Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
alizen42

9 yıl önce - Sal 01 Şub 2011, 20:15
Mavi Tünel Projesi - Konya'nın can damarı


Haberler ve sohbet bölümünde bu büyük proje ile ilgili yazılar okudum.
Bu projeyle ilgili yazı ve resimlerin Konya bölümünde olmasını çok istediğim için bu başlığı açıyorum.

Evet bu proje ile Konya geleceğe yeni bi sayfa açıyor, sadece tarım değil, makine, teknoloji, sanayi ve sosyal hayatımıza, özellikle Konya ikliminin değişmesine çok büyük katkıları olacak bu projenin tamamlanması ile yeni bir mega kent oluşacağına inancım sonsuzdur.
Emeği geçen ve katkıda bulunan herkezi selam, saygı ve sevgi ile anıyorum.

Mavi tünel
Kazıcı makinenin giriş yaptığı tünel (bu tünel daha sonra kapatılacaktır)




Suyun çıkış yapacağı tünel.
Bu tünel patlatma yöntemiyle açılmış olup kazıcı makine girişinden yaklaşık 3 km uzaklıkta bi mesafede tünelden akacak suyun Apa barajına ulaşmasını sağlayacaktır.



(+)

http://www.mavitunel.com/index.php?option=com_con ...;Itemid=44

http://www.milliyet.com.tr/dunyanin-gozu-bu-ovani ...efault.htm



En son alizen42 tarafından Sal 01 Şub 2011, 20:42 tarihinde değiştirildi, toplamda 4 kere değiştirildi


alizen42

9 yıl önce - Sal 01 Şub 2011, 20:26

Alıntı:
Dünyanın gözü bu ovanın üzerinde
Rantabl sulanabilir tarım arazisi, tarımsal üretimiyle ünlü Hollanda’dan daha büyük olan Konya’nın, iklim özellikleriyle dünya tohumculuğunda silikon vadisi olabileceğini belirtildi.
13:05 | 21 Eylül 2010

Konya Ticaret Borsası (KTB) Yönetim Kurulu Başkanı Uğur Kaleli, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Konya’nın buğday üretimiyle ön plana çıktığını ancak buğdaydaki kaliteli sorununun çözüm beklediğini söyledi.
Kaliteli buğday yetiştiriciliğiyle ilgili KTB olarak bir çiftçi eğitim projesi hazırladıklarını anlatan Kaleli, söz konusu projenin Mevlana Kalkınma Ajansı tarafından onaylanarak kredi sağlandığını belirtti.
Sağlanan krediyi kendi bütçeleriyle de destekleyerek buğdaydaki en önemli sorun olan kalite sorununu çözmek için bu ayın sonu itibariyle projeyi uygulamaya koyacaklarını anlatan Kaleli, “Tarlanın sürülmesinden ekime, tohum seçiminden gübre ve toprak analizine kadar hemen her konuda çiftçilerimizin bilgiye ulaştırmasında eksiklik var. Öğretim üyelerimiz ve tarım danışmanları aracılığıyla Konya Ovası’nda yapacağımız bu eğitim çalışmasıyla, hem verimde hem de kalitede çok büyük ilerleme sağlayacağımızı düşünüyoruz” dedi.
Kaleli, devletin basınçlı sulama sistemleri kurma, verimlilik haritaları oluşturma ve tarım alanlarının birleştirme gibi üzerine düşen görevleri bir an önce tamamlaması, çiftçilerin de ekipmanlarını güçlendirerek işletmelerini yenileyip AB’nin rekabetçi şartlarına uygun hale getirmesinin şart olduğunu vurguladı.

KONYA OVASI, ORTA DOĞU’NUN MERKEZİ OLUR
Konya’nın sahip olduğu rantabl sulanabilir tarım arazisini, tarımsal üretimiyle ünlü Hollanda’nın tamamından daha büyük olduğunu ifade eden Kaleli, şunları kaydetti:
“Konya olarak, Hollanda’nın sahip olduğu tarım alanlarının çok çok üzerinde toprağa sahibiz. Konya Ovası’nda 2 milyon 270 bin hektar tarım alanına sahibiz ancak gerekli altyapı olmadığı için bu arazinin her yıl sadece 1 milyon 300 bin hektar alanını kullanabiliyoruz. Her yıl yaklaşık 1 milyon hektar alanı mecburen nadasa bırakıyoruz, yani sahip olduğumuz topraklarımızda 2 yılda bir üretim yapılıyor. Konya, tam anlamıyla tarımsal altyapı tamamlanırsa tek başına Türkiye’nin gıda ihtiyacını karşıladığı gibi, Orta Doğu’nun bile merkezi haline dönüşebilir. Almanya Tarım Bakanlığı Müsteşarı, borsamızı ziyaretinde ’Türkiye ve Konya Ovası tarımda uyuyan bir dev’ değerlendirmesini yaptı. Yani Konya Ovası’nın değerini maalesef yabancılar kadar bilmiyoruz, çoğumuz tarımsal değerlerimizin farkında değil.”
Kaleli, Konya’nın yüzde 80’inin rantabl sulanabilir arazi yapısına sahip olduğunu, Türkiye’nin hiç bir yerinde bu oranın yüzde 30-35’i geçmediğini, bu özelliğiyle Konya Ovası’nın dünyada bile çok az rakibi olduğunu ifade etti.

TOHUMCULUKTA SİLİKON VADİSİ OLMAYA ADAY

Ayrıca Konya’nın iklim koşullarının, tarımda son derece stratejik önem taşıyan tohum yetiştirmeye de çok müsait olduğunu anlatan Kaleli, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Yüksek gece-gündüz sıcaklık farkıyla Konya Ovası, dünyanın bir kaç önemli tohumculuk merkezinden biri. Çok sayıda yabancı firma burada tohum üretimi yapıp dünyaya satıyor. Yabancı firmalar burada ağırlıklı olarak ayçiçeği, ıspanak tohumu ve kabak çekirdeği tohumu yetiştiriyor. Yani tohumculukta Konya bir silikon vadisi olur. Konya inanıyorum ki önümüzdeki dönemde mutlaka bir silikon vadisini oluşturabilir. Bunun için, heyecan, cesaret, bütçe, ortak akıl lazım, bilgiye ve veriye ihtiyacımız var. Bunlar oldukça başarı gelecektir. Ayrıca şimdi devlet bu tür projelerde bizi dinliyor, iletişimimiz güçlendi. Bu da işimizi kolaylaştıracaktır.”


Kaynak; http://www.milliyet.com.tr/dunyanin-gozu-bu-ovani ...efault.htm


alizen42

9 yıl önce - Sal 01 Şub 2011, 20:30

Alıntı:

Göksu Havzası'ndan Konya Ovası'na su getirecek Mavi Tünel Projesi'nin, gündeme geldiği 1985 yılından bu yana 15 hükümet ve 9 başbakan görev yaptı.

Türkiye'nin en geniş ve verimli topraklarına sahip Konya Ovası'nın sulanması için havza dışından su getirilmesi düşüncesi aslında Osmanlı dönemine kadar dayanıyor.

Ovaya su getirilmesi yolundaki ilk çalışmalar 1819 yılında Çelik Mehmet Paşa tarafından başlatıldı ve 1872 yılında Hafız Paşa, Beyşehir Çayı'nı, akış rejimini değiştirerek Mavi Boğaz yoluyla Konya Ovası'na getirmeyi planladı.

Bu çalışmalardan olumlu sonuç alınamadı ve Konya Ovası'nın sulanması konusundaki çalışmalara uzun yıllar sonra 1980'li yıllarda tekrar başlandı.

Göksu Havzası'ndan Konya Ovası'na toplam 414 milyon metre küp su getirecek Mavi Tünel Projesi, 1985'li yıllarda 45. Hükümet'in başbakanı Turgut Özal döneminde gündeme geldi.

Mavi tünel projesi, o yıldan sonra 59. Hükümet Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan ile birlikte 15 Hükümet ve 9 Başbakan (Turgut Özal, Yıldırım Akbulut, Mesut Yılmaz, Süleyman Demirel, Tansu Çiller, Necmettin Erbakan, Bülent Ecevit, Abdullah Gül ve Recep Tayyip Erdoğan) gördü.

-Projenin Bu Yıl Hayata Geçmesi Kolay Olmadı-

Mavi Tünel Projesi'nin normalde 3 baraj, 17 kilometrelik tünel ve Hotamış'ta 1 depolama olarak planlandığını ifade eden Devlet Su İşleri (DSİ) 4. Bölge Müdürü Mevlüt Pınarkara, şunları kaydetti:

''Bu haliyle projenin toplam maliyeti 2,5 milyar doları buluyordu. Günümüz şartlarında bu paranın sulama için sağlanması mümkün görünmüyordu. Bu yüzden Mavi Tünel Projesi birkaç üniteye bölündü. 1. ünitede Bağbaşı Barajı ile 17 kilometrelik tünel bulunuyor. 2 baraj ve depolama bölümü daha sonra yapılacak. Böylece projenin maliyeti 2,5 milyar dolardan 93 milyon Avroya çekilmiş oldu. Bu para da bulundu ve 7 Temmuz'da temel atılarak bir rüya gerçek olacak. 1. ünite tamamlandığında yılda yaklaşık 180 milyon metre küp su ovaya gelecek. Projenin tamamı bittiğinde ise gelecek su 414 milyon metre küpü bulacak.''

Gelen Su Öncelikle Yer Altına...

Pınarkara, proje kapsamında ihaleyi alan firmanın 5 yıl içinde çalışmaları tamamlayacağını ve Göksu Havzası'ndan Konya'ya su aktarımının başlayacağını belirterek, 2012 yılında ovaya akması beklenen suyun ilk etapta sulamada kullanılmayacağını bildirdi.

Konya Kapalı Havzası'nda yer altı ve yer üstü sularında inanılmaz azalma olduğunu vurgulayan Pınarkara, ''2012'den 2015 yılına kadar yani 3 yıl boyunca gelen su, yer altı suyuna ve barajlara takviye edilecek. yer altı su seviyesinde iyileşme sağlandığında Göksu'nun suyu tarıma verilmeye başlanacak'' diye konuştu.


Kaynak: http://www.hakimiyet.com/detail.php?id=17834 (27.06.2007)


alizen42

9 yıl önce - Sal 01 Şub 2011, 20:32

Alıntı:

"Mavi Tünel Projesi"nin hayata geçmesiyle , Türkiye’deki tarım alanlarının neredeyse beşte birini oluşturan Konya Ovası'nda devrim niteliğinde değişiklikler olacak. Projenin bitimi için sayılı günler kaldı..
Devlet Su İşleri tarafından yürütülen "Mavi Tünel Projesi" ile Göksu Nehri’nin Akdeniz’e dökülen suları Konya Ovası’na aktarılacak.

Proje, yörede devrim niteliğinde değişikliklere yol açacak.

Konya Ovası, Türkiye’deki tarım alanlarının neredeyse beşte birini oluşturuyor.

Su kaynakları yeterli olmadığından ovada binlerce yıldır buğday ve arpa yetiştirildi.

Sulu tarım hep bir hayal olarak kaldı.

Bu büyük hayal, Devlet Su İşleri’nin yürüttüğü Mavi Tünel Projesi ile gerçekleşecek.

Yılda İki Ürün Alınabilecek
Devlet Su İşleri Konya Şube Müdürü Mehmet Sak, "Konya Ovası’nda şu anda, genelde buğday, arpa gibi ekimler yapılmasına rağmen bu sulamadan sonra ürün çeşidi değişecek. Mısır ekilecek, şeker pancarı, sebze-meyve, buna benzer ürün çeşitleri yetiştirilecek. Hatta yılda belki iki ürün alma imkânı sağlanacaktır" dedi.

414 milyon metreküp suyla, 223 bin 480 hektarlık tarım arazilerinin sulu tarım alanı olarak sulanması amaçlanıyor.

2008 yılından bu yana yürütülen çalışmalarda, dünyanın en büyük iş makinası olan devasa delgi makinası kullanılıyor.

Günde 42 metre yol alabilen 170 metre uzunluğundaki bu makinayla, 17 kilometrelik tünelin 10 kilometresi kazıldı.

Projeyle, Yukarı Göksu Havzası suları, Konya’nın Hadim İlçesi’nde yapımı süren Bağbaşı Barajı’nda toplanacak.

Konya Ovası’nı hayata döndürecek Mavi Tünel, suyunu bu barajdan alacak.

17 Aralık 2011 Tarihinde Hizmete Girecek
4 Temmuz 2007 tarihinde kazı çalışmalarına başlanan ve sözleşmede bitirme tarihi 7 Haziran 2012 olarak belirlenen Mavi Tünel inşaatında, Çevre ve Orman Bakanı Veysel Eroğlu’nun direktifiyle takvim yaklaşık 1 yıl öne çekildi.

Mavi Tünel, 17 Aralık 2011 tarihinde bitirilerek hizmete girecek.

100 bin kişiye istihdam sağlayacak proje, Konya’nın su ihtiyacını da karşılayacak.

TRT


Gerçekten gurur verici Mutlaka izleyin ve yapılan çalışmanın ne kadar gurur verici olduğunu görün.

Tünel açma makinasının bir videosu.

http://www.mavitunel.com/index.php?option=com_con ...;Itemid=44


alizen42

9 yıl önce - Sal 01 Şub 2011, 20:50

Fotoğraf alıntıdır




sayfa 1
123 ... 131415   sonraki »
ANA SAYFA -> KONYA