Ana Sayfa 900 bin Türkiye Fotoğrafı
mbedir
3 yıl önce - Pts 14 Şub 2011, 17:33
GSM operatörlerinin 444 ile başlayan müşteri hizmetleri aramalarındaki fahiş fiyatlandırması


Arkadaşlar,

GSM şirketleri düşündüler düşündüler ve yeni bir gelir kapısı buldular, 444 ile başlayan müşteri hizmetleri ve şirket aramaları bundan böyle 40ykrş. ile ücretlendirlecek. Şimdi zaten eskidende öyledi diyorsunuzdur ama eskiden 0212-444xxxx şeklinde eğer arandı ise özel çağrı numaraları almış olduğunuz ses paketinden düşüyordu. Şimdi ise bu imkan elimizden alınmış durumda ben Turkcell'de bizzat denedim artık özel numaraların başına 0212 yazarak arama yaptırmıyor.

Örneğin kamu 1200 tarifesindesiniz ve Türkcellden parasını verip alacağıız onlarca dakika var ve bu dakikalar dururken Turkcell (ve diğerleri) akıllılık yapıp daha fazla nasıl müşterimin parasını alırım diye bu yöntemi bulmuş gibi gözüküyorlar.

Ben müşteri hizmetlerini arayıp bizzat bunun düzeltimesi gerektiğini bildirdim. Aklınızda bulunsun müşteri hizmetleri kapalı konuşyor ancak "Bundan sonra 444 lü özel servis numara aramaları paketime dağil mi yoksa ayriyeten mi ücretlendiriliyorum" diye sorunca cevap veriyorlar. (Eeee kaç kişiyi kandırıırsak bilgisiz bırakırsak bize kar)

Bunu bilmeyen arkadaşlara lütfen duyrurun memnuniyetsizliğinizi müşteri hizmetlerine bildiriniz. Düşünün bir özel servis numarası araması 15-20 dk'dan aşağıya değil buda 4-6 ytl tek aramada birde zaten para verip aldığınız bir ton bedava dakika var ken...

Lütfen haklarınıza sahip çıkın, herkez bir benim arayıp memnuniyetsizliğimi söylesem ne olacak demesin.. damlaya damlaya göl olur bu işi yapanlar geri alır.
Saygılarımla...


Zafer

3 yıl önce - Pts 14 Şub 2011, 17:38

Turkcell için 0 532 444 0 532
Vodafone 0 542 444 0 542
Avea 0555 444 0 500 olması lazım bari operatörü ararken böyle arayında faturanız şişmesin. Diğerleri için çözüm sanırım aramamak zaten iki saatte açan olmuyor..


mbedir
3 yıl önce - Çrş 02 Mar 2011, 15:59

Arkadaşlar webte doşırken aşağıdaki gibi bir dilekce gördüm. İşiniye yarayabilir diye bir kopyasını koyuyorum. Eğer biz hakkımızı aramaz isek muhtemelen Turkcell bize birşey vermeyecektir.


Alıntı:

444 İLE BAŞLAYAN MÜŞTERİ HİZMETLERİ NUMARALARININ HER YÖNE PAKET DAKİKALARIMIN DIŞINDA TUTULMASI VE AYRICA ÜCRETLENDİRİLMESİ

Bilindiği üzere bugüne kadar abone olarak 444 ile başlayan numaraları aramak istediğimizde başına 0 212 alan kodunu getirerek yaptığımız görüşmeyi paket dakikalarımızdan düşürülmesini sağlıyorduk. Ancak BTK kararıyla Türk Telekomun 444 ile başlayan numaraların başına getirilen alan kodlarını kaldırması neticesinde artık ne Turkcell müşteri hizmetlerini nede diğer benzer numaraları 0 212 444 0 532 şeklinde aramak mümkün olmamaktadır. Öte yandan yüklü para vererek Yurt içi her yöne diye satın aldığımız paket dakilarımız da 444 ile başlayan numaraların kurumunuz tarafından paket dışında tutulması neticesinde haksız olarak yüklü bir fatura tehdidiyle karşı karşıya kalmaktayız. Bu sebeple bir abone olarak sizin kurum olarak tek taraflı sadece kendi çıkarlarınızı düşünmeniz neticesinde meydana gelen mağduriyetimizin giderilmesi için sizinle sonuna kadar mücadele edeceğimizi bilmenizi istiyorum. O nedenle aşağıdaki hususları size hatırlatma gereğini duydum.

1. Satın almış olduğum tarife KAMU HER YÖNE 1200 DAKİKA tarifesi ise, ne hakla sabit 444 ile başlayan numaraları bunun dışında tutuyorsunuz?

2. Satın almış olduğum tarife KAMU HER YÖNE 1200 DAKİKA tarifesi ise, 444 ile başlayan Turkcell müşteri hizmetlerini neden bu paketin dışında tutuyorsunuz? Yoksa siz hiçbir müşteri sorunu yok mu demek istiyorsunuz? Eğer öğle düşünüyorsanız, Türkiye genelindeki Tüketici derneklerine, her il veya ilçedeki hakem heyetlerine, internetteki şikâyet ve tüketici sitelerine ve internet formlarına bir bakın ve sorun. Görün o zaman ne kadar müşterinin problemi var. Müşteri hizmetlerine iletilen bir problem veya bir sorun ise defalarca aramanın veya şikâyeti aktarmanın sonucunda ancak çözüm bulunabiliyor. O zaman insanın aklına şu geliyor demek ki siz müşteri hizmetlerini aramayı ücretlendirerek bir nevi abonenin şikayetini aktarmasını veya hak arama mücadelesini engellemeye çalışıyorsunuz.

3. Eğer abonemizin sorunlarını en kısa sürede çözmek istiyorsanız ve onlara bir telefon kadar yakınız diyorsanız. O halde neden vatandaşın satın aldığı her yöne paket dakikalarla müşteri hizmetlerini aramasına engel oluyorsunuz?

4. Çoğu şirket müşterilerinin kendilerine daha kolay ve bedava ulaşması için ücretsiz aranan 0 800 lü hatları sağladığından hiç haberdar olmadınız mı? Yoksa müşterinizin çığ gibi büyüyen ve bir türlü çözülemeyen problemleri ve sorunları üzerinden yüksek kar sağlamayı mı düşünüyorsunuz?

5. KAMU HER YÖNE 1200 DAKİKA paketimizdeki dakikalar ile aramamız gereken 444 ile başlayan hatlar çoğunlukla vatandaşın ilgili mercilere kolay ulaşabilmesi için akılda kalabilen hatlar olduğu için bazen Bir Hava yolu şirketinin, Bazen bir otobüs firmasının, Bazen bir Deniz otobüsü şirketinin, Bazen bir Hastane randevu numarasının, Bazen bir acil ambulansın, Bazen ülkenin kamu hizmeti veren bir şirketinin (Turk Telekom), Bazen Kredi kartımın veya Maaşımı aldığım Bankanın numarası, Bazen bir internet servis sağlayıcısının, Bazen ailece yemek siparişi verdiğimiz bir lokantanın, Bazen sağlığımızı sigortaladığımız sigorta şirketinin, Bazen askerdeki yakınımıza para havalesi yapmak istediğimiz PTT nin, Bir yakınımıza eşya gönderdiğimiz kargo şirketinin, Bazen bir Alış veriş merkezinin numaraları olduğunun bilincinde değilmisiniz? O zaman neden BTK kararını bahane ederek bu numaraları kendi paket dakikalarımdan aramama engel oluyorsunuz? Eğer ben her ay 40 TL vererek Yurtiçi her yöne paketimden 444 ile başlayan müşteri hizmetlerini arayamıyorsam o zaman neden her ay KAMU HER YÖNE 1200 DAKİKA tarifesi için size 40 TL gibi yüklü miktarda bir parayı size ödeyeyim?

6. Satın almış olduğum tarife KAMU HER YÖNE 1200 DAKİKA tarifesi ise, 444 ile başlayan numaralar, Yurtdışı numaraları değil ki ayrıca Her yöne paket dakikalarım dışında ücretlendiriyorsunuz?

7. Satın almış olduğum tarife KAMU HER YÖNE 1200 DAKİKA tarifesi ise, ve 444 ile başlayan numaralarda yurtiçi numaraları ise, Her yöne paket dakikalarımdan neden düşürülmüyor? Yoksa siz 444 ile başlayan numaraları ticari amaçlı veya ALO SEX hatları ile aynı kategoride mi görüyorsunuz? O sebeple mi ayrıca ücretlendiriyorsunuz?

BTK KARARI GEREKÇENİZ: BTK kararı diye bir kararı KAMU HER YÖNE 1200DAKİKA TARİFESİ aboneleri için gerekçe gösteremezsiniz. BTK kararı sadece Türk Telekoma yöneliktir o da yeni düzenlemeye göre Ocak 2011 den sonra 444 ile başlayan numaraların başına alan kodu getirilemeyeceğine dair bir karardır. BTK sizin 444 ile başlayan numaraları KAMU HER YÖNE 1200 DAKİKA paket dakikaları kapsamında veya dışında ücretlendirilmesine karışmaz. Siz sadece aboneleri daha da sömürmek için bunu bir fırsat olarak görüyorsunuz.

SON OLARAK: Bir KAMU HER YÖNE 1200 DAKİKA tarifesi abonesi olarak, adıma 444 ile başlayan numaraları aramam neticesinde adıma tahakkuk edecek hiçbir ücreti kanuni hakkım olarak kabul etmediğimi, keza böyle bir ücret tahakkuk edilse bile kesinlikle ödeyemeyeceğimi ve sonuna kadar iptal edilmesi için mücadele edeceğimi bilmenizi isterim.

444 ile başlayan numaraların Her Yöne Paket dakikalarımın dışında ücretlendirmesi gibi kanuna ve vatandaşın verdiği ücrete karşılık bilgi edinme hürriyetine engel olduğunuz için sizleri başta BTK ya, Ulaştırma Bakanlığına ve Cumhurbaşkanı makamına şikâyet edeceğimi bilmenizi istiyorum.

KESİN TALEBİM: 444 ile başlayan numaralarla yapacağım görüşmelerimin KAMU HER YÖNE 1200 DAKİKA 40 TL paketimden düşürülmesi. Aylık paket aşım ücretini dahi kabul etmediğimi. Bu sebeple paket aşımı olmaması için sınırlandırma konulmasını talep ediyorum. Hattımın uluslar arası görüşmeye kapatılması. Aylık 40 TL lik paket ücreti dışında faturamda hiçbir ücreti kabul etmediğimi bilmenizi. Bunun için gereken çalışmanın yapılmasını ve bilahare bana bilgi verilmesi saygılarımla arzederim.

Adresim Adım Soyadım

Telefonum İmzam

E-mailim

TÜM MAĞDUR ARKADAŞLARA NOT:

Yukarıdaki Metni başta Turkcell (Email: musteri.hizmetleri@turkcell.com tr) olmak üzere tüm ilgili kurumlara (Tüeketici derneklerine, www.sikayetvar.com, BTK ya) ve diğer bütün ilgili resmi kurum ve yüksek mercilere gönderebilirsiniz. Bu haksızlığa ses çıkarmazsak daha çok sömürüleceğiz.


Bu dilekce örneği [url=]http://forum.memurlar.net/konu/1192954/[/url] den alınmıştır. Hazırlayan arkadaşa teşekkürler.


alit
3 yıl önce - Çrş 02 Mar 2011, 16:09

444'lü özel servis numaralarının alan kodu eklenerek aranamaması kararını BTK aldı. Asıl eleştirilmesi gereken düzenleyici kurum olması gereken BTK'nin halk lehine çok az karar alıp genellikle telekom şirketlerinin düzenleyici kurumu gibi çalışması bence.

erjan

3 yıl önce - Çrş 02 Mar 2011, 16:26

vatandaşı resmen soyuyorlar. vakıfbank müşteri hizmetleri ile 5 tl ye iki dakika görüstüm. müşteri yatkilisine ulaşmak zaten bulmaca çözmek gibi. her tuşa bastığında birde reklam dinliyorsun.


mbedir
3 yıl önce - Pts 07 Mar 2011, 10:29

Turkcell'in başvuruma vermiş olduğu yanıt aşağıdadır. Arkadaşlar bu 444'lü numaralar olmadan normal santrallar aranarak müşteri hizmetlerine geçiş yapılabilmektedir. Fakat o giriş nurmaralarını bulmak lazım

Alıntı:

Turkcell'in Cevabı
_______________________________________________________________________
Müşterilerimizin her türlü görüş ve önerileri bizim için çok değerlidir. Bu bağlamda olumlu veya olumsuz eleştirilerinizi kendimizi geliştirme fırsatı olarak görüyoruz.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun kararı gereği 5 Şubat 2011 sonrası 444’lü numaralar 7 haneli olarak aranmaktadır. Başına 212/216 alan kodu koyarak bu numaraları aradığınızda duyduğunuz anons Türk Telekom’a aittir. Bu uygulama sadece Turkcell’i değil, Avea ve Vodafone müşterilerini de etkileyecektir. Şu an 7 haneli olarak gerçekleştirdiğiniz bu aramalar, dakika başına 40 kr. olarak ücretlenmektedir ve ses paketinizden düşmemektedir.

Saygılarımızla,

Uğur ERÇETİN
Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş.



mbedir
3 yıl önce - Sal 08 Mar 2011, 21:49

Gazeteporttan alıntıdır.

Burada denilen doğru ise gsm operatörlerinin uygulaması keyfi ve insanların cebinden daha fazla para çıkartmak amaçlı olduğu gözüküyor.

Alıntı:

444'lü numaralar ile ilgili gerçekler
Son günlerde kamuoyunun gündemini meşgul eden 444'lü numaralar ile ilgili ortada dolaşan bilgilere Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından açıklık getirildi.



İşte bu konudaki gerçekler… SORU: Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nun aldığı bir karar ile 444'lü aramalar ücretli hale mi geldi? BTK'nın kararı ile ücretlendirme ile ilgili herhangi bir düzenleme yapılmadı. Ülkemizde telekomünikasyon hizmetlerini düzenleyici merci olan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından alınan kararla 444’lü numaralar Türkiye’nin her yerinden ve tüm operatörlerden 7 rakam çevrilmesi suretiyle erişilen ve üzerinden çağrı merkezi, bilgi ve danışma servisleri gibi hizmetlerin sunulduğu numaralar olarak tanımlandı.

SORU: Bu karar ile ne değişti? • Sadece 7 rakam çevrilerek tüm sabit ve mobil operatörlerden 444’lü numaralara ulaşmak mümkün kılındı ve müşterilerin yaşadığı karışıklıkların önüne geçilerek kullanım kolaylığı sağlandı. Şehiriçi ve şehirlerarası ayrımı olmadan hem ev hem de cep telefonundan aynı numaraya erişim kolaylığı getirildi.

• BTK'nın aldığı son kararda ücretlendirmeyle ilgili bir düzenlemeye gidilmedi. Eskiden olduğu gibi Türk Telekom ve diğer operatörler, bu servislerin aranmasından ne kadar ücret alacaklarını kendileri belirliyor.

• Türk Telekom ev ve iş telefonlarından 444’lü numaralara doğru yapılan aramaların ücretlendirilmesinde da herhangi bir değişiklik olmadı. StandartHATT tarifesinden yapılan 444'lü aramaların ücreti 8.8 krş olarak ücretlendiriliyor.. Bu hatlara yönelik aramaların arama paketlerine dahil edilmemesi kararı GSM operatörlerine ait ve arama başına ücret 40 krş'a kadar çıkabiliyor. (Gazeteport)
[/quote]

can erik
3 yıl önce - Sal 04 Ekm 2011, 21:38
Yurtdışı & 444 numaralar


Arkadaslar, yeni bir başlık acmaktansa buraya not düşmek istedim. Özet olarak;
1) yurtdışına çıktınız, farkettiniz ki hattiniz yurtdışında kullanıma açık değil VEYA insanlık hali, telefon çalışmıyor bir seyler ters gitti vs.
2) 444 lu bir numarayı aramanız gerek, bankacılık işlemleri veya önemli bir durum için (interaktif bankacılık hizmeti alıyorsunuz mesela, sifre oluşturacaksınız, vs.)
3) yurtdışı arama kartı alırsınız ve ararsınız...
4) kafayı yemeye başlarsınız çünkü aradığınızda hata mesajı sesini dinlersiniz...
5) karttan vazgeçip yerel GSM operatoruyle deneyin yine hata mesajı (bizde öyle oldu en azından)
6) internetten arama tarama derken Türkiye de bilmem ne 444 kod degisimi olmuş haberleri Google'da üst üste gelir...
7) panik ani
8) Skype'dan da denenir ve hata mesajı...
9) sac bas yolunuyor artık
10) google voice yükleyin, çok basit bir ödeme sistemi var, uluslararası konuşmalar da bayağı bir ucuz. Ve, 444 numarası aranır.
11) mutlu son

Amerikadan 444 isbank i aradık, dakikası 0,03 dolar


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> HABERLER ve SOHBET