Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Antalya-Kayseri hızlı tren hattı (proje çalışmaları)
« önceki   123 ... 2728293031   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 28
Misafir fa0

1 yıl önce - Sal 18 Tem 2017, 13:46

Temeli 2018'de atılsa bile 2025'ten önce tamamlanamayacak bir projedir.

Hangi demiryolu projesi 6-7 yıldan erken tamamlanabiliyor ki bu tamamlanabilsin?


Misafir a5e

1 yıl önce - Pzr 30 Tem 2017, 09:54

evet bakan müjdeyi verdi 2017 sonunda sondaj ve kazı açlışmaları biterse 2018 temeli atılır. ve 29 ekim 2028 de açılır en geç.......
http://www.sabah.com.tr/ekonomi/2017/07/30/bakan- ...en-mujdesi


Özgür Sabanlıoğlu

1 yıl önce - Pzr 30 Tem 2017, 22:39

Sayın misafir paylaştığınız haberde farklı bir hızlı tren güzergahından bahsediliyor. Lütfen dikkatli paylaşalım yapalım.



Ahmed Bayezid
1 yıl önce - Çrş 02 Ağu 2017, 17:17
02.08.2017


Son günlerde Konya-Antalya hızlı tren hattının Burdur’a kaydırılacağı yönündeki haberlere, Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu’ndan açıklama geldi.

Çavuşoğlu; Seydişehir’den geçecek olan Kayseri, Konya, Antalya hızlı tren hattının ihalesinin yılbaşına yapılmasını hedeflediklerini belirtti.

Bakan Çavuşoğlu, 530 kilometrelik Antalya-Konya-Kayseri hattının sondaj çalışmalarını yılsonuna kadar tamamlamayı hedeflediklerini de belirtti. Çavuşoğlu, ”Antalya’yı iki koridorla büyükşehirlere bağlayarak yolcu ve yük taşımacılığı alanında büyük rahatlık sağlayacağız


(+)


Misafir a5e

1 yıl önce - Çrş 02 Ağu 2017, 22:18

bana inamayanlara yanlış paylaşım yaptığımı söyleyenlere işte kanıtı alın okyun
http://www.reklam_link.com/2017/08/konya-antalya-yht ...-ediliyor/
Bakan Çavuşoğlu, 530 kilometrelik Antalya-Konya-Kayseri hattının sondaj çalışmalarını yılsonuna kadar tamamlamayı hedeflediklerini de belirtti. Çavuşoğlu, ”Antalya’yı iki koridorla büyükşehirlere bağlayarak yolcu ve yük taşımacılığı alanında büyük rahatlık sağlayacağız.


Ahmed Bayezid
11 ay önce - Çrş 25 Ekm 2017, 14:08
Antalya-Kayseri Hızlı Tren Projesi Çok Sayıda Milli Parkın İçinden Geçiyor / 25.10.2017


Antalya-Kayseri arasında yapılması planlanan 640 kilometrelik hızlı tren projesi ile birlikte, bir çok milli park ve sit alanı yok olma tehlikesi ile karşı karşıya.

Antalya, Konya, Aksaray, Nevşehir ve Kayseri’yi birbirine bağlayacak olan 640 kilometrelik hızlı tren projesinin ayrıntıları ortaya çıkmaya başladı. Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, AKP Antalya Milletvekili Mevlüt Çavuşoğlu, geçtiğimiz aylarda projeyle ilgili sondaj çalışmalarının 2017 sonuna kadar tamamlanacağını duyurmuştu. Antalya Büyükşehir Belediyesi Meclisi ise 9 Ekim tarihinde gerçekleşen oturumunda, hızlı tren hattının kentin sınırlarıyla ilgili güzergahını içeren imar planlarını onayladı.


(+)



HIZLI TREN HATTI KORUNAN ALANLARIN İÇİNDEN GEÇİYOR

Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle ihale edilmesi planlanan hızlı tren projesi, güzergah boyunca çok sayıda milli park, yaban hayatı koruma sahası ve sit alanından geçiyor. Buna göre Antalya’da bulunan dünyaca ünlü Termessos antik kentinin etki alanında kalan 3. Derece arkeolojik sit alanı ile aynı bölgede bulunan Düzlerçamı Yaban Hayatı Geliştirme Sahası projeden etkilenecek. Dünyada yalnızca bu bölgede yaşayan ve koruma altında bulunan alageyiklerin yaşadığı bölgenin bitişiğine hızlı tren istasyonu kurulması planlanıyor.

(+)

GÖREME TARİHİ MİLLİ PARKI HIZLI TRENDEN ETKİLENECEK

Antalya-Kayseri arasında 10 ayrı şantiye kurulacağı belirtilen hızlı tren projesi, UNESCO Dünya Mirası listesinde bulunan ‘Göreme Tarihi Milli Parkı’nın içinden geçiyor. Peri bacası olarak adlandırılan jeolojik oluşumların yanı sıra erken Hıristiyanlık dönemine ait çok sayıda tarihi kiliseyi barındıran Göreme Tarihi Milli Parkı’nda hızlı tren projesine izin verilmesi tartışma yarattı. ‘Kamu yararı’ gerekçe gösterilerek tarihi ve doğal mirasın içinden geçirilen hızlı tren güzergahının, Göreme Tarihi Milli Parkı Uzun Devreli Gelişme Planı revizyonu çalışmaları kapsamında değerlendirilerek ilgili plan paftalarına işlendiği ortaya çıktı.

TUZ GÖLÜ VE AKYAY GÖLÜ DE ETKİLENECEK ALANLARDAN

Aksaray’da Tuz Gölü Özel Çevre Koruma Bölgesi, Konya’da Akyay Gölü Önemli Bitki Alanı (ÖBA), Nevşehir’de ise Göreme Tepeleri ÖBA hızlı tren projesi güzergahında kalıyor. Önemli Bitki Alanı, korunması öncelikli bitki topluluklarını barındıran alanlara verilen bir statü.

ASPENDOS, KÖPRÜÇAY VE SU KAYNAKLARINDAN HIZLI TREN GEÇECEK

Antalya’nın Döşemealtı ilçesi sınırlarındaki Yağcı köyünde bulunan antik su kanalı ile Serik ilçesinde yer alan Aspendos antik kentindeki III. derece arkeolojik sit alanı ile Köprüçay 1. serece arkeolojik sit alanı da hızlı tren hattının geçtiği korunan alanların başında geliyor. Antalya’nın içme suyu kaynaklarından biri olan’ Duraliler İçmesuyu Kuyuları Kaynakları Koruma Alanı’ ile ‘Aksu Çayı Yeraltısuyu İçmesuyu Koruma Alanı’ da projenin etkilediği alanlar.

YABAN HAYATI GELİŞTİRME SAHALARINA ONLARCA KİLOMETRE TÜNEL

Hızlı tren güzergahı, Antalya’da Akseki İbradı Üzümdere Yaban Hayatı Geliştirme Sahası (YHGS), Cevizli Gidengelmez Dağı YHGS, Düzlerçamı YHGS, Konya’da ise Bozdağ YHGS’den geçiyor. Bu alanların onlarca kilometreyi bulan uzunluktaki tünellerle geçileceği belirtiliyor. Torosların en zorlu bölümlerini içeren bölge aynı zamanda Türkiye’nin önemli tatlı su kaynaklarını barındırıyor.

ANTALYA-KONYA ARASINDA İKİ İLİN NÜFUSU KADAR YOLCU ÖNGÖRÜSÜ

Yaklaşık 30 yıl işletme süresi belirlenen hızlı tren projesini yapacak olan özel şirket aynı zamanda işletmeciliğini de üstlenecek. Hızlı trenle ilgili yapılan yolcu sayısı projeksiyonları da oldukça yüksek. Konya’nın nüfusu 2 milyon 161 bin, Antalya’nın nüfusu ise 2 milyon 328 bin civarında. Ancak Antalya-Konya arasında hızlı tren yolcu sayısı 2018 yılı için 3 milyon 797 bin kişi olarak öngörülüyor. Aynı hat için 2023 yılı yolcu tahminleri ise 4 milyon 358 bin civarında. Bu rakam, neredeyse her iki ilin nüfuslarının toplamı kadar.

ANTALYA-KAYSERİ ARASINDA ACELE KAMULAŞTIRMA UYGULANACAK

Antalya’nın Döşemealtı ilçesinden başlayan hızlı tren güzergahı, Kepez, Aksu, Serik, Manavgat, İbradı ve Akseki İlçelerinden geçerek, Konya sınırına giriyor.
Seydişehir, Meram ve Karatay İlçelerinden geçerek Aksaray’a ulaşan hat, Eskil, Merkez ve Gülağaç ilçelerinden geçtikten sonra Nevşehir Acıgöl, Merkez, Avanos ve Ürgüp ilçelerinden geçerek Kayseri’nin İncesu ilçesinde sonlanıyor.
Alanya-Antalya bağlantı hattı ise Manavgat ilçesindeki ana hattan ayrılarak Alanya’da son bulacak. Hat boyunca projenin geçeceği alanlarda bulunan özel arazilerin kamulaştırılması için ‘acele kamulaştırma’ uygulaması yapılacağı öğrenildi.



Alıntıdır
------------------------------------------------------------
Yahu hangi demiryolu Dünya'da milli parkları talan etmiştir.Aksine hatta güzellik katmıştır.Başka ülkelerde milli parkların içinden doğa turizmi olması amacıyla özellikle demiryolu geçirdiklerini biliyorum! yanlışsam düzeltin lütfen.Etrafını imara açmadığın sürece bir sıkıntı yok ki.Bu haberi yapanlar muhalefet edicez diye iyice şaşırmışlar kendilerini.Ve haberin özellikle çarpıtıldığını düşünüyorum.Zaten sözde doğa sevgisi olan bir kısım kitle ortamı bu kadar gererken ben devletin bu hataya düşmeyeceğini düşünüyorum.Benim görüşüm bu.Saygılar.



En son Ahmed Bayezid tarafından Çrş 25 Ekm 2017, 16:06 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


ali alimi012
11 ay önce - Çrş 25 Ekm 2017, 15:54

o değilde geziciler iş başında .yaptırmamak için herşeyi yaparlar

Misafir 3d7

11 ay önce - Çrş 25 Ekm 2017, 16:09

Daha çivi çakılmamış, bir ilerleme sağlanamamış, iktidarın bahaneleri şimdiden hazır

Ahmed Bayezid
11 ay önce - Çrş 25 Ekm 2017, 19:20

Bahaneyi üreten muhalefet.Ağma mısın okumadın mı yazıyı?

Misafir 799

11 ay önce - Prş 26 Ekm 2017, 20:51

Yapmamak için anlaşılan bahane arıyorlar. Nihayet aradıkları bahaneyi gezici zihniyetinde bulmak istiyorlar.



sayfa 28
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 2728293031   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM