Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Dönel Kavşaklar (Göbek) - Dünyada ve Türkiye'deki Uygulamalar
« önceki   123 ... 678 ... 192021   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 7
Gökçenefe
4 yıl önce - Cmt 04 Oca 2014, 00:43

Alıntı:
3. Sabit veya ışıklı tabelalarla "Geçiş üstünlüğü kavşak içindeki araçlardadır. Yol verin" mesajını vermek.


Şu yanlışı düzeltelim:
Kavşak içindeki araca ait olan "Geçiş üstünlüğü" değil "geçiş hakkı" dır.
Biliyorsunuz Traik mevzuatında "Geçiş üstünlüğü" bazı araçlara tanınan farklı bir üstünlüktür.


MetUCI

4 yıl önce - Cmt 04 Oca 2014, 05:49

bu linkteki gibi kavşaklar özellikle sisli havalarda çok tehlikeli, gözgözü görmediği anlarda çizgi takip ederek giden şöförler için ölümcül risk taşımakta ve maalesef çevremde bu kazalarda vefat etmiş insanlarda oldu. Niçin bu kavşak sistemi tercih ediliyor? Bu kavşak türünün özellikle duble yol atağından sonra hızla artışa geçtiğini gözlemledim.

Behçet Salgın
4 yıl önce - Cmt 04 Oca 2014, 07:20
Dünyadan örnekler


Kaynak: http://de.wikipedia.org/wiki/Autobahnkreuz#Kreisverkehr

 

 

 

 



 

(+)  


(+)
 

 



(+)





Hasan Mihrican
4 yıl önce - Cmt 04 Oca 2014, 09:18

Alıntı:
bu linkteki gibi kavşaklar özellikle sisli havalarda çok tehlikeli, gözgözü görmediği anlarda çizgi takip ederek giden şöförler için ölümcül risk taşımakta ve maalesef çevremde bu kazalarda vefat etmiş insanlarda oldu. Niçin bu kavşak sistemi tercih ediliyor? Bu kavşak türünün özellikle duble yol atağından sonra hızla artışa geçtiğini gözlemledim.


Bu dediğiniz kavşağı biliyorum.
Buna benzer kavşaklardan başka yerlerde de var.
Görüntü olarak dönel kavşak gibi olsa da işlev olarak dönel kavşağın işlevini yerine getirdiğini söyleyemeyiz. Dönel kavşaklar farklı yöne giden en az 3 yolun trafik akışını düzenlemek için yapılır.
Burda ise daha çok anayolda giderken karşı yola geçip geriye dönmek için yapılmış.

Bana göre de bu şekilde bir kavşak hatalı. Şehirlerarası yolda giderken birdenbire anlamsız bir şekilde gittiğiniz doğrultuyu değiştirmeniz gerekiyor. Ben bu tarz bir yol düzenlemesinin hangi uluslararası yol standardına göre yapıldığını merak ediyorum doğrusu.


En son Hasan Mihrican tarafından Cmt 04 Oca 2014, 12:02 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Tunç D.
4 yıl önce - Cmt 04 Oca 2014, 09:58

Bir de YONCA tipi kavşaklar var ki,tabir-i caizse şehiriçi trafiğini resmen öldürüyor.Özellikle Ankara'da sıkça kullanılan bu kavşak modeli pek çok yerde sıkıntı çıkarmakta,katılım şeridi diye birşey olmadığı için de sürücüler hemen anayola çıkmak istemekte ve kazalara sebep olmaktadır.

Hasan Mihrican
4 yıl önce - Cmt 04 Oca 2014, 11:47

Alıntı:
katılım şeridi diye birşey olmadığı için de sürücüler hemen anayola çıkmak istemekte ve kazalara sebep olmaktadır.


Bu katılımların plastik ayırıcılarla ayrılması lazım.
Aksi takdirde hem kaza sayısı artar hem de trafik akışı anayolda ve yukardan gelen yolda yavaşlar.



FAZIL75
4 yıl önce - Cmt 04 Oca 2014, 12:25

Türkiye'de belediyelere yollari nasil insaa edeceklerini gösteren ve uyulmasi gerekecek bir guideline var mi?

Almanya'da böyle bir guideline ( mevzuat ) oldugu icin ülkenin kuzeyinden güneyine, dogusundan batisina her hektarinda yollar birebiir aynidir.

Ancak siniri gectiginiz anda Belcika veya Polonya'ya girdiginizde yol isaretlerinin veya cizgilerin biraz farklilastigini görürsünüz.

Türkiye'de her belediye'nin farkli bir tarzi oldugunu gözlemledim.

Not: bu klavyemde tüm Türkce karakterler yok, yazim hatalari icin önceden özür




meric turkbikmaz

4 yıl önce - Cmt 04 Oca 2014, 15:53

Başlık çok güzel, çok faydalı bilgiler sağlıyor. Herkesin eline emeğine sağlık.

Dönel kavşaklara çok fazla rastlamadığım yerlerden biri olan ABD'de, bu işi alternatif yolların çok olması ve haliyle trafiğin tek bir kavşakta yoğunlaşmaması sayesinde "full stop" yani tam dur, sağı-solu kontrol et ve geç yöntemiyle halletmişler. 4 yol ağzına önce gelen önce geçer kuralı da bir o kadar düzenli ve güvenli işliyor.

  (+)

-------------------------------------------------

Federal Highway Administration'ın dönel kavşaklar hakkında hazırladığı bir rehberin PDF dökümanını buldum.. Dil konusunda sıkıntı çekmeyenler inceleyebilirler. Mevzuat, kurallar ve nasıl inşa edilmelidir hepsi rehberde mevcut.

http://www.fhwa.dot.gov/publications/research/saf .../00067.pdf


Burç

4 yıl önce - Cmt 04 Oca 2014, 17:39

Amerikada trafik lambası icat edildiği için dönel kavşak kullanılmıyor.

Örneğin koca New York şehrinde bir tane Columbus meydanında var, başka yerde hiç hatırlayamadım bile. Şehir içinde yolların kesiştiği her yerde trafik lambası kullanılmalı.


emrenmert

4 yıl önce - Cmt 04 Oca 2014, 18:13

Sn. Behçet Sal'ın son mesajındaki fotoğraflardan en alttan iki tanesi ABD'de yaygın kavşak türlerinden



sayfa 7
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 678 ... 192021   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM