Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
ufuk06
9 yıl önce - Çrş 07 Eyl 2011, 17:51

Hasanoğlan, Lalahan, Ortaköy ve Elmadağ sık sık kazaların yaşandığı yerler. Bayramda birçok kaza yaşandı o bölgede. Hatta TBMM plakalı bir aracın bile kaza yaptığını gördüm. Yani eğer Kırıkkale'ye gideceksem, bu yoldan gideceğim için gitme kararımı bir kez daha gözden geçiririm.

Bu yol Ankara'nın doğuya açılan kapısı. Aslında sadece Ankara'nın değil batıdaki illerinde doğuya ulaşmak için gittikleri yol. Kayseri, Samsun, Erzurum, Sivas gibi büyük illere hep bu yoldan gidiliyor. Bu yüzden yol her zaman yoğun. Bu yol ancak 4 gidişli 4 gelişli şekilde yapılırsa çözümlenir. Yoksa burada bol miktarda kaza izlemeye devam edeceğiz. Bu yoldan daha da gidesim kalmadı, tiksindim bu yoldan.


muratak55

9 yıl önce - Çrş 07 Eyl 2011, 22:57

Bir aralar Melih Gökçeği twitter'da ve Bimeri bu yolun genişletilmeye ihtiyacı olduğu konusunda baya sıkıştırmıştım. Ancak hep kaçamak cevaplar almıştım. Bir Eskişehir çıkışına bak birde doğu çıkışına. Ankaranın doğusunun ihmal edilme geleneği daha Ankara çıkışından başlıyor....

onurnazliaka
9 yıl önce - Prş 08 Eyl 2011, 01:46

Samsun Yolu Ortaköy mevkisine yani Ankara Çevre Otoyolu viyadüğüne kadar zaten 3 ve 4 şerit olarak ilerliyor. Ancak bu noktadan sonra bir anda 2 şeride düşüyor.

Samsun Yolu'nun Ankara-Kırıkkale kesimi ülkemizde yapılan ilk bölünmüş yollardan biridir. Bunun da nedeni güzergahın oldukça yoğun olmasıdır. Yol genel olarak 2+2 şerittir. Sadece yeni yapılan Elmadağ kesimi 3+3 şerittir. Bu yolda yakın bir gelecekte yol genişletme çalışması beklemiyorum, çünkü coğrafi koşullar zorlu. Eskişehir Yolu'nda Ankara-Polatlı arası gidiş-gelişten bölünmüş yola çevrilirken 3+3 yapılmaya müsaitti ama Samsun Yolu'nda Ankara-Kırıkkale arası ta 1970'lerde bölünmüş yol olarak yapılıp o yıllar için de 2+2 oldukça şahane bir standart olduğundan yol o biçimde yapıldı ve etraftaki yerleşimlerle beraber 2+2 şeklinde de oturdu. Ayrıca yolun bazı kesimleri gerçekten çok zorlu yerlerden geçtiği için 3+3'e dönüştürme çok zor olacaktır.

Ankara-Kırıkkale arası gerçekten yoğun ama bu yoğunluğu önlemek adına şu an Lalahan'da kavşak çalışması yapılıyor. Ayrıca Elmadağ kesimi de geçmiş yoğunluğu aldı. Bir de bu yoğunluk bayramlar dışında katlanılabilir bir yoğunluk. Dolayısıyla buraya 3+3'ü beklemek yolun etrafındaki coğrafi yapı göz önüne alınınca çok zor oluyor. Bu arada Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin yola ilişkin sorumluluğu Ankara Çevre Otoyolu'na kadardır, ilerisine KGM bakmaktadır.


onurnazliaka
9 yıl önce - Çrş 14 Eyl 2011, 16:03



(+)


Ahmet Günen

7 yıl önce - Çrş 01 May 2013, 01:11

  (+)



sayfa 3
ANA SAYFA -> ANKARA