Ana Sayfa 930 bin Türkiye Fotoğrafı
Erzurum - Hafif Raylı Sistem Projesi
123 ... 181920   sonraki »
Ana Sayfa -> HABERLER ve SOHBET
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
fatih civelek
4 yıl önce - Çrş 24 Ksm 2010, 02:53
Erzurum - Hafif Raylı Sistem Projesi


Erzurum - Hafif Raylı Sistem Projesi



Büyüme ve gelişme sürecindeki şehirlerin temel meselelerinden biri de toplu taşımadır. Dünyanın bütün gelişmiş kentlerinde bu sorun raylı sistemler devreye sokularak çözüme kavuşturulmuştur.

Erzurum da şehirleşme açısından son yıllarda önemli gelişmeler gösteriyor. Yenişehir, Dadaşkent, Yıldızkent adeta birer uydu kent görünümü kazandı. Kış turizminin gelişmesiyle birlikte kayak yolu önemli bir yerleşim merkezi halini aldı. Kombina civarı gün geçtikçe büyüyen bir mahalle görünümü kazandı.

Sözün kısası, Erzurum gittikçe yatay yayılma eğilimi gösteren bir yerleşim merkezi olarak karşımızda duruyor. Fiziki anlamda bu derece yayılma eğilimi gösteren bir şehirde toplu taşımacılık alanında raylı sistemlerden yararlanmak kaçınılmaz bir ihtiyaç olarak gözüküyor.

Genç, dinamik, yeniliklere açık yerel yönetim kadroları için şehrin geleceğine yatırım yapmak ilk hedef olmalı. Sadece rutin belediyecilik hizmetleriyle yetinerekte başarılı bir başkan olmak mümkündür. Ancak böyle bir başkanın itibar ve hizmet ömrü bir seçim dönemiyle sınırlı kalır. Bir şehir yöneticisi eserleriyle ebediyete kadar ismini yaşatmak istiyorsa, sıradan başarılarla yetinmez, geleceğe yatırım yapar. Bir dönemlik saltanata razı olmayan vizyon sahibi yöneticilerin rehberi ciddi, kalıcı, çağdaş ve orijinal projelerdir.

...

"Finansmanı zor ve pahalı" gibi muhtemel gerekçelere itibar etmeden şu konularda bir araştırma yaptırmasını öneriyoruz :

* Yer üstü raylı sistemin geçeceği ana hattın tespit edilmesi için
* Süratle bir teknik komisyon oluşturulması,
* Öngörülen hattın zemin etüdünün süratle yapılması,
* Yolcu yoğunluğunun belirlenmesi,
* Durak yerleri ve mesafeleri tespit edilmesi,
* Kullanılacak vagon tipleri üzerinde bir araştırma yapılması

Hat güzergahı konusunda bizim düşüncemiz şudur:

Ilıca kaplıcalarının tedavi amaçlı olarak kullanılmaya başlamasından sonra bu ilçemizden şehre gelecek yolcu yoğunluğu iyice artacaktır. Dolayısıyla yer üstü hafif raylı sistemin başlangıç noktasının Ilıca olarak tespitinde büyük yarar var.

- Ilıcadan (aziziye belediyesi) gelen sistem,
- Dadaşkent içinden geçerek çevre yoluna çıkacak,
- Stadyum karşısından Üniversite içine girecek (yakutiye belediyesi)
- Üniversite içinden geçerek
- Araştırma hastanesi önünden Çat yoluna çıkacak
- Oradan Yıldızkent ve Yenişehir güzergahını takip ederek
- Bosna Caddesinden şehir merkezine ulaşacak.


Teknik elemanlar asgari maliyet ve yolcu yoğunluğu hesabıyla kesin güzergahı ve durak yerlerini belirleyebilirler.
Yer altı köprüleri gerektirmeyen, sinyalizasyon sistemiyle geçişleri sağlanan hafif sistemlerle ekonomik bir proje hazırlamak mümkün gözüküyor. Benzer projeleri uygulayan Belediyelerle işbirliği sağlanarak, Erzurum'a özgü proje süratle uygulamaya sokulabilir. Büyükşehir Belediyemizin böyle prestijli bir projeye imza atması bize gurur verir. Şu soğuk memlekette insanımıza sımsıcak, kaliteli, çağdaş bir toplu taşım imkanı sunanlar bu şehir insanının gönlünde bedeyen tat kuracaktır.

Hele de kırk bin öğrenciyi ve binlerce turisti ağırlayan bir şehre böyle bir çağdaş hizmet ayrı bir hava verecektir. Geçtiğimiz yıl, Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ), kampus içinde Raylı Sistem oluşturmak için bir karar almıştı. Öğretim üyeleri ve öğrencilerin birlikte hazırladığı proje, kampuste ulaşımı, tramvay benzeri "monorail" ile sağlamayı öngörmekteydi. Belediyemizce oluşturulacak bir teknik komisyon OTDÜ ilgilileri ile temas ederek Erzurum için benzer projelerin uygulanabilirliğini araştıramaz mı?

Ayrıca Kayseri Büyükşehir Belediyesi de Hafif Raylı sistemler yoluyla toplu taşımacılık yapılması yolunda ciddi bir proje yürütüyor. Kayseri Belediyesi 2004 yılı içinde hazine garantisi alarak uluslararası ihaleye çıktı. Bir teknik heyette bu konuda çalışabilir ve Erzurum'un benzer bir projeyi aynı aşamaya getirme yollarını araştırabilir. İstanbul, Ankara, Konya Belediyeleri ile de bu konularda işbirliği elbette mümkün. Bu Belediyeler aşağı yukarı benzer projeleri nasıl başlatıp yürütmüşler, projelerin finansmanı için ne gibi yurt dışı kaynaklar bulmuşlar?

Dahili finansman imkanları nelerdir?

Toplu ulaşım sorunumuzu elli yıl müddetle ortadan kaldıracak, hava kirliliği ile mücadeleye büyük katkı sağlayacak ve dolayısıyla hükümete de büyük prestij kazandıracak böyle bir proje Sayın Başbakana izah edilse ve bu konuda Şehrin sivil kitle teşkilatları ve etkili çevreleri lobi faaliyetleri yürütse.

Acaba bir sonuç alınamaz mı ? Denemeden bilemeyiz ki.Büyük yöneticiler büyük hayalleri ve büyük hedefleri olan şahsiyetlerdir. Sayın belediye başkanları, vali ve siyasi heyetin vizyonunu biz büyük projeler için yeterli görüyoruz.Kayseri daha büyük çaptaki bir projeyi nasıl devreye soktu, nasıl hazine garantisi alabildiyse, biz de o yolda yürüyelim.

Onlar da Büyükşehir, biz de; üstelik onların galiba iki, bizim dört alt kadememiz var.
Hem hükümetimiz bizi birinci derecede teşvike layık görmüş. kalkınmamız için siyasi bir irade ortaya koymuş durumda; bu iradeyi ortaya koyan bir hükümet Kayseri'ye verdiği hazine garantisini bize neden vermesin ki? Ve de ODTÜ'nün kampüsüne yaptıracağı bir projeyi biz neden koskoca Erzurum'a yapamayalım ki?

kaynak: http://www.vahdetnafizaksu.net/erzyaz.asp?hno=274
başka kaynaklar: http://www.humakusu.org/index.php/2010/erzuruma-h ...li-sistem/


onurnazliaka
4 yıl önce - Çrş 24 Ksm 2010, 03:46

Öncelikle raylı sistem Erzurum açısından uzun vade için düşünülmeli. Şu anda planlar yapılmalı, bu planlar gelecek dönemler için uygulanmalıdır. Aksi takdirde uygulama verimli yani sık kullanılan teknik ifadeyle rantball olmaz. Yeter ki planlar şimdiden hazır olsun, sistemin verimli hale geleceği gün beklensin.

Sistem devreye gireceği güne kadarsa Erzurum'un ulaşımı daha bir derli toplu yapılabilir. Geçtiğimiz aylarda hat numaraları yenilendi, toplu taşıma araçları da fena değil. Ancak belediyenin üniversite hattında daha çok söz sahibi olması ve ulaşımı toplu taşıma gereklerine uygun hale getirmesi gerek. Raylı sistem devreye gireceği gün Erzurum'da halihazırda oturmuş bir ulaşım sistemi olmalı ki sistem şehre uyum sağlayabilsin.

İlk güzergah bana biraz dolanmış gibi geldi. Güzergahı o kadar dolandırmak yerine başlangıçta 2 etap, sonrasında 3. bir etap daha doğru olur. Önerilerim şu şekilde:
1. Etap: Aziziye - Dadaşkent - Çevreyolu - Üniversite - Havuzbaşı - Cumhuriyet Caddesi - Kars Kapı
2. Etap: Yıldızkent - Yavuz Sultan Selim Bulvarı - Erzurum AVM - Hastane Yolu - Çat Yolu - TRT - Yenşehir Caddesi - Havuzbaşı - Cumhuriyet Caddesi - Kars Kapı
3. Etap: Tortum Yolu - 50. Yıl Caddesi - Orhan Şerifsoy Caddesi - Gürcü Kapı Caddesi - Kars Kapı - Cumhuriyet Caddesi - Havuzbaşı


fatih civelek
4 yıl önce - Çrş 24 Ksm 2010, 03:57

Onur bey,

Sizin birikimleriniz ne güzel .. Allah inandırsın son 2-3 günde interneti saatlerce taradım acep bir bilgi var mı diye rota ya da istikamet konusunda .. bir gram bilgi bile yok. Nice nice pdf dosyaları indirdim hatta 2010-2014 stratejik planlardan bahsediliyor ama adam akıllı bilgi yine yok. Koskoca üniversite var ama rezillik.

Bu arada ben birinci mesajda alıntısını aktardığım güzergahları haritada çizmeye çalıştım. Bu vesileyle bu başlık altında internet ortamında olamayan ilk Eruzurm Raylı Sistem Hatlarını biz çizmiş olup, wowturkey olarak bir ilke daha imza atmış olacağız.

1 - Ilk haritayı numune olarak kullanabiliriz;
2 - Ikinci harita: 3 parçaya bölündü; bu parçalara göre daha büyük haritada işaretlenme yapılacak.
3 - üçüncü haritada ise yukarida tarif edilen hattı işaretlemeye çalıştık bir fikir edinelim diye.



(+) Genel Harita - Numune (herkes kullanabilir)



(+) 3 parçaya bölünmüş harita



(+) ilk tarif edilen hat çizimi .. (örnek olarak)


fatih civelek
4 yıl önce - Çrş 24 Ksm 2010, 18:35

Numunelik bir harita daha hazırladım.

Erzurum Kent sokaklarına ve caddelerine hakım olanlar bu haritayı kendi çizimleri için kullanabilirler. Benim gibi bilgisi olmayanlar kendileriyle bir iddiada bulunup bir deneme yapabilirler.



(+) Kent Merkezi - numunelik harita



Baguç25
4 yıl önce - Çrş 24 Ksm 2010, 21:05

Keşkee yapılsa.Güzergah süper olmuş stadın yanındanda geçiyo


onurnazliaka
4 yıl önce - Prş 25 Ksm 2010, 02:40

Fatih Bey, hat önerisini haritanın üzerine ilmik ilmik işlemişsiniz, teşekkür ederiz. Proje önerisi aşağı yukarı bu şekilde. Ben de en kısa zamanda (bu akşam) etap önerilerimi harita üzerine aktaracağım. Bir de Erzurum Palandöken eteğinde kurulduğu için hafif eğimli bir şehir, raylı sistemin geçeceği yerlerde 1-2 noktada o nedenle sorun var, onları da göz önüne alarak bir öneri getirmek istiyorum. Yine ülkemiz üzerinde Şanlıurfa ve Antalya dışındaki şehirlerimizin bir batıya gelişme hastalığı olup doğu yönleri sürekli ihmal edildiğinden raylı sistemin Erzurum şehrinin gelişim istikametine paralelliğini de inceleyeceğiz.

En son onurnazliaka tarafından Prş 25 Ksm 2010, 02:44 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


onurnazliaka
4 yıl önce - Cum 26 Ksm 2010, 17:25

Erzurum Hafif Raylı Sistem Projesi'nin tahmini adını da koyalım: ERAY



ERAY Genel




ERAY Şehir Merkezi


Etap Ayrıntıları

1. Etap: Aziziye (Ilıca) - Erzincan Yolu - OSB - Dadaşkent - Erzincan Yolu - FSM Bulvarı Kavşağı - Cemal Gürsel Caddesi - Havuzbaşı- Cumhuriyet Caddesi - Lalapaşa Camisi
1. Etap sistemin omurgası. Kısa ve orta vadede yapılması beklenebilir. Ancak üniversite içerisine değil de kapısına uğrar, üniversite içi ulaşımı ücretsiz aktarma sağlar. Yerleşkenin bütünlüğü ve raylı sistemin seyir doğrultusunu bozmamak ve ayrıca üniversite yerleşkesi içine kimliksiz insan sokmamak adına bu yöntem daha doğrudur. Zaten her ne kadar ilk öneride üniversite içi denmişse de bunun proje uygulaması aşamasında gerçekleşmeyeceği açıktır. Samsun'da Samray'ın ancak üniversite kapısına gelmesi düşünülmektedir, Adana'da Çukurova Üniversitesi raylı sistemin Balcalı Yerleşkesi'nden geçmesine karşı çıkmaktadır. Bu nedenle Atatürk Üniversitesi içi ulaşımı belediyeye ait otobüsler ücretsiz aktarma uygulamasıyla sağlayacaktır. İcabettiği takdirde yerleşkes içi raylı sistem ayrıyetten düşünülebilir.

1. Etap kapsamında Erzurum Belediyesi'nin Gar önünden kalkan Havalimanı servisleri iptal edilerek Havalimanı-OSB servisine gidilebilir ve OSB'den raylı sisteme binecek yolcuların şehir merkezine inmesi sağlanır.

2. Etap: Yıldızkent - Yavuz Sultan Selim Bulvarı - Erzurum AVM - Atatürk Bulvarı - Bosna Hersek Caddesi - (1. Etap'a devam ederek Lala Paşa Camisi'nde son bulur)
2. Etap da 1. Etap'tan hemen sonra başlanacak projedir. Tamamlanmasıyla birlikte şehrin ulaşım açısından en yoğun bölgelerinin sorunu çözülür.

3. Etap: Erzurum Çevreyolu Tortum Kavşağı - Tortum Yolu Caddesi boyu - 50. Yıl Caddesi - Hastaneler Caddesi - (1. Etap'ta Cumhuriyet Caddesi'nden devam eder) - Menderes Caddesi - Orhan Şerifsoy Caddesi
3. Etap orta ve uzun vade projesidir. Tortum Yolu üzerindeki olası kentsel dönüşümler ve şehrin Çevreyolu tarafına doğru gelişimine göre yapılır. Ayrıca Erzurum Çevreyolu'nun yapılmasıyla birlikte terminalin başka yere taşınması elzem olmuştur. Bu yerse Çevreyolu Tortum Kavşağı'ndan başka bir yer olamaz ve bu şekilde raylı sistem terminale de ulaşmış olur. Aynı zamanda 3. Etap Gar'ı da kapsamış olmaktadır. Bu şekilde tüm şehirlerarası otobüs yolcuları, Çat hariç tüm ilçe minibüsleri terminale uğramak ve yolcularını buradan indirmekte; yolcular da şehrin 4 bir yanına ulaşımını raylı sistem ağıyla sağlamış olmaktadır. Ayrıca Erzurum'un kuzeyindeki bu dümdüz, ovalık alanın toplu konutlarla gelişeceği gün gibi açıktır, o yüzden 3. Etap da cazip bir projedir.

3. Etap kapsamında gerek Hastaneler Caddesi'ne gerek Orhan Şerifsoy ve Menderes Caddesi'ne hat yapılacak, bu hat çift hat olacaktır. Bu şekilde Hastaneler Caddesi - 50. Yıl Caddesi - Orhan Şerifsoy Caddesi-Menderes Caddesi - Cumhuriyet Caddesi şehrin içinde bir yuvarlak çizen raylı sistem güzergahı olacaktır. 2. ve 3. Etap, gerekirse de 1. Etap bu güzergahı kullanacak ve tramvaylar Lala Paşa Camisi önünde durmak ve geri manevra yapma derdinden kurtularak sisteme akıcılık kazandıracaktır. Ayrıca 1. ve 2. Etap'ta belli ölçüde olan yoğunluğun 3. Etap'ın katılımıyla daha da artacağı düşünülürse şehiriçi bu ring yuvarlağı raylı sistem güzergahının yoğunluğunu azaltmada, tramvaya ring sistemi katarak tramvay dizilerinin Cumhuriyet Caddesi üzerinde yığılmasını önlemekte önemlidir. 2. Etap tamamlandıktan sonra aciliyet görülmesi halinde 3. Etap'ın yaklaşık % 20'lik kısmı olan şehiriçi ring yuvarlağı 3. Etap'ın geriye kalan % 80'lik kısmından önce de tamamlanabilir.



ERAY Şehiriçi Ring Yuvarlağı


Şehiriçi ring yuvarlağının tamamlanmasıyla birlikte;
2. Etap şehiriçinde Bosna Caddesi - Hastaneler Caddesi - 50. Yıl Caddesi - Orhan Şerifsoy Caddesi - Menderes Caddesi - Cumhuriyet Caddesi şeklinde çalışacaktır.
3. Etap şehiriçinde 50. Yıl Caddesi - Hastaneler Caddesi - Cumhuriyet Caddesi - Menderes Caddesi - Orhan Şerifsoy Caddesi - 50. Yıl Caddesi şeklinde çalışacaktır.

4. Etap: Lala Paşa Camisi - Cumhuriyet Caddesi - Çifte Minareli Medrese - Palandöken Caddesi - FSM Bulvarı - Belediye Otobüs Garajı - Mezarlık

4. Etap uzun vadeli projedir. Şehrin doğusunda beklenenden fazla bir gelişim olduğu takdirde devreye sokulmalıdır. Diğer 3 Etap da tamalandıktan sonra yoğunluğa göre devreye sokulur. Ayrıca tramvay işletim ve bakım sisteminin ilerleyen dönemlerde Türbe Yolu civarına alınması çerçevesinde önem taşır. Yine şehrin güneydoğusundaki mahallelerin de tramvaya ulaşması, bu yönün de ihmal edilmemesini sağlayacak kısa ve özlü bir proje olur, diğer 3 etabı bütünler.


En son onurnazliaka tarafından Cum 26 Ksm 2010, 20:33 tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi


d35u

4 yıl önce - Cum 26 Ksm 2010, 17:53
hatırlatma


selçuk ünv.de raylı sistem ünv. yerleşkesinin içine girmektedir.Hiç bir ünv.de görülmemiştir dediğiniz için belirtmek istedim.

mertoviçizmir

4 yıl önce - Cum 26 Ksm 2010, 19:17

erzurum son yıllarda özellikle üniversiad sayesinde kıs turizminde uludaga rakip olacak gibi görünüyor erzurumda kentsel dönüsüm , şehirde tarihi eserlerin restorasyonu ve güzel bir şehir meydanı yapılmalı tramvayda erzurumu cok önemli bir şehir haline getirebilir .... dogunun kozmopolitik şehri erzurumun bence gelecegi acık bir şehirdir kuzeydogu anadolunun en büyük şehri olması ve kafkasyaya yakınlığı bu şehrin en büyük artısı bence kesinlikle sanayi ve hayvancılıga önem verilmeli birde şehri yeniden yaratmak ve gösterişini arttırmak gerekir...

Artuç

4 yıl önce - Cum 26 Ksm 2010, 19:22

Tartışılmaz müthiş bir proje. Keşke bunu en kısa sürede gerçekleştirebilsek. 2009 yılında Erzurum BŞB Başkanı Ahmet Küçükler bu konu hakkında bi açıklama yada bi projenin olduğunu söylemişti sanırım. Umarım en kısa sürede bu proje gerçekleşir...


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> HABERLER ve SOHBET