Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Burç

17 yıl önce - Cum 22 Ekm 2004, 08:06
[İST-E2.06] - Haliç'e Asrın Köprüsü Kurulacak



İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Taksim – Yenikapı Metrosu Haliç geçişi için, 'asrın köprüsü olmaya aday' bir köprü inşa edeceğini söyledi. İftarda, İstanbul'a ilişkin vizyon projelerini anlatan Topbaş, çalışmalarını üç ana başlıkta topladı.

Metro'nun Haliç geçişi çözülecek

Belediyenin mevcut rutin çalışmalarını daha da iyileştirerek, daha çabuk karar verebilen, meseleleri çabuk çözebilen bir sistem oluşturacaklarını söyleyen Topbaş, kent yaşamını etkileyen sorunları da, hayatı zorlaştırmadan çözmeyi hedeflediklerini belirtti. Topbaş, Taksim – Yenikapı Metro'sunun, bir türlü tamamlanamayan Haliç geçişi sorununu çözmek üzere olduklarını aktardı. Teknolojik yapısını değişik ülkelerden uzmanlarla hazırladığı Haliç üzerindeki metro köprüsünün, 'asrın köprüsü ödülü'nü alabileceğini vurguladı.

İstanbul'un simgesi olacak

İstanbul'un simgelerinden biri olacak köprüyü görmek için çok sayıda turistin geleceğini dile getien Topbaş, "Tarihten kalma birçok anıt eserlerimiz var. Bunlar kendi silüetini oluşturuyor ve bir çok esere de ilham kaynağı oluyor. Ama, sonradan kattığımız bir şeyler yok bu kentte. Londra'da bakıyorsunuz bir dönme dolap kentin simgesi haline gelmiş. Kartpostallarında, kitaplarında Londra Köprüsüyle birlikte anılıyor. Bu köprü de böyle bir proje olacak" diye konuştu.

Haydarpaşa Limanı turizme açılacak

"Çamlıca'da hepimizi rahatsız eden bir anten karmaşası var" diyen Topbaş, projelerini bazılarına da "Onları bir noktaya toplayan, kente simgesellik kazandıran bir çalışmamız var. Ayrıca, Haydarpaşa Limanı bugünkü işlevini bitirerek turizme hizmet edecek. Çok önemli ve ciddi bir yatırım olacak proje tamamlandığında sadece orada 2 yüz bin insan çalışacak. Brüksel'de, AB'ye hazırlık için bir ofis kuruyoruz. Daha önce bu süreci yaşamış kentlerin belediye başkanlarıyla birlikte çalışacağız. Beşiktaş Meydanı'nın yayalaştırılması, Taksim Trafiği'nin yeraltına alınması, Aksaray trafiğinin yeraltına alınması gibi radikal çalışmalarımız da var" şeklinde anlattı.


kaynak IBB web sitesi


Taha
17 yıl önce - Cum 22 Ekm 2004, 08:14

Wow bu haber gercekden heyecan verici. Dusundum tasindim ama koprunun nereye yapilacagini bir turlu anlayamadim. Bu kopru nereye insa edilicek, unkapani koprusunun oldugu yeremi ?

Ayrica haydarpasa limani simdiki yerinden cokdan kaldirilmaliydi. Bence haydarpasa limani icin en iyi yerin tuzla ve gebze taraflari olacagini dusunuyorum. Tabi oralar uygun olmazsa o zaman avrupa yakasinda bir yere tasinabilir. Sanirim bu limani istanbul'un gobeginden kaldirmanin tam zamani. O bosluga muthis projeler yaparlarsa istanbul yepyeni bir gorunume burunmus olur. Istanbul'lu olarak belediye baskanimizin diger calismalarindan'da memnunum. Umarim bu calismalarin ardi arkasi kesilmez ve hep boyle devam eder.


irfan x
17 yıl önce - Cum 22 Ekm 2004, 12:24

Bu haberler çok güzel, umut verici! Ama ben artık şahsen umutlananmıyorum! Çünkü yıllardır böyle şeyler söyleniyor ve bir türli gerçekleştirlemediği için inandırıcılığını kaybediyor. Biz, şunu yapıcaz, bunu yapıcaz demesinler; Buna şu zamanda başlayacağız, şu kadar sürede bitireceğiz desinler.

Alıntı:
"Çamlıca'da hepimizi rahatsız eden bir anten karmaşası var" diyen Topbaş,


evet bu doğru, ama sadece anten kargaşası mı var? 94 ten itibaren çamlıcanın günden güne nasıl kelleştiğini, sonrada bu boşluklara çarpık çurpuk yapılarınnasıl yapıldığını içimiz acıyarak seyretmedik mi?


Erdem
17 yıl önce - Cum 22 Ekm 2004, 13:14

Da Vinci'nin Haliç için tasarladığı bir köprü vardı.

Onu hayata geçirmek muhteşem olurdu.

Alıntı:
In 1502 Leonardo da Vinci did a simple drawing of a graceful bridge with a single span of 720-foot span (approximately 240-meters.) Da Vinci designed the bridge as part of a civil engineering project for Sultan Bajazet II of Constantinople (Istanbul.) The bridge was to span the Golden Horn, an inlet at the mouth of the Bosphorus River in what is now Turkey.
The Bridge was never built.

Leonardo's "Golden Horn" Bridge is a perfect "pressed-bow." Leonardo surmised correctly that the classic keystone arch could be stretched narrow and substantially widened without losing integrity by using a flared foothold, or pier, and the terrain to anchor each end of the span. It was conceived 300 years prior to its engineering principals being generally accepted. It was to be 72 feet-wide (24 meters), 1080-foot total length (360 meters) and 120 feet (40 meters) above the sea level at the highest point of the span.




Hatta Norveç'te onun küçük çapta bir kopyasını yapmışlar bile.



http://www.vebjorn-sand.com/thebridge.htm adresinde detayları görebilirsiniz.


Kerem1979

17 yıl önce - Cum 22 Ekm 2004, 13:45

Umarım Haliç projesi gerçekleştirilir.

Çamlıca'ya Torontodaki gibi verici kulesi veya onun daha ufak bir modelinden yapsalar, bütün bu vericileri orada toplasalar, bu anten kirliliğide yok olsa.



irfan x
17 yıl önce - Cum 22 Ekm 2004, 14:29

Aslında yeni yapılacak olan gökdelenlerin üstüne de anten yerleştirilebilinir. Ama dediğim gibi, ben bu projelere artık inanmıyorum

Gökçe

17 yıl önce - Cum 22 Ekm 2004, 16:10

Bu köprü iyice yılan hikayesi oldu, İrfan'ın dediği gibi kimsenin bir tarih filan verdiği de yok, sadece yapacağız, edeceğiz ... İstanbul raylı sistem projelerinde de aynı karın ağrısı var, hiç tarih verilmiyor, hedef konmadığı için de projeler uzadıkça uzuyor.

Ne yazık ki köprünün inşaası en az 2 sene sürer, başlaması da en az 1 sene desek, metro inşaatı da zaman alır filan derken bence Taksim-Yenikapı hattı en erken 5 sene sonra açılır. ( bu da en en en iyi ihtimal )


yıldırım
17 yıl önce - Cmt 23 Ekm 2004, 17:51

Bu gidişle bu hattın ne biteceği ne açılacağı var. Haliç kıyısında metro inşaatının devam ettiğine dair hiçbir iz yok. Sözde Karaköy kıyısındaki şantiye bomboş. Bitmez bu proje...

messiah_haktan

17 yıl önce - Cmt 23 Ekm 2004, 21:20

Bari tünelleri ve istasyonlari bitirsinler de tek sorun köprü kalsin.Köprü bir ay icinde insaa edilince hat hemen acilir.Ama sorun sadece köprüde degil.IBB'nin hatti biterecek kaynagi yok olsaydi o köprü haric bütün hersey bitmis olurdu.

irfan x
17 yıl önce - Cmt 23 Ekm 2004, 23:59

Aslında Taksim-Unkapanı tünel kazı ve istasyon kaba inşaatları o kadar hızlı bitti ki. Ama geldik anıtlar kuruluna takıldık ve o tüneller nerdeyse yeraltı diskosu olabilicek şekilde beklemeye başladı. Bunu yanına bir de istiklal caddesi tünelden, saraç hane istesyonuna geçiş tüneli yapıyorlar şimdi. Ne olursa olsun benim fazla umudum yok bu işlerin neticesinden...



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM