Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
irfan x
14 yıl önce - Cmt 06 Ksm 2004, 00:33
[İST-A4.05] - İstanbul'da Taksilere AB Standartı Geliyor



Alıntı:
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Taksiciler Odası ile otomobil üreticileri  İstanbul'da çalışacak taksilerin yeni modelinin belirlenmesi ve taksilere AB standartı getirilmesi için çalışmalarını sürdürüyor.

Merter'deki İstanbul Büyükşehir Belediye Sarayı'nda Genel Sekreter Yardımcısı Mesut Pektaş başkanlığında gerçekleştirilen toplantıda şehir sınırları içinde hizmet veren taksiler masaya yatırıldı.

Ford, Toyota, Reno Mais, Hundai ve Karsan otomotiv firmalarının temsilcileri ile İstanbul Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Temsilcisi Mustafa Silah Yürekli'nin yer aldığı toplantıda, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanı Rafet Bozdoğan ile APK Daire Başkanı Cengiz Güngör de hazır bulundu.

Mesut Pektaş; "Proje 1 yıl içersinde hayata geçecek..."

Toplantıda konuşan İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Mesut Pektaş, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mimar Kadir Topbaş'ın talimatıyla bu dönem içersinde AB standartlarında yeni bir taksi modelinin belirlenmesi ve taksilerdeki hizmet kalitesinin yükseltilmesi çalışmalarının tamamlanacağını açıkladı.

"İstanbul'daki taksilerin modellerinin, taksilerin güvenliğinin ve hizmet kalitesinin en kısa zamanda 21. yüzyıla yakışır bir seviyeye yükseltmek istiyoruz" diyen Mesut Pektaş, söz konusu projenin etkilerinin 1 yıl içersinde yaşanarak görülebilecek hale geleceğini söyledi.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin son aşamasına geldiği kent oto kontrol sistemi ile 1 yıl içersinde itfaiye, İETT  gibi araçların trafikteki konumunu belirleneceğini ifade eden Pektaş, bu elektronik sistemin taksilerin trafikteki seyrinin takibinde de kullanılacağını söyledi. Pektaş, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin kent haritasının bu teknolojiye uygun hale getirildiğini kaydetti. Üretici firmalardan yeni taksi modellerinin dizaynını bu gelişmeleri dikkate alarak yapmasını isteyen Genel Sekreter Yardımcısı, taksilerin trafikteki seyrinin Büyükşehir'in projeleri arasında yer alan taksi cep duraklarının önümüzdeki yaz bütün İstanbul'a yayılmasıyla azaltılacağını da sözlerine ekledi.

İstanbul'a özel yeni bir taksi modeli tasarlanıyor...

Toplantıya katılan üretici firmaların temsilcileri de İstanbul'da böyle bir çalışmaya uzun zamandır ihtiyaç duyulduğunu ve bu yöndeki çalışmalarının sürdüğünü belirterek, yeni modelde can güvenliği, ABS fren sistemi, klima ve konfor gibi özelliklerin mutlaka yer alacağını ifade ettiler.

İstanbul Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Temsilcisi Mustafa Silahyürekli ise, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile ortak yürüttükleri proje kapsamında taksicilerin de daha bilinçli ve eğitimli bir hale getirileceğini, işsiz kalan her insanın geçici olarak taksicilik yapmaması için çalışmalarının olduğunu vurguladı.
http://www.ibb.gov.tr/index.htm

Burç

14 yıl önce - Cmt 06 Ksm 2004, 00:48

Alıntı:
İstanbul'a özel yeni bir taksi modeli tasarlanıyor...

uçan taksi?

Ray döşeyin ray...


Esra
14 yıl önce - Cmt 06 Ksm 2004, 01:24

Ya Burc abi alemsin vallahi ama kesinlikle katiliyorum.
Birde trenlere care bulsunlar ondan once. Bir tren kazasi oluyor,kac kisi hayatini yitiriyor,ardindan bir daha. Kapkaccilar trenlerde teror estiriyor.

Evi temizledim deyip pislikleri halinin altina supurmek gibi birsey yaptiklari.
Ne ornek ama



Kemal A
14 yıl önce - Cmt 06 Ksm 2004, 12:33

isim geregi zaman zaman yabanci misafirlerim geliyor. Büyük bir çogunlugunun ortak sikayetleri taksilerin çok kötü ve konforsuz olmasi. Turistlerin Türkiye için ilk izlenimleri iyi olsun diye rekor sürede modern bir havaalani yapildi, fakat 2. izlenimleri koltuklari yirtilmis, içi sigara kokan kötü bir taksi

Suleyman
14 yıl önce - Cmt 06 Ksm 2004, 12:44

Kemal Ara demiş ki:
isim geregi zaman zaman yabanci misafirlerim geliyor. Büyük bir çogunlugunun ortak sikayetleri taksilerin çok kötü ve konforsuz olmasi. Turistlerin Türkiye için ilk izlenimleri iyi olsun diye rekor sürede modern bir havaalani yapildi, fakat 2. izlenimleri koltuklari yirtilmis, içi sigara kokan kötü bir taksi


kesinlikle dogru, ilk intibadan kaybediyoruz direkt olarak.

zaten su andaki standartlardaki otomobil modeli [dogan - sahin vs.] de artik neredeyse kisiler tarafindan hic tercih edilmiyor: cunku artik demode oldular, zamanin gereklerini ve zamanin gerektirdigi modernligi karsilayamaz oldular.

Ama rayli sistem de Burc'un ve Esra'nin da dedigi gibi cok onemli. Ulasimda asil kullanim bunlarda olmali, !modern! taksiler ara bosluklari dolduran, alternatif unsurlar olmali bir trafikte. Bu rayli sistem [metro-tren vs.] olayi skyscrabercity'de de tartisilmis ve cogu kisi de rayli sistemin bu kadar az oldugunu gorunce, sehrin nufusunu da gozonunde bulundurarak [hakli olarak] oldukca sasirmislar.


Meraklisina: ISTANBUL SUBWAY



sipahi
14 yıl önce - Cmt 06 Ksm 2004, 18:29

arkadaslar iki seyi kiyaslarken kullanim alanlarini unutmamak gerekir...

messiah_haktan

14 yıl önce - Cmt 06 Ksm 2004, 18:47

Avrupa standarti taksi = Mercedes Benz 2000-2004 model Anlasilan Istanbuldaki taski sayisi 40.000 den 40 indirilecek bu proje ile.

Sakayi gecelim,Istanbul icin yeni bir taksi tipi araniyor diye yazmislar.Acama Londra türü gibi birsey mi olacak?Bütün taksiler ayni tipte ve simdiye kadar olan taksinlerden degisik renkte?Taksilerden önce domuslari yasaklasinlar!Dolmus yerine IETT otobüs hatlarini cogaltsin.Hatta halk otobüseri bile kalkabilir!



irfan x
14 yıl önce - Cmt 06 Ksm 2004, 19:02

Aslında ben bu haberi daha önce televiztonda başkandan duymuştum, ve ne zaman taksiye binsem taksicilere sordum. Kimse bu işin nasıl olacağını bilemiyor, bir kısmı bu projenin onlara maddi bir yük geireceğini ve kendilerinin bu yükü kaldıramayacağını söylüyor... Tabi daha gelişmiş taksilerin olması iyi, ama ilk önce metro şart...

Suleyman
14 yıl önce - Cmt 06 Ksm 2004, 20:47

Mehmet Dayi demiş ki:
arkadaslar iki seyi kiyaslarken kullanim alanlarini unutmamak gerekir...


Dayicigim orasi oyle, metroyu kullanarak belki cogu yere gidemeyeceksiniz ama belli basli yerlere yapilan uilasim da su anda IETT, Halk Otobusleri, minubus ve taksilerle saglaniyor.
Metronun kullaniminin artmasi ozellikle minubus ve halk otobuslerinin kullanimini engelleyecektir; ve aslinda da bunlara gerek kalmamasi gerekir bu kadar buyuk bir sehirde.Insanlar belli basli yerlesim yerleri arasinda, is - okul - kurs yollarinda metroyu kullanabilmeliler.

Yani bence ulasimin temel diregi metro ve [modern] tren olmali, IETT Istanbul sartlari icin 2. en buyuk ulasim araci olacaktir zaten, bundan geri kalan bosluklari da [sartlari oldukca kotu olan] minubus veya halk otobusleri degil, modern taksiler doldurmali.


irfan x
14 yıl önce - Cmt 06 Ksm 2004, 21:49

Alıntı:
Insanlar belli basli yerlesim yerleri arasinda, is - okul - kurs yollarinda metroyu kullanabilmeliler.
çok haklısın, ama istanbulun metro projesi merkezeri birbirne bağlayacak şekilde planlanmamış. Ben yurt dışından gelen misafirimi, Taksim'de ki oteline bu metroyu kullanarak onca yeri dolaştırıp, otogarın tantanasına ve varoşlara sokup Aksarayın şu halinin içine getiremem...



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM