Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Levent
17 yıl önce - Çrş 05 Mar 2003, 15:13

Londra'da kesin daha cok araba var ben size garanti veririm.

mbasturk
15 yıl önce - Cum 09 Eyl 2005, 23:22

Merhaba,
Taksim-Kabataş hattı ne zaman bitecek bilgisi olan var mı acaba?Akşam saatlerinde Taksim'den otobüsle çıkmak en az yarım saat sürüyor.Metro hattı da Anadolu yakasına geçecekler için faydalı olmuyor.Bitirildiği zaman Kabataş'taki İDO ve şehir hatları iskelelerinden Üsküdar ve Kadıköye taşınacak yolcularla Beşiktaş trafiği rahatlayacaktır...


bulent222
15 yıl önce - Cmt 10 Eyl 2005, 17:13

Bugün Taksim'den biraz gözetledim, istasyon daha bitmemiş, işçiler çalışıyor. Raylar döşendi mi hiç bilmiyorum.

alpaslan999
15 yıl önce - Cmt 10 Eyl 2005, 18:00

Arkadaşlar , Londra'daki araba sayısını tartışmayı bırakın... Hiç önemi yok.
Londra'yı en iyi bilenin, orada en çok kalanında önemi yok. Üzmeyelim birbirimizi.
Şu metro ne zaman bitecek onu tartışalım. Topbaş bey Haziran diyordu, Hevesle bekledik bitmedi. Bir an evel bitirilmesi gerekir, Çünkü bu kış Kabataş -Fındıklı yolu tam bir keşmekeş olacak. Üstten giden tramvay'da pek işe yaramıyor zaten.
Bitsin artık bu çile...


BernaDerin
15 yıl önce - Pts 12 Eyl 2005, 10:31

hangi metro haziran dendi ,

tramvay neye göre işe yaramıyor,

karışmış biraz kavramlar ...


Başdoğan

15 yıl önce - Prş 05 Oca 2006, 20:49
Taksim-Kabataş deneme seferleri yapıldı


Alıntı:
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Taksim-Kabataş arasındaki 640 metre uzunluğunda füniküler sistemin deneme seferini yaptı.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Taksim-Kabataş arasındaki 640 metre uzunluğunda füniküler sistemin deneme seferini yaptı. Topbaş, Taksim'deki istasyonda düzenlenen törende yaptığı konuşmada, İstanbul'da trafik sorununu çözmek için karayolları ve kavşaklar başta olmak üzere ciddi çalışmalar yapıldığını, ancak İstanbul'un toplu ulaşımda dünya standartlarının çok altında bir kent olduğunu söyledi.

İstanbul'da ilk raylı sistem projesinin 1908'de Sarıyer ve Beykoz arasında yapıldığını, 1873'de de metro sayılabilecek tünel taşımacılığının dünyada ikinci olarak başlatıldığını hatırlatan Topbaş, ancak bu çalışmaların devam ettirilmemesi nedeniyle bugün raylı sistem hattının 47 kilometre ile sınırlı kaldığını bildirdi. Geçmişte yapılan tramvay raylarının daha sonra sökülerek üzerinde başka taşıma araçlarının kullanıldığını hatırlatan Topbaş, “Maalesef bu kötü bir alışkanlığımız. Bu hangi ulaşım aksının ulaşım problemini çözeceğinin netleşmediğinin ifadesidir. İstanbul bir türlü karar veremiyor” dedi.

TRAFİK SORUNUNA KÖKTEN ÇÖZÜM

Topbaş, İstanbul'un geleceğini kurtarmak adına ortaya koydukları yeni bir çalışma düzeni bulunduğunu belirterek, “Bu da İstanbulumuzun Metropoliten Planlama Merkezi'nin öngördüğü tarzda kentin ulaşım master planlarını Marmara Bölgesi ölçeğinde ele alma suretiyle bu sorunu kökten çözmeyi hedefledik” diye konuştu. İstanbul'da ulaşımın yüzde 89'unun karayolu ile yapıldığını, bu nedenle karayollarının yetersiz kaldığını anlatan Topbaş, tıkanan noktaları çözmek için 116 çözüm programı ile ciddi bir neşter vurduklarını söyledi.

Topbaş, bu kapsamda raylı sistemlere de ağırlık verdiklerini ve şu anda 57 kilometre raylı sistem inşaatının devam ettiğini belirterek, ”Başta metro olmak üzere raylı sistem hattının en az 200 kilometreye çıkarılması hedefini koyduk” dedi.

METROBUS

Topbaş, “lastik tekerlekli otobüslerle metro olan” ve ”metrobus” olarak bilinen sistemle ilgili E-5 Karayolu üzerinde Beylikdüzü-Topkapı arasında bir güzergah belirlediklerini ve burada belli bir noktada bunun deneme çalışmalarına başlayacaklarını, hazırlıkların yapıldığını bildirdi.

İETT için alınan 450 otobüsten 240'ının gümrükte olduğunu ve bayramdan önce hizmete sokacaklarını açıkladıklarını ifade eden Topbaş, ancak yetişmediğini ve bayramdan sonraya kaldığını söyledi.Kadir Topbaş, bu ay içinde ulaşım sistemleri arasında tek bilet sistemine geçerek bilet entegrasyonu yapacaklarını, böylece otobüsten inip metroya binen bir insanın aynı biletle füniküler sistemle Kabataş'a inebileceğini, hatta vapura binebileceğini kaydetti.

FÜNİKÜLER SİSTEM

Bugün de 27 Ekim 2003 tarihinde temeli atılan ve raylı sistemlerle deniz ulaşımını birbirine entegre edecek füniküler sistemin deneme seferlerinin başlatıldığını ifade eden Topbaş, şu bilgileri verdi:
“640 metre uzunluğundaki hat üzerinde araçlar, 3 dakikada bir hareket edecek ve yolculuk süresi 110 saniye olacak. Saatte çift yönde 15 bin yolcu taşınacak. Böylece Taksim-4.Levent arasında işleyen metroda yolcular yüzeye çıkmadan füniküler sisteme entegre olarak Kabataş'a, oradan da deniz ulaşımına veya tramvaya entegre olacak. Kabataş istasyonu iç tanzimi, dekorasyonu ve düzenleme çalışmaları tamamlanıyor. Mart ayında da devreye girecek.”
Topbaş, füniküler sisteminin devreye girmesiyle hem raylı sistemler arasında, hem de denizle olan entegrasyonun sağlayacağını kaydederek, şöyle konuştu:

“Ulaşım sistemlerini birbirine entegre edecek düzenlemeyi bu ay içinde uygulamaya koymayı düşünüyoruz. O zaman metronun geçtiği hat üzerinden ayrıca bir otobüs geçmeyecek. Entegrasyon sağlandığında sistem kendi içinde daha fazla akışkanlık sağlayacak. Şu anda inşaatı devam eden Yenikapı-Taksim ve 4. Levent-Ayazağa-Darüşşafaka hatlarının 3 yıl içinde tamamlanması ve Marmaray'ın da 2009'larda devreye girmesiyle doğu-batı aksındaki ulaşımda çok ciddi bir rahatlama hissedilecektir. Ayrıca Otogar-Bağcılar raylı sistem hattı inşaatı devam ediyor ve Bağcılar'dan Olimpiyat Stadı'na metro sistemini götürme çalışmalarına devam ediyoruz. Marmaray ile entegre olacak ve ilerde Sultanbeyli-Samandıra üzerinden Sabiha Gökçen Havalimanı'na uzanacak olan Üsküdar-Altunizade-Ümraniye raylı sistem hattının da projesi tamamlandı. Bu hattı da yap-işlet modeliyle inşa edeceğiz.”

Topbaş, konuşmasının ardından füniküler sistem vagonunu kendisi çalıştırarak deneme sürüşlerini başlattı.
Taksim ve Kabataş olmak üzere 2 istasyondan oluşan sistemde, karşılıklı olarak halatlarla hareket eden 375 kişi kapasiteli çift vagonlu 2 araç yer alıyor. Yüzde 22 eğimle inşa edilen Taksim-Kabataş füniküler sistemi, bu kadar yüksek bir eğimde çalışabilecek en güvenli, yatırım ve bakım açısından en ekonomik sistem olma özelliğini taşıyor. Yapı Merkezi-Garaventa Konsorsiyumu tarafından inşa edilen sistemin maliyeti, 40 milyon dolar oldu.

Kaynak: Hürriyet



umutmüh
15 yıl önce - Çrş 25 Oca 2006, 02:06

Çok saçma bişey yapıyorlar. Tek metro olur o devam edr her yere gider. Bizimki yok hafif metro tramwaya bağlanıyormuş. Yok hızlısı varmış bir yerde bağlanıyormuş. Yok funiküler olanı varmış o taksimle kabataşı bağlıyormuş. Birinden inip öbürüne bincekmişiz. Ne saçma şeyler...

Esat San
15 yıl önce - Çrş 25 Oca 2006, 09:40

Çok fazla aktarma olduğu doğru, ama açıkçası bu konuda beni tatmin edecek bir açıklama yapan kimsede bugüne kadar çıkmadı, benim bildiğim yerlerde (Türkiye dışında) en azından şehri bir uçtan bir uca kateden metrolar var doğru, bunlar şehri bir eksen şeklinde keserler, diğer metro hatlarıda bazı yerlerde aynı hatları bazı yerlerde aynı istasyonları kullanarak yolcuları şehrin diğer yerlerine götürürler, (Örn. 10.Viyana' dan şehrin merkezi St. Stephan Dome' a 1 tram 1 metro ile, Schonnbrunn' a 1 tram 2 metro ile giderseniz ve Viyana oldukça da küçük bir şehirdir) yani aktarma her yerde olan, ve kaçınılmaz bir şey, şu an için zaten raylı sistemlerimiz yetersiz olduğundan külfet gibi geliyor, İstanbul' u Levent' ten örneğin Bakırköy' e kesen bir hat tabii ki mantıklıdır yolcuyu en az aktarma ile iletir, ama şehrimizde raylı sistemler bir deniz şehri olması sebebi ile deniz entegrasyonlu düşünülüyor (en azından artık böyle) yukarıda ki kıyaslamam bu yüzden yanlış anlaşılmamalı küçük bir şehirde bile aktarma yapmak durumundasınız bunu belirtmek istedim sadece

Saygılarımla.


Semih Yaşar

15 yıl önce - Çrş 25 Oca 2006, 10:20
aktarma


Günaydın

Alıntı:
Çok saçma bişey yapıyorlar. Tek metro olur o devam edr her yere gider. Bizimki yok hafif metro tramwaya bağlanıyormuş. Yok hızlısı varmış bir yerde bağlanıyormuş. Yok funiküler olanı varmış o taksimle kabataşı bağlıyormuş. Birinden inip öbürüne bincekmişiz. Ne saçma şeyler...


Dünyadaki  bütün  büyük  metro sistemlerinde aktarma vardır. Londra  ve Paris metro  haritalarına  bakın  bazı  duraklar  çok büyük  aktarma merkezi duraklardır , ör: Euston-Londra.  Bu  duraklarda  3-4  metro hattı kesişir  ve  aktarma  için  merdiven çıkmak da dahil olmak üzere 100 metre kadar yürüyebilirsiniz  yerin altında.
Yerüstü  ulaşım  sistemlerindede  aktarma  çok sık rastlanan bir uygulamadır , tek bir bileti onaylattıktan sonra  1-1,5 saat  süreyle sayısız  tramvay ve otobüse binme hakkınız var bizdeki gibi sadece 1 aktarma hakkı ile sınırlı değil.  Ör: Amsterdam ( tabiki protikte 2 yada 3 araçtan fazlasına binmeniz  zaman açısından mümkün değil )
Bu  durumda  otobüsten  tramvaya  aktarma   yada  tramvaydan  tünel aktarma  gayet olağan bir durum , çok radikal düşünüp yeraltında Londra gibi bir metro şebekesi kurulmasını beklemek çok gerçekçi görünmüyor , eldeki imkanları azami şekilde değerlendirecek adımları  desteklemek gerekir diye düşünüyorum. Taksim  metro hattı ile
Kabataş  tramvay  hattını  Tünel ile birbirine bağlamak  çok güzel bir proje  ayrıca  akbil ile ücretsiz aktarma yapabileceğiz.

Saygılar


Başdoğan

14 yıl önce - Çrş 01 Şub 2006, 01:37
Şantiye görüntüleri


Taksim şantiyesinin son durumu:


(+)

 

(+)



Kabataş şantiyesinin son durumu:


(+)

 

(+)




sayfa 2
« önceki   123 ... 212223   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM