Ana Sayfa 882 bin Türkiye Fotoğrafı
cihangir_
4 yıl önce - Cum 09 Tem 2010, 19:48
Apartman Yönetmenliği ve Kat Kuralları, Bilgisi Olan?


Gurbete geleli 7 ay oldu. 5 katlı bloklardan oluşan site içerisindeyim. daha önce hiç yaşamadım sorunları yaşıyorum. önce anten yasağı şimdide yönetici her ay belirli günlerde sırayla apartman sakinlerine bahçe sulama görevi veriliyor. sulamayan 20 tl ceza ödeyecek. bu etikmi? bu gibi işler görevlinin işi değilmi? ve apartmanda haftada bir silme olayından başka gözle görülür birşey yok. çöpümüzü bizzat biz kendimiz gidip atıyoruz ve 20 tl aidat harici 6 tl temizlik ücreti ödüyoruz
daha önce apartmanlarda böyle sorunlarla karşılaşmadığımızdan yönetmelikleri prosedürleri tam olarak bilmiyoruz.


Emre Yener
4 yıl önce - Cum 09 Tem 2010, 20:23

Apartmanlar ortak kullanım alanı olduğundan anten yasağı diye birşey yoktur. burada yönetim bahçeyi ortak kullanım alanı görüyor ama çatıyı görmüyor. ayrıca bahçe sulama temizlik ve diğer apartman işleri yönetmence belirlenmiş apartman görevlilerine aitdir. apartman sakinin bahçe sulama görevi daha ne duydum ne işittim . yönetmelikte böyle bir kural yoktur ve bu yöneticinizin kendi şahsi koyduğu bir kuraldır. çöp almak gazete, ekmek.. vb şeyleri dağıtmak yine görevlinin işidir. bunlar yapılmayıp aidat ücreti alınıyorsa sorun var demektir.ortada yönetmenlikle bağdaşmayan menfaate dayanan kurallar olduğundan hakkınızı arayıp olayın üzerine giderseniz lehinize olacaktır

sedat karahallı
4 yıl önce - Cum 09 Tem 2010, 20:28

Ayda 26 Tl gibi küçük bir ücret ödüyorsunuz.
Apartman yöneticisi de çözümü işleri paylaştırmakta bulmuş.
Niye sorun yapıyorsunuz, ayda bir sulama yapsanız ölmezsiniz.
Sonuçta beraber yaşadığınız bir alan.
Ben ayda 50 TL veriyorum, ben de çöpümü kendim atıyorum.
Apartman sakinleri apartmandaki işlerin yürütülmesinden ortak sorumludurlar.


eray36
2 yıl önce - Sal 20 Eyl 2011, 18:14

Bu ay oturduğum apartmanda aidat daire başı 30 tl olarak belirlenmiş. Yöneticinin oturduğu dairenin kapısını çalıp aidatı veriyorum. Fakat bunun karşılığında yönetici herhangi bir makbuz veya belge vermiyor. Bu durum normal mi? Makbuz vermesi gerekmiyor mu? Yaşadığım apartman 16 daireli. Her katta 3 daire ve çatı katında bir daire var. Bir apartmanın asansör ve temizlik gideri toplam olarak 480 tl tutabilir mi? Çok fazla bir fiyat değil mi? Paraların nereye harcandığını da bilmiyorum. Normalde gelen elektrik ve su paralarından kat sakinlerinin de haberdar olması lazım değil mi? Harcanan paraların madde madde yazılması lazım değil mi? Oturduğum apartmanda bunlar yok. Bir de yönetici makbuz da kesmiyor. Bu durumda bana bir hak doğar mı? Aidatı vermeme veya yöneticiyi şikayet etme gibi bir hakkım olur mu? Bilgisi olanlar paylaşırsa sevinirim.

can a.
2 yıl önce - Sal 20 Eyl 2011, 18:32

Alıntı:
Makbuz vermesi gerekmiyor mu?

Makbuz vermemek suçtur.
Parayı elden vermek yerine banka hesabına yatırmanızı öneririm.

Yapacağınız diğer bir iş yazılı olarak aylık bilanço istemektir.


eray36
2 yıl önce - Sal 20 Eyl 2011, 18:44

Alıntı:
Makbuz vermemek suçtur.
Parayı elden vermek yerine banka hesabına yatırmanızı öneririm.

Yapacağınız diğer bir iş yazılı olarak bilanço istemektir.


Parayı yatırabileceğim bir hesap da yok. Bunca aydır hep elden veriyoruz. Ayrıca verdiğiniz cevap için teşekkür ederim.


kaymak
2 yıl önce - Sal 20 Eyl 2011, 19:27
Apartman yönetimi


Apartmanlarda aylık aidat oranları kat malikleri toplantısında belirlenir. Bu toplantı sonucunda yönetici yıllık işletme planı yapıp apt. içine bütün kat maliklerinin görebileceği bir yere asmak zorundadır. Sizin kurul kararınıza göre yönetici aidatları toplar ve karşılığında makbuz verir. İşletme defterini noter onayı yaptırmak ve dönem sonunda kat malıkleri toplantısında gelir gider bütün hesapları vermek zorundadır. Ayrıca her kitapçıda Apt. Yöneticisi el kitapları vardır. Böyle bir kitap satın almak hukuki açıdan haklarınızın neler olduğunu anlamak açısından son derece önemlidir.

TeoMan77
2 yıl önce - Sal 20 Eyl 2011, 19:52

Eray bey anladığım kadarıyla apartmanınızda işler pek düzenli yürümüyor, doğru düzgün toplantı vb yapıldığını ve tutanak tutulduğunu da zannetmiyorum.

Genelde bu tip sorunlar toprak sahibinin apartmanda oturduğu ve çok sayıda dairesi olduğunda ortaya çıkar. Oy çokluğu sürekli bir kişide olduğundan kararlar o kişinin istekleri doğrultusunda olur, bizim milletin toplantıya gitmeme alışkanlığı da eklenince işler böyle sarpa sarar. Eğer bu tip evde kiracıysanız uğraşamam diyorsanız taşınmanızı tavsiye ederim, zira toplantılar kağıt üstünde yapılıp kararlar alınmış işler kitaba uydurulmuştur. Kiracı olarak ev sahibinden vekalet almadığınız sürece toplantılara katılamazsınız yönetimde söz hakkınız olmaz. Durumu ev sahibinize bildirin, anlayışlı biri ise yönetici ile konuşacak ve sorunuzu çözecektir. Aidat ödememe gibi bir şansınız elbette var ardından gelecek hukuki işlerle uğraşmayı göze alıyorsanız. Bazı uyanık apartman yöneticileri kiracıların ödemedikleri aidat borclarına karşılık ev sahiplerine de icra yollarlar, bu durumda ev sahibinizle de sorun yaşayabilirsiniz.


ahmetsever
2 yıl önce - Sal 20 Eyl 2011, 20:53

Alıntı:
Apartmanlarda aylık aidat oranları kat malikleri toplantısında belirlenir. Bu toplantı sonucunda yönetici yıllık işletme planı yapıp apt. içine bütün kat maliklerinin görebileceği bir yere asmak zorundadır. Sizin kurul kararınıza göre yönetici aidatları toplar ve karşılığında makbuz verir. İşletme defterini noter onayı yaptırmak ve dönem sonunda kat malıkleri toplantısında gelir gider bütün hesapları vermek zorundadır. Ayrıca her kitapçıda Apt. Yöneticisi el kitapları vardır. Böyle bir kitap satın almak hukuki açıdan haklarınızın neler olduğunu anlamak açısından son derece önemlidir.


Apartman yönetimi ile yapılacak çok güzel özetlenmiş. Ayrıca kat malikleri toplantısında alınan kararların yazıldığı bir "Karar defteri" olur, bu defterde noter tasdiklidir, toplantıda yapılması düşünülen işlerle ilgili alınan kararlar açıkça bu deftere işlenir, maliklere imzalattırılır.

Apartmanda merkezi olarak kullanılan merdiven otomatiği/asansör elektrik sayacı, bahçe sulama için ayrı su sayacı, merkezi kalorifer sistemi gibi tek fatura ile ödeme yapılan masraflara ait fatura/fatura fotokopiside ayrıca apartmanın ilan panosuna herkesin görmesi için asılır.

Apartmanda apartman görevlisi/kapıcı çalışıyor ise bu kişiye/kişilere ait kıdem tazminatları için "bankada kıdem tazminatı hesabı açılması" için kat maliklerinin katılımı ile karar alınır ve bu karar defterine işlenerek kat maliklerinin imzası alınır daha sonra bu defterin fotokopisi ile birlikte bankaya gidilerek apartman görevlisi/kapıcı kıdem tazminatı hesabı açılır, yıllık kıdem tazminatı tutarı dairelere/aylara bölünerek toplanır ve bankaya yatırılır, daha sonra bu kıdem tazminatının bankadan çekilebilmesi için aynı şekilde karar alınır deftere işlenir/imzalanır ve karar defteri bankaya götürülüp gösterilerek para çekilebilir.

Apartman yönetici topladığı her türlü para için makbuz vermek zorundadır, ayrıca harcadığı her türlü harcama içinde fatura/fiş almak, yönetimi devrederken bu makbuz suretleri ile fatura/fiş'leri düzgün sıralı bir şekilde sonraki yönetime devretmesi gerekir. Makbuzlarda temizlik, aydınlatma gibi harcama kalemleri ile apartmana yapılan demirbaş, tamirat gibi kalemleri ayrı ayrı göstermesi gerekir.

Tabi bunları yazmak, söylemek kolay ama sonuçta apartmanda oturan insanların tamamının iyiniyetli olması gerekir, eğer iyi niyetli olmazsa yan, alt-üst dairede oturduğun komşun ile kavgamı edeceksin? mahkemelik mi olacaksın?


selen ersöz
1 yıl önce - Çrş 03 Ekm 2012, 23:40
yöneticiyi nereye şikayet edebiliriz


merkezi kömür sistemli 24 daireli bi apartmanda oturmaktayız. toplantılarda cogunlk saglanamıyor. yönetici aidatı 160 tl yapma kararı veriyor hiç kimse onaylamıyor sonrada arkadan kapıcıyla bi kagıt gönderiyor toplantıya katıldık diye imzalayın sonrada cogunluk varmış gibi gösterip istedigi kararları veriyor dogalgaza gecilcekti aynı imza işini yine yaptırdı kimsede o cogunluk imzalarını görmedi yeni kazan aldırdı kazanın bir faturası yok 16 bin tl toplatıyor kdv ödenmesin diye fatura almıyormuş 48 tane daireden en fazla 10 kişi toplntıya geliyor ondada kavga gürültü herkes birbirine ithamlarda bulunur acıkcası yönetici yardımcısı ve denetmeninin görevlerini kötüye kullandıklarını düşünüyorum nereye dilekce yazabilirim ne şekilde denetlenebilirler yasal yolu nedir dogalgaza gecebilmek için ben apartmanda imza toplayabilirmiyim?


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> HABERLER ve SOHBET