Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4

Dolmuşlarda Kentkart Kullanılmalı Mı?
Evet 36.0%  36.0%  [45]
Hayır 8.8%  8.8%  [11]
Dolmuşlar Tamamen Yok Edilsin! 41.6%  41.6%  [52]
Dolmuşlar ÖHO'ya Dönüştürülsün 13.6%  13.6%  [17]
Toplam Oy : 125

Haydar Bayraklı

8 yıl önce - Pzr 25 Mar 2012, 22:38

Dolmuşlar, İzmir'de toplu ulaşım sisteminin bel kemiğidir.
ESHOT tek başına yetersiz kalıyor.

Dolmuşlar olmasa İzmir'de toplu ulaşım ESHOT sayesinde rezalet bir hale gelir.

Örneğin ben her gün sabah ÇAY MAHALLE-GÜLTEPE dolmuşuna biniyorum.
Çay Mahalle'den Çınarlı'ya kadar 4 KM yol için 1.25 TL ücret ödüyorum.

NEDEN DOLMUŞA BİNİYORUM?
ESHOT Çay Mahalle'ye sabahları hizmet etmiyor!
Yukarıdan (M.Erener'den) gelen tüm otobüsler dolu geliyor ve Çay Mahalle'den yolcu almıyor.
ESHOT'a bu sorunu yüzlerce kez bildirdik. Ama ilgilenen yok...

Dolmuşlar olmasa ne yaparım ben? Siz söyleyin...
Sanırsam bir molotof kokteyli yaparım... Otobüs yakarım.
Çünkü ESHOT; otobüsleri yakan yerlere daha çok ilgi gösteriyor ve daha kaliteli hizmet veriyor.
Otobüslerin para kazandığı Çay Mahalle gibi yerlerde vatandaşın çektiği çileyi umursamıyor.

O nedenle dolmuşlar kaldırılmasın.!
İzmir'de dolmuş hattı sayısı arttırılsın.


En son Haydar Bayraklı tarafından Pzr 25 Mar 2012, 22:59 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


Ayhan
8 yıl önce - Pzr 25 Mar 2012, 22:40

Alıntı:
İzmir'de dolmuş hattı sayısı arttırılsın


Allah korusun. Trafiği felç etmek mi istiyorsunuz



tolgailgim
8 yıl önce - Pzr 25 Mar 2012, 22:44

Alıntı:
İzmir'de dolmuş hattı sayısı arttırılsın


İşte ozaman ben molotof hazırlarım.


yavuz210
8 yıl önce - Pzr 25 Mar 2012, 22:48

molotof hazırlayan hazırlayana hadi hayırlısı

Haydar Bayraklı

8 yıl önce - Pzr 25 Mar 2012, 22:58

599'da çalışan otobüsleri 53-560-564'e çeviren hareket memurları var.
986'da çalışan otobüsleri 12'ye çeviren hareket memurları var.

Yolcu almamak için türlü türlü yollar deneyen ESHOT-İZULAŞ şoförleri var.

Yolcu sayısının çok fazla olması sebebiyle Çay Mahalle'ye çalışmak istemeyen şoförler,
hareket memurları tanıdıksa, otobüsü başka hatlara çeviriyorlar.

Şöyle anlatayım;
XXX isimli şoföre yarın sabah 599'da parçalı sefer yapması söyleniyor. Şoför sabah M.Erener'den sefere giriyor ve 1 sefer yapıyor. Halkapınar'daki hareket memuru tanıdıksa, şoförün yalakalığı sayesinde otobüs 53, 560, 564 gibi hatlara çeviriliyor.

Böylelikle şoför yolcusu az olan ve yolları düzgün olan yerlerde daha rahat çalışıyor.
M.Erener ve Çay Mahalle'de duraklarda saatlerce bekleyen vatandaşı düşünen yok.
Ulaşım Daire Başkanlığı'nın M.Erener'e verdiği otobüsler genellikle başka hatlara çeviriliyor ve gelmiyor. Bunun sonucunda durakta saatlerce bekleyen vatandaş mağdur oluyor.

DOLMUŞÇULUK sisteminde başka hatlara çevirilme diye birşey yok!
Bir hat üzerinde ne kadar dolmuş varsa çalışır. Parasını kazanır.

Dolmuşçuluk sisteminde şoförler terse düşmek için çabalamaz!
Dolmuşçuluk sisteminde şoförler yolcu almamak için çabalamaz!


Dolmuşlara kentkart sistemi getirilsin ve İzmir'de dolmuş hattı sayısı arttırılsın!



En son Haydar Bayraklı tarafından Pzr 25 Mar 2012, 23:01 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Ayhan
8 yıl önce - Pzr 25 Mar 2012, 23:00

Çay Mahallesinde sorun var diye koskoca şehri trafik yumağı haline getirmeye kinsenin hakkı yok. Dolmuşçuların nasıl çalıştıklarını tüm herkes biliyor.

Haydar Bayraklı

8 yıl önce - Pzr 25 Mar 2012, 23:13

Alıntı:
Çay Mahallesinde sorun var diye koskoca şehri trafik yumağı haline getirmeye kinsenin hakkı yok. Dolmuşçuların nasıl çalıştıklarını tüm herkes biliyor.

Sadece Çay Mahalle değil ki... İzmir'in birçok semti aynı sorunu yaşıyor.

986 F.ALTAY - H.PINAR METRO hattının araçları 12-969-53 v.b. hatlara çeviriliyor.
568 EVKA 4 - BORNOVA METRO hattının araçları şoförler sayesinde 565 veya 525'e çeviriliyor.
168 EVKA 4 - GÜMRÜK hattının araçları şoförler sayesinde 63'e çeviriliyor.

Hareket memurlarının yaptığı otobüs çevirmelerinin cefasını VATANDAŞ ÇEKİYOR!
Durakta saatlerce bekleyen vatandaşın otobüsü gelmiyor. Gelen otobüslerde dolu gelip,
yolcu almayarak durakları pas geçiyor.

501 ÇİÇEK MAH. - H.PINAR METRO hattının akşamları sadece 1 tanecik otobüsü olmasına rağmen, en önemli saat dediğimiz akşam saat 17:00 seferi geçen sene Halkapınardaki bir hareket memuru tarafından 560'a çevirilmek istenmişti. 501'in yolcularına 502'ye binmesi söylenmişti.

Bizim tartışmalarımız sonucunda 1 tanecik aracımızı çevirttirmedik.


Orkun A

8 yıl önce - Pzr 25 Mar 2012, 23:52

Zaten Eshot'ta dolmuşçulara yaranabilmek için merkez dışındaki hatlarda bu kadar gevşek. Örnek verecek olursak neden zamanında 352 Buca-Gaziemir hattının sefer saatleri hiçbir işe yaramaz şekilde aralıklıydı? Neden otogara gitmek için daha merkezi yollardan giden ve saatleride normal bir hat yok? Neden Buca'dan Yeşilyurda tek vesait otobüsle gidemiyoruz? Neden Bozyaka SSK önünden geçen 270 kaldırıldıktan sonra yerine 870 koyulmadı? Bunlar derin belediye ( ) işleri arkadaşlar oy için yani. Eshot şuan istese Türkiye'yi geçtim Avrupa'yı da geçtim bütün Dünya'daki en iyi otobüs işletmesi olabilir. Ama o zamanda normal halk memnun olur Eshot'un bu şekilde çalışması işine gelenler (kendi çalışanları, dolmuşçular ve maddi kaynağın çok çok büyük bölümünü farklı yatırımlara aktarıp oy almak varken ulaşıma aktaracak olanlar) memnun olmaz.

GeDiZ

8 yıl önce - Pts 26 Mar 2012, 04:42

Eshot'un yetmediği (daha doğrusu "minibüsleri azaltacağına yüceltecek politikayla bazı bölgeleri teslim ettiği") yer ve zamanlarda iş görüyor olabilirler ama gerçek anlamda işe yaramak yerine trafiği katlediyorlar tehlikeye sokuyorlar... En basit örneği; Buca'da Menderes Caddesi'nde şoförlere de yolculara da saç baş yolduran o kadar "eşkiya" var ki yaşayanlar çok iyi bilir...

Ben minibüslere karşıyım, yıllardır binmiyorum ve inşallah binmek zorunda kalmam; İnciraltı'na gitmek için ya 45dk otobüs beklerim ya da 2-3 aktarma yapar öyle giderim ama sık çalışan minibüsle gitmeyi tercih etmem. İstanbul'da Pendik-Kadıköy minibüslerine mahkum olmadım, İzmir'de hiç olmam

Buca-Gediz, Buca-Gaziemir, Buca-Yeşilyurt, Yeşilyurt-Gaziemir, Oyak Sitesi-F.Altay, Buca-Bozyaka SSK, İNCİRALTI, Karşıyaka ve çevresine çalışan, Otogar'dan Yeşilyurt Gaziemir gibi birçok semte çalışan minibüs hatları ile aynı güzergahta ya otobüs hattı yok kaldırıldı ya da sefer sıklığı çok düşük; milletimiz tek vasıtayla ulaşım istediği de eklenince minibüsler ciddi oranda ulaşımda iş görüyor. Eshot da maalesef çanak tutuyor! Karşıyaka İskele hatlarının iptal olduğu semtlere bir bakın; Egekent-Evka2-Evka5-Evka6-Güzeltepe vb semtlerden Karşıyaka İzban İstasyonu'na minibüsler geliyor ve bir anda otobüs hatları iptal oldu! Minibüslere validatör konulursa ÖHO'ya döner, İstanbul'a ne zaman gitsem ÖHO'ya bindiğimde lanet ediyorum(30km hızı geçmezler, durak harici yolcu alırlar, her yerde yolcu indirirler, şoförlerin tipi tip değil kıyafeti kıyafet değil vs vs vs.) ve yıllar evvel ne olduysa yine aynı sorunları yaşarız...

1992-1993-1994 yıllarında İkaruslar, V6 Mercedesler, Sanoslar, Volvolar, DAFlar alındı; birçok minibüs şoförü Eshot kadrosuna alındı(komşum da onlardan biriydi), Narlıdere-Balçova gibi semtlerin Konak'a giden minibüsleri kaldırıldı ve otobüsler sefer yapmaya başladı. Balçova'dan Konak'a minibüsle gittiğimi hatırlıyorum, neyse ki bir daha Konak'a minibüs giremedi! YIL 2012, İZMİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ RESMEN 20 SENE GERİYE GİDİP OTOBÜSLERİ KALDIRARAK MİNİBÜSLERİ GERİ GETİRMEK İSTİYOR! Eshot adam gibi hizmet vermek istesin en kralını verir ama "oy potansiyeli" olarak minibüsçüleri görürlerse diğer potansiyel metro gibi birçok ulaşım konusunda sıkıntı çekerken tokadı indiriverir...

Vergisini tam ödemeyen, kaçak akaryakıt kullanan, trafiği tehlikeye sokan, direksiyonuna 16 yaşında çocuk dahi geçebilen ve denetlenmeyen(bizzat şahit oldum, çocuk birkaç sene minibüsçülük yaptığını ve çevirme olmadığını söyledi!) bu araçlarda isteyen sehayat edebilir ama ben istemiyorum... İşini layıkıyla yapanları tenzih ederim ama durum bundan ibaret; sanırım başka da bir şey söylememe gerek yok...

Bu arada; bu mesajı yazdıktan hemen sonra bir hışımla İBB'ye uzun ve güzel bir yazı gönderdim, bakalım 1-2 ay sonra gelecek cevapta neler yumurtlayacaklar İçerisinde Bayraklı da var İnciraltı da 612-613 de... Bireysel tepki işe yaramayabilir ama hiç olmazsa bir şeyler yapın!

Saygılar...


Yalın35_Göztepeli

8 yıl önce - Pts 26 Mar 2012, 13:55

Yeşilyurt dolmuşları tıkır tıkır dakikada bir çalışıyor. Ama Yeşilyurt otobüsleri zar zor kontağı açıyor. Yeşilyurt'taki şöförler hareket saatlerine önem vermedikleri için Devlet Hastanesi,Polat ve Ordu caddelerindeki yolcular dolmuşlara mağdur oluyorlar. 270 hattı Bozyaka Ssk'dan geçerdi. Birde ordan kalkan 486'yi kaldırınca Evka 1-Bozyaka Ssk dolmuşlarına Bozyaka halkı mağdur oldu. Bozyaka'dan geçen Uzundere,Eskiizmir,Cennetçeşme,Günaltay,Çamlık hatları dolu geldikleri için durakları boş geçiyorlar. Ve Maalsef dolmuşlara mağdur oluyor. Uzundere dolmuşlarıda aynı şekilde. Hele Cennetçeşme-Kuruçeşme dolmuşu. Böyle kalabalık yerlerde tıkır tıkır çalışan dolmuşları bitirmeleri lazım. Ama maalsef Belediye ve Eshot korkuyor dolmuşçulardan.



sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege