Ana Sayfa 882 bin Türkiye Fotoğrafı
Allah insanı neden yaratmıştır?
sayfa: Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Sonraki
Ana Sayfa -> HABERLER ve SOHBET
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Burç

1 yıl önce - Prş 27 Hzr 2013, 04:47

Alıntı:
Erik Von Daniken Yıldızlara Dönüş kitabında baya bir yer vermiş.


"Tanrıların ayak izleri" kitabını çocukluğumda okumuştum, oldukça zorlama yerleri var ama neden olmasın? Yani sonuçta insanı yaratan direkt Allah'tır gibi düşünmek gerekmiyor.


Örneğin ben konuşan, düşünen bir robot yaparsam, bu robot da oturup düşünse :
"Yahu Allah neden beni yarattı acaba?" dese, aslında bizim bu konu başlığındaki soruyla aynı olur.


!yunus!

1 yıl önce - Prş 27 Hzr 2013, 04:56

Heykeli yapabilmen icin gerekli olan butun hareketlerin Allah c.c. tarafindan yazilmstir, senin o heykeli yapacagini sen dogmadan cook once biliyordu zaten. Isteseydi sana ne o bilgiyi ne beceriyi nede sagligi verirdi.
Yeryuzunde bir yapragin agactan yere düşüş şekli bile yazilidir.
Rabbim hepimizi affetsin


Volkan Funda

1 yıl önce - Prş 27 Hzr 2013, 05:07

Alıntı:
Yani sonuçta insanı yaratan direkt Allah'tır gibi düşünmek gerekmiyor.


İslam inancına göre bu durum kesin ve nettir (insanı direkt olarak Allah yaratmıştır).

Aslında neden yarattığının cevabı da aşağıdaki ayette net bir şekilde belirtilmiştir:
Alıntı:
“Ben cinleri ve insanları, ancak bana ibadet -kulluk- etsinler diye yarattım.” (Zâriyât, 51/56)


Burç

1 yıl önce - Prş 27 Hzr 2013, 05:21

Alıntı:
Ben cinleri ve insanları, ancak bana ibadet -kulluk- etsinler diye yarattım


Bu ayeti tabii ki biliyorum, 3 yıl önce bu başlığı açtığımda ilk mesajımda da yazmıştım.
"Allah neden kendisine ibadet edilmesini istemiştir?" diye sorayım o zaman...

Aslında bu ayet oldukça ilginç.
Çünkü Kuran genelde "biz" olarak çoğul dilden yazılıdır, ve Allah üçüncü şahıs olarak geçer.
Oysa burada "ben yarattım" diyor.


Mühendis Ozi

1 yıl önce - Prş 27 Hzr 2013, 05:41

Ayette tam olarak "ibadet etsinler" diye değil, "kulluk etsinler" diye yazıyor. Kulluk etmek, ibadet etmek kavramını da kapsıyor. Arada çok fark var. Kulluk etmekten kasıt "benim yolumdan gelsinler, doğruya ulaşsınlar" olabilir, dünya imtihanı için.

Alıntı:
iliyorsunuz insanoğlu yeryüzünde çok uzun zamandır bulunmuyor.
Yani dünya 5 milyar yıl önce yaratılmış ise, insanoğlu sadece 100 bin yıldır falan burada.
Diyelim ki 100 bin yıl önce, insan olmayan bir takım uzaylı yaratıklar yeryüzünde bilimsel deneyler yaparak, o zamanki hayvanların genleri ile oynayarak insanoğlunu yaratmış olsun.

Bu durumda gene Allah insanları yaratmış oluyor değil mi?


Cevabı evet.
Allah insanları doğrudan var etmesi mi gerekiyor? Hayır. örneğin, bing-bang teorisi doğru olabilir. Bu durumda Allah evreni yaratmamış mı oluyor? Allah bing-bang ile evreni yaratmış olamaz mı?

Diğer bir örnek ise şu. Diyelim ki Allah'ın olmadığı kanıtlanabilse(mümkün değil ama kanıtlandı diyelim) bu durumda bizler hala Allah(yaratıcı) yok diyemeyiz. Çünkü Allah kendisini gizleyemez mi? Allah evreni yaratacak güçte de kendisini yokmuş gibi gösteremeyecek güçte mi? Bu da ayrı bir paradoks.


Nihat Joseph Ilkay
1 yıl önce - Prş 27 Hzr 2013, 05:54

Alıntı:
Bu ayeti tabii ki biliyorum, 3 yıl önce bu başlığı açtığımda ilk mesajımda da yazmıştım.
"Allah neden kendisine ibadet edilmesini istemiştir?" diye sorayım o zaman...

Aslında bu ayet oldukça ilginç.
Çünkü Kuran genelde "biz" olarak çoğul dilden yazılıdır, ve Allah üçüncü şahıs olarak geçer.
Oysa burada "ben yarattım" diyor.


Oncelikle cogu ayetlerde 'biz' derken neden bu ayette Allah 'ben' diyor, onun aciklamasini yapmak istiyorum.. Kuran'da Allah kendisinden bahsederken 'biz', 'ben', 'o' sahis zamirlerini kullanir. Allah'in 'ben' sahis zamirini kullandigi ayetlerde 'Samimiyet','yakinlik' veya 'tehdit' ogeleri bulunur. 'Biz' Cogul sahis zamiri ise 'Majestik' ,'Guc' ogelerini tasir. Ayrica Kuran'da ki surelerin ritmine gore'de sahis zamirleri bazen degisebilir. Insani yaratirken kullandigi 'ben' sahis zamiri, onun yaratilisa karsi 'samimiyetini' ve 'yakinligi' gosterir. Deism'in savundugu yaratilisdan uzak, habersiz, duyarsiz bir Yaratici degildir.

Allah, Insani neden yarattigini detayli olarak bize aciklamamistir. Bize aciklama borcu yoktur, zorunda da degildir.


sancaktar tekkılıç
1 yıl önce - Çrş 03 Tem 2013, 01:08
Allah bizi neden yarattı


***Allah bizi yaratmaya neden lüzum gördü? yaratıldık öyleyse neden sınava tabi tutuluyoruz?

BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM

Meryem-67 - O insan hiç düşünmüyor mu ki, o hiçbir şey değilken Biz onu yaratıp var ettik?

(Enbiya, 21/16) "Biz göğü, yeri ve bu ikisi arasında olanları oyun olsun diye yaratmadık."

(Sad, 38/27) "Göğü, yeri ve bu ikisi arasında olanları boşuna yaratmadık."

(Kıyame, 75/36) "İnsan başıboş bırakılacağını mı sanıyor?"

(Müminun, 23/115)"Yoksa siz, bizim sizi abes / boşuna yarattığımızı ve bize döndürülmeyeceğinizi mi sandınız?"

*Öncelikle şunu belirtelim ki Allah (cc) insana; acaba ne yapacak diye (haşa meraktan) bakmaz acaba ruhunu (doğru davranışlarla düşüncelerle) olgunlaştırabilecek mi, bu imtihanı hem kendini hem de Beni mutlu edecek şekilde geçebilecek mi diye bakar.yani öylesine bir yaratılmışlık,Yaratıcının bizimle(haşa) oyun oynaması gibi bir mantıkla yaratılmış olma durumu söz konusu değildir.Allah (cc) tüm her şeyi kötülükleri de dahil imtihan olsun diye yaratmıştır.

NEDEN YARATILDIK?

Zariyat-56 - Ben cinleri ve insanları sırf Beni tanıyıp yalnız Bana ibadet etsinler diye yarattım

bu ayette hem yaratmanın amacı hem de insanın amacı insana bildirilmiştir.
1-Allah ın insanı yaratmasındaki amacı; insanın kendisini tanıyıp gönülden sevmesi ve bunun yanında kendisine itaat, ibadet etmesidir.
2- Allah insana amaç olarak ibadet etmesini koymuştur.demek ki Allah bizim fıtraten dünyadaki amacımızı ibadet olacak şekilde yaratmıştır ve bizim amacımız ibadet olmalıdır. İbadetle insanın özüne kavuşmasını, doğru yolda kalmasını, gerçek insan olmasını, dini yaşayış ve düşünceyle yaptığı her işin ibadet sayılacağını (neden ibadet eder namaz kılarız) konusunda açıklayacağız.

yani Allah kendisini tanıyıp severek özünü bulması adam gibi adam olması için insanı yarattı ve bu nedenle dünyaya (eğitim-sınav sahasına) gönderdi.

"Allah insanı, eşya ve hadiseleri teshir etmesi için kendisine halife olarak yarattı."(muhtemelen avrupalı bir filozofun sözü)

Risalei nur yorumu:nasıl bir kimsenin güzel bir elbisesi eşyası ya da sanatı varsa diğer insanlara göstermek ister Allah (cc) da insanlara yüceliğini,büyüklüğünü,sanatkarlığını göstermek istemiştir bu nedenle bizi varetmiştir.Yani Allah bizi kendisini tanıyalım diye yaratmıştır nimetlerini,büyüklüğünü göstermek için yaratmıştır,hem zaten bizi yaratmasaydı nasıl yaratıcı olabilirdi ki.Allah (cc) zengin bir sultandır ve bizi sarayına davet ederek nimetlerini nimetlerinin güzelliklerini bize göstermiştir.

Dünya Allah (cc) ın müzesidir ve gönderdiği peygamberleride rehber kılarak bu müzeyi bize tanıtmıştır.Bu dünya yaratıcının müzesi hem de öyle bir müze ki o müzedeki her şeye muhtacız o müzeden çıkamıyoruz o müzedeki bir eser eksik olsa biz perişan oluruz ve yaratıcı bizi bu müzeye kendisini tanıyalım diye göndermiş.Biz bu müze hakkında ne kadar çok bilgi edinirsek bu müzedeki eserleri ne kadar çok araştırırsak ve müze hakkında ne kadar çok düşünüp kafa yorarsak,yaratıcının maharetini büyüklüğünü ve bilhassa yaratıcıyı o kadar iyi tanırız ve yaratıcının bizi bu dünyaya göndermesindeki amacını gerçekleştirmiş oluruz.Onun için müslüman bir kimse bilim adamı ve filozof olmalıdır.Onun için dünyayı,kainatı bilen ve düşünen insanların imanı daha sağlamdır.
Bunun yanında nimetler içinde yaratıldık ve kimse yaratılmış olmaktan rahatsız değil.Yaratılmış olmaktan var olmaktan kim zarar görmüş kim mutsuz?Allah insana öyle bir psikoloji vermiştir ki insan cehennemde de olsa "aman yok olmayayım da cehennemde kalayım" diyecektir.Yok olmak yani hiç olmak,olmamak insan için en büyük işkencelerden bile daha kötü bir durumdur.Düşüncesi bile insana büyük hüzün ve umutsuzluk verir.Anlık söylenen "ah keşke şu dünyaya gelmemiş olaydım,ölsem de kurtulsam" vs gibi laflar insanın bir olaydan zarar gördükten sonraki anlık psikolojisinin yansımasıdır.gene Allah ın verdiği unutma zamanla gönlümüzün yatışması nimetiyle, o olayın fiziksel zararı geçer,psikolojik zararı da zamanla unutulur ve insan gene mutlu bir şekilde hayatına devam eder.*Allah bütün canlıları kendi çaplarında eğlenecek mutlu olacak şekilde yaratmıştır.Netice itibariye Allah seni yaratmak istemiş yaratmış ve sen de yaratılmış olmaktan gayet memnunsun o zaman lafı uzatmaya lüzum yok,alan razı veren razı.

sonuç: *madem dünya kompleks olduğu kadar büyük hassas ve sanatlı sistemler üzerine kuruludur ve sana düşünme bu varlıkları kavrayarak hayret etme özellikleri verilmiştir, o zaman senin bu sistemi hiç düşünmeden sadece zevklerin menfaatlerin çıkarların dünya işinin gücünün peşinde koşman hayvanlıktır ve düşünüp sistemin yaratıcısını bulman ve gücüne hayret etmen hayran kalman gerekmektedir.

NEDEN SINANIYORUZ?

A)İnsan her şey için sınava muhtaç şekilde yaratılmıştır:

*İnsan sınava muhtaçtır,çünkü ona akıl nimeti ve irade yetkisi verilmiştir.iradesiyle doğruyu ya da yanlışı yapabilen insanlardan Allah, doğru olanları, liyakatli olanları cennetine, kul hakkı yeyip kötülüğü hak edenlere de cehennemine layık görmüştür;

Diyelim ki bir ülkeye mühendis,avukat,doktor,öğretmen,polis,asker vs. meslekte insanlar lazımdır.yönetim bunun için yetişkin insanları okul okutmadan sınava tabi tutmadan kafasına göre çeşitli mesleklere getirmiş ve meslek verdiği bu insanlara mesleğine göre maaş tatil rütbe vs. Vermiştir.fakat bir aksilik vardır ki meslek verilen bu insanların %de 99 u getirildikleri meslekte başarılı olamamış,işlerini gerektiği şekilde icra edememiş,uzun yıllar o işte çalışsalar bile yeterli tecrübe edinememişlerdir.dolayısıyla ne o mesleği nede o meslek karşılığında aldıkları maaşı rütbeyi yetkiyi tatili vs. hak etmişlerdir belki bazıları suç bile işlemiş değil en adi mesleği belki cezayı hak etmişlerdir.yönetimin bu durumda yapması gereken tek ve en doğru şey iş vereceği kimseleri önce toplumsal bir suç işlemiş mi işlememiş mi diye ayırmak ardından okul okutmak ve sınava tabi tutmaktır ki bu sınav sonucunda kişilerin %99 u layık olduğu ve kendisine en uygun olan mesleği seçebilsin.bu sayede herkes 1-elde ettiği mesleğin kıymetini bilir.2-adaletsizlik olmaz ben neden o mesleği alamıyorum diyemez.herkes hak ettiğini hakkıyla hak etmiş olur.o meslek o mevki o para o kişiye gani gani helal olmuş olur.
İnsanların hak ederek cennete girmelerindeki maksat öss deki gibi cennette sınırlı bir kontenjan olduğundan değil öss deki gibi istenilen özellikte eleman alınmak istenmesindendir.hak edenin hak ettiği konumda olması gerektiğindendir.
İşte insanın dünyada böyle bir sınava tabi tutulmasının gayesi budur.bu sınav sayesinde kömür ruhlu ebu cehil ile elmas ruhlu ebu bekir birbirinden ayrılmış ve hak ettiğini almış olur.

*Allah, Hz.Adem ve Hz.Havva ya sınava tabi tutulmaları gerektiğini göstermiş ve bunu tüm insanlara da bildirmiştir;

Ortada henüz dünya diye bir şey yokken ,Allah(cc) insanı ilk yarattığında ona ruhundan üflemiş ona her türlü duygusal özelliğin yanı sıra meleklere ve hayvanlara ait özellikleri de vermiştir.Allah insana kendi ruhundan üflediği için insan tabiri caizse, Allah(cc) ın küçücük bir yansımasıdır.Yani sonsuzun küçücük bir numunesidir.ve gene bunun için Allah meleklere insana secde etmelerini emretmiştir.Bilindiği gibi şeytan dışında bütün melekler insana secde etmiş şeytan ise secde etmeyip kibirlendiği ve itaatsizlik ettiği için yani sırf insan yüzünden her şeyini kaybetmiştir.Adem Allah ı tanımış ve cennete yerleştirilmiştir.Allah ademe eş olarak havvayı yaratmış ve onlara cennette ki bir ağaca dokunmamalarını emretmiştir.ama Allah tan, insanları yoldan çıkarmak için izin isteyen ve bu izni alan şeytan türlü entrikalarla onları kandırıp o ağacın meyvelerinden yemelerini sağlamıştır.adem ve havva bu sebeple itaatsizlikle suçlanmış ve bundan sonra cenneti hak ederek oraya gelebilmeleri için dünya denilen bir sınava gönderilmişlerdir.nefsini dizginleyemeyip harama yönelen adem ve havva nın dünya sınavından ve eğitiminden geçmesi gerekliydi.

bu kıssada belki de her şey semboliktir buradan asıl anlamamız gereken insanın direkt olarak cennete layık olmamasıdır. çünkü insan itaatsizlik etmiş olup cenneti hak etmemiştir.fakat Allah elbette adem ve havvanın başına bu olayların geleciğini ve bu olaylar yüzünden dünyaya sürgüne gönderileceklerini baştan bilmektedir.fakat Allah(cc), adem ve Havva ya bu olay vasıtasıyla, belli bir olgunluğa ulaşıp gelmeleri için dünya denilen eğitim sahasına gönderilmelerinin gerektiğini ve bu eğitim süresince sınavlardan geçer not almaları gerektiğini göstermiştir.hz adem ve havva nın kendi iradeleriyle günah işlemeleri dünyaya sürgün biletleri olmuş,insanın dünyaya yerleşip böyle bir imtihana tabi tutulma nedeni hz adem ve havvanın yaptığı bu hata olmuştur.bu sayede Allah adem e ve kutsal kitaplarla tüm insanlara neden dünyada olduklarını hz.adem ve hz.havva kıssasıyla bildirmiştir.belki de adem direk dünyaya gönderilseydi :Allah ım benim burada ne işim var neden beni böyle bir yere gönderdin? diyecekti.ama başından geçen bu olay vesilesiyle kendisini tanımış bir şeyleri hak etmek için bir şeyler yapması gereken bir yapısı olduğunu anlamıştır.iradesini güçlendirip nefsini kontrol altına alması gerektiğini, düşüncesiyle ve Allah ın emirleriyle davranışlarına yön vermesinin gerektiğini anlamıştır.bunun için dünya denilen imtihanlarla dolu eğitim sahasına iradesini geliştirme meydanına, Allah a bağlılığını ispatlama mekanına neden gönderildiğini anlamıştır.yaratan Allah tır ve Allah elbette yarattığının içini dışını cennette böyle bir günah işleyip dünyaya gönderileceğini bilmektedir.

Taha-116 - Düşünün ki Biz, bir vakit meleklere: "Âdem'in önünde (Allah'a) secde edin" dedik, hepsi secde ettiler, yalnız İblis diretti.117 - Biz de dedik ki: "Âdem! İyi bil ki bu, sana da eşine de tam bir düşmandır. Sakın sizi cennetten çıkarmasın, sonra perişan olur, helâke sürüklenirsin.118-119 - "Sen cennette asla açlık çekmeyecek, asla çıplak kalmayacaksın. Orada asla susuzluk çekmeyecek ve güneşin kavurucu sıcağına mâruz kalmayacaksın.120 - Ama şeytan ona vesvese verip: "Âdem! dedi, "ister misin sana ebediyet (ölümsüzlük) ağacını, zamanın geçmesiyle zeval bulmayan bir devlet ve saltanatı göstereyim?" 121 - Derken ikisi de o ağacın meyvesinden yediler. Bunun üzerine edep yerlerinin açık olduğunu farkettiler. Derhal cennet yapraklarıyla üzerlerini örtmeye başladılar. Böylece Âdem Rabbine karşı geldi de şaştı kaldı.122 - Sonra Rabbi onu seçti, tövbesini kabul etti ve onu hidâyetine mazhar etti.123 - Onlara hitaben buyurdu ki: Kiminiz kiminize düşman olarak cennetten yere ininiz. Sonra ne zaman Benden bir rehber gelir de, kim ona tâbi olursa, artık o ne yolu şaşırır, ne de bedbaht olur.

*Dünyada bir nevi cennet ve insana fazla zorluk yok.dünya sınavı her insanın kaldırabileceği zorlukta,tek gereken biraz çalışmak;
Ama birisi çıkıp burada neden bizde adem ve havva nın düştüğü hatadan mesul oluyoruz .belki bizde başlangıçta cennette olsaydık böyle itaatsizlik etmez günah işlemezdik.diyebilir.buna cevaben diyebiliriz ki:Aslında cennetten kovulup dünyaya gönderilmemiz tam manasıyla bir cezalandırma değildir. farkındaysanız bu dünyada zamanımızın çoğunu güle oynaya ve (zaruri olarak yaptığımız işler başta olmak üzere)yaptığımız her işten zevk alarak geçiriyoruz. yemek yiyoruz zevk alıyoruz,uyuyoruz zevk alyoruz,geziyoruz görüyoruz,kokluyoruz,duyuyoruz zevk alıyoruz.yani bu dünya güzel geçen bir üniversite hayatı bir demo gibidir.nitekim 'dünya hayatı bir süsten ,bir oyun ve eğlenceden ibarettir.' Dünya da zaten bir nevi cennet hem de öyle kopleks hassas dengelerle intizamlı bir şekilde hazırlanmış bir cennet ki çok cüzi bir düşünmeyle yaratıcının varlığını kavrayabiliyoruz bu cennette. günümüzde bilim bize herşeyin ne kadar yerli yerinde ve ne kadar hassas düzenler içinde bulunduğunu gösteriyor.bu da bizi yaratıcıyı onu çıplak gözle görüyormuşuz gibi inanmamızı sağlıyor.bu dünyada Allah ı görmeyenin ancak kendi yüzünü kulağını kapatmış olması lazım gerekir çünkü dünyada doğal olan herşeyde yaratıcının imzası mührü vardır.

bu cennet numunesi dünyada Allah bizden sadece büyük günahlardan kaçınmamızı ve çok az zamanımızı alacak ibadetleri ifa etmemizi istemiştir.yani sınav çok kolay (daha doğrusu insanın kaldırabileceği zorlukta) tek yapılması gereken biraz çalışmak etrafına bakıp müzedeki eserleri ve sanatçıyı görüp düşünmek ve ona küçük bir teşekkürde bulunmak.bunları yapana Allah güzel yaşamayı dünyada ruhunu doyurabilmeyi ve cenneti vaat ediyor.bundan daha fazlasını yapanlara da örneğin Allah yolunda iyilikleri yaymak kötülükleri yok etmek için koşturanlara da cennette daha büyük dereceler veriyor.o zaman insan daha neye surat asıyor neyi beğenmiyor Allah tan daha ne istiyor?bu cennette en korktuğumuz ölüm olgusunda bile inanan insan için bir terhis sınav maratonunun bitişi gibi güzel geliyor.

Sonuç itibariyle ha hz.adem ve havva gibi cennette yaratılmışız ha dünyada ,başlangıçta bir testten geçmemiz lazım ki iyi ve kötü ayıklansın.eğer hepimiz cennette var olsaydık nimet içinde boğulup şükürsüzlük yapan insanlar olurdu.iyi insanlar kötülük işlemeye meyilli insanlarla beraber olmak istemezdi.insan kompleks bir varlık ve her şey için test edilmeye muhtaç.

casiye-21 - Yoksa o kötülükleri işleyip duranlar, iman edip güzel ve makbul işler gerçekleştirenlere yaptığımız muameleyi, kendilerine de göstereceğimizi, hayatlarında ve ölümlerinde onları bir tutacağımızı mı sanıyorlar? Ne kötü, ne yanlış bir muhakeme!


B)Peki Neden irade ile yaratıldık;

Hud-7 -"Bu kâinatı yaratması sizden hanginizin daha güzel iş ortaya koyacağını imtihan etmek içindir."

Mülk-2 -"Hanginizin daha güzel iş ortaya koyacağını denemek için, ölümü ve hayatı yaratan O'dur."

Yunus -73- Sonra nasıl davranacağınızı görelim diye onların ardından yeryüzünde sizi onların yerine getirdik.

yaratıcı iradeye sahip bir varlık yaratmıştır.ve bu varlığın iradesi aklı olduğu için imtihana tabi tutulması gerekmektedir.o zaman Allah neden iradeye sahip bir varlık yaratmıştır sınamak içinmi?neden sınanmaktayız?
cevap:Öncelikle sınanmak için yaratılmadık irademiz olduğu için ve başarımızı ortaya koymak kendimizi göstermek için sınanıyoruz.

1) Allah (cc) kendisini gönülden (kendi iradesiyle) sevecek kullar istemiştir; çünkü Allah (cc) kendisini gönülden sevecek kendisine gönülden inanacak kullar kalpler istemiştir.bu da ancak o kalplerin iradeye akıla sahip olmalarıyla ve Allah ı görmeden ona inanmalarıyla mümkündür.Allah öyle murad buyurdu ki;bi varlık olsun benim eserlerimi görsün nimetlerimden faydalansın beni duysun ve bu varlığın aklı ve iradeside olsun yani düşünüp taşınıp karar versin.bu kararıyla bana yönelsin.yani melekler gibi beni görüpte bana inanıyor olmasın.yani beni gördüğü için, iradesi olmadığı için bana inanıyor olmasın.benim eserlerimi görüp seçim yapsın ve bana gönülden inansın.bana ben istiyorum diye inanmasın beni kendi isteğiyle sevsin.kendi iradesiyle bana yönelsin kendi iradesiyle itaat etsin beni gönülden sevsin.çünkü gerçek sevgi zorunluluktan doğan sevgi değil özgürlükten doğan insanın kendi isteğiyle sevmesinden ibaret olan sevgidir.

Rum-31 - Başka her şeyden geçerek O'na tam gönül verin,O'na karşı gelmekten sakının, namazı hakkıyla ifa edin.

Şuara-88 - O gün ki ne mal, ne mülk, ne evlat insana fayda eder. 89 - O gün insana fayda sağlayan tek şey, Allah'a teslim ettiği arı duru bir gönül olur.

Mümin-13 - Size kudret ve hikmetine dair delillerini gösteren, gökten size rızık indiren O'dur.Fakat ancak gönülden Allah'a dönen kimse düşünüp ibret alır. 14 - O halde kâfirler hoşlanmasalar da siz, ibadeti gönülden ve yalnız Allah'a yaparak O'na dua edin.

Kısaca Allah ile kul arasında korku vs bağı değil gönülden sevgi,karşılıklı rıza bağları vardır.

2) Allah,sırf kendisine olan sevgimizle hareketlerimize yön vermemizi istemiştir; Allah (cc) murat buyurdu ki; beni sevdikten sonra gene kendi iradesiyle,bana olan sevgisi,gönülden bağlılığıyla,davranışlarına yön versin, bana itaat etsin.yaptığı işleri benim rızam için yapsın.bu vesileyle ruhu maneviyatı olgunlaşsın.iradesiyle nefsini kontrol altına alsın sağlam ve erdemli insan olsun. canlılara zarar vermesin onlara iyilikte bulunsun,başına gelen olayları bana sığınarak aşsın,iyi olan bütün konularda kendini geliştirsin,yani kendi iradesiyle öyle işler yapsın ki adam gibi adam olsun.yani netice itibariyle hem bu kullarım Benim rızam için çalışıp Beni sevindirsinler hem de kendileri iyi,doğru ve mutlu olsunlar.

maide-119 "…Allah onlardan razı olmuş,onlarda Allah tan razı olmuşlardır.İşte büyük başarı ve mutluluk budur."

Yunus-14 - Sonra onların peşinden, nasıl davranacağınızı görmek için, bu dünyada onların yerine sizi geçirdik.

*Allah kullarına çalıştıkça üstün vasiflar payeler nişanlar özellikler verir.makamını derecesini yerin göğün ona duyduğu sevgiyi arttırır.insanın içinde aktifleşmemiş ve maneviyatla açılan onlarca latifelerini açarak çeşit çeşit hazlar verir.bunları elde eden kul mutlu olur.

3) İrade güzel bir nimettir ve bu nimetin karşılığı da imtihana tabi olmaktır; evet iradeliysen imtihana muhtaçsın.yaptıklarından mesulsün.peki iradesiz olmayımı isterdin?o zaman bir robottan farkın kalmazdı.işte o zaman sadece yönetilen bir makina bir araç olurdun.melek gibi olurdun.sadece emredileni yapardın.ama iradelisin ve sana teklif paketleri sunulmuş.iradeli olduğun için birçok iyi avantajın var.hayattan zevk almak gibi çeşitli yetkilere sahip olmak kendini göstermek çalışıp alın terinle kazanmak gibi.iradenle dereceni istediğin kadar yükseltmek istediğin kadar yücelmek gelişmek gibi.yani iradeli olmak güzel bir şey.o zaman gülü seviyorsan dikenine katlanacaksın.iraden varsa dünya sınavında kendini göstereceksin.herşeye rağmen imtihanda heyecanlıdır güzeldir.ne kadar kötü olabilirki.Allah insana kendini gerçekleştirme isteği ve fırsatı vermiştir.kendini gerçekleştirmek bir şeyler başarmak insan için belki de en güzel duygudur.bu duygunun yaşanacağı bu fırsatın olduğu yer de dünyadır.

zuhruf-60-Şayet yapmak isteseydik, sizin yerinize geçmek üzere melekler yaratırdık. Ama bu, Allah'ın hikmetine aykırıdır

Bakara-30 - Rabbin meleklere: "Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım" dediği vakit onlar: "Â! Oradaki nizamı bozacak ve yeryüzünü kana bulayacak bir mahlûk mu yaratacaksın? Oysa biz sana devamlı hamd, ibadet yapıp, Sen'i tenzih etmekteyiz" dediler. Allah: "Ben, sizin bilmediğiniz pek çok şey bilirim" buyurdu.

*sınav gereklidir; bunu anladıysan çektiğin dünya dertlerinin acılarının korkuların gerekli olduğunu anlarsın(bknz:Allah öyle ya da böyle acı çekmemizi mi istiyor)

ÖZET:
1.kendini tanıtmak ,bize nimet vermek için yarattı,yaratılmış olmaktan kimse mutsuz değil.kendisini sevmemiz itaat etmemiz hem bizim Ondan razı olmamız hem de O kendisinin bizden razı olacağımız güzel işler yapalım diye yarattı.
2.irade yetkisi varsa sınav gereklidir.
3.irade vererek yarattı,çünkü gönülden itaat istedi,insanın kendisini çalışarak geliştirmesini istedi,iradeli olmaktan dolayı kimse mutsuz değil.

devamı için tıkla:

facebook: islam felsefesi


mursel1
1 yıl önce - Çrş 03 Tem 2013, 01:17

Alıntı:
Bu ayeti tabii ki biliyorum, 3 yıl önce bu başlığı açtığımda ilk mesajımda da yazmıştım.
"Allah neden kendisine ibadet edilmesini istemiştir?" diye sorayım o zaman...


Allah ibadet etsinler diye yaratmıştır.

ibadet nedemektir ozaman

diye sormalıyız.

ibadeti klasik olarak islamın 5 şartına indirger klasik bilgi

ozaman işte Allah insanı niye yaratmıştır sorusuna cevap veremeyiz, hep aynı şeyleri tekrarlar dururuz.

ibadet kulluk demektir.

ayetin türkçeye eksik olarak tercümesi(tercüme hep eksiktir)

Allah insanı ve cinleri kulluk etsinler diye yaratmıştır.

ozaman kulluk etmek ne demektir.

kulluk etmek halifelik ile açıklanmalıdır.

halife ise mutlak iradenin birime verdiği özellikleri kullanarak birimin onun yerine hareket etmesidir.

yani yeryüzünde yaşayan insan ve cinnin Allahın verdiği özellikleri kullanarak onun namına hareket etmektir.

peki niye Allah bizim onun namına hareket etmemizi istiyoır

kul demek yok demektir zaten , ozaman kul işler ama aslında kul yoktur o işler.
vahdeti vücuda göre burdan sonrasını hallacı mansur açıklamıştır ama zahir ehli anlamamıştır

o yüzden zahir ehlininde olduğu yerlerde burdan sonrasına devam etmemek gerekir

çünkü burdan sonrası anlatılmaz yaşanır

herkez yaşadıklarını değişik yolla anlatır ama zahir ehli bunu küfür gibi algılar. vesselam


Alıntı:
Örneğin ben konuşan, düşünen bir robot yaparsam, bu robot da oturup düşünse :
"Yahu Allah neden beni yarattı acaba?" dese, aslında bizim bu konu başlığındaki soruyla aynı olur


sizin yaptığınız bir adem olur

ama biz HZ İNSANDAN BAHSEDİYORUZ.


En son mursel1 tarafından Çrş 03 Tem 2013, 01:23 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Gokhan Bayraktar

1 yıl önce - Çrş 03 Tem 2013, 01:20

Alıntı:
Yani sonuçta insanı yaratan direkt Allah'tır gibi düşünmek gerekmiyor.


Ancak bu islam inancina ters oluyor.

Allah herseyi bir butun olarak yaratmistir.Hersey sirasiyla ve yerli yerinde işler.Allah uzaylilari yaratip onlar da bizi imal edip yarattiysa o zaman bizim Allah`in kanunlarina ters bir teori oluşuyor.Allah ki o der ve olur!Allah`in bizi yaratmasi icin taşeron kullandigini soylemek bana gore aykiri bir düşüncedir.


orkhan
1 yıl önce - Çrş 03 Tem 2013, 03:39

Niye kulluk istesin ki? Herseyi zaten yaratmis, insanlarla niye oynasin ki? Niye direk sadece iyi insan yaratmamis, niye cehennemi yaratmis? Niye sadece cenneti degil? Kötülügü niye yaratmis? NIye sadece ahlakli ve iyi insan yaratmamis? Niye insanlarin aci çekmelerine izin vermis? Aciyi bile niye yaratmis? Aci çekmeyen insan yaratsaydi, niye yapmadi? Niye masum çocuklari deprem sayesinde acilar içinde ölmeye izin vermis? Iste gerçek sorular bunlar.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> HABERLER ve SOHBET