Ana Sayfa  



Farmir



Pzr 21 Ksm 2004, 07:03   Dünyada Türk Sermayesi

Gecenlerde yabanci sermayenin Turk ekonomisinde rolu ve ekonomiye faydalari hakkinda bir baslik ve topik acilmisti ( http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=4954 ).
Sonralarda ben bu topiki Turk ekonomisine yapilan onemli yabanci yatirimlari ve ulkelere gore dagilimlari hakkinda bir haber databank'ina cevirmistim.
Bu arada, son 10-15 yil icerisinde, dunyanin bir sira ulkelerine Turk sermaye yatirimlari da baslayib gittikce onemli olculerde artmaktadir. Hatta, bir sira ulkelerde (ornegin, Romanya'da, Bulgaristan'da, Arnavutluk'ta, Azerbaycan'da, Turkmenistan'da, vesaire) enerji sektorune yapilan yatirimlar disinda, Turk sirketlerin yaptigi yatirimlar o ulkelerde yapilan yabanci yatirim hacmi acisindan ilk siralara yukselmisti.
Bu basligin ve topikin acilmasinda amac bu gunlerde dunyanin bir sira ulkelerine yapilan onemli Turk sermaye yatirimlari hakkinda bir haber databank'i yaratmak.
Bu yatirimlarin son yillarin en onemli olani ile baslamak istiyorum: Istanbul Ataturk hava limaninnin yatirimcisi ve isletmecisi, "Tepe-Akfen-Vie" Turk konsorsiumun, Iran'in yeni Tahran Imam Khomeini uluslararasi hava limaninin US$ 200 milyon yatirimla yapimi ve isletmesi. (Bu arada, bu yatirim yapildiktan sonra Iran hukumeti anlasmayi askiya aldi ve yeni yapilan hava limanini yatirimci konsorsiumdan aldi. Mesele su an cozelememistir).

http://www.vatanim.com.tr/cat/haber_detay.asp?Newsid=36127&Categoryid=4&wid=76&aid=0
"Humeyni Havaalanı'na ikinci uçak ne zaman inecek? (17/09/2004)
Nisan ayında İran'ın başkenti Tahran'da hizmete giren uluslarası İmam Humeyni Havaalanı'na bugüne dek bir uçak indi.
İran Hava Kuvvetleri'ne bağlı savaş uçaklan inişe geçen ikinci uçağı, havada müdahale ederek şehrin eski havalimanına inmeye zorladı. Piste park edilen tanklarla başka uçakların inmesi engellendi. Havaalanı'nı çalıştıran Türk şirketi 150 personel ile birlikte askerlerden aldığı emirle o gün apar topar havaalanını terk etti. Bu şirket Tepe-Akfen'dir. Avusturyalilarla birlikte İstanbul'daki Atatürk Havalimanı'nı inşa edip çalıştıran Tepe-Akfen, iki yıldan beri İran'da çalışıyordu. Ortaklık yap-işlet-devret çerçevesinde 200 milyon dolar harcayarak Tahran için iki terminali, beş yıldızlı bir oteli ve alışveriş mekânları olan bir havaalanı kompleksi inşa etmek için kontrat imzalamıştı.
Tepe-Akfen ilk aşamada 15 milyon dolar harcayarak 20 seneden fazla bir zamandır yarım kalmış olan havaalanının birinci terminalini tamamladı ve nisanda hizmete açtı. Ama İran'ın karışık iç siyasi dinamikleri işe ani bir set çekti.
Türkiye ile 500 kilometrelik bir sınıra sahip olan İran, şahın devrilmesinin üstünden çeyrek asır geçmesine rağmen hâlâ için için kaynamaya devam ediyor. Ülke yönetimi değişik güç merkezleri tarafından paylaşılıyor ve ordunun ticari konularda güçlü çıkarları var. Bu, İran'da iş yapmayı zorlaştırıyor.
Tepe-Akfen'in işi aniden bozuldu çünkü şirket siyasi aktörlerden birinin farkında olmadan ayağına bastı. Bu aktör hükümet değildi. Nitekim İran Ulaştırma Bakanlığı birkaç hafta önce Tepe-Akfen'e mektup yazarak işe devam etmeye davet etti. Ama şirket, sorun hükümetler boyutunda çözülüp İran Türk şirketleri için güvenilir bir yatırım mecrası haline gelmeden dönmekte tereddüt ediyor.
İran'da yeni bir mobil telefon şebekesi kurmak için yapılan ihaleyi kazanan Turkcell de neredeyse sekiz aydır bekliyor. Turkcell 300 milyon euroluk lisans bedelini daha ödemediği gibi ödemeyi yapacak şirketi bile oluşturamadı.
Diplomatik kaynaklar İran Cumhurbaşkanı Muhammed Hatemi'nin bu ay sonunda Türkiye'ye yapacağı ziyarette yapılacak resmi görüşmelerde iki şirketin sorunlarının gündemin baş sıralarında olacağını söylüyor.
Tepe-Akfen ve Turkcell diğer Türk şirketleri için önemli birer örnek olay. İran'la "devam mı tamam mı" sorusunun cevabını Tahran'ın bu şirketlere davranışı belirleyecek.
Hükümet İran'da Türk şirketlerinin önünü açmaya çalışıyor. Çünkü 70 milyon nüfuslu, harcama gücü olarak ölçüldüğünde adam başına düşen milli geliri 7 bin doları aşan İran, potansiyel olarak Türkiye için çok büyük bir pazar.
Hükümetin elinde güçlü bir koz var. İran dünyanın en büyük gaz rezervlerinden birine sahip. Bu gazı Türkiye üzerinden boru hattıyla geçirerek Avrupa'ya satmak Ankara'dan anlayış bekliyor."

http://www.oyakbank.com.tr/ob-haberler.asp?pnac=1100791767nERS855487
"TAV Kiev'de sözleşme görüşmesinde, Tahran'da Turkcell'i bekliyor.
İSTANBUL, 18 Kasım (Reuters) - Bölgesel havalimanı işletme şirketi olma yolunda ilerleyen
Tepe-Akfen Ventures'un (TAV) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hamdi Akın, şirketin kazandığı yurtdışı ihalelerinden Ukrayna'nın başkenti Kiev'in havalimanın ortaklaşa inşası projesinde sözleşme görüşmelerinin başladığını söyledi
. Akın, Ankara Esenboğa havalimanının iç ve dış hatlar terminallerinin yap-işlet-devret yöntemiyle işletilmesi ihalesini kazanan şirketin bu proje için temin ettiği 178 milyon euroluk kredinin imza töreni sonrasında Reuters'ın sorularına verdiği cevapta, TAV'ın 100 milyon dolarlık Ukrayna'nın başkenti Kiev'in havalimanı işletme projesinde birinci olduklarını ve bununla ilgili kontrat görüşmelerinin başladığını belirterek "Bu görüşmeler 1-2 ay içinde tamamlanır ve sözleşmeyi imzalarız" dedi. Bu projenin 10 yıl olan işletmesinin, Ukrayna'nın en büyük havayolu firması Aeroswit ile kurulacak ortak bir şirket yoluyla yapılacağını açıklayan Akın, bu sürenin sonunda işletmeyi Aeroswit'e devredeceklerini söyledi. Tahran İmam Humeyni havalimanının mevcut birinci terminal binasının işletilmesi ve ikinci bir binanın yapılarak bunun da işletilmesi ihalesini kazanarak İranlı muhafazakârların muhalefetine maruz kalan TAV, Eylül'de İran parlamentosunda çıkarılan bir yasa ile TAV ve Turkcell projelerinin meclis onayını alması zorunluluğu nedeniyle burada parlamentonun Turkcell önce kararını vermesini bekliyor. TAV'ın Yönetim Kurulu Murahhas Üyesi Sani Şener de Reuters'a, Turkcell GSM projesinin halen mecliste olduğunu hatırlatarak "Önce Turkcell konusunda karar verecekler. Sonra da TAV parlamentonun önüne gelecek" dedi ve şunları ekledi: "Ancak meclis sözleşmeleri tadil edebilir ve bizim önümüze değiştirilmiş hali gelebilir. Bizim sözleşmede bu değişiklikler için fazla hareket alanı yok. Önümüze gelince karar vereceğiz." Söz konusu yasanın çıkması için muhalefetin yaptığı baskılar sonucu İran Cumhurbaşkanı Muhammed Hatemi o sıralarda Türkiye'ye yapacağı ziyaretin ertelemişti. TAV Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kantur ise, Dünya Bankası projesiyle yapılan Kahire havalimanı ihalesini 347 milyon dolarlık teklifle kazanan şirketin 15 Aralık'a kadar sözleşmeyi imzalayacağını söyledi. Kantur "Dünya Bankası taslak sözleşmeyi hazırladı" dedi.
(Haberi yazan Ercan Ersoy, ercan.ersoy@reuters.com; Redaksiyon Birsen Altaylı , Reuters
Messaging: ercan.ersoy.reuters.com@reuters.net; İstanbul Haber Merkezi, 0212-350 7000, faks 0212-350 7005-06)"


 mesajı beğendiniz mi?
Farmir



Cum 26 Ksm 2004, 16:25  

from http://www.zaman.com.tr/?bl=ekonomi&alt=&trh=20041126&hn=115471
"Türk işadamları yatırım bayrağını 78 ülkeye taşıdı.
Türk girişimciler, yurtdışındaki yatırımlarını artırıyor. Halen 78 ülkede bin 466 Türk firması faaliyetlerini sürdürürken, bu yıl eylül ayı sonuna kadar Türkiye’den doğrudan yatırım amacıyla 208 milyon dolarlık sermaye çıkışı oldu.
Türkiye’den yurtdışına çıkan sermaye son 7 yılda toplam 6,5 milyar dolar düzeyine ulaştı.
Merkezi Almanya’nın Essen eyaletinde bulunan Türkiye Araştırmalar Merkezi Vakfı’nın Başkanı Prof. Dr. Faruk Şen, 1997 yılında Türkiye kaynaklı 1,7 milyar dolarlık sermaye ve 815 işletme bulunduğuna işaret etti. Şen’in verdiği bilgiye göre, sektörel bazda yurtdışında 1,4 milyar dolar ile imalat sanayii başı çekerken, 1,3 milyar dolar ile bankacılık sektörü ikinci sırada. Sermaye dağılımı sıralamasında Hollanda 2,3 milyar dolar Türk sermayesi ile ilk sırayı alıyor. Almanya ise işletme bazında, KKTC dikkate alınmazsa, 138 işletmeyle birinci sırada bulunuyor. Almanya ayrıca, ihraç edilen sermaye miktarı sıralamasında ise dördüncü sırada. Almanya’da bankacılık sektörü Türk sermayesinin yüzde 78’ini oluşturuyor. Hollanda’da bu oran yüzde 14,4 düzeyinde bulunuyor.
Prof. Dr. Faruk Şen, Batı Avrupa’nın yanı sıra yurtdışı sermaye akışında, eski Doğu Bloku ülkeleri ve Türk cumhuriyetlerinin de önem taşıdığını kaydetti. Ekonomi Servisi
26. 11. 2004"


 mesajı beğendiniz mi?
Farmir



Cum 03 Arl 2004, 17:53  

kaynak http://www.hurriyetim.com.tr/haber/0,,sid~1@w~4@nvid~505333,00.asp
"Kahire terminal ihalesini TAV kazandı.
Kahire.
Tepe-Akfen-Vie (TAV), verdiği teklifle birinci olduğu Kahire Havalimanı yeni dış ve iç hatlar terminali yapım ihalesi ile ilgili anlaşmayı yarın Kahire'de imzalayacak.
TAV ihaleye, Mısırlı firma Holding Company JV ile ortaklaşa girmiş ve verdiği teklifle birinci sırada yer almıştı.
Dünya Bankası'nın yeterlilik verdiği 7 grubun katıldığı ihalede, TAV'ın, Mısırlı firma Holding Company JV ile ortaklaşa verdiği 347 milyon 131 bin dolarlık teklif, en iyi teklif olarak belirlenmişti."

edited and added on Dec. 4, 2004
from http://www.dunyagazetesi.com.tr/news_display.asp?upsale_id=199351&dept_id=30
"TAV, Kahire Havalimanı ile ilgili anlaşmayı imzaladı.
04/12/2004, 16:17:05
İSTANBUL -Tepe-Akfen-Vie (TAV), verdiği teklifle birinci olduğu Kahire Havalimanı Yeni Dış ve İç Hatlar Terminali yapım ihalesi ile ilgili anlaşma Kahire'de parafe edildi.
TAV ihaleye, Mısırlı firma Holding Company JV ile ortaklaşa girmiş ve verdiği teklifle birinci sırada yer almıştı. Kahire Havalimanı Yeni İç ve Dış Hatlar Terminali yapım ihalesine ilişkin anlaşma bu sabah Kahire Havalimanı'nda imzalandı. Anlaşmaya Kahire TAV sorumlusu Cumhur Kaur ve Kahire Havalimanı Başkanı Fethi Fethullah imza koydu. Törene TAV Yönetim Kurulu Başkanı Sani Şener, Mısır Hava Deniz Limanları Holding Başkanı İbrahim Mannaa ve diğer yetkililer katıldı.
Bütçesinin yüzde 70'i Dünya Bankası, yüzde 30'u ise Mısır hükümeti tarafından finanse edilen Kahire Havalimanı Yeni Dış ve İç Hatlar Terminali yapım ihalesi, 15 Haziran'da gerçekleşmişti.
Dünya Bankası'nın yeterlilik verdiği 7 grubun katıldığı ihalede TAV'ın, Mısırlı firma Holding Company JV ile ortaklaşa verdiği 347 milyon 131 bin dolarlık teklif, en iyi teklif olarak belirlenmişti.
Suudi Arabistan inşaat firması olan ve ABD dahil pek çok ülkede faaliyet gösteren inşaat devi Bin Ladin ile Amerikan şirketi Turner'ın ortak teklifi ise 353.5 milyon dolarlık teklifle ikinci sırayı almıştı. Bouygues-Besyx-Orascom 362.5 milyon dolar, TAISSEI 363.7 milyon dolar, Vyncy-CCC 365.6 milyon dolar, FCC-OHL-Arab Contractors 381.9 milyon dolar, Joannou & Paraskevaydes ise 437.8 milyon dolar teklif vermişti.
İşveren tarafından 900 günde tamamlanması planlanan yeni terminal yapımına, TAV-Holding Company JV bu süreyi 833 gün olarak teklif etmişti. Kahire Havalimanı, yeni terminalin tamamlanmasından sonra iç ve dış hatlarda yıllık 14 milyon yolcu kapasitesine ulaşacak."


 mesajı beğendiniz mi?
Farmir



Prş 09 Arl 2004, 01:55  

kaynak http://www.stargazete.com/starextra/index.asp?haberID=15912
"Çin'de Türk fabrikasının temeli atıldı.
Ünsa Ambalaj San. ve Tic. A.Ş'nin, Çin'in doğusundaki Hangcou (Hangzhou) şehrinde kuracağı üretim tesisinin temeli atıldı.
Törene Türkiye'nin Şanghay Başkonsolosu Tuncay İnkaya, Ünsa Yönetim Kurulu Başkanı Selim Akdoğan, Hangzhou şehri parti ve hükümet yetkilileri ile Ünsa'nın Hollandalı ortakları katıldı. Şirket yetkilileri, Asya Pasifik bölgesindeki operasyonlarını büyütmek amacıyla kurulacak tesisin yatırım miktarının 8 milyon dolar olduğunu ve ilk etapta 21 bin metrekarelik bir alana inşa edileceğini belirttiler. Kurulacak tesiste 300-400 kişilik istihdam öngörülüyor.
İnşaatı 6-8 içinde bitirilmesi düşünülen tesiste, makine parkının kurulması Eylül-Ekim 2005 olarak projelendirildi. Unsa (Hangzhou) Packacing Manufacturing Co. Ltd. 2005 yılının sonuna kadar deneme üretimi yaptıktan sonra, Ocak 2006'da tam faaliyete geçecek.
Bu arada ortaklık yapısı üçte 2 Türk, üçte 1 Hollanda menşeli olan Ünsa Ambalaj San. Ve Tic. A.Ş'nin toplam üretim kapasitesinin, 5 milyon FIBC'ye (polipropilen büyük çuval) ulaştığı ve 1,200 kişiye istihdam sağladığı bildirildi.
8 Aralık 2004 10:55:00"


 mesajı beğendiniz mi?
Farmir



Prş 10 Mar 2005, 06:17  

from http://www.hurriyetim.com.tr/haber/0,,sid~4@nvid~542351,00.asp
"Ekonomi, 26. 02. 2005.
Türkiye’den Bulgaristan’a 300 milyon dolarlık yatırım.
Nerdun HACIOĞLU/SOFYA.
Türk-Bulgar İş Konseyi Başkanı Yalçın Egemen, ‘Şişecam’ın 160 milyon dolarlık yatırımıyla birlikte Türkiye’nin Bulgaristan’daki yatırımı 300 milyon doları buluyor. Bulgaristan’daki yabancı yatırımlarda ilk 10’a çıkıyoruz’ dedi.
TÜRK özel sektörünün Bulgaristan’daki yatırımları devam ederken, Türkiye’nin bu ülkedeki yabancı yatırımlar açısından kısa sürede ilk 10’a girmesi bekleniyor. Bulgaristan Yabancı Yatırım Ajansı verilerine göre, Haziran 2004 itibariyle Türkiye, Bulgaristan’da 13. yabancı yatırımcı ülke konumuna geldi. Bulgaristan’daki doğrudan Türk yatırımları 150.7 milyon dolar düzeyine ulaştı. Yatırım tutarı, yabancı ortaklı yatırımlarla birlikte yaklaşık 250 milyon doları buldu.
2000’DEN SONRA HIZLANDI:
Türk-Bulgar İş Konseyi Başkanı Yalçın Egemen, 150.7 milyon dolarlık rakam içinde Şişecam’ın temelini 2004 Temmuz ayında attığı 160 milyon dolarlık yatırımının yer almadığını belirterek, ‘Şişecam’ın 160 milyon dolarlık yatırımı ile birlikte Türkiye’nin Bulgaristan’daki yatırımı 300 milyon dolar civarına çıkacak. Bu da bizi Bulgaristan’daki yabancı yatırımlar açısından ilk 10’a götürüyor’ dedi. Bulgaristan’daki Türk yatırımlarının 2000 yılından sonra hızlandığını ifade eden Egemen, Bulgaristan’daki özel teşvik uygulamaları ve vergi istisnalarının yatırımı çektiğini anlattı.
HALEP, ANTEP ÇELİŞKİSİ:
Türkiye’deki teşvik uygulamalarına ilişkin olarak da Egemen, hükümetin çalışmalarına rağmen hala Türkiye’de yatırımlarda bürokrasinin önüne geçilemediğini savundu. Teşviğin genel bir uygulama olması, bölgelere ve sektörlere ayrılmasını isteyen Egemen, sektörel bazda kademeli teşvikler verilmesi halinde daha hakkaniyetli teşvik dağıtılmış olacağını vurguladı. Egemen, ‘Örneğin Gaziantep’in burnunun dibindeki Halep çok büyük teşvikler veriyor ve bir çok sanayici Antep’ten Halep’e, yurtdışına yatırıma gidiyor. Bu Bulgaristan için de aynı şekilde. Her ülke yabancı yatırım çekmek için gerekli tüm çalışmaları yapıyor’ dedi.
TARIM, GIDA, TURİZM:
Bulgaristan’ın tarım ve gıda sektöründe, turizm alanında yatırıma açık olduğunu ifade eden Egemen, ‘İki ülke arasındaki ticaret hacmimiz 1 milyar 800 milyon dolar civarında. Önümüzdeki 5 yıl içinde Türkiye’nin Bulgaristan’daki 5., 6. yatırımcı durumuna geleceği düşüncesindeyim’ diye konuştu.
YUNANİSTAN BİRİNCİ:
Bulgaristan’ın 2007’de AB’ye gireceğini hatırlatan Egemen, Türk KOBİ’lerine Bulgaristan’la işbirliğinde acele etmelerini tavsiye etti. Yunanistan, 1 milyar 92 milyon dolarla Bulgaristan’a en fazla yabancı yatırım yapan ülke konumunda bulunuyor. Yunanistan’ı 965.4 milyon dolarla Avusturya, 724.6 milyon dolarla Hollanda, 715.2 milyon dolarla Almanya izliyor.
Bulgaristan: Türkiye’de tatile Euro zammı geliyor
BİRÇOK yabancı için vazgeçilmez tatil seçeneği haline gelen Türkiye’nin, 2005 yaz sezonunda dolardan Euro’ya geçiş planı komşu Bulgaristan’ı endişelendirdi. Sezon öncesi turizm acentelerinin Sofya’da yaptıklari ‘Vakantsiya 2005’ (Tatil 2005) toplantısında alınan kararı manşet haberi olarak duyuran ‘24 Saat’ gazetesi ‘Türk tatili ucuz dolar yüzünden Euro’ya dönüyor. Tatil yüzde 10 pahalılanacak’ başlığını kullandı.
1.3 MİLYON TURİST:
İklim ve doğasıyla aslında Türkiye’ye çok benzeyen Bulgaristan 2004 yaz sezonunda Ege ve Akdeniz kıyılarımıza 1 milyon 352 bin turist gönderdi. Bulgaristan bu rakamla Almanya, Rusya ve İngiltere’den sonra üçüncü sırayı aldığı da ortaya çıkıyor. Geçen sezon Bulgaristan istatistiklerine göre Türkiye’ye tatil için gelen Bulgar turistler 1 milyar euro para bırakmış. 2004 yaz aylarında Kuşadası ve Marmaris çevresinde iki yıldızlı otelde 7 gün tam pansiyon için 260-300 leva (120-150 euro) ödeyen Bulgar turistler şimdiki artışın ne kadar olacağını kaygıyla bekliyor.
RUSYA DA SIRADA:
Türk turizminin dolardan Euro’ya geçişi yalnız Bulgaristan değil, önümüzdeki günlerde sezon hazırlıklarına başlıyacak Rusya’yı da etkileyecek".


 mesajı beğendiniz mi?
Farmir



Prş 24 Mar 2005, 06:10  

from www.turkiyegazetesi.com
"Buhara Dedeman Oteli’nin temeli atıldı.
24 Mart 2005, Perşembe
TAŞKENT - Özbekistan’da, bugüne kadar bir çok inşaat işini gerçekleştiren Türk inşaat şirketlerinden APEAS, 2003 yılından bu yana girdiği turizm yatırımlarına bir yenisini daha ekledi. APEAS’ın yapacağı Buhara Dedeman Oteli’nin temeli düzenlenen törenle, Buhara Valisi Kerim Kemalov ve APEAS Yönetim Kurulu Başkanı Murat Taymaz tarafından atıldı. Törene, APEAS Yönetim Kurulu Üyeleri Uğur Akın ve Mustafa Öztoklu’nun yanı sıra, Özbekistan Dış Ekonomik İlişkiler Ajansı Buhara Başkanı Maksut Hocayev ile Taşkent Dedeman Oteli Müdürü Tayfun Döşkaya da katıldı. Buhara şehir merkezinde, 12 bin metrekarelik alana kurulacak olan otel, 1’i kral dairesi, 10’u lüks olmak üzere 97 odalı ve 194 yatak kapasiteli olacak. Buhara’nın yerel tarihi mimari tarzında yapılacak ve 4 yıldızlı olarak hizmete açılacak olan otelin işletmesini Dedeman Grubu yapacak. Buhara Dedeman Oteli’nin, 8 milyon 130 bin dolara mal olması bekleniyor".


 mesajı beğendiniz mi?: +1
Farmir



Cmt 02 Nis 2005, 05:23  

Turkish investors continue to invest in Europe and China...
from http://www.aksam.com.tr/arsiv/aksam/2005/04/02/ekonomi/ekonomi1.html
"ECZACIBAŞI İRLANDA'DAN DÜNYA LİDERLİĞİNE SOYUNDU.
Eczacıbaşı Topluluğu bünyesindeki VitrA Karo Seramik'in İrlanda'daki yeni tesisi açıldı. Dışişleri Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Abdullah Gül ile İrlanda AB İlişkilerinden Sorumlu Devlet Bakanı Dick Roche'un katılımıyla geçen yıl 16 Nisan'da temelleri atılan yeni tesis, Eczacıbaşı Topluluğu Üst Yöneticisi Dr. Erdal Karamercan tarafından törenle hizmete sokuldu. Eczacıbaşı'ndan yapılan yazılı açıklamaya göre, açılış töreninde konuşan Dr. Erdal Karamercan, yeni tesisle birlikte Eczacıbaşı Karo Seramik'in toplam kapasitesinin 22 milyon metrekareye ulaştığını belirterek, 'İrlanda'daki yatırımımız, VitrA'yı dünya lideri yapma hedefimizin en önemli adımlarından birini oluşturuyor' dedi.
Karamercan, İrlanda'da 1998 yılından bu yana edindikleri deneyimin, dünyada yeni yatırımlar gerçekleştirme konusunda kendilerini cesaretlendirdiğini vurguladı. Açıklamaya göre, VitrA Karo Seramik tarafından İrlanda'nın Arklow şehrinde 1998 yılında kurulan VitrA Ireland Ltd., bugün halen İrlanda'nın tek karo üreticisi konumunda bulunuyor. Pazar payının artması nedeniyle ortaya çıkan kapasite artırımı ve modernizasyon ihtiyacını karşılamak amacıyla kurulan yeni tesisle birlikte, VitrA Ireland'ın toplam yatırım değeri 20 milyon dolara, üretim kapasitesi ise 1 milyon 750 bin metrekareye ulaştı. Yeni tesisin hizmete girmesiyle birlikte VitrA Ireland'ın cirosunun bu yıl sonunda 25 milyon dolara ulaşması hedefleniyor. VitrA markası ile karodan küvete, seramik sağlık gereçlerinden aksesuara, armatürden banyo mobilyasına kadar geniş bir ürün yelpazesiile komple banyo çözümleri sunan Eczacıbaşı Yapı Grubu bünyesinde 1991yılında faaliyete başlayan VitrA Karo Seramik, Bozüyük, Tuzla ve İrlanda'da bulunan 3 tesisiyle Avrupa'nın önde gelen seramik karo üreticileri arasında yer alıyor. Rusya'da ve Türkiye'de kurulacak yeni tesisler ile birlikte kapasitenin, 2006 yılında 26 milyon metrekareye çıkarılması planlanıyor".

"ATASAY DA PIRLANTA FABRİKASIYLA ÇİN'E GİRİYOR.
Atasay Kuyumculuk, pırlanta pazarına girecek. Şirket, yurtdışındaki ilk fabrikasını da ucuz işgücünden yararlanacağı Çin'de kuruyor. Atasay Kuyumculuk Üst Yöneticisi (CEO) Cihan Kamer, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye'de sektörle ilgili birçok ilki gerçekleştiren Atasay'ın, dünya markası olma yolunda hızla ilerlediğini söyledi.
Kamer, 1-2 ay içinde pırlanta pazarında faaliyet göstermeye başlayacaklarını belirterek, 'Çok kuvvetli bir şekilde pırlantada artık Atasay ismini duymaya başlayacağız' dedi. Atasay'ın geçmiş dönemde sadece altın takıyla ilgilendiğini ancak müşteri kitlesinin bu çatıda pırlantayı da görmek istediğini ifade eden Cihan Kamer, şunları kaydetti: 'Türkiye'de pırlanta satan firmalar var, ancak marka olabilmiş çok büyük firmalar yok. Biz alım gücü biraz daha düşük olabilen kitlelere de hitap edeceğiz. Tüm kitlelere hitap edebilecek bir satış yapımız olacak. Fiyatlar çok makul olacak. Onun için Türkiye'de çok iyi bir noktaya gelebileceğimiz gibi dünyada da pırlanta konusunda çok büyük hedeflerimiz var. Pırlantanın ihracatını yapacağız. Dünyada da mutlaka söz sahibi olacağız.'
Cihan Kamer, pırlantayı hem mevcut mağazalarında satacaklarını hem de bu konseptle ilgili mağazalar açacaklarını belirterek, Atasay'ın pırlanta konsepti mağazaların ilk örneğinin bu yıl görüleceğini bildirdi.
Hedef 250 milyon dolar.
Kamer, Çin'de şu anda 30 bin metrekare büyüklüğünde bir fabrika kurulduğunu belirterek, şöyle dedi: '3 yıl içerisinde bu fabrikayı faaliyete geçirmeyi düşünüyoruz. Oradaki ucuz işgücünden yararlanmış olacağız. Planlanan yılda 250 milyon dolar civarında ihracat hedefi var. Orada üretim yapıp dünyaya dağıtacağız. Türkiye'deki üretim aynı şekilde devam edecek. Orada, daha rekabete yönelik altın ve gümüş ürünleri üreteceğiz".


 mesajı beğendiniz mi?
Farmir



Pzr 08 May 2005, 03:42  

from http://www.zaman.com.tr/?bl=ekonomi&alt=&trh=20050508&hn=171343
"Albtelecom, 120 milyon Euro’ya Türk Telekom-Çalık Enerji konsorsiyumunun oldu.
Tekstil ve enerji alanında Türkiye’nin önde gelen kuruluşlarından olan Çalık Holding, ihalesine Türk Telekom’la ortak girdiği Arnavutluk telekom işletmesi Albtelecom’un hisselerinin yüzde 76’sını satın aldı.
Slovenya Telekom, Güney Kore’den Telecom Korean ve Samsung firmalarının ve Mısır’dan MTC-AL Karafi Group’un da katıldıkları ihalenin son aşamasında tek başına teklif veren Türk Telekom-Çalık Enerji konsorsiyumu, 120 milyon Euro’luk teklifleriyle ihaleyi kazandı. Albtelecom’un satılmasıyla, Arnavutluk’taki stratejik şirketlerin özelleştirilmesi sürecinde 120 milyon Euro ile bir defadaki en yüksek girdi sağlanmış oldu. İhaleyi kazanan Türk şirketler birliği, Arnavutluk’ta cep telefonu alanında da faaliyet yürütme hakkını elde etti. Arnavutluk’ta cep telefonu servisi yapan Vodafon ve AMC’nin yanında Albtelecom üçüncü büyük servis sunan şirket. Türk Telekom-Çalık Enerji Telekomünikasyon şirketler birliği, bürokratik işlemlerin tamamlanmasından sonra Albtelecom’un sahibi olacak. İlgili komisyonun onay vermesinin ardından satış kararı, Arnavutluk hükümeti tarafından imzalanacak. Albtelecom’un özelleştirilmesi çalışmaları 1999 yılında başlamış, ancak daha önce düzenlenen 4 ihale başarısızlıkla sonuçlanmıştı. Şirketin hisselerinin kalan yüzde 24’ü ise devlete ait. Söz konusu ihaleye ilişkin açıklama yapan Çalık Enerji yetkilileri, Türk Telekom’la işletmecilik bazında ortak olduklarını belirterek Arnavutluk’un telekomünikasyon yatırımı açısından bulunduğu bölge itibarıyla cazip bir ülke olduğunu söyledi. Yetkililer Çalık Enerji’nin gerekli şartların oluşması halinde başka ülkelerde de telekomünikasyon ihalelerine katılabileceğini kaydetti.
Tiran, Cihan
8 May 2005"


 mesajı beğendiniz mi?
Farmir



Prş 26 May 2005, 03:56  

from http://www.zaman.com.tr/?bl=ekonomi&alt=&trh=20050526&hn=176886
"EKONOMİ, 26 05 2005, PERŞEMBE
Tiflis’in yeni hava alanını Çelebi Holding inşa ediyor.
Çelebi Holding'in liderliğini yaptığı konsorsiyumun inşaat ve işletmesini kazandığı Uluslararası Tiflis Havaalanı'nın temeli, Gürcistan Cumhurbaşkanı Mihail Saakaşvili'nin katıldığı törenle atıldı.
Yurtdışında bir Türk şirketinin havaalanı işletmeciliğini kazandığı ilk yap-işlet-devret ihalesi olan Uluslararası Tiflis Havaalanı projesinin bedeli 62 milyon dolar. İnşaatın ise 11 ay gibi bir sürede tamamlanması planlanıyor. Çelebi Holding'in 10,5 yıl boyunca işleteceği, kule ve hava trafiği yönetimi dışında tüm havaalanı hizmetlerini sunacağı projede, konsorsiyumun ortakları Amerikan A&J Business Development Cooperation ile Belçika merkezli Gestion en Technique Speciale (GTS) şirketleri finansman ile inşaat ve güvenlik ekipmanları tedarik sorumluluğunu üstlendi.
Gürcistan Cumhurbaşkanı Mihail Saakaşvili, temel atma töreninde yaptığı konuşmada, Uluslararası Tiflis Havaalanı ihalesine katılan şirketlerin çok lobi yaptığını belirterek, "Ama lobisiz şirket kazandı. Bu şirket, bence en güzel şirket. Havaalanını inşa edecek şirketlere, Çelebi Holding'e teşekkür ederim." dedi. Havaalanının Gürcistan'a önemli ekonomik katkılar sağlayacağına dair inancını dile getiren Saakaşvili, "Birlikte yeni Gürcistan'ı inşa etmeye başladık. Bu, Gürcistan'ın ekonomisine çok büyük bir yatırımdır." ifadelerini kullandı. Saakaşvili'ye göre Artvin ile Türkiye'ye komşu olan Gürcistan gelecekte yatırım cenneti haline gelecek.
Temel atma töreni, beklentilerin aksine küçük bir greyder kepçe ile alışılanın dışında gerçekleştirildi. Cumhurbaşkanı Saakaşvili, temele kürekle harç atmak yerine greyderin üzerine çıkarak, kepçeyi toprağa daldırdı ve yukarı doğru kaldırdı. Daha sonra, kepçedeki toprağı yere bıraktı ve tören sona erdi. Konsorsiyumun törene böylesine hazırlıksız yakalanmasında, terminal binasının 26 Mayıs 2006'ya yetiştirilmek istenmesi sebep oldu. 26 Mayıs'ın Gürcistan'ın kurtuluş yıldönümü olarak kutlanıyor olması dolayısıyla, Cumhurbaşkanı Saakaşvili, inşaatın bu tarihte yetiştirilmesini istedi. Hiç beklenmedik bu talep karşısında tören bir ay erkene çekildi.
Çelebi Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Canan Çelebioğlu Tokgöz, düzenlediği basın toplantısında, yeni havaalanında trafik kontrolü dışındaki bütün işletmeyi gerçekleştireceklerini anlattı. Tokgöz, 10,5 yıllık projenin sonunda 120 milyon doların üzerinde bir ciro beklediklerini belirterek, Batum Havaalanı ile ilgilendiklerini de bildirdi. Basın mensuplarının sorularını cevaplayan Tokgöz, İstanbul Dış Hatlar Terminali ihalesine girmek için dosya aldıklarını, bu amaç için de Alman Fraport grubu ile bir işbirliğine girdiklerini belirtti.
26 05 2005, İbrahim Türkmen - Selim Kuvel, Tiflis"


 mesajı beğendiniz mi?
Farmir



Cmt 22 Ekm 2005, 19:19  

kaynak http://www.zaman.com.tr/?hn=208151&bl=ekonomi&trh=20050907
"EKONOMİ 07. 09. (7 Eylül) 2005  ÇARŞAMBA
Gürcistan, Tiflis Hava Limanı ihalesini TAV’a verdi.  
Çelebi Holding’in finans sorunları yaşadığı gerekçesiyle iptal edilen Tiflis Hava Limanı’nın inşaat ve işletme ihalesi, TAV’a (Tepe-Akfen-Vie) verildi.
Gürcistan’da dün 77 milyon dolarlık ihale sözleşmesi imzalayan TAV, Gürcistan Ulaştırma Bakanlığı’ndan gelecek talep doğrultusunda hava limanı işletme süresinin uzatılması karşılığında 18,5 milyon dolarlık ek yatırım yapabilecek.
Çelebi Holding’in Tiflis Hava Limanı ihalesiyle ilgili sıkıntıları, ‘Amerikan A&J Business Development Cooperation’ ile Belçika merkezli ‘Gestion en Technique Speciale’in (GTS)’ konsorsiyum ortaklığından çekilmesiyle başlamıştı. Gürcistan, Çelebi Holding’in mali sıkıntılarını aşamaması üzerine TAV’ı, geçen ay ülkeye davet ederek gerekli hazırlıkları yapmasını istedi. Sorunların giderilmemesi üzerine Gürcistan hükümeti önceki gün, Çelebi ile yapılan sözleşmeyi feshettiğini açıkladı. TAV İcra Kurulu Başkanı Sani Şener, ‘yap-işlet-devret’ modeliyle inşa edilecek Tiflis Hava Limanı inşaat ve işletmesini bölgede iş yapan Türk firması Urban ile birlikte yürüteceklerini söyledi. Projeyi başlangıçta kendi kaynakları ile finanse edeceklerini belirten Şener, en kısa sürede proje finansman görüşmelerini de sonuçlandıracaklarını söyledi. Şener, hava limanını 10 yıl süreyle işleteceklerini ifade ederek, “Aynı anda 15 milyon dolarlık bir yatırım da Batum Hava Limanı’na yapacağız. Ancak, Batum’a yapacağımız yatırım karşılığında Tiflis Hava Limanı’nın işletmesi 5 yıl süreyle uzatılarak 15 yıla çıkarılabilecek.” dedi.
Tiflis Hava Limanı için Gürcistan’da 62 milyon dolarlık bir yatırım yapacak olan TAV, bir ay içinde mevcut hava limanını devralarak işletmeye başlayacak. TAV, aynı anda yeni terminal binası inşaatına ve pistlerin yenilenmesiyle ilgili çalışmalara da başlayacak. Hava limanını 10 yıl süreyle işletecek olan konsorsiyum, aynı anda 15 milyon dolarlık bir hava limanı yatırımını da Batum’a yapacak. Batum’a yapılacak yatırım karşılığında TAV’a, Tiflis Hava Limanı’nın 10 yıllık işletme süresine 5 yıl daha eklenerek 15 yıla çıkarılabilecek. Bu arada Gürcistan Ulaştırma Bakanlığı’ndan gelen talep doğrultusunda TAV, hava limanı işletme süresinin uzatılması karşılığında 18,5 milyon dolar yatırım yapabilecek. Temeli mayısta atılan hava limanının 2006 yaz sezonundan önce işletmeye açılması hedefleniyor. Saatte 2 bin yolcuya hizmet verecek kapasitesiyle, Tiflis Hava Limanı toplam 30 bin metrekare kapalı alana ve 40 bin metrekarelik aprona sahip olacak.
TAV, Dubai’de Emirates Havayolları’na ait 7 adet Airbus 380 tipi uçakların bakım.  hangarlarındaki çelik çatıları, Mısır’ın başkenti Kahire’nin Uluslararası Hava Limanı, Ankara Esenboğa ve İzmir Adnan Menderes hava limanları terminallerinin de inşaatını yapıyor. Firma, haziran ayında 3 milyar dolarlık teklifle İstanbul Atatürk Hava Limanı’nın iç ve dış hatlar terminallerinin ihalesini kazanmıştı.
07. 09. 2005, Mustafa Gün, İstanbul".

kaynak http://www.dunyagazetesi.com.tr//news_display.asp?upsale_id=237726
"TAV, Gürcistan'daki havalimanı işletmesine resmen başladı
22/10/2005 13:41:22.
İSTANBUL - TAV, bölgede iş yapan ortağı Urban ile Gürcistan'daki havalimanı işletmesine resmen başladı.
Yapılan yazılı açıklamada, TAV GEORGIA tarafından 15 yıl 6 ay sürdürülecek olan bu işletme sürecinde birinci amacın, tarihin uzun dilimleri öncesine dayanan Gürcü-Türk dostluğunu ve kardeşliğini pekiştirip artırmak olacağı bildirildi.
Havacılık ve inşaat sektörlerinde büyük başarılara imza adan kurumun, bu bilgi ve birikimle Gürcistan sivil havacılık sektörüne kazandıracağı ivmenin, ülke ekonomisine yansımasından mutluluk duyulacağının kaydedildiği açıklamada, Gürcistan'a verilecek hizmetten onur ve gurur duydukları ifade edildi.
TAV CEO'su Sani Şener, Tiflis Havalimanı'nın özellikle bölge için büyük önem taşıdığını belirterek bu havalimanı için öncelikle 62 milyon dolarlık bir yatırım yapılacağını belirtti. TAV'ın terminal işletmesini devralması ile birlikte aynı anda yeni terminal binası ve pistlerin yenilenmesi ile ilgili inşaatlara da başlayacaklarını ifade etti.
Tiflis havalimanını 10 yıl süreyle işleteceklerini aynı anda 15 milyon dolarlık havalimanı yatırımını da Batum'a yapacaklarını açıklayan Şener, Batum'a yapacakları yatırım karşılığında Tiflis Havalimanı'nın işletmesinin 5 yıl süreyle uzatılarak 15 yıla çıkarılabileceğini belirtti.
Şener, TAV'ın avantajının proje tasarımı yapabilmesi, finansman ve inşaat süreçlerini bilmesi ve işletme tecrübesine sahip olması olarak sıralayan Şener, "Bundan dolayı bundan sonraki amacımız Avrupa Birliği sınırları içindeki bir şehrin havalimanının özelleştirmesine katılmak ve orayı almak" diye konuştu".


 mesajı beğendiniz mi?
Mesajları seç: