Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Serdar_Valerii

7 yıl önce - Cmt 25 Eyl 2010, 18:31
Ankara'da raylı sistemler tamamlandığında olası besleme hatları, tahminleri, önerileri [ANK ]


METRO2, METRO3, METRO4 ve BAŞKENTRAY tamamlanıp hizmeye girdiğinde hangi besleme hatları açılır, hangieri besleme hattına dönüşür, hangi güzergahlarda değişme olur. Bununla ilgili öneri ve fikirleri konuşalım . Burada Başkentray ABB'ye devredilmiş gibi kabul edilmiştir.
(lüften metro yapım süreci ile ilgili mesaj atıp konuyu dağıtmayın)

METRO 2 (KIZILAY-ÇAYYOLU)

MİLLİ KÜTÜPHANE İSTASYONU:
153 Balgat-Güvenpark hattı
134 Çiğdem-Güvenpark hatları besleme hattına dönüşür

SÖĞÜTÖZÜ İSTASYONU:
Konya Yolu'ndan Şehir Merkezine doğru giden tüm hatlar bu istasyona yönlendirilir.
171 M.Kemal Mah. hattı beslemeye dönüşür.

ODTÜ İSTASYONU:
197 Odtü-Sıhhiye ve
129 Emsan-Kızılay hatları besleme hattına dönüşür. Metro hatları üzerindeki semtlerin ODTÜ servisleri iptal olur.

BİLKENT İSTASYONU:
110 Atatürk Hastanesi, 111 Bilkent ve 175 Beytepe Mah. hatları besleme hattına dönüşür.

BEYTEPE İSTASYONU:
174 Beysukent hattı besleme hattı olur.
230 hat Beytepe Kampüsü-İstasyon hattı olur (numarası 1. bölge ile değişebilir),
293 ve 546 iptal olur.

ÜMİTKÖY,ÇAYYOLU1,ÇAYYOLU2 İSTASYONLARI
119,120,121,122,123,125,126,127,128,129,163.165 nolu hatlar güzergahlarına uygun olan istasyona kadar besleme hattı olur. Konutkent ve Korusitesi'nden Çankaya seferleri iptal edilir.
Temelli-Opera hattı Ümitköy'e kadar gider. Sincan hattı devam eder.
5.Bölge Bakanlık hatları da bu istasyona kadar gider.

METRO 3 (BATIKENT-OSB)
MESA VE BOTANİK İSTASYONLARI
276,287,290,295.296,298 nolu hatlar Batıkent Metro'dan alınıp güzergahlarına uygun olan istasyona kadar besleme hattı olur. Diğer Batıkent Metro hatları devam eder. 5.Bölge hatları bu duraktan çıkartılır.

İSTANBUL YOLU İSTASYONU:
75 dakika süreye yetişebileceğinden Kazan ilçesi hatları (501,502,555,556) bu istasyona kadar gider. Ayrıca Eryaman yönüne yeni bir hat açılır.

ERYAMAN İSTASYONLARI:
Batıkent Metro'dan hareket edenler de dahil Eryaman hatlarının tamamı uygun istasyona besleme hattı olur. (245 iptal olur).Sincan-Batıkent hattı da en uygun istasyona kadar gider.

FATİH , GOP ve TÖREKENT İSTASYONLARI:
Fatih hatları güzergahlarına uygun olan istasyona kadar besleme hattı olur.
504 Yenikent-Sıhhiye hattı da Törekent'e kadar gider. Yenikent-Sincan devam eder. 75 dakikaya yetişmesi durumunda Ayaş'a da Törekent'den hat açılır. Sincan-Batıkent hattı da en uygun istasyona kadar gider.

METRO 3 (KEÇİÖREN-?)
Tek önerebileceğim GAR hatlarının iptali olabilir. O tarafı iyi bilmediğimden bilenlere bıraktım.

BAŞKENTRAY (SİNCAN-ANKARA ARASI)
SİNCAN , ELVANKENT, ETİMESGUT İSTASYONLARI:
Sincan-Sıhhiye ,Elvankent-Sıhhiye ,Etimesgut-Sıhhiye hatları uygun istasyona besleme hattı olur.

BAŞKENTRAY (KAYAŞ-ANKARA ARASI)
O tarafı bilmediğimden bilenlere bıraktım. Tek önerim Kayaş istasyonundan sonraki tüm hatların bu istasyona kadar gitmesi olabilir.


onurnazliaka
7 yıl önce - Pzr 26 Eyl 2010, 02:06

Öncelikle şunu söylemeliyim ki metrolar tamamlansa bile belli hatlar varlığını sürdürecek. Nasıl ki Ankaray hattı üzerinde belediye otobüsleri çalışmalarını sürdürüyor veya Metro hattı üzerinde de pek çok yere ÖHO ve farklı yerlerden de olsa belediye otobüsü gidiyorsa yeni hatlar açılınca da durum böyle olacaktır. Yani omurga hatlar yine korunacaktır.

Alıntı:
METRO 3 (KEÇİÖREN-?)
Tek önerebileceğim GAR hatlarının iptali olabilir. O tarafı iyi bilmediğimden bilenlere bıraktım.

- 410 Aktepe-Kuyubaşı-Kızılay besleme hattı olur, araç Mecidiye İstasyonu'ndan kalkar.
- 411 Aktepe-Dutluk-Kızılay ve 412 Aktepe-Dutluk-Gar-Kızılay besleme hattı olur, araç Dutluk İstasyonu'ndan kalkar.
- 415 Aktepe-Yeşiltepe-Kızılay besleme hattı olur. Araç Kuyubaşı İstasyonu'ndan kalkar.
- 480 Uyanış-Pınarbaşı-Kızılay ve 481 Uyanış-Hacıkadın-Kızılay besleme hattı olur. Araç Dutluk İstasyonu'ndan kalkar.
- 255 Bademlik-Ulus hattı besleme hattı olur, 4. bölgeye geçer, Sanatoryum'da kesilir. Araç Kuyubaşı İstasyonu'ndan kalkar.
- Bağlum'a Gazino İstasyonu'ndan bir hat açılır, hat 2. bölgeye bağlı olur, belli saatlerde sefer yapar. Bağlum'a yine 266 ve 268 ağırlıklı olarak hizmet verilir.


Alıntı:
BAŞKENTRAY (KAYAŞ-ANKARA ARASI)
O tarafı bilmediğimden bilenlere bıraktım. Tek önerim Kayaş istasyonundan sonraki tüm hatların bu istasyona kadar gitmesi olabilir.

Bu bölgede dönüşüm projesi uygulandığından pek bir söylenemez. Ancak şimdiki duruma göre 1-2 değerlendirme yaparsak.
- 366 Derbent-Kızılay-DDY besleme hattı olabilir. Bağderesi İstasyonu'ndan kalkar.
- 347 Tepecik-Kızılay-Sıhhıye besleme hattı olabilir. Araç Üreğil İstasyonu'ndan kalkar.
- 348 Kayaş-Kızılay-Ulus hattı iptal olur.


Cihan91
7 yıl önce - Pzr 26 Eyl 2010, 16:11

Başkentray'ın Kayaş-Ankara arası bölümü için ekleyebileceklerim:

349 Derbent-Araplar-Ulus hattı Bağderesi-Kayaş, 347 Tepecik-Ulus hattı da Üreğil-Kayaş istasyonları arasında eski güzergahlarını takip ederek ring yapabilir. Yani Mamak Köprüsü'nden ileriye geçmemiş olur bu hatlar.
Bu hatların Kızılay yolcu yükünü Başkentray devralınca 346 ve 366 hatları da iptal edilebilir.

Mevcut 332 Kayaş-Kızılay-DDY hattı da yolcu yükü biraz daha hafiflemiş şekilde aynen devam eder. Zaten geçtiğimiz haftalarda 343-355-357-361 hatlarının Kızılay'a yönlendirilmesi epey faydalı oldu, bu hattın yolcu yükü bir nebze hafifledi.
Ayrıca pik saatlerde bu hatta ek olarak açılmış 348 ve 378 hatları iptal olur, 358 Kayaş-Siteler-Ulus ekspres hattı da aynen devam eder.

Samsun Yolu'nun diğer tarafında kalan Boğaziçi, Yeşilbayır, Şahapgürler, Kıbrısköyü hatları da aynen devam eder diye düşünüyorum, tıpkı Ankaray'ın Dikimevi istasyonu gibi belli başlı istasyonlar da aktarma istasyonu olur ama güzergahda pek değişiklik olmaz.



safakcabuk
7 yıl önce - Pzr 26 Eyl 2010, 20:07

Milli Kütüphaneye besleme hattı koymak pratik olmaz. Balgat ve Çiğdem Mahallesi otobüsleri milli kütüphaneye kadar geldikten sonra Kızılay'a devam etmeleri daha mantıklı. Zira milli kütüphane kızılay arası 10 dk sürüyor ki otobüsten in metro bekle metroya bin en az 15 dakika demek.

İ.Hakkı Erdoğan
7 yıl önce - Pzr 26 Eyl 2010, 20:21

Alıntı:
Milli Kütüphaneye besleme hattı koymak pratik olmaz. Balgat ve Çiğdem Mahallesi otobüsleri milli kütüphaneye kadar geldikten sonra Kızılay'a devam etmeleri daha mantıklı. Zira milli kütüphane kızılay arası 10 dk sürüyor ki otobüsten in metro bekle metroya bin en az 15 dakika demek.


Maksat Kızılay'a otobüs girişini minimum düzeye çekmek olmalı, bu doğrultuda bu aktarmalar yapılmalıdır.


onurnazliaka
7 yıl önce - Pzr 26 Eyl 2010, 20:32

Alıntı:

Alıntı:
Milli Kütüphaneye besleme hattı koymak pratik olmaz. Balgat ve Çiğdem Mahallesi otobüsleri milli kütüphaneye kadar geldikten sonra Kızılay'a devam etmeleri daha mantıklı. Zira milli kütüphane kızılay arası 10 dk sürüyor ki otobüsten in metro bekle metroya bin en az 15 dakika demek.


Maksat Kızılay'a otobüs girişini minimum düzeye çekmek olmalı, bu doğrultuda bu aktarmalar yapılmalıdır.

Çiğdem otobüslerini Milli Kütüphane'den değil Söğütözü'nden verilirse daha iyi olur. Maksat kuşkusuz ki Kızılay'a otobüs girişini engellemek ama aktarmalar mümkün oldukça Kızılay'dan uzak duraklarda gerçekleştirilmeli.



Cihan91
7 yıl önce - Pzr 26 Eyl 2010, 21:00

Zaten proje bilgisi çok net olmasa da Atatürk Bulvarı'nı boydan boya katecek Dışkapı-Meclis arası cadde tramvayı projesi var, önce metrobüs sonra lastik tekerlekli tramvay olarak düşünülüyordu ki ne olacağına karar verildi sanırım.

Yani ileride metro inşaatları ve Başkentray tamamlandığında Kızılay'daki otobüs trafiği tamamen kalkmış olacak. (umarım)


syigit1
7 yıl önce - Pzr 26 Eyl 2010, 21:16

Alıntı:
Yani ileride metro inşaatları ve Başkentray tamamlandığında Kızılay'daki otobüs trafiği tamamen kalkmış olacak. (umarım)


O projeler tamamlandıktan sonra da epey bir otobüs trafiği olacaktır. Metro ve banliyö ("Başkentray") hatlarının hizmet vermediği yerlere otobüsler işlemeye devam edecektir. Örneğin Çankaya, Ayrancı, Küçükesat, vs...


onurnazliaka
7 yıl önce - Pzr 26 Eyl 2010, 21:27

Alıntı:
Alıntı:
Yani ileride metro inşaatları ve Başkentray tamamlandığında Kızılay'daki otobüs trafiği tamamen kalkmış olacak. (umarım)


O projeler tamamlandıktan sonra da epey bir otobüs trafiği olacaktır. Metro ve banliyö ("Başkentray") hatlarının hizmet vermediği yerlere otobüsler işlemeye devam edecektir. Örneğin Çankaya, Ayrancı, Küçükesat, vs...

Kuşkusuz ki olacak ama raylı sistemler trafik yoğunluğunda çok büyük bir azalma getirecek ve toplu ulaşım bu bölgeler için çok kolaylaşacak.

Ayrıca 1. bölge için 1 hat daha ekliyorum. 168 numaralı hat Ankaray Beşevler ve Metro Söğütözü istasyonları arasında çalışır hale getirilir.


Cihan91
7 yıl önce - Pzr 26 Eyl 2010, 21:29

Alıntı:
O projeler tamamlandıktan sonra da epey bir otobüs trafiği olacaktır. Metro ve banliyö ("Başkentray") hatlarının hizmet vermediği yerlere otobüsler işlemeye devam edecektir. Örneğin Çankaya, Ayrancı, Küçükesat, vs...


Bunun gibi raylı sistem bağlantısı olmayan semtlerin otobüs hatları Kızılay'a yine giremeyecktir diye düşünüyorum, aktarma istasyonlarına besleme yapan hatlar haline getirilebilirler bence.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 212223   sonraki »
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet