Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Ömer A
7 yıl önce - Pzr 31 Ekm 2010, 11:23
Artvin, Hopa - Borçka Yolu (Cankurtaran Tüneli) Yapımı


Alıntı:
Yapımı tamamlandığında Türkiye'nin en uzun tüneli olma özelliğini taşıyacak Cankurtaran Tüneli'nin temeli, Bakan Yıldırım'ın katıldığı törenle atıldı.
Hopa-Borçka karayolunun 6. kilometresinde yapımı planlanan 99 milyon 928 bin TL proje bedelli tünel tamamlandığında 5 bin 288 metre uzunluğu ile Türkiye'nin en uzun tüneli olacak. Yeni tünel projesi ile yörede özellikle kış mevsiminde yoğun kar yağışı alan Cankurtaran mevkiindeki kar mücadelesi giderlerinden tasarruf edileceği gibi mevcut yoldaki ortalama eğim de yüzde 4'lere düşürülecek. Tünelin yapımının gerçekleşmesiyle kar ve buzlanmanın yoğun görüldüğü 700 metrelik alanın ortadan kalkacağı kaydedildi. Böylece Karadeniz Bölgesi ile Doğu Anadolu Bölgesi, dolayısıyla Kafkasya, Orta Asya ve Ortadoğu ülkeleri arasında önemli bir köprü görevi üstlenen bu güzergah, yaklaşık 12 kilometre kısalarak, yol konforu ve trafik güvenliği yönünden önemli ölçüde fayda sağlanacak. Genel olarak ağır vasıta trafiğine hizmet eden yolda; projenin hizmete girmesi ile trafik güvenliği, can ve mal emniyetinin tam olarak sağlanması, seyahat süresinin kısaltılması ve yöredeki turizm ve sanayinin gelişmesine katkıda bulunulması amaçlanıyor.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, "Bu babamın yoludur, yolu neşe doludur, herkes neşeli bugün, bugün düğün günüdür'' Artvin türküsü ile sözlerine başladı. Bakan Yıldırım, Cumhuriyet'in ilk 69 yılında 69 tünel yapıldığını, halka hizmeti Hakk'a hizmet düsturu ile son 5 yılda 91 tünel yaptıklarını belirterek, "Eskiden Cankurtaran Geçidi can kurtarmıyor, can alıyordu ve bundan sonra yapılacak tünel artık Artvinliler için refah tüneli olacak. Bu tünel size helal olsun. Burada paranın hesabı olmaz." dedi. Halka hizmeti Hakk'a hizmet olarak algılayan bir neslin evlatları olduklarını anlatan Bakan Yıldırım, tüneli yapacak olan konsorsiyum ortakları ile süre konusunda pazarlık da yaptı. Yıldırım, firma yetkililerinden tüneli, iki yıl iki ayda bitirme sözü aldı.





Boş gündemlerden kurtulup böyle haberler okuyunca insanın yüzünde güzel bir tebessüm oluşuyor . Öncelikle Artvinliler ve çevre iller için hayırlı olsun . Bu tünel nasıl olsa burada bir yol var ne gereği var demeden yapılan insana Artvinliye verilen önemi gösteriyor .


En son Ömer A tarafından Pzr 31 Ekm 2010, 12:00 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Kaan Kuyumciyan
7 yıl önce - Pzr 31 Ekm 2010, 11:54

Can Kurtaran'ın bitişik yazılması mümkün müdür? Coğrafi adlar özel isim olmadıkları sürece bitişik yazılma eğilimindedir. Başlığın "Türkiye'nin en uzun tüneli: Cankurtaran Tüneli" olarak değiştirilmesi daha şık olur.

Ömer A
7 yıl önce - Pzr 31 Ekm 2010, 12:02

Alıntı:
Can Kurtaran'ın bitişik yazılması mümkün müdür? Coğrafi adlar özel isim olmadıkları sürece bitişik yazılma eğilimindedir. Başlığın "Türkiye'nin en uzun tüneli: Cankurtaran Tüneli" olarak değiştirilmesi daha şık olur.

Dikkatiniz ve ilginiz için teşekkür ederim.



Cemoli D18
7 yıl önce - Pzr 31 Ekm 2010, 12:13

26 ayda tamamlama sözü alınmış 48 ay olmasında

Mehmet Kasım
7 yıl önce - Pzr 31 Ekm 2010, 16:51

trabzon-hopa-batum demiryolu projesi de gündeme gelmeli.

İSMAİL ÇELİK

7 yıl önce - Pzr 31 Ekm 2010, 21:19

aYRICA Trabzon-Erzurum bağlantısıda.



yaşar ekin

7 yıl önce - Çrş 03 Ksm 2010, 01:08
Cankurtaran tüneli ihale sonucu ilanı


İhale Sonucu İlanı
Karayolları Genel Müdürlüğü

İhale kayıt numarası : 2010 /14074
1) İhale Konusu İşin
a) Adı :Hopa-Borçka (Cankurtaran Tüneli Dahil) Yolu Km:6+500-13+787,77 kesiminde yaptırılacak "Toprak işleri, sanat yapıları, köprü, tünel, plentmiks alttemel, plentmiks temel ve bit.sıcak kar.kaplama vs."
b) Niteliği, türü ve miktarı :Toprak İşleri, Sanat Yapıları, Köprü, Tünel, Plentmiks Alttemel, Plentmiks Temel ve Bitümlü Sıcak Karışım Kaplama Vs. İşleri.

c) Yapılacağı Yer :TRABZON
d) Başlangıç ve Bitiş Tarihi : 08.09.2010 - 02.04.2012
2) Sözleşme Bedelinin
a) Karşılanacağı kaynak : GENEL BÜTÇELİ İDARELER
b) Karşılanacağı kaynağın miktar : 99.987.240


Hopa-Borçka (Cankurtaran Tüneli Dahil) Yolu Km:6+500-13+787,77 kesiminde yaptırılacak "Toprak işleri, sanat yapıları, köprü, tünel, plentmiks alttemel, plentmiks temel ve bit.sıcak kar.kaplama vs." yapım işi için toplam 16 adet teklif verilmiş ve bu tekliflerin 5 adedi geçerli sayılmıştır. Söz konusu yapım işi açık ihale usulü ile 25.03.2010 tarihinde 99.987.240 bedelle NAS İNŞAAT SAN.TİC.AŞ. 'a ihale edilmiştir. Kamuoyuna saygıyla duyurulur.


Kaynak: http://vatandas.ihale.gov.tr


nevrak

7 yıl önce - Çrş 03 Ksm 2010, 03:17

NAS İNŞAAT SAN.TİC.AŞ. websitesine bakinca daha once hic tunel yapmadiklari hatta yolda yapmadiklarini goruyoruz. Kagithane tunellerinin elektromekanik islerini yapmislar o kadar.
Bu firma su ana kadar sadece Istanbul icinde bir kac ilce belediyesinden insaat isleri almis simdi Turkiye'nin en uzun tunelini yapacak saka gibi geliyor keske duzgun bir firmaya verselerdi.


wizofwor
7 yıl önce - Çrş 03 Ksm 2010, 15:48

Ne kadar etik olduğu tartışılır ama eğer yeterli iş bitirmeleri yoksa mutlaka daha önce Tünel inşaatı yapmış bir firmayı ihaleye ortak etmişlerdir. Artık başka türlü çalışıyorsa bilemem ama benim bildiğim Karayolları ihalelerde her zaman iş bitirme ister. Benzer mahiyette iş yapmamış yükleniciye işi vermez.

serkan_tn
6 yıl önce - Prş 10 Şub 2011, 14:39

Arkadaşlar selamlar,

Nas inşaat isim olarak pek bilinmeyen ama aldığı işleri düzgün yapan, teknik ekibi kuvvetli bir firma. İstanbul Silivri'de şuan kendi TBM'leriyle 17km su tüneli kazıyorlar ayrıca Avrupa yakasının bütün asfaltlama işlerini yapıyorlar. Son olarak Avcılar Beylikdüzü arası metrobüs hattı yapım ihalesini aldılar. Cankurtaran tüneli yapım işinde Çelikler Holdinge bağlı YSE inşaat firmasıyla ortaklar...



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM