Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1

3. Boğaz köprüsü gerekli mi?
evet 58.0%  58.0%  [698]
hayır 42.0%  42.0%  [505]
Toplam Oy : 1203

irfan x
17 yıl önce - Sal 30 Ksm 2004, 00:33
İstanbul'a üçüncü Boğaz Köprüsü gerekli midir? (3. köprü)



Alıntı:
Bayındırlık Bakanlığı'nın yaklaşık 2 yıldır üzerinde çalıştığı Boğaz'a 3. köprü ihalesi 2005 yılında açılacak. Yap-İşlet modeliyle yapılmasına karar verilen 3. Köprü'nün maliyetinin 1.2 milyar dolar olacağı tahmin ediliyor

Bayındırlık Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü'nün yaklaşık iki yıldır hazırlık yaptığı "Boğaza 3'üncü köprü" çalışmaları hızlandı. Her iki köprünün kuzeyine kurulacak 3'üncü köprü ihalesinin 2005 yılı içinde açılacağı da belli oldu. Bayındırlık Bakanlığı Müsteşar Vekili Sabri Erbakan, köprü çalışmasının tamamlanmak üzere olduğunu söyledi.

Başbakan'ın startı bekleniyor

Erbakan, Boğaza kurulacak 3'üncü köprünün "elzem" olduğunu vurgulayarak, "İstanbul'un hali ortada. Boğaz Köprüsü'nün tek şeridini bile bakıma alsak İstanbul trafiği felç oluyor. Bizim çalışmalarımız artık son aşamada. Başbakan, konuyu yakından takip ediyor. Her aşamasıyla ilgili bilgi alıyor. Talimat verdiği anda işe başlarız" dedi.

2005 bütçesinde ödenek konmayan 3'üncü köprü için "Yap-İşlet modeli" ne karar verdiklerini söyleyen Erbakan, ihaleye çıkılması durumunda ulusal ve uluslararası çok sayıda konsorsiyumun ihaleyle ilgileneceğini beklediklerini ifade etti. Erbakan, "İhale 2005 yılı içinde gündeme gelir. Yap-işlet yoluyla yapılacağı artık kesinlik kazanmış durumda" diye konuştu.

Erbakan, önceki gün bazı gazetelerde yer alan "Boğaz Köprüsü sinyal veriyor, tehlike var" yönündeki ifadelerin gerçeği yansıtmadığını söyleyerek, "Köprünün periyodik bakımını zamanında yapıyoruz. Şu anda hiçbir tehlike yok. Tüm bakımları da zamanında yapıldı. İstanbul beni korkutuyor diye bir açıklama yapmadım." dedi.

Sarıyer ağır basıyor

3'üncü köprü çalışmalarını sürdüren Karayolları 17. Bölge Müdürlüğü'nden edinilen bilgiye göre Boğaza kurulacak 3'üncü köprünün her iki köprünün de kuzeyinde olacağı kararlaştırıldı. Bu kapsamda güzergah Sarıyer hattı olarak belirlendi. Ancak kamulaştırma maliyeti açısından köprünün tam olarak hangi semtlerin üzerinden geçeceği konusunda alternatiflere bakılıyor. Söz konusu köprünün maliyetinin 1.2 milyar doları bulacağı tahmin ediliyor.

Boğaziçi Köprüsü'nün asfaltı ömrünü doldurdu

Boğaziçi Köprüsü yine S.O.S veriyor. Asfaltta meydana gelen çatlakları yama üstüne yama yaparak kapatmaya çalışan Karayolları, soruna geçici çözüm buluyor, oysa asfaltın bir an önce değiştirilmesi gerekiyor. İşte bir Karayolları yetkilisinin anlattıkları...

* Halat koptuktan sonra köprüde ayrıntılı bir inceleme başlamıştı, 2-3 ayda bitmesi bekleniyordu, neden hala sonuçlanmadı?

Amerikalı bir ekip gelip halatları tek tek inceledi, ölçümler yaptı. Biliyorsunuz halatların bağlantı noktalarındaki levhalara da bayrak adı verilen ek levhalarla takviye yapıldı. Riskli bir durum söz konusu değil. Ama Boğaz Köprüsü'nün mutlaka genel bakımdan geçmesi gerekiyor.

Neden?

Çünkü köprünün asfaltında sürekli çatlaklar oluşuyor. Bunlara yama yapıyoruz, çatlakları dolduruyoruz ama artık asfalt miyadını doldurdu.

* Asfalt en son ne zaman değişmişti?

Fatih Köprüsü'nün asfaltı çatlaklar oluştuğu için 2 yıl önce hatırlarsanız trafiğe kapatılıp değiştirilmişti. Boğaz Köprüsü'nün asfaltı 1991 yılından beri yenilenmedi.

* Normalde ne kadar zamanda bir değiştirilmesi gerekiyor?

Asfaltların ömrü 10-15 yıl arasında değişiyor. Boğaz Köprüsü'nde 13 yıldır aynı asfalt var ama 15 yıl dolmadan ömrünü tamamladı. Çünkü yıllık 110 bin kapasiteli köprüden artık yılda 200 bin araç geçiyor. Yükü arttığı için asfalt zamanından önce bozuldu. Yama üstüne yama yapıyoruz.

* Neden değiştirmiyorsunuz?

İstanbul'un trafik yoğunluğu buna engel oluyor. Asfaltı yenilemek için köprünün trafiğe kapatılması gerekiyor bu durumda trafik büyük oranda aksayacak.

* Ne zaman değiştirilecek?

2005 yazında asfalt mutlaka değiştirilecek. Köprünün 2 şeridi trafiğe kapatılacak, asfalt kazınıp, altındaki metal bölüme gerekli bakım yapıldıktan sonra yeni asfalt yola dökülecek. Yaklaşık 2-3 ayda çalışmalar biter.

VATAN


unals
17 yıl önce - Sal 30 Ksm 2004, 04:02

e hani tup gecit olacakti? 3. bogaz koprusu bogazin guzelligine(ozellikle Arnavutkoy'e) zarar veriyordu? ne oldu?

Gökçe

17 yıl önce - Sal 30 Ksm 2004, 11:16

3. köprü tam bir cinayet, kuzeye yapılacak ve çevreyolları ile beraber kaçak yapılaşma ile kuzey ormanlarımız helak olacak.

Bu tamamen bilinçli yapılıyor, anladığım kadarıyla araziler peşkeş çekilcek ve birçok kişi büyük rantlar sağlayacak, yoksa trafik yükünün azaltılması isteği tamamen geri planda.
Kim kilometrekerce kuzeyden karşıya geçmek isteyecek acaba çok merak ediyorum. İstanbul'un iç trafiğine kesinlikle faydası yok bunun, tamamen yeni yerleşim yerleri açılsın ve arazi mafyası zengin olsun diye yapılıyor.

Bayındırlık bakanlığı gerçekten İstanbul'un trafiğini çözmeyi isteseydi kaynaklarını tüp
geçit alternatifleri ve bunun dışında metro inşaatlarında da yeterli kaynak bulamayan Belediye'ye destek şeklinde harcardı.

Kesinlikle bu proje engellenmeli. Bayındırlık bakanlığı gerçekten köprü yapmak istiyorsa
1.köprünün çok yakınına veya yanına sırf metro köprüsü yapmalı, kesinlikle otoyolu olmamalı. Kadıköy - Altunizade - Gayrettepe şeklinde bir metro hattı olsa ve köprüsü de tam 1. köprünün yanından geçse olmaz mı?


ayse ipek

17 yıl önce - Sal 30 Ksm 2004, 11:42

herkes kaygilarinin ne oldugunu biliyordur saniyorum. yok trafik problemine cozum bulacaklarmisda. kimse yemiyor artik. betonlar arasinda olup gidicez ben buna uzuluyorum. birsey olsa ve buna engel olabilsek keske.

yıldırım
17 yıl önce - Sal 30 Ksm 2004, 18:19

Arkadaşlar,

herkesi İstanbul'un son ormanlık alanlarının katliamı anlamına gelen 3. Boğaz Köprüsü yapımını protestoya davet ediyorum ! ! !



Oktay Töre
17 yıl önce - Sal 30 Ksm 2004, 21:16
3. boğaz köprüsü


Üçüncü köprünün güzergahı konusunda kardeşlerimin yanıldığı kanaatindeyim. Polemiğe vs meydan vermemek için hedef saptırılıyor.
Köprü mutlaka Arnavutköye yapılmak zorundadır ! Neden mi ? Sarıyerden karşıya yapılacak köprü ile eski köprülerin arasında kuş uçuşu 20-25 Km. olacak !!!
Düşünün araç trafiğinin en yoğun olduğu bölgeler her iki yakada da , İstanbulun Marmaraya yakın kısımlarındadır. Aksaray,Topkapı veya Merter den yola çıkan bir araç Kuzeye doğru 30-35 Km lik bir yay çizip 3 cü köprüye girecek ve tekrar 30 - 40 Km lik bir yay daha çizip Göztepe Kadıköy Kartal bölgesine ulaşacak !!???
Daha evvel duyduğumuz ,edindiğimiz bilgilere göre köprü Arnavutköye yapılacak, her iki tarafına yapılacak tünellerle çevre yollarına bağlanacakmış !
Kamyonlar ve Anadoluya gidecek otobüsler 3 cü köprüyü kullansın denirse bu yap işlet devret yönünden cazip olmaz !
Peşin 25-30 milyon yatırmamak için %20 daha ucuz OGS almayıp ,gişelerin önünde bekleyen hemşerilerime , evlerine daha çabuk gidebilmeleri fazladan 40-50 Km yol yaptırmak " haftada bir olsa neyse ama sabah akşam her gün " biraz zor gibi !
Ufak bir hatırlatma, Levent girişinden birinci köprüye girip Bostancıya gitmek isteyen sürücüye,Levent çıkışından ikinci köprüye gidip neden Kozyatağına çıkmıyorsun dediğin zaman ,orası uzak 6-7 km. daha fazla yol yapıyorum ,olur mu ? diyor ! eeeeeeeee bu sürücüye 40-50 Km daha fazla yol nasıl yaptırılacak ?
Neyse büyüklerimiz gereken kararları almışlardır , bizimki sadece kardeşlerimizi biraz bilgilendirmek içindi !!


TolgaCet
17 yıl önce - Sal 30 Ksm 2004, 22:06
3. köprü


Bence de 3. köprü olayı tamamen saçmalık.Güzelim yerler mahvolacak.İhale olayı gündeme geldi,Boğaziçi köprüsünü yerden yere vuruyorlar.Madem o kadar kusurlu ve s.o.s veren bir köprüydü de ,neden yeni köprü olayı gündeme geldiğinde bunu açıklıyorsunuz.Belediye seçimleri sırasında onlarca bu işin ehli insan,onlarca alternatif çözümler sundular hem daha hesaplı hem de daha kullanışlı.İlla biryerlerin yıkılıp,illa daha maliyetli birseylerin mi yapılması gerekiyor?Allah için arkadaşlar sizce İstanbul'un trafik sorununu bu köprü mü çözecek?

irfan x
17 yıl önce - Sal 30 Ksm 2004, 22:13

üçüncüden sonra dördüncüye de ihtyaç duyulacak. Önemli olan körü yapıp insanları karayolu kullanmaya teşvik etmek değil, toplu taşımacılığı geliştirmek. Arnavutköy'e yapılmamalı, orası boğazın incisi olan bir semt, gitsinler nereye yapacaksa yapsınlar köprülerini. Ama bari ya iki katlı yapsınlar ya da demir yolu bağlantılı iki katlı. Bu körüye harcanacak paraya yazık.

Gökçe

17 yıl önce - Sal 04 Oca 2005, 16:48

Üçüncü Köprü için yap - işlet modeli

2005 bütçesinde ödenek konmayan Üçüncü Köprü için 'yap - işlet' modeli benimsenecek


Bayındırlık Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü'nün yaklaşık iki yıldır hazırlık yaptığı "Boğaz'a üçüncü köprü" çalışmaları hızlandı. 2005 bütçesinde ödenek konmayan üçüncü Köprü için 'yap - işlet modeli'ne karar verdiklerini kaydeden Bayındırlık Bakanlığı Müsteşar Vekili Sabri Erbakan, ihaleye çıkılması durumunda ulusal ve uluslararası çok sayıda konsorsiyumun ihaleyle ilgileneceğini beklediklerini ifade etti.

Her iki köprünün kuzeyine kurulacak Üçüncü Köprü ihalesinin 2005 yılı içinde açılacağı da belli oldu. Bayındırlık Bakanlığı Müsteşar Vekili Sabri Erbakan, köprü çalışmasının tamamlanmak üzere olduğunu söyledi. Erbakan, Boğaza kurulacak 3'üncü köprünün "elzem" olduğunu vurgulayarak, "İstanbul'un hali ortada. Boğaz Köprüsü'nün tek şeridini bile bakıma alsak İstanbul trafiği felç oluyor. Bizim çalışmalarımız artık son aşamada. Başbakan, konuyu yakından takip ediyor. Her aşamasıyla ilgili bilgi alıyor. Talimat verdiği anda işe başlarız" dedi.

2005 bütçesinde ödenek konmayan Üçüncü Köprü için 'yap - işlet modeli'ne karar verdiklerini kaydeden Erbakan, ihaleye çıkılması durumunda ulusal ve uluslararası çok sayıda konsorsiyumun ihaleyle ilgileneceğini beklediklerini ifade etti. Erbakan, "İhale 2005 yılı içinde gündeme gelir. Yap-işlet yoluyla yapılacağı artık kesinlik kazanmış durumda" diye konuştu.

Sarıyer ağır basıyor
Karayolları 17. Bölge Müdürlüğü'nden edinilen bilgiye göre, Boğaza kurulacak 3'üncü köprü her iki köprünün de kuzeyinde olacak. Bu kapsamda güzergah Sarıyer hattı olarak belirlendi. Ancak kamulaştırma maliyeti açısından köprünün tam olarak hangi semtlerin üzerinden geçeceği konusunda alternatiflere bakılıyor. Söz konusu köprünün maliyetinin 1.2 milyar doları bulacağı tahmin ediliyor.


kaynak : istanbul.com


Kandırıldık, halbuki Erdoğan 3. köprüye karşı olduğunu beyan atmişti ama tamamen yanıltmacaymış anlaşılan.

Tam bir orman katliamı olacak, 3. köprü çevre yolları kuzey ormanlarımızın ortasından geçerken, çevroyollarındaki gecekondulaşma da tüm ormanları yok edecek. Arazi mafyası çok büyük kar edecek tabi bundan.

3.köprünün İstanbul'a hiçbir faydası yok, tamamen zarar. Hangi İstanbul'lu işe gitmek için kuzeyden dolaşacak çok merak ediyorum.

Bunun yerine birinci köprünün yanına sadece METRO köprüsü yapılmalı ve E-5 boydan boya hızlı tramvayla döşenmeli, aksi çabaların İstanbul trafiğine faydası yok bazı büyük başların ceplerine faydası var.

Ulaştırma Bakanlığına ve ilgili makamlara herkes dilekçe yazsın bence, e-mail veya mektup. Mutlaka tepki verilmeli ve İstanbul halkının Otoyol değil METRO köprüsü istediği tüm mercilere duyurulmalı. Ben aklıma gelen tüm makamlara şikayet ve öneri dilekçesi yazacağim.

Teşekkürler


irfan x
17 yıl önce - Sal 04 Oca 2005, 17:00

Alıntı:
Köprü mutlaka Arnavutköye yapılmak zorundadır ! Neden mi ? Sarıyerden karşıya yapılacak köprü ile eski köprülerin arasında kuş uçuşu 20-25 Km. olacak !!!
Köprünün yapılacağı yeri bir kenara bırak yapılmalı mı ki. Ne gerek var!

Alıntı:
Düşünün araç trafiğinin en yoğun olduğu bölgeler her iki yakada da , İstanbulun Marmaraya yakın kısımlarındadır. Aksaray,Topkapı veya Merter den yola çıkan bir araç Kuzeye doğru 30-35 Km lik bir yay çizip 3 cü köprüye girecek ve tekrar 30 - 40 Km lik bir yay daha çizip Göztepe Kadıköy Kartal bölgesine ulaşacak !!???
Daha evvel duyduğumuz ,edindiğimiz bilgilere göre köprü Arnavutköye yapılacak, her iki tarafına yapılacak tünellerle çevre yollarına bağlanacakmış !
Ulaşmasın o yayı çizip, binmesin o arabaya. Trafik sorununu halletmiş ülkelerdeki gibi, park etsin arabasını binsin metroya. Beni şahısların daha kısa mesfe araba kullanması ilgilendirmiyor. Beni İstanbul'un güzelliklerinin mehvedilmemesi ilgilendiriyor. Diğeri kişisel menfaat uğruna Arnavutköy'ü harcamaktır, İstanbul'u harcamaktır. Felsefesi yanlış bir kere. İsterse Romaya Ukrraynayı dolşığ Artvin üzerinden gelsin Göztepe'ye arabalar, ama köprü yapılmasın. O köprüye laternatif olabilecek pek çok trafik çözümü var. Binsin araba vauruna gelsin paşa paşa... Marmaray yer altından hem demiryolu, hem karayoluna uygun aypılmalı denmişti. Neden proje yapılmadı acaba?



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM