Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
yıldırım
17 yıl önce - Cmt 04 Arl 2004, 19:35
[İST-B6.02] - Boğaz'daki Batık Gemiler



İstanbul Boğazı'ndaki batık gemilerin ismini ve battığı yılı içeren güzel bir grafiği sizlerle paylaşmak istedim:



(+)


Bunlar arasında kırmızıyla işaretli olan "Mehmet Mete" ve "Kemal Kefeli" isimli gemiler transit geçişlerde en büyük engeli teşkil eden gemiler. Çünkü biri 17 diğeri 19 metre derinlikte bulunuyor ve boğazın diğer yerlerine göre oldukça sığ bölgelerdeler.

Bundan birkaç yıl önce Bakü-Ceyhan petrol boru hattının Trabzon açıklarındaki bölümünü döşemek üzere boğazlardan geçiş yapan dev vinç "Saipem 2000"'in dönüşte bu iki gemiyi de çıkartacağı söylentisi vardı. Ne yazık ki bu gerçekleşmedi.  

Ben tekrar "Bizim incimiz olan İstanbul Boğazı'na sahip çıkalım" diyorum.


MCan

17 yıl önce - Cmt 04 Arl 2004, 19:54

Aslinda degisik bir muze girisimi olabilir bu batik gemlier cikarilsa. Kesinlikle derinliklerde daha eskilerden kalma gemiler de bulunacaktir (Halic de dahil). Orjinal bir muze olabilir.

VEYSEL

17 yıl önce - Cmt 04 Arl 2004, 22:43

Bir şeyi merak ediyorum tüm dünyada dalgıçlar batıklara dalıyor film,fotoğraf ve batık materyalleri ile bizleri aydınlatırlarken,binlerce yıllık medeniyet eşiği boğazlarda niye bu tür dalışlar yapılmıyor ? özel bir izin mi gerekiyor? yok dalmak isteniyorda izinmi verilmiyor ? bunlar hep kafama takılmıştır bilgisi olan varmı beni aydınlatacak ??????? MCan arkadaşımızında dediği gibi misal olarak haliç ,hiç kimse bana orada batık (lar) olmadığına inandıramaz...

teo

17 yıl önce - Sal 07 Arl 2004, 11:16

Boğazda bu kadar batık gemi olmasına rağmen hala tanker geçişine nasıl izin verirler anlamıyorum. Çok şükür gemiler kıyıya falan toslamadan batmışlar. Aksini düşünmek bile istemiyorum.

Bence de bu gemilerin çıkarılması gerekiyor. En azından şunlara bir dalış yapılıp görüntülenebilirler.

Ne diyelim: "Allah İstanbulluları korusun."


Harun_77
15 yıl önce - Sal 21 Ksm 2006, 01:20

Bogaz'da hizli sayilabilecek derin dip akintisi oldugundan belki cok eski batiklar saglam kalmiyordur.



Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Sal 21 Ksm 2006, 01:48

Üst akıntı, Karadeniz'den Marmara'ya (soğuk olan), alt akıntı ise Marmara'dan Karadeniz'e (ılık olan) hareket ettiğinden, batıklar da kuzeye doğru hareketlenme eğiliminde olmalılar. Fakat, alt akıntının dipten ne kadar yukarıda cereyan ettiğini tam olarak bilemediğimiz için, bu akıntının altında kalan durgun suda, mevcut batıkların ne şekilde etkilendiğini tahmin etmek zor...

Akın KURTOĞLU


Necdet Cevahir
15 yıl önce - Sal 21 Ksm 2006, 02:40

Rabunion 18 içindeki binlerce koyunla battığında yetkililerin şöyle bir açıklama yaptıklarını hatırlıyorum " Aslında bu batık balıklar için iyi bir yumurtlama ve üreme yeri olacak; zaten koyunlar da balıklara iyi bir gıda kaynağıdır" Güler misin ağlar mısın ?

Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Prş 23 Ksm 2006, 23:45

Gelişmiş teknoloji sayesinde, deniz altındaki fay hatlarının bile fotoğrafları çekilebilmekte günümüzde... Boğaz'ın altındaki batık gemilerin orto-foto tarzı bir çalışmayla yerlerinin göründüğü bir resim yok mu?

Akın KURTOĞLU


Kemal Dilmen
15 yıl önce - Cum 24 Ksm 2006, 02:47

Bu resimlerle forum oldukça fazla bilgi edinebilir kanımca.Aslında böyle bir çalışma yapılabilir neden olmasın?Akın Üstadında dediği gibi fay hatlarını bile görüntüleyecek teknolojiye sahipken bu gemileri gün ışığına çıkarmak o kadarda zor olmasa gerek.

fatih atalan
14 yıl önce - Sal 21 Ağu 2007, 00:28

Günün birinde şu an dipte duranlardan  daha büyük bir deniz taşıtı, daha sığ bir yerde batar ve boğaz geçişine ciddi şekilde engel teşkil eder de ulaşım kapanırsa;

* bu batığı çıkartmak  için herhangi bir girişimde bulunmak zorunda mıyız?
* boğaz geçişlerinde elimizi - kolumuzu  bağlayan tarihi anlaşmalar bu duruma ne der?

İstanbul Boğazı:

    En dar yeri: Kandilli Burnu-Aşiyan Burnu arası 698 m
    En geniş yeri: Büyükdere Koyu - Umuryeri arası 3420 m
    Ortalama derinlik: 65 m
    En derin yeri: Kandilli Bebek arası 110 m
    En sığ yeri Aşiyan önünde 12.8 m




sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM