Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Mehmet CK
16 yıl önce - Çrş 05 Ksm 2003, 00:22



Yahu bayagi hat dusunuyorlar galiba...



Owner: Bursa Büyüksehir Belediyesi (Bursa Metropolitan Municipality)
Name: BursaRay
Total length planned: 55 km (will be completed in 4 phases)
Length of first phase: 20.6 km (Metro GrossMarket-Acemler branch: 5.6 km; Emek- East terminus: 15 km)
Underground: 3.7 km, the rest on the surface.
Number of stations: 23 (3 underground)
Construction for the first phase will be completed in a period of 900 days
Cost: 457.501.979 DM+35.000.000 USD (1st phase)
Construction consortium: Siemens, Güris, Tüvasas, Simko


Kemal
16 yıl önce - Sal 02 Arl 2003, 12:50
Teleferik ve Bursaray


Bayramda bursa'ya gitmiştim işte bazı resimler...:


(+)



(+)



(+)



(+)



(+)



(+)




Mert Doğan
14 yıl önce - Cum 28 Ekm 2005, 17:39

B etabı için 2006 yazında bitmesi gerekiyordu ama bence bitmeyecek. 2006 aralık sonunda bitse yine yetecek.

Üstlenici firma işi çok yavaş yapıyormuş ve bu yüzden şubat ayından beri 4 kez uyarı almış. Ama belediyenin uyarmaktan daha fazla yapabileceği bişey yokmuş. o yüzden C etabı için yeniden ihaleye çıkılmak istendiğini ve başlanan metro çalışmalarının hızla bitmesini sağlayabilecek nitelikte firmalara ağırlık verilmek isteniyomuş. kısacası belediye başkanı kendi yaptıkları kavşakları söz verdikleri zamandan bile önce bitirdikleri halde metronun çok yavaş ilerlemesinden çok fazla rahatsızmış. C etabında bu sorunların yaşanmasını istemiyomuş..

bencede haşim işcan caddesinin trafiğe kapalı olması atatürk caddesini ve cumhuriyet caddesini tamamen kilitledi. çünkü ulucami önünden 4-5 şerit giden trafiğin geri dönüşde tek alternatifi 2 şeritli cumhuriyet caddesi kaldı. bu durumda altıparmağa ve hatta fomara-eski garaja kadar tüm yolların tıkanmasına neden oluyo.  O yüzden biran önce haşimişcan caddesindeki metro bitip yol trafiğe açılmalı.


SABRİ BİLGİN
14 yıl önce - Cmt 29 Ekm 2005, 11:27

Mert korkarım B etabı 2007 ortalarında bitecek. 1,5 yıl sonra.

Ebru K.Türk
14 yıl önce - Pts 28 Ksm 2005, 23:01

Buradaki resimleri görünce gçenlerde Nilüfer istasyonunda gördüğüm birşey aklıma geldi.

Yer üstü duraklara kış günler için camdan rüzgar önleme kabinleri kurmuşlar. Tamam güzel düşünüşmüş ama bence kesinlikle yetersiz. Otobüs durağı gibi etrafını kapatmakla iş bitmiyor. Zaten yer altı duraklarında sorun yok ama yüzeydeki durakların tamamı Bursa'nın çok fazla rüzgar alan semtlerinde. Yaz kış rüzgar esiyor oralarda.

Bence daha baştan bu duraklar tamamen kapalı yapılmalıydı. Ama en azından şimdi bu yapılabilir. Dış duvarlardaki tel örgüden itibaren şık bir şekilde, duraklar cam veya benzeri bir şeyle kapatılırsa çok daha kalıcı bir çözüm olurdu. Yani yüzeydeki durakların tüm çevresini kasdediyorum. Vagonlar durağa gelince de aynı kapalı alanın içine girmiş olacaklar.

İstanbul ve diğer şehirlerde (benim gördüklerim) zaten yüzey durakları ilk baştan kapalı olarak tasarlanmıştı ama Bursa'da ucuza getirmek için bu durum göz ardı edilmiş. Belki üstü kapalı ama bu yeterli değil kesinlikle. İnsan kışın metro beklerken resmen rüzgar tarafından soğuk ile işkenceye uğruyor.  



Tolga Şengün
14 yıl önce - Pzr 04 Arl 2005, 20:39
Bursa Metro Fotoğrafları


Elimdeki uydu fotoğrafının kalitesi yüzünden biraz bulamaça benzese de, hattın uzunluğu ve kapsadığı alan hakkında fikir verebilir. Resimde hattın kırmızı bölümleri yerüstünde, mavi kısımları ise yeraltından gitmektedir. Hattın Acemler'de ikiye ayrılmasını müteakip kuzey hattı 1 numaralı trenler kuzey hattını, 2 numaralı trenler ise güney hattını takip etmektedir. hatların ayrılma noktasında bakım istasyonu bulunmaktadır. 1 numaralı hat 2 numaradan kuzeye dönerken (Organize Sanayi yönü)bir üçgen teşkil etmekte, Şehreküstü yönüne giderken hatla birleşmek ve depoya gitmek içinse 2 numaralı hattın altından geçerek loop yapmaktadır. Sarı çizgi ise şu an inşa halinde olan kısımdır.

Bu arada kurt vagonlar (tüm katarın birden fazla körüğe sahip tek ve devasa bir vagondan oluştuğu vagonlar) Barcelona Metrosu'nda da kullanılmaktadır. (1 nolu hat) Barcelona Metrosunun eski hatları yüzeyin hemen altından gitmekte ve şehrin turistik bölgesi La Rambla caddesi ve civarı trenler geçerken sarsılmaktadır. Bursarayın yüzeyin hemen altından gittiği Fevzi Çakmak Caddesi'nde ise trenlerin geçişi hissedilmemektedir, en azından benim tarafımdan!

Vagon seçiminde maalesef Alman kredisi kullanımından ötürü, daha modern vagonlar seçilememiş olsa da (Siemens Bursaray vagonlarını Almanya'da üretmeye son vermiştir, eğer yanlış hatırlamıyorsam vagonların üretimi Çek Cumhuriyetine kaymıştır), istasyonlarımız müteahit firmaya daha fazla para ödememek için belediye tarafından yapılmış olsa da (bu yüzden afilli değillerdir ve özürlü asansörleri daha şimdilerde tamamlanabilmektedir), bu modelin hala kredi arayan Adana metrosuna göre başarısı ortadır. (Ki Adana Metrosu da büyük ölçüde yüzeyden gitmektedir)  



(+)


Fırat Bilge

14 yıl önce - Prş 29 Arl 2005, 12:57

TARTIŞMALARA SON NOKTA....RESİMLER.....
GECE HÜZNÜNÜ METRO'YA DEVREDİYOR...
GELEN MİYİZ GİDEN Mİ.FARK YOK YOLCUYUZ NİHAYETİNDE...
BURSAMIZI SEVİYORUZ....


 

(+)




SABRİ BİLGİN
14 yıl önce - Prş 16 Şub 2006, 14:44

Demirtaşpaşa Kavşağı yıkılacak

BursaRay B etabı inşaat çalışmaları çerçevesinde Demirtaşpaşa Köprülü Kavşağı, 2 ay süre ile trafiğe kapatılacak.

Büyükşehir Belediye Başkanı Hikmet Şahin, kentin doğusuna hizmet verecek olan BursaRay B etabı inşaat çalışmalarının devam ettiğini hatırlattı. Haşimişcan Caddesi'nde halen devam eden kazı çalışmaları kapsamında Demirtaşpaşa Köprülü Kavşağı'nın ortadaki ayaklarının kaldırılacağını ifade eden Şahin, Bursaray için köprünün altından tünelli geçiş sistemi yapılacağını söyledi.

Şahin, "Çalışmalar çerçevesinde köprü 2 aylık bir çalışmaya tabi tutulacak.
Bu çalışma esnasında köprü yıkılıp, yeniden yapılacak. Teknik arkadaşlar çalışmaları büyük bir titizlikle sürdürüyor. Çalışmalar süresince köprü üstündeki trafik akışı ise alternatif güzergahtan sağlanacak" dedi.


delidervis

14 yıl önce - Pts 06 Mar 2006, 17:59



(+)



 

(+)



 

(+)



 

(+)



 

(+)


delidervis

14 yıl önce - Pts 06 Mar 2006, 18:01



(+)



 

(+)




sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara