Ana Sayfa 915 bin Türkiye Fotoğrafı
Adana Pozantı ve Otoban
« önceki   123 ... 91011   sonraki »
Ana Sayfa -> ADANA
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
atyilmaz

9 yıl önce - Çrş 23 Mar 2005, 01:25

Pozantı'nın Antikçağ'daki adı Podantos'tur. O zamanki Podantos'ta günümüzdeki Pozantı gibi, Anadolu için; önemli bir yere sahipti. Çünkü günümüzde sahip olduğu işlevi aslında daha o zamanlarda sahiplenmişti. Antikçağ'da Podantos'uda kapsayan yolun istikameti şu şekildeydi :
Yol Ephesos’tan(Efes) başlar, Maiandros’u(Menderes Irmağı) takip ederek Tralles’e(Aydın) kadar uzanır. Laodikeia(Denizli-Goncalı), Afyon, Apameia (Dinar olması gerekiyor, tam anımsayamadım)(Kelainai), Beyşehir ve Eğirdir göllerinin kuzeyinden Julia (Çay)’a, Akşehir üzerinden Ikonium(Konya) , Garsa, Mazaka, Caeseria(Kayseri), güneye inmek için Podantos (Pozantı), Kilikya kapıları (Gülek boğazı), Tarsus, Antiochia(Antakya).


serkanen

8 yıl önce - Pts 14 Ağu 2006, 17:21

Otoban çalışmaları hala devam ediyor. Buranın hizmete açılması ile güney ile kuzey karayolu ulaşımı büyük oranda rahatlayacak.

 

(+)



ersin01

7 yıl önce - Cmt 04 Ksm 2006, 12:08



(+)


serkanen

7 yıl önce - Cum 12 Oca 2007, 16:08

Alıntı:
ADANA - ''Ölüm yolu'' olarak tanımlanan Pozantı-Ulukışla arasında, ödenek sorunu olmaması durumunda 2008 sonunda bitmesi planlanan otoyol, Adana-Ankara, Adana-Niğde arasını yaklaşık bir saat kısaltacak. Kara yolları 5. Bölge Müdür Yardımcısı Turgut Aydın, yaptığı açıklamada, yapımına 1998 yılında başlanan Pozantı-Ankara otoyolunun bir bölümünün, yapılan duble yollar nedeniyle iptal edildiğini ve 54 kilometre uzunluğundaki Pozantı-Ulukışla otoyolu olarak yapımının sürdüğünü kaydetti. Söz konusu yolun, sık sık kazaların yaşanması nedeniyle ''ölüm yolu '' olarak adlandırıldığını belirten Aydın, ''Bir bölümü Toros Dağları'nı aşan, yokuşlu, virajlı ve sisli olan yolda her yıl onlarca kaza meydana gelmekte ve çok sayıda vatandaşımız hayatını kaybetmekte. Özellikle, İstanbul ve Ankara'dan gelen ve yorgun durumda olan sürücüler için daha büyük tehlike oluşmakta. Çok daha güvenli ve konforlu olan otoyolun hizmete girmesiyle, kaza oranlarının sıfıra yaklaşmasını umuyoruz'' diye konuştu. Pozantı-Çiftehan, Çiftehan-Emirlik ve Emirlik-Kemerhisar olmak üzere 3 kısım halinde yürütülen ve 24 viyadük, 8 tünel, 16 alt geçit, 2 üst geçit, 2 kavşak köprüsü ve 17 adet istinat duvarı içeren yolun yapım çalışmalarında, bugüne kadar toplam 367 milyon 564 bin dolar harcandığını belirten Aydın, şöyle devam etti: ''Yapımı tamamlanmayan eksik işlerin, henüz başlanmayan otoyol üst yapı işleri ile trafik, güvenlik ve tünel ikincil işlerinin tamamlanabilmesi için 2006 yılı birim fiyatlarıyla 117 milyon 959 bin dolar ödenek ihtiyacı var. Ödeneklerin zamanında verilmesi halinde, otoyolun 2008 yılı sonunda tamamlanmasını hedefliyoruz.'' GÜNEY VE KUZEY ARASINDA KÖPRÜ Aydın, Türkiye'nin ulusal ve uluslararası kara yolu taşımacılığının ana ekseni olan ve Edirne'den başlayan otoyolun devamı niteliğindeki Pozantı-Ulukışla otoyolunun, güvenli ve kesintisiz otoyol kullanımını, Türkiye'nin güneyi ile Güneydoğu Anadolu bölgelerine kadar ulaştırmayı amaçladığını kaydetti. Otoyolun, Adana'yı kuzeye bağladığı kadar, Mersin ve Hatay'daki limanları, Gaziantep ve Kahramanmaraş ile GAP Projesi'ni, ayrıca Türkiye'nin güneyindeki komşu ülkelerle olan sınır kapılarındaki ticari ulaşımı da hızlandıracağını belirten Aydın, otoyol sayesinde Adana-Ankara, Adana-Niğde arasının da yaklaşık 1 saat kısalacağını sözlerine ekledi.

http://www.ekspresgazete.com/index.php?option=com ...itstart=32


İnşaatın bitmesi için gerekli olan para çok fazla. Bana göre bitiş tarihi olarak 2008'in verilmesi fazla iyimser olmuş.


bülent dizdar

7 yıl önce - Pzr 04 Şub 2007, 20:44



(+)

Adana'dan Pozantı istikametine gidiş.


 

(+)

Otoban üzerindeki tünel girişi.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ADANA