Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 21
Kaptan-ıDeryaİbrahimPaşa

14 yıl önce - Prş 22 Hzr 2006, 01:49

Kabataş-İDO paralelinde sorular var..

Daha yıllar önceden kabataş'ın bir birleşme noktası olacağının öngörüsü verilmişti.. *finiküler* 'in de bu bağlamda öngörüldüğünün söylendiğini hatırlıyorum ta şu an ki başbakan'ın İstanbul belediye başkanı olduğu zamandan..

sanırım ki karşıdan gelecek deniz araçları Kabataş ta raylı sistemlerle buluşturulacaktır.. tdi nin de ido bünyesine katılması ve tek elden yürütülme öngörüsü de bu zamanda çizilmiştir..


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Prş 22 Hzr 2006, 02:58

Elinde, Kabataş Meydanı'nın en son halini gösterir fotoğrafları olan arkadaşlar... Tramvay istasyonu ve ray çalışmalarını görebilmemiz için, bu resimlerden birkaçına ihtiyacımız vardır!... Tramvay uzatma açılışının da 29 Haziran'a yetişip yetişmeyeceğini tahmin etmek açısından...  

Akın KURTOĞLU


Rifat Behar
14 yıl önce - Prş 22 Hzr 2006, 10:16

Burası bitti. Elektrik verilebilir durumda. Sadece rötüşlar ve temizlik işleri kaldı. 29 Haziran'da tramvay da açılabilir.

Murat Kandemir
14 yıl önce - Prş 22 Hzr 2006, 14:58
Kabataş


Evet, biraz önce oradan geçtim. Tüm işler Rıfat Bey'in belirttiği gibi tamamlanmış. Herhalde bugün yarın tramvay istasyonunu açar ve birkaç gün deneme seferi yaparlar.

Bu arada setüstü tarafında asmış oldukları tabelada "füniküler" yazıyordu. İlanlarda özellikle bu kelimeyi ya da herhangi bir tanımı kullanmadıkları dikkatimi çekmişti ama demek ki resmi olarak bu isimle anılacak, yazık.


yunus erdem
14 yıl önce - Cum 23 Hzr 2006, 10:17

Fotoğraflar 22 Haziran 2006 Perşembe akşamı çekildi. İçeride fotoğraf çekerken möhendis olduğunu tahmin ettiğim bir çalışan fotoğraf çekmenin yasak olduğunu söyledi rica ettim anlayış gösterdi, bu yüzden fotoğraflar acele ile çekildi. Ayrıca karşıya geçmek için bir ido faaliyeti yoktu, 25 dk beklemem gerekiyordu, ben de ido'ya selamlarımı iletip Beşiktaş'tan geçtim.


(+)



 

(+)


Bu laleler güzel olmuş, çok canlı çok hoş, benim çok hoşuma gitti:
 

(+)



 

(+)


En son yunus erdem tarafından Cum 23 Hzr 2006, 10:24 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


yunus erdem
14 yıl önce - Cum 23 Hzr 2006, 10:19



(+)



 

(+)


Mehmet Kasım
14 yıl önce - Cum 23 Hzr 2006, 11:01
ALKŞLAR


ALKIŞLAR arkadaşımıza.en içten duygularımızla.Bravo.Medeni cesaretinden dolayı tebrikler.Bundan sonra her şantiye önndeki görevlilerle akranlık kuruyoruz onlarda insan rica edildimi kırmazlar.Ve bizim millet muhabbeti çok sever.Bi kaç bilgi verirler herhalde.

Engin

14 yıl önce - Cum 23 Hzr 2006, 18:17

bugün taksim meydanında yeni döşenen arnavut kaldırımlı meydan yeniden kazılıyordu...

fotoğrafını çektiğim büyük kazının ne için olduğunu bilmiyordu orada konuştuğum görevli ama dediğine göre diğer derin olmayan çevre kazıları çiçeklendirme ve bank montajı içinmiş. bir şeyi de planlı yapsak baştan olmazdı zaten. neyse ki dünyanın en zengin ülkesi biziz,  bak ne güzel, paramızı savuracak bir yerimiz daha var artık (!)  

 

(+)


armagan87
14 yıl önce - Cum 23 Hzr 2006, 18:26




Taksim-4'üncü Levent Metro Hattı'nı Kabataş'ta deniz ve raylı sisteme bağlayacak olan Taksim-Kabataş tramvayı, 29 haziranda devreye girecek.

Kabataş İDO iskelesi önünde yapılacak törenle hizmete alınacak sistem sayesinde Taksim-Kabataş arası 110 saniyeye inecek.

Taksim-4'üncü Levent Metro Hattı'nı Kabataş'ta deniz ve raylı sisteme bağlayan Taksim-Kabataş tramvayı (füniküler sistemi), İstiklal caddesi ile Karaköy arasında 131 yıl önce hizmete giren tarihi tünelin ardından İstanbul ve Türkiye'deki ikinci füniküler sistem olma özelliğini taşıyor.

Test sürüşü geçtiğimiz ocak ayında İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın katılımıyla gerçekleştirilen füniküler sistem hizmete alındığında, İstanbul Metrosu'nu (Taksim-4'üncü Levent Metrosu) kullanan yolcular istasyon dışına çıkmadan füniküler sisteme aktarma yapabilecek.

Ayrıca deniz yolu veya tramvay ile Kabataş'a gelen yolcular, buradan Taksim'e, Taksim'den de metro ağı ile Ayazağa veya Otogar ile Atatürk Havalimanı istikametine ulaşabilecek.

Taksim ve Kabataş olmak üzere 2 istasyondan oluşan sistemde, karşılıklı olarak halatlarla hareket eden 375 kişi kapasiteli çift vagonlu 2 araç yer alıyor.

En ekonomik sistem

Sistemin hizmete girmesiyle 544 metrelik tünelde 3 dakika sıklıklasaatte tek yönde 7 bin 500 kişi taşınacak. Yolculuk sadece 110 saniye sürecek. Yüzde 22 eğimle inşa edilen Taksim-Kabataş füniküler sistemi, bu kadar yüksek bir eğimde çalışabilecek en güvenli, yatırım ve bakım açısından en ekonomik sistem olma özelliğini taşıyor.

Yapı Merkezi-Garaventa Konsorsiyumu tarafından inşa edilen sistem için 87 bin 300 metreküp tünel kazısı yapıldı, 25 bin 400 metreküp beton ile 34 bin metrekare püskürtme beton döküldü.

Ayrıca, 4 bin 740 ton demir kullanıldı, 4 bin 550 metre fore kazık çakıldı ve 26 bin 590 metrekare su yalıtımı yapıldı. Sistemin hizmete girmesi nedeniyle düzenlenecek törene, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın da katılması bekleniyor.

Kaynak: HaberTurk


tolginho

14 yıl önce - Cum 23 Hzr 2006, 19:56

Peki Taksim-Beşiktaş Dolmuşlarını akibeti ne olacak?

TOLGA KAPROL



sayfa 21
« önceki   123 ... 20212223   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM