Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İzmir Mavişehir Aktarma Merkezi
12   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1
BuğraTokmakoğlu

6 yıl önce - Prş 17 Şub 2011, 23:01
İZM » Mavişehir Aktarma Merkezi




Yiğit572
6 yıl önce - Cum 18 Şub 2011, 12:34



toygar35
6 yıl önce - Cum 18 Şub 2011, 12:46



Yiğit572
6 yıl önce - Cum 18 Şub 2011, 13:17



BuğraTokmakoğlu

6 yıl önce - Cum 18 Şub 2011, 17:27



Yiğit572
6 yıl önce - Cum 18 Şub 2011, 18:23



Eldem Güvercin
6 yıl önce - Pzr 20 Şub 2011, 23:34



Efecan
5 yıl önce - Çrş 22 Ağu 2012, 20:50

Alıntı:
121 Mavişehir Aktarma Merkezi - Konak
122 Mavişehir Aktarma Merkezi- Şemikler- Gümrük
200 Mavişehir Aktarma Merkezi - Havaalanı
222 Mavişehir Aktarma Merkezi- Şemikler- Karşıyaka İskele
822 Mavişehir Aktarma Merkezi- Bostanlı İskele


hatlarından sadece 200 Mavişehir Aktarma Merkezi - Adnan Menderes Havalimanı otobüsü var,ki o da takdir edersiniz ki aktarma için kullanılacak bir otobüs değil.Ha unutmadan,bu hatlara birde 821 eklendi yanlış bilmiyorsam.Yani 6 hattan sadece 1 tanesi peronlarda o da hiç kimsenin işine yaramayacak olan.Bunun siniriyle hareket amirine patlamak üzere hareket amirliği klübesine doğru yürüdüm fakat klübe kapı duvar.İçinde sandalye masadan başka hiç bir şey yok.Size şöyle durumu izah edeyim ; Bugün son durağı değişen Evka 5 otobüslerinin ıssız bucaksız,kimsenin geçmediği son durağında bile bir hareket amiri varken,Mavişehir gibi bir semtin hatta ve hatta Mavişehir gibi bir semtin AKTARMA MERKEZİ'nde hareket amiri olarak kimse YOK! Ha bu arada Evka 5'in son durağına sadece 2 hat,2 hatta da toplam 8 otobüs çalışıyor.Mavişehir Aktarma Merkezi'nin hatları zaten yukarıda sayılı,toplam otobüs sayısını bilmiyorum ama sadece 121 Mavişehir Aktarma Merkezi hattında 10 otobüs serviste.Varın gerisini siz düşünün...


İçinde masa ve sandalyeden başka hiç bir şeyin olmadığı,Mavişehir İstasyonu ile bitişik Mavişehir Aktarma Merkezi Hareket Amirliği Kulübesi.

El mahkum benimle beraber gelen vatandaşlarla beraber Mavişehir BEKLEME Merkezi'nde ilk gelecek olan aktarma otobüsü beklemeye başladık.İlk gelen otobüs 18:47'de MAM peronlarındaydı.Yani trenin gelmesiyle beraber kalkan 121'den tam 12 dakika sonra.Otobüs perona yanaştıktan tam 2 dakika sonra bir 121 servisi daha geldi.Yani trenin gelmesiyle beraber kalkan 121'den sonra 14 dakika içinde 2 adet 121 geldi fakat aktarma için açılan besleme hatlarından hiç biri ama hiç biri ortada Y O K !




İşte 14 dakikada 2 dakika arayla gelen 121 Mavişehir Aktarma Merkezi - Konak hattının servislerinde çalışan engelli dostu Mercedes-Benz Conecto G ve Volvo B10M.

Burada ufak bir detaya daha değinmek istiyorum;
Fotoğraflarda belli olmuyor ama Mavişehir Aktarma Merkezi'ne giriş yapan otobüsler peronlarına girebilmek için ta yolun sonundaki kavşaktan dönüp yine yolun yarısına kadar gelip peronlar için yapılan yola girip anca peronlarına uğraşabiliyorlar.Fazla yakıt sarfiyatının önüne geçmek için hatların garajlarını değiştiren ESHOT ve İZULAŞ yetkilileri belediyeden istedikleri doğrultuda Mavişehir Aktarma Merkezi yönünden gelen otobüslerin karşı şeride geçip peron yoluna girmeleri için ortadaki refüj kaldırımlarının bir kısımını söküp (özellikle körüklü otobüslerin dönebileceği kadar) otobüslerin peronlarına kolaylıkla girmelerini sağlayabilirler ki buda yakıttan çok çalıştırdıkları şöförlerin ve vatandaşların zamandan kazanmalarını sağlar.Ha ama her aktarma merkezinde böyle küçük detayları atlayıp geriye dönmeyeceklerinede adım gibi eminim.




Rezilliğin dik alası.İki otobüsde perondayken bir İzban trenide Aliağa yönüne doğru gitmek için Mavişehir İstasyonu'na yanaştı.Trenin perona yanaşmasıyla beraber ilk gelen 121'in validatöründen aynen şu ses yükseldi : LÜTFEN SEFERE ÇIKINIZ! Böyle bir mantık varmıdır ya ? İnsanları bekletmek için bu kadar uğraşılır mı ? Kaş yapayım derken göz çıkarmanın tek örneği bu aktarma merkezleridir eminim.Sistemli olmak için aktarma merkezleri yapıyorsunuz,vatandaş aktarma merkezlerine yönelsin diye İzban'la paralel bir sürü hattı iptal edip aktarma merkezlerine besleme hat açıyorsunuz ama vatandaş aktarma yapmıyor,bekleme yapıyor! Arkadaş bu besleme hatları 12 dakikada bir gelen İzban'la beraber çalıştırmak çok mu zor ? Ring denen şeyden kimsenin haberi yokmu bu belediyede ? Ben bu aktarma merkezinde yine 121'i kullanıp,tüm Mavişehir'i dolaştıktan sonra benim yaptığım aktarmanın ne mantığı kaldı.Aklınız mantığınız kesiyor mu ? Bunun kışı var,soğuğu var gerçi İzmir'in yazınında pek sağlıklı olduğu da söylenemez ama... Tek bildiğim bir şey var oda bu işi kimsenin adam gibi yapmadığı,halen daha rayına OTURTAMADIĞI...

Rezillik diyorum başka da bir şey demiyorum.ESHOT'un bütün gün araba tepesinde geyik yapan,klimalı ofislerinde oturan yetkilileri kafalarını ofislerinden,bi taraflarını koltuktan kaldırıp bu aktarma merkezlerine gelsin de hiç bir şeyi nasıl beceremediklerini bir görsünler.Paralar harcanıp yapılan bu sistemi,bu aktarma merkezlerini,alınan tren setlerini,alınan otobüsleri vatandaş tam randımanlı kullanamadıktan sonra hala ve hala zaman kaybı yaşadıktan sonra keşke hiç bir taş yerinden oynatılmasaydı.Yazık.

Fazla uzun oldu fakat bu çileyi çoğu vatandaşın bekleme merkezlerinde çektiğini bildiğim için detaylı ve fotoğraflı yazma gereği duydum.Vakit ayırıp okuyanlara teşekkür ediyorum.

Teşekkürler.


Haydar Bayraklı

5 yıl önce - Prş 23 Ağu 2012, 00:07



Yiğit572
5 yıl önce - Cum 23 Ksm 2012, 22:36



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege