Ana Sayfa 892 bin Türkiye Fotoğrafı
Emre_Uzan
9 yıl önce - Prş 21 Ekm 2004, 12:14
İDO - Bursa Güzelyalı ile İstanbul Yenikapı arası feribot projesi


İstanbul ile Bursa'yı komşu kapısı yapacak proje için en önemli viraj dönüldü. Güzelyalı'ya yapılacak feribot iskelesinin yerini inceleyen ve çok beğenen İDO Genel Müdürü Paksoy, Başkan Şahin ile birlikte ön protokole imza koydu, "Güzelyalı, Bandırma ve Yalova gibi bir merkez, bağlantı güzergahı olacak' dedi.

Yaza yetiştirelecek...

5 trilyon liraya malolması beklenen projenin önümüzdeki yılın ortasına yetiştirilmesi hedefleniyor. İDO'nun sağlayacaği iki feribot Güzelyalı-Yenikapı arasında her gün karşılıklı olarak sefer yapacak. Paksoy, ayrıntıları haftaya İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan Topbaş ile duyuracaklarını belirtti.

-------------

Bu iskelenin çevreye zarar vereceği tartışılıyordu geçtiğimiz aylarda. Ne derece doğru bilmem ama şundan eminim ki bu proje bursa'yı istanbul'a daha da yakınlaştıracak. bilet fiyatları fazla pahallı olmasa bari.


Barış

9 yıl önce - Prş 21 Ekm 2004, 14:08

Muhteşem ve çok geç kalınmış bir yatırım...
Yalova'ya gitmek zorunda kalmayacağız artık deniz otobüsü ya da feribot için.
Hergün binlerce Bursalı İstanbul'a seyahat ediyor ve bir o kadar da İstanbullu Bursa'ya...

Acaba deniz otobüsü ile yolculuk süresi ne kadar olacak ?
Bu konuda bilgisi olan var mı ?


Barış

9 yıl önce - Prş 21 Ekm 2004, 14:29

Aradığım yanıtları fazlası ile buldum.

* * *

Feribot için imza

Büyükşehir Belediye Başkanı Hikmet Şahin, İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO) AŞ Genel Müdürü Ahmet Paksoy ile Güzelyalı-Yenikapı arabalı feribot seferleri için ön protokol imzaladı.

Başkan Şahin, 10 trilyon liraya mal olacak feribot iskelesini kendilerinin yapacağını, 2 adet feribotu ise İDO’nun sağlayacağını söyledi.



Arabalı feribot keyfi

Güzelyalı-Yenikapı arasındaki arabalı feribot seferleri için Büyükşehir Belediye Başkanı Hikmet Şahin, İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy ile ön protokol imzaladı. Büyükşehir Belediye Başkanı Hikmet Şahin, Güzelyalı-Yenikapı arasındaki arabalı feribot seferleri için İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO) İşletmesi Genel Müdürü Dr. Ahmet Paksoy ile ön protokol imzaladı.

Botanik Park'taki Beceren Restoran'da Paksoy ile bir araya gelen Başkan Şahin, 10 trilyon liraya mal olacak feribot iskelesini Büyükşehir Belediyesi'nin yapacağını, 2 adet arabalı feribotu ise İDO'nun alacağını kaydetti. İskele ihalesiyle ilgili çalışmaların önümüzdeki hafta gerçekleştirileceğinin altını çizen Şahin, feribot seferlerini 1 yıl içinde başlatmayı planladıklarını dile getirdi.

Bursa-İstanbul arası 1 saat 45 dakika olacak

İmzalanan ön protokolle, Büyükşehir Belediyesi ile İDO arasında yapılacak anlaşmanın çerçevesinin belirlendiğini vurgulayan Şahin, resmi anlaşmanın İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş ile önümüzdeki günlerde Güzelyalı'da gerçekleştirilecek törenle imzalayacaklarını ifade etti.

İDO Genel Müdürü Dr. Ahmet Paksoy ise, Güzelyalı-Yenikapı güzergahının devreye girmesiyle İDO'nun Mudanya'da bir hatta daha kavuşacağını belirtti. Feribot seferinin hizmete girmesiyle Bursa'dan İstanbul'a yaklaşık 1 saat 45 dakikada ulaşılabileceğini belirten Dr. Paksoy, feribot hareket saatlerinin ise yolcu kapasitesine göre belirleneceğini vurguladı.

80 milyon dolarlık yatırım

Güzelyalı'nın, Yalova ile Bandırma arasında kesişme noktası olduğuna işaret eden Dr. Paksoy, "Bursa'dan İstanbul'a yoğun bir yolcu akışı var. Güzelyalı-Yenikapı arası İDO'nun en verimli hatlarından biri olacak. Bu hattın açılmasıyla Yenikapı-Güzelyalı hızlı feribot seferi sayesinde Bursalılara 'araç sürmeyin, Güzelyalı'dan keyif sürün' diyebileceğiz. 80 milyon dolarlık bu yatırımın en kısa zamanda hayata geçmesi için elimizden geleni yapacağız. Bursalılar artık araç değil, keyif sürecek" diye konuştu.

Kaynak:http://bursa.turkhaber.com/main/v_story.php?owner ...y_id=53894


Mesut_istanblue
9 yıl önce - Prş 10 Şub 2005, 17:35

Alıntı:
Acaba deniz otobüsü ile yolculuk süresi ne kadar olacak ?
Bu konuda bilgisi olan var mı ?

benim tahminim bizim yazlığa 1 saat 48 dakikada ulaşacağım(3 dakka yürüme payı)


Akın Kurtoğlu

9 yıl önce - Çrş 20 Tem 2005, 17:21

"Yenikapı-Güzelyalı (Mudanya)" arasında çalıştırılacak olan 2 adet Hızlı Denizjeti alımı için, 1 hafta sonra (28 Temmuz 2005'de) İBB tarafından ihale yapılıyor:


  • İhale Konusu: Hızlı Araba Vapuru Satın Alınacaktır
  • İhale Tarih ve Saati: 28.07.2005 10:30:00
  • İlgili Müdürlük/Birim: Araç Gereç Satın Alma Müdürlüğü
  • İhale Usulü: Açık İhale
  • Niteliği ve Miktarı: 2 adet hızlı araba vapuru
  • Hizmetin Yapılacağı Yer / Teslim Yeri: İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı
  • İşin Süresi / Teslim Tarihi: Sözleşme sonrası başlanacaktır. Başlama, mallar için akreditifin banka tarafından yükleniciye tebliğ tarihidir. Mallar 360 günde 1 adet olmak üzere 480 günde CIF İstanbul Limanında teslim edilecektir.
  • Şartname Bedeli: 26.000.000,00
  • Şartname Dosyaları : hizlivapur.zip


Haydi hayırlı olsun bakalım. İnşallah ihale sürecinde herhangi bir aksama olmaz da, Denizjetleri hızlı bir şekilde filoya katılırlar.

Akın KURTOĞLU


Arda Alkaya
8 yıl önce - Çrş 04 Oca 2006, 15:36
İşte Yeni Feribotlar


Yapılan Feribot ihalesini Avustralyalı Austal Ships kazanmıştır. Austal Ships daha önce de İdo'ya Akşemseddin & Ertuğrul Gazi, Sinan Paşa & Piyale Paşa deniz otobüsleri ve Turgut Reis & Cezayirli Hasan Paşa I, Adnan Menderes & Turgut Özal hızlı feribotlarını almıştı. Yeni siparişlerle İdo dünyanın en büyük alüminyum gemi üreticisi olan Austal Ships'in en büyük müşterisi oldu.

Gemilerin isimleri henüz belli değil ama dileğim saçma sapan isimlerin verilmemesi.

Aşağıda Austal Ships'in web sayfasından aldığım tasarımlar var.


 


 

Gemilerin Özellikleri:
Length overall: 87.8 metres
Length waterline: 77.4 metres
Beam moulded: 24.0 metres
Hull depth moulded: 8.25 metres
Hull draft (maximum): 3.7 metres
Deadweight (maximum): 470 tonnes
Passengers: 1200
Crew: 16
Vehicles: 225 cars
or 126 lane metres with 158 cars
Axle loads:                                  
- centre lanes: 9 tonnes (single axle)
                          12 tonnes (dual axle)
- outer lanes: 3.5 tonnes (single axle)
Vehicle deck clear height:        
- mezzanines raised: 4.0 metres
- mezzanines lowered: 2.2 metres (below)
                                         2.0 metres (above)
Fuel (approx): 160,000 litres

PROPULSION

Main engines: 4 x MTU 20V 8000 M70R
                          4 x 7,200 kW
Propulsion: 4 x Lips 120E
Gearboxes: 4 x Reintjes VLJ 6831
Service speed: 36 knots, 90% MCR, 470 tonnes

SURVEY
Classification: Germanischer Lloyd

Bilgileri Austal Ships'in web sayfasından aldım. İsteyenler: www.austal.com a tıklasın.


Akın Kurtoğlu

8 yıl önce - Çrş 04 Oca 2006, 17:36

Alıntı:
Yeni siparişlerle İdo dünyanın en büyük alüminyum gemi üreticisi olan Austal Ships'in en büyük müşterisi oldu.

Desenize, iki büyüğün alış-verişi!...   İDO, zaten araç adedi bakımından dünya filo büyüklüğünde lider (ya da ikinci sırada, tam net bilemiyorum)... Gün geçtikçe de büyüyor... Hem de rakiplerine göre oldukça katlamalı sayılarda!...  

Akın KURTOĞLU


Emir Kula
8 yıl önce - Prş 05 Oca 2006, 19:55

Bu feribotlar Yunan Denizyolu Şirketi Hellenic Seavays'in kullandı Highspeed isimli feribot serisine benziyor.Bu feribotların resmini yüklemek isterdim ama gereksiz kalabalık yapmayalım.www.shipspotting.com adresinden search bölümünden Highspeed yazarak resimleri görebilirsiniz.

Akın Kurtoğlu

8 yıl önce - Cum 06 Oca 2006, 01:01

"Yenikapı-Güzelyalı" hattı, İstanbul'u Bursa'ya daha bir yakınlaştıracak. Giderek mesafeler kuş olmaya başlıyor yavaş yavaş... Bu yolun zahmetini, biz çocukken çekmişiz zamanında... 4.5-5 saat süren Bursa yolculukları... Şimdi, Yenikapı'dan 2 saatte Güzelyalı, oradan da 20 dakikada Bursa... Ortalama 2.5 saatte Bursa Heykel'desiniz!...  

Kimbilir, belki ileride Bursa Belediyesi BURSA-RAY'ın kuzeybatı ayağını Güzelyalı'ya kadar uzatır da, denizjetinden inenler, metroyla ulaşırlar şehrin merkezine... Kalite artar, mesafe ve zaman azalır böylece!...  

Akın KURTOĞLU


Arda Alkaya
8 yıl önce - Cum 06 Oca 2006, 01:20
Yalova-Yenikapı Feribotlarına bakım ihtiyacı


Alıntı:
süper olmuş valla bide şu yalova-yenikapı feribotlarını yenilese yada bakıma soksa kaç yıl oldu bi boya banada motorlarını yenileme gibi


Yalova-Yenikapı arasında çalışan feribotlara biraz üvey evlat gib davranıyorlar çünkü bu gemiler Bandırma hattında çalışan kardeşlerine göre daha az bakıma alınıyor. (Yiğidi öldür, hakkını yeme geçen sene bu iki feribotun leş gibi olan koltukları yenilendi.)

İlk başladığında Yalova-Yenikapı arası 45 dakika idi. Ancak şimdi bu yolculuk süresi 1 saat 15 dakikayı bile geçiyor. Bence bunun nedeni su altı kısmında biriken yosunların yaptığı ağırlık ve sürtünme kuvvetini arttırıcı etki, makinelerin eskimesi ve su jetlerinin tıkanması olabilir. (Jet tahrik sistemlerinin en büyük düşmanı deniz kirliliğidir. Öyle ki; Fjellstrand deniz otobüsleri kirlilikten jetler tıkanmasın diye pervaneli alınmıştır.)

9 yıldır aralıksız kullanılan bu feribotlar en kısa zamanda havuza alınmalı özellikler su altı kısımları ve jetleri temizlenmeli mümkünse makineleri de yenilenmeli.

Fotoğraflarda gemilerin bordalarının nasıl kirlendiğini ve suya yakın kısımlarında (özellikle burunda) yosunlaşmaları görebilirsiniz.

 

(+)



 

(+)



Ana Sayfa -> ULAŞIM