yani trenin gelmesiyle beraber kalkan 121'den tam 12 dakika sonra.Otobüs perona yanaştıktan tam 2 dakika sonra bir 121 servisi daha geldi.Yani trenin gelmesiyle beraber kalkan 121'den sonra 14 dakika içinde 2 adet 121 geldi fakat aktarma için açılan besleme hatlarından hiç biri ama hiç biri ortada Y O K !




İşte 14 dakikada 2 dakika arayla gelen 121 Mavişehir Aktarma Merkezi - Konak hattının servislerinde çalışan engelli dostu Mercedes-Benz Conecto G ve Volvo B10M.

Burada ufak bir detaya daha değinmek istiyorum;
Fotoğraflarda belli olmuyor ama Mavişehir Aktarma Merkezi'ne giriş yapan otobüsler peronlarına girebilmek için ta yolun sonundaki kavşaktan dönüp yine yolun yarısına kadar gelip peronlar için yapılan yola girip anca peronlarına uğraşabiliyorlar.Fazla yakıt sarfiyatının önüne geçmek için hatların garajlarını değiştiren ESHOT ve İZULAŞ yetkilileri belediyeden istedikleri doğrultuda Mavişehir Aktarma Merkezi yönünden gelen otobüslerin karşı şeride geçip peron yoluna girmeleri için ortadaki refüj kaldırımlarının bir kısımını söküp (özellikle körüklü otobüslerin dönebileceği kadar) otobüslerin peronlarına kolaylıkla girmelerini sağlayabilirler ki buda yakıttan çok çalıştırdıkları şöförlerin ve vatandaşların zamandan kazanmalarını sağlar.Ha ama her aktarma merkezinde böyle küçük detayları atlayıp geriye dönmeyeceklerinede adım gibi eminim.




Rezilliğin dik alası.İki otobüsde perondayken bir İzban trenide Aliağa yönüne doğru gitmek için Mavişehir İstasyonu'na yanaştı.Trenin perona yanaşmasıyla beraber ilk gelen 121'in validatöründen aynen şu ses yükseldi : LÜTFEN SEFERE ÇIKINIZ! Böyle bir mantık varmıdır ya ? İnsanları bekletmek için bu kadar uğraşılır mı ? Kaş yapayım derken göz çıkarmanın tek örneği bu aktarma merkezleridir eminim.Sistemli olmak için aktarma merkezleri yapıyorsunuz,vatandaş aktarma merkezlerine yönelsin diye İzban'la paralel bir sürü hattı iptal edip aktarma merkezlerine besleme hat açıyorsunuz ama vatandaş aktarma yapmıyor,bekleme yapıyor! Arkadaş bu besleme hatları 12 dakikada bir gelen İzban'la beraber çalıştırmak çok mu zor ? Ring denen şeyden kimsenin haberi yokmu bu belediyede ? Ben bu aktarma merkezinde yine 121'i kullanıp,tüm Mavişehir'i dolaştıktan sonra benim yaptığım aktarmanın ne mantığı kaldı.Aklınız mantığınız kesiyor mu ? Bunun kışı var,soğuğu var gerçi İzmir'in yazınında pek sağlıklı olduğu da söylenemez ama... Tek bildiğim bir şey var oda bu işi kimsenin adam gibi yapmadığı,halen daha rayına OTURTAMADIĞI...

Rezillik diyorum başka da bir şey demiyorum.ESHOT'un bütün gün araba tepesinde geyik yapan,klimalı ofislerinde oturan yetkilileri kafalarını ofislerinden,bi taraflarını koltuktan kaldırıp bu aktarma merkezlerine gelsin de hiç bir şeyi nasıl beceremediklerini bir görsünler.Paralar harcanıp yapılan bu sistemi,bu aktarma merkezlerini,alınan tren setlerini,alınan otobüsleri vatandaş tam randımanlı kullanamadıktan sonra hala ve hala zaman kaybı yaşadıktan sonra keşke hiç bir taş yerinden oynatılmasaydı.Yazık.

Fazla uzun oldu fakat bu çileyi çoğu vatandaşın bekleme merkezlerinde çektiğini bildiğim için detaylı ve fotoğraflı yazma gereği duydum.Vakit ayırıp okuyanlara teşekkür ediyorum.

Teşekkürler.


Haydar Bayraklı

1 yıl önce - Prş 23 Ağu 2012, 00:07

EVKA 4'te ve Cengizhan'da bile hareket memuru varken Mavişehir gibi önemli bir aktarma merkezinde hareket memurluğu binası olup ta hareket memuru olmaması ilginç...

Mavişehir'de şoförlerin çay-kahve içebilecekleri ESHOT büfesi olsa bari? O bile yokmu orda?
Eğer yoksa seyyar tezgah kursak güzel para kazanırız ya

3 Bin liraya Peugeot minibüs alsak... İçine 2 bin lira masraf yaparak büfe şeklinde düzenlesek.
Çay-kahve-gevrek-boyoz-yumurta-peynir-börek-gözleme falan satsak çok güzel para kazanırız ya.
Büfemizin adınıda WOW BÜFE koysak tamam zaten... Bütün wow'cular gelir

İZBAN ve ESHOT uyumlu çalışamıyor.
Trenlerin geleceği saatler belli olmuyor. Bazen istasyona erken geliyor, bazen geç geliyor.
Aynı şekilde ESHOT otobüsleride geç gelebiliyor.
Bunun sonucunda "aktarma merkezi" denilen yerler "bekleme merkezi"ne dönüşüyor.

Biz İzmirliler aktarma merkezlerini beğenmediğimiz halde, belediye bizim beğendiğimizi iddia ediyor. Habere bakın: İZMİRLİLER AKTARMALI ULAŞIMI SEVDİ (Yalandan kim ölmüş )


Yiğit572
1 yıl önce - Cum 23 Ksm 2012, 22:36

Mavişehir Aktarma Merkezi arada uğradığım bir yer. Ama 10 gidişimden 9'unda yürüyerek gitmişimdir. Saatleri anlatıldığı gibi hala tutmadığından burayı pek kullanmam. Gözetlemeye, incelemeye giderim. Rezillikleri anlatmaya gerek yok. 5 Seneye buradaki insan popülasyonu arttığında ders alırlar inşallah.
Buradan gelen otobüsleri yolda beklemeye kalkın (hadi 121'i geçtim 20 dakikada gelir o zorunlu). Akşam iş saatinde 1,5 saat bekleyin gelmez. Ama gene de otobüslerin toplanacak yeri yoktu. Bir aralar İZBAN Çiğli Atölye son duraktı, sonra spor salonu civarları oldu, en son Tay Park önüne park eder gibi duruyorlardı buraya toplandılar.



(+)



cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM - Ege