Ana Sayfa 930 bin Türkiye Fotoğrafı
Trabzon - Güney Çevreyolu
12   sonraki »
Ana Sayfa -> HABERLER ve SOHBET
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
fatih civelek
4 yıl önce - Pzr 19 Arl 2010, 02:43
Trabzon - Güney Çevreyolu


Trabzon - Güney Çevreyolu



Trabzon"un güneyinden geçirilmesi on yıldır gündemimize girip çıkan “güney çevre yolu” fikrinin çok daha şiddetle savunulması gerekir. Bu savunmaya temel oluşturacak kanıtlar net olarak ortaya konulmalı, hem siyaset, hem de Trabzon kamuoyu tarafından anlaşılması sağlanmalıdır.

  • Güney Çevre Yolu Trabzon"un kısa orta ve uzun vade de ihtiyaçları için önemlidir.
  • Bu yol güzergâhı Trabzon"u cazibe merkezi olmasına katkı verecektir.
  • Güney Çevre Yolu, Trabzon"un gelecek hayali içinde (stratejik planında) önemli yer tutmaktadır.
  • Bu yol çok dar bir alana sıkıştırılmış Trabzon"u, güneye açarak, yeni yaşam alanlarının oluşmasına katkı verecektir.

Yeşil alanları neredeyse tüketilen Trabzon, gerek merkezde (iç) gerekse çevresindeki imar uygulamaları ile “beton ormanına” dönüştürüldü. Bu imar uygulamaları nedeniyle kaybettiğimiz ya da çirkinleştirdiğimiz alanlar trilyonlarca liraya mal olan kentsel dönüşüm uygulamaları ile geri kazanılmak istenmektedir (!)

Bütün bu olup bitenler ise Trabzon"da yaşam kalitesinin yok edilmesine, kent kimliğinin erozyona uğramasına, zaten kıt olan kaynakların ise boşa gitmesine neden olmaktadır. Önce talan ederek yok ettiğimiz alanları, şimdilerde ise ilkesiz geri kazanmaya çalışmaktayız. Kentsel dönüşümlerin önce bu şehirde hangi ihtiyaçları karşılaması gerektiği kayıt altına alınmalıdır.


Ne yapmalı?

Trabzon"da yaşam kalitesinin artması da, tek merkezli olmaktan kurtulmamız da, şehrin kimliğinin (kaldığı kadar) korunması da, yeni yatırım alanlarının yaratılması da “Güney Çevre Yolunun” yapılmasından geçtiğine inancım, artık hiçbir tereddüdü barındırmamaktadır. Trabzon, Güney Çevre Yolunu istemek zorundadır ve gerçekten bu yol için en üst düzey “lobi” çalışmalarını başlatmalıdır.

En önemlisi ise “Güney Çevre Yolu” siyasetten arındırılmalıdır. Trabzon için Güney Çevre Yolu; bugün, hatta hemen şimdinin gereksinimidir. Bugün denildiği gibi, Güney Çevre Yolu gelecek on yılın projesidir, değerlendirmesine katılmıyorum.

Kuşatmaya son verilmelidir.

İlk iş, kuşatmayı gerçekleştiren ve akıllarına estiği gibi imar uygulamaları yapan belde belediyelerinin imar uygulamalarını “merkez onayına” bağlamak olmalıdır. Trabzon Belediyesinin bu konuda attığı adımlar cesaret vericidir.

Güney Çevre Yolu güzergâhı yeniden belirlenmelidir.

Viyadük, tünel ya da yarma gibi yol yapım yöntemlerinin kullanılarak inşa edileceği belli olan Güney Çevre Yolunun güzergâhı yeniden belirlenmelidir. İşi paraya bağlayıp bu temel yaklaşımlar gözden kaçırılmamalıdır. Bu yol, göç veren değil, göç alan bir Trabzon"un yaratılmasının önünü açacak ve yeni yeşil alanların yaratılmasını sağlayacak, yeni yatırım alanları ile uydu kentlerin planlanmasını sağlayacaktır. Bu temel yaklaşım elbette tartışılarak, akademik katkı alınarak daha da geliştirilecektir.

Kuşatmanın anatomisi

Güneyden Çukurçayır Beldesi, doğudan Pelitli Beldesi, batıdan Akyazı ve Yıldızlı Beldeleri tarafından kuşatılmış Trabzon"un yaşam alanı yumruk kadar küçülmüş; Trabzon betonlaştırılmaya devam edilmektedir. Adları geçmişken sayılan bu Belde Belediyeler de başta olmak üzere Yomra ve Akçaabat Belediyelerinin de imar uygulamaları Merkez Belediyenin onayından geçirilmelidir.

Nerede marka şehir Trabzon?

Trabzon"da yatırım için dört Üniversite yer aramaktadır. Bunlar; Avrasya, Aydın, İpekyolu ve Sinan Çetin Üniversiteleridir. Bilen söylesin, değerli hemşerimiz Mustafa Aydın tarafından kurulan Aydın Üniversitesi, arsa ya da uygun bina sağlandığı takdirde yarın işe koyulmaya hazırdır. Son teşvik Kararnamesinin yayımlanmasından bugüne, Trabzon Ticaret ve Sanayi Odasına irili ufaklı 22 yatırımcı, yatırım fikirlerini paylaşmak amacı ile uğramıştır... Eğer böyle giderse Trabzon, son Teşvik Kararnamesinin yayımlanmasından sonra en az yatırım alan il olarak rekor kıracak…

Bu sıkıştırılmış, halen geçmişin mirasını tüketen şehir, Ülkemizin cazibe merkezlerinden biri olarak belirlenmiş ve marka şehir yapılmak istenmektedir. Göç veren bir il olmaktan çıkarılarak, göç alan bir olsun il olsun istenmektedir. Bir STK temsilcisi olarak, hem paydaşlarımıza, hem de önümüzdeki günlerde yapılacak Trabzon İl Planlama ve Koordinasyon Kurulunun gündemine Güney Çevre Yolunu taşıyacağım. Sizce de, Güney Çevre Yolu Trabzon"un bugün ve geleceği için yaşamsal önemde midir?

Bu yol gerçekten siyaset üstü bakış ile hangi gereksinimlerimizi karşılamalıdır?

Yazar: Recep Ergenç
http://www.haber61.net/ sitesinden 19.12.2010 tarihinde yazdırılmıştır.


kaynaklar:
http://www.haber61.net/author_article_print.php?id=468 (metin)
http://www.trabzon.bel.tr/Gazete/2010/1103Trabzon.html (harita)
http://www.trabzon.bel.tr/Gazete/2010/1103Trabzon2.jpg (orijinal harita)


cihan

4 yıl önce - Pzr 19 Arl 2010, 02:59

Çok gerekli bir proje, Trabzon'da şehri arkadan dolanan bir çevreyolu yok, tek anayolu bir kent. İlerde şehrin dahada büyüyeceğini düşünürsek şimdiden bu yatırıma başlamakta fayda var. Çok gerekli ve yerinde bir proje, büyükşehir olacak bir kente gerekiyor. inşllh bir an önce başlanır.


Ahmet Çolak 61
4 yıl önce - Pzr 19 Arl 2010, 11:23

şu resimdeki sarı çizgi neyi ifade ediyor anlayamadım eğer yol olarak onun yapılması düşünülüyorsa bu imkansızdır çünkü şehir oraya kadar genişleyemez oralar hem dağlık bölgeler.. ama siyah çizginin oradan geçen yol daha makuldür gibime geliyor şehrin içinde olması ve güneye doğru açılması gerçekten önemli çünkü artık değirmendere sanayi bölgesi güneye açılan tek kapı olduğu için orayı kaldırmıyo..

fatih civelek
4 yıl önce - Pzr 19 Arl 2010, 17:18

Alıntı:
şu resimdeki sarı çizgi neyi ifade ediyor anlayamadım eğer yol olarak onun yapılması düşünülüyorsa bu imkansızdır çünkü şehir oraya kadar genişleyemez oralar hem dağlık bölgeler


yukarıda kaynak aktardık .. fotoğrafın orijinal halinde bu yol gri renk ile belirlenmiş. Sizin dediğiniz o siyah çizgi ise 2. Tanjant yolu projesidir.

http://www.trabzon.bel.tr/Gazete/2010/1103Trabzon2.jpg (orijinal harita)


Ahmet Çolak 61
4 yıl önce - Pzr 19 Arl 2010, 17:57

Alıntı:
yukarıda kaynak aktardık .. fotoğrafın orijinal halinde bu yol gri renk ile belirlenmiş. Sizin dediğiniz o siyah çizgi ise 2. Tanjant yolu projesidir.



resimdeki gri rengi farkedemedim kusura bakmayın ama böyle bir yol için bayağı viyadük tünel filan yapılacaktır gerçekten her yer dağlık..


fatih civelek
4 yıl önce - Pzr 19 Arl 2010, 18:09

Alıntı:
resimdeki gri rengi farkedemedim kusura bakmayın ama böyle bir yol için bayağı viyadük tünel filan yapılacaktır gerçekten her yer dağlık..


Evet, bu doğru .. yukarıda alıntıladığımız metin de bu tünel viyadük olayı geçiyor zaten


YILMAZ AYDIN

3 yıl önce - Pts 20 Arl 2010, 22:09

Bu güney cevre yolu 10 yili askin süredir devamli siyasiler tarfindan dile getirildi am bu konuda ciddi bir adim atilmadi bu ikinci tanjant yolu kanuni bulvari adinda ihale edildigini basindan okumustuk kanuni bulvari ne durumda
arkadaslar bu güney cevreyolu ile ilgili calismalar ne asamada bu yol ne kadar güneyden ve nerede baslayip nerede bitmelidir Trabzonun büyüksehir yapilacagini gözününde bulunurrusak bu yolun Vakfikebir Sürmene arasinda olmasi uygun olmazmi?


Ahmet Çolak 61
3 yıl önce - Pts 20 Arl 2010, 22:26

Alıntı:
Bu güney cevre yolu 10 yili askin süredir devamli siyasiler tarfindan dile getirildi am bu konuda ciddi bir adim atilmadi bu ikinci tanjant yolu kanuni bulvari adinda ihale edildigini basindan okumustuk kanuni bulvari ne durumda
arkadaslar bu güney cevreyolu ile ilgili calismalar ne asamada bu yol ne kadar güneyden ve nerede baslayip nerede bitmelidir Trabzonun büyüksehir yapilacagini gözününde bulunurrusak bu yolun Vakfikebir Sürmene arasinda olmasi uygun olmazmi?



ben merkezde soğuksu mahallesinde oturuyorum bizim burda yerlerimiz alındı paralarımız ödendi kavşak yerleri belli arada bir ölçüm için gelenleri görüyoruz tam başlandımı bilmiyorum ama yer istimlakları yapılıyor bu dediğim kanuni bulvarı oluyor galiba yani resimdeki siyah çizgi ile işaretlenen yol


Sadettin Odabaşı
3 yıl önce - Çrş 09 Şub 2011, 02:18

Projenin detaylarını tam olarak bilmiyorum ancak bu çevreyolu Akçaabat-Yomra arasında olsa daha mantıklı olur diye düşünüyorum. Şehir o yönlü gelişiyor. Akçaabat belediyesinin de bir tanjant yolu planı var. Karayolları programa aldı ancak çevresindeki belediyeler yüzünden bir türlü başlanamadı. Bu yol o tanjanta bağlanırsa çok güzel olur.

Osman_61
2 yıl önce - Sal 24 Tem 2012, 17:09

Alıntı:
Bir tek Trabzon kaldı
RİZE’NİN 1 yıl önce seslendirdiği, Ordu’da ise 3 yıldır gündemde bulunan Güney Çevre Yolu Projesi’nin temeli coşkulu bir törenle atıldı. Törene Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ile İçişleri Bakanı İdris Naim Şahin katıldı. Ordu-Giresun Havalimanı’nın 2 katı maliyetinde olduğu belirtilen yol, 19 km’den oluşacak.

Ordu da Sadece 1 Yıl Konuştu
İÇİŞLERİ Bakanı Şahin, 1 yıl önce bu yolu yapacaklarını gündeme getirdiklerinde kendilerine inanılmadığını belirterek, “Biz işimize baktık. Bu yol viyadük, alt geçit ve köprüleriyle, tünelleriyle kompleks bir yol olacak. Otoban maliyetlerinin üstünde bir maliyetle yapılacak. Ordu’nun en tarihi yatırımı olacak” dedi.

Trabzon 15 Yıldır Bekliyor
DOĞU Karadeniz Bölgesi’nde ve özellikle sahil dolgularının ardından sıkışan kent trafiğini rahatlatmak ve kentleri güneye açmak anlamında büyük fonksiyon icra eden Güney Çevre Yolu projeleri Samsun’dan sonra Rize ve Ordu’da da hayat buldu. Güney Çevre Yolu temelini atamayan yalnızca Trabzon kaldı.

Ordu’nun en önemli projelerinden birisi olan ve Karadeniz sahil yolunda önemli bir eksikliği tamamlayacak olan 19 km uzunluğundaki Ordu Çevre Yolu’nun temeli coşkulu bir törenle Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ile İçişleri Bakanı İdris Naim Şahin'in katıldığı coşkulubir törenle atıldı. Ordu-Giresun Havalimanının iki katı maliyetinde olan, şehirlerarası trafiği hızlandıracak, şehiriçi trafiği rahatlatacak ve Ordu Atatürk Bulvarı’nı ticari ve kentsel açıdan bir cazibe merkezi haline getirecek olan Ordu Çevre Yolunun temeli atma törenine başta Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ile İçişleri Bakanı İdris Naim Şahin olmak üzere AK Parti Ordu Milletvekilleri Fatih Han Ünal, İhsan Şener, Mustafa Hamarat, Ordu Valisi Orhan Düzgün, Belediye Başkanı Seyit Torun, Eski Karayolları Samsun 7.Bölge Müdürü olan İzmir Karayolları 2.Bölge Müdürü Abdulkadir Uraloğlu, Karayolları Samsun 7.Bölge Müdürü Arif Çobanoğlu, sivil toplum kuruluş temsilcileri ve coşkulu bir vatandaş topluluğu katıldı.

BAKAN ŞAHİN: “BİZ İŞİMİZİ YAPIYORUZ”
Çevre Yolu’nun viyadük ayaklarından birinin yapılacağı Organize Sanayi Bölgesi’nde gerçekleştirilen törende ilk konuşmayı yapan İçişleri Bakanı İdris Naim Şahin, çevre yolu projesinin Ordu’nun tarihinde ve yakın gelecekteki en büyük yatırımı olduğunu söyledi. Bakan Şahin, bir yıl önce seçim öncesi çevre yolunu yapacaklarını ve hangi güzergahlardan geçeceğini TV ekranlarında söylediğinde bazı kesimlerin kendisini eleştirdiğini hatırlatarak, “Biz bu tür eleştirileri ciddiye almadık. Biz işimize baktık. İşimizi yapan olduk. Bu yol viyadük, alt geçit ve köprüleriyle tünelleriyle kompleks yol olacak. Otoban maliyetlerinin üstünde bir maliyetle yapılacak. Ordu’da tarihi bir yatırım olacaktır. Ordulu hemşerilerimize hayırlı uğurlu olsun” dedi.

“GİDEMEDİĞİN YOL SENİN DEĞİLDİR”
Ordu çevre yolunun son yıllarda bölgede yapılan en önemli projelerden biri olduğunu belirten Bakan Yıldırım, toplam 19 kilometreden oluşacak yatırımın Ordu’ya hayırlı olmasını diledi. Bir şairin ‘Aklımızdan çıkmaz bu şehir/ Anlatmak yetersiz kalır.Görmek gerek, gezmek gerek.Karadeniz bir başkadır, Ordu bambaşkadır’ dizelerini okuyan Bakan Yıldırım, “Evet, gezmek, görmek için ne lazım, yol lazım. Yol olmazsa nereyi gezeceksin, nereye gideceksin. Ordu’nun güzelliklerini, şu maviyi, şu yeşili nasıl temaşa edeceksin. Ecdadımız boşuna dememiş, ‘Yol medeniyettir’ diye. Bunun arkasında bir mana var” ifadelerini kullandı. Bakan Yıldırım, çevre yolu güzergahında bulunan Boztepe’nin altından biri 3 bin 311 metre diğeri 2 bin 20 metre olmak üzere toplam 5 bin 331 metre uzunluğunda iki adet tüp tünel yapılacağını, ayrıca bir tanesi 672 metre ve diğeri Bin 198 metre olmak üzere toplam Bin 980 metre uzunluğunda ve 13.5 metre genişliğinde 2 adet viyadük bulunduğunu dile getirerek, “Halil Rıfat Paşa diyor ki, ‘Gidemediğin yer senin değildir’. Bırakın Ordu’yu Anadolu’ya bağlamayı Ordu Samsun’ a bağlanamıyordu, Giresun’a bağlanamıyordu. Çünkü yol yoktu. Bizden öncekiler sahil yolunu debdebe ile temelini attılar, yapamadan bıraktılar. Ama ahdettik Samsun’dan Sarp’a kadar yolu yapıp hizmete sunduk. Şimdi bu yol üzerinde Boztepe var. Eskiden karşımıza dağ çıktığı zaman kara kara düşündük. Şimdi onlar düşünüyor. Hiç titreme, hiç korkma Boztepe. Altından vurur geçeriz. Seni de rahatsız etmeyiz” diye konuştu.

günebakış


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> HABERLER ve SOHBET