Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 13
Misafir 029

1 yıl önce - Cmt 11 Ağu 2018, 10:34

Ankarada da durum ayni, iklim degisikligi barajlardan daha cok kuresel iklim dengesizligiyle alakali. Projenin faydalari ayri tabi

Yavuz Sinop

7 ay önce - Çrş 28 Ağu 2019, 19:00

Ve Mavi Tünel'den Konya Ovasına su verilmeye başlandı.

125 km'lik AHİ Kanalı ile 3. defa bırakılan deneme suyu Tımraş Obruğu ile Hotamış Gölü'ne ulaştı.










(+)





(+)


Fatih4270

7 ay önce - Prş 29 Ağu 2019, 03:01

Tüm obruklar , barajlar ve göller ile bağlantılı olursa mavi tünel çok faydalı olur. Ama tabi bence çok daha fazla baraja ihtiyaç var

Karaman Ahmet
7 ay önce - Prş 29 Ağu 2019, 03:40

Daha önce baska bir baslikta yazmistim, cok önemsedigim bir konu. Insaallah bu kanallar yukaridaki resimde oldugu gibi birakilmaz, dogallastirilir.

Buyrun yukaridaki resimler, Konyadaki KOP kanali:



Bunlarda Münih ve cevresindeki Isar kanali:



Evet, Mavi Tünel projesi cok önemli. Beysehir gölünü, kurumus Hotamis gölünü iki kati ebatinda, Sugla gölünü ve bölgede kurumus, kurumaya yüz tutmus gölleri dolduracak, Tarimda, sulamada kullanilacak, yer alti sularini dolduracak ve Konyalinin icme suyu sunacak muhtesem bir proje. Bunu inkar etmek nankörlüktür.

Fakat yapmisken neden yukarida Isar kanal örnegindede görüldügü gibi daha dogal sekilde yapilmiyor?

Neden dibinde su oldugu halde bu kanalin sagi ve solu araclandirilmiyor?

Neden bu agaclandirilmis iki kusagin ortasi, kanalin iki tarafi, tarim araclarinin, bölgenin insaninin ulasimi icin ve hatta gezi ve spor maksatli yürüyüs yapmak isteyen, kosmak isteyen, bisiklet sürmek isteyen insanlara hizmet icin, dogal cakil tasli yol haline getirilmiyor?

Bisikletin baskenti Konya hakli olarak 500 km bisiklet yoluyla övünür. Oysa 225 km uzunlugu bulan KOP Kanalina sagli sollu bisiklet yolu yapilsa, bu oran bir cirpida iki katina cikmis olur.

Hatta bu bisiklet yollari kanalin birbirine bagladigi göllerin ve barajlarinda etrafini kapsasa (yanlica beysehir gölünün capi 180 km civarinda), kanal, göl ve baraj yakinindaki köy, ilce ve sehirlerle entegre edilse, fazla dolambacli oldugu icin iptal edilen, kaderine terk edilmis eski ova ve dag yollarida projeye dahiledilse, Konyadaki mevcut 500 km bisiklet yoluna ekstradan 1000 km den fazla bisiklet yolu eklenmis olur, Brüksel örnek alinarak 2023 icin hedef alinan 1000 km bisiklet yolu 1500 km den fazlaya ulasir ve Konyali bisiklet sporu sevenler sehirden suyun yaninda dogaya, hatta toros daglarina ulastirilmis olurlar.

Yeniden hatirlatmakta yarar var. Olaya bir tek bisiklet sporu acisindanda bakmamak lazim. Böyle bir proje kanal ve göller cevresinde tarimsal ulasim ve dogayla icice yürüyüs sporu yapanlar icinde faydali olur.

Kop projesine az bir maliyetle böyle bir projenin eklenmesi, Konyada agaclandirmada, tarimsal ulasimda, bisiklet ve doga sporu acisindan ivme katar ve Konyada doga ve spor turizminin önünü acar.



KOP kanalini bu sekilde, fakat onsagindaki ve solundaki yollari, sagli sollu 4-5 sira, cesitli agac türleriyle agaclandirilmis sekilde görmek dilegiyle.


Ali87
7 ay önce - Prş 29 Ağu 2019, 13:08
KOP


Haklisin kardes bende oyle olmasini isterim ama iklim farki var.

O resimleri bizde baharin cekersen etrafi yem yesildir.

Ben fransa'da alp daglarinin eteginde yasiyorum ve resimdeki gibi buralar boyle.

Ama fransanin guneyine inerse iklim degisti icin yazin oralar'da konya gibi oluyor.



sayfa 13
« önceki   123 ... 12131415   sonraki »
ANA SAYFA -> KONYA