Ana Sayfa 915 bin Türkiye Fotoğrafı
Eskişehir Belediye Otobüsleri
« önceki   1234 ... 697071   sonraki »
Ana Sayfa -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Mecnun 26
8 yıl önce - Çrş 25 Ekm 2006, 21:00
biletler


Estram başlayana kadar Esulaş araçlarında(bunlar bayan bilet görevlileri idi) ve halk otobüslerinde biletçiler vardı Kemal Bey`in gönderdiği resimdeki gibi belediye araçlarında ise kumbara vardı buraya para atılıyordu halk otobüsü ve Esulaş olmadan önce yaklaşık 15 yıl kadar önce belediye otobüsleri için çeşitli satış noktalrından bilet alınırıd ve tramvay devreye girince otobüslerde biletçiler kalktı şimdi ESKART ve ESBİLET var Eskart `lar indirimli ve tam diye iki tane var tam bir kez alınıyor bir daha kart içine yükleme yapılıyor  indirimli ise yılda bir defa vizeleme yapılıp kullanılıyor.  Eskartı otobüsdeki ve tramvaydaki cihazdaki  işaretli yere tutuyorsunuz kredi düşüyor kredi yoksa uyarı sesi geliyor Esbilet ise yine indirimli ve tam diye satılıyor.  bunlar 1 kullanımlık bunlarıda cihazın içine sokuyorsun kredi düşünce bileti geri veriyor ve bilete tarih ve saat bilgisini yazıyor cihaz.  Eskişehir` de ulaşım pahalılandı ama aktarma imkanı var aktarmayı iyi kullanırsanız  bir bileti 3 ayrı araçta kullanma imkanınız var (1 saat içinde ve otobüsden otobüse aktarma yok ve bir tramvaydan inip arkadan gelene değil farklı yöne giden tramvaya aktarma yapabilirsiniz ya da otobüse yapabilirsiniz.)


yılmaz büktel

8 yıl önce - Prş 26 Ekm 2006, 09:24

Odunpazarı-yediler parkında iki tane karsan fiat. arkadakinin filo numarası 79 0larak okunuyor.
 

(+)


köprü başında yine bir karsan fiat, sağ tarafta ise ilk kartpostalda gördüğünüz benim 1.tip arkadaşların leyland olarak tanımladığı otobüs görülüyor.
 

(+)

devamı var, izleyin ve yorumlayın lütfen.


kuluvar

8 yıl önce - Prş 26 Ekm 2006, 14:43
Eskişehir Halk Otobüsleri


94 borda nolu, 1 Hat nolu Halk otobüsü Bademlik Son Durakta.

 

(+)



 

(+)



 

(+)


Cihat Örken
8 yıl önce - Prş 26 Ekm 2006, 21:18
Eskisehir Belediye Otobüsleri


Sayın Büktel'e nostaljik tatlar (hem sıla özlemi hem de geçmişe özlem anlamında) yaşatan fotoğrafları için teşekkür ederim. Devamını da herkes gibi ben de merak ve hevesle beklemekteyim.
  Eskişehir'e yılda 1-2 kez en çok 2 günlüğüne gidebiliyorum. Yıllardır Odunpazarı'nı gezemedim. Eskiden tüm otobüslerin hareket merkezi burasıydı. 1. fotoğrafta Alaattin Camii önünde görülen tek katlı bina otobüs işletmesinindi. Sanırım burası hareket amirliği idi. Bu binanın iki yanında da duraklar sıralanırdı. Daha ön planda görülen fıskiyeli havuzun ortasındaki heykel "Ana kalbi" adını taşır. Eskişehir'de yaşayan arkadaşlar meydanın güncel halini aynı açıdan fotoğraflayıp yollayabilirlerse çok makbule geçecek. (Odunpazarı başlığı altında meydan fotoğrafı yok sanırım)
   Bayramın son günü Eskişehir' e ancak 3 saatliğine uğrayabildim. Bu arada 316 filo numaralı eski bir 302 Mersedes otobüs gördüm. Resmi plakalı olduğuna göre büyük ihtimalle belediye otobüsü idi. Anlaşıldığı kadarıyla numaralandırma sistemi oldukça değişmiş. Çünkü hatırladığım kadarıyla Mersedes lerde en son numara 104 (114?) idi. Bu konuda da güncel durumu Eskişehir'de yaşayanlar inceleyip yazarlar herhalde.


yılmaz büktel

8 yıl önce - Cum 27 Ekm 2006, 09:01

Bugünkü resimler köprübaşından gerçi resimler otobüsler açısından pek iştah açıcı değil ama köprübaşının bir dönemki panoramasını verdikleri için yine de ilginç örnekler diye düşünüyorum.

köprübaşında leyland olarak tanımladığımız otobüsün arka bölümü görülüyor. onun sağında ana yol üzerindeki kırmızılıkta bir otobüs olsa gerek ama resmin orjinalinde de deteylar seçilemiyor.
 

(+)


yine köprübaşı. resmin sol tarafında, banka önündeki yarısı görünen araçın karsan fiat olduğu anlaşılıyor. ancak resmin ön planında, köprü üstünden orduevine doğru ilerleyen aracı tanımlamakta zorluk çekiyorum. bunun 0302 olmadığı açık, acaba bir zamanlar yapıldığı gibi bedford şasisi üzerine yapılmış 302 kasaya sahip bir araç mı diye soruyorum ama eskişehir gibi daha o zamanlar toplu alımları olan bir kentin böyle bir araç edinebileceğini sanmıyorum. öte yandan üzerinde okunamasa bile filo numarası ve reklam panoları var, bu nedenlede diğer kurumlara ait bir araç da olamaz. buyrun yorum sizin.
 

(+)



Cihat Örken
8 yıl önce - Cum 27 Ekm 2006, 10:35
Eskişehir Otobüsleri


Sayın Büktel'in yine geçmişle ilgili harika duygular uyandıran fotolarında modelini çıkartamadığı otobüs, daha önceki mesajlarımdan birisinde sözünü ettiğim Enterlere (International marka, muhtemelen yerli montaj) benziyor. Eminim sayın Büktel bu modelin de daha detaylı bir fotosunu bulup bizlere takdim edecektir.
     Sayın Tezgöçen'in 25 Ekim tarihli mesajında da 300  filo numaralı bir 302 görülüyor. Dün akşamki mesajımı yazarken de belirttiğim gibi Eskişehir'de numaralandırma sistemi oldukça değişmiş olmalı.


Behçet Uluvar

8 yıl önce - Cum 27 Ekm 2006, 13:30
Eskişehirin Mazideki Leyland Belediye Otobüsleri.


Yılmaz Büktel Hocam’ın fotograflarındaki otobüslere göre başlık Eskişehir'in Nostaljik Otobüsleri olmalıydı. Hocamın ellerine sağlık.

Doğma büyüme Eskişehir'li olduğum için bu otobüsleri çok iyi hatırlıyorum. Bunlar İngiliz yapımı Leyland Marka otobüslerdi. Uzun ve kısa olmak üzere iki tipi vardı.

27 Mayıs 1960 İhtilalinden önce Eskişehir'de burunlu tip Mercedes otobüsler (Alt mavi-üst krem) hizmet vermekteydiler. Bu Mercedeslerin ön kapıları otomatik sürgülü, arka kapıları ise otomatik katlamalı idi. Biletçi oturma yerleri yoktu, ayakta yolcular arasında dolaşarak bilet keserlerdi.

İhtilalden sonraki günlerde bu Leylandlar ithal edilerek servise alındılar. Yanılmıyorsam 6 adet uzun tip, 12 adet kısa tip alınmıştı. O tarihte 7 hat vardı, bu otobüslerin gelmesiyle hat sayısı 11 e çıkarılmıştı.

Hat No   Hattın Tanımı

    1      Odunpazarı - İstasyon

    2      Odunpazarı - Esentepe

    3      Odunpazarı - Ertuğrulgazi

    4      Odunpazarı - Muttalip Caddesi

    5      Odunpazarı - Tepebaşı

    6      Odunpazarı - Şeker Fabrikası

    7      Odunpazarı - Sanayi Çarşısı

    8      Odunpazarı - Sütlüce

    9      Odunpazarı – Osmangazi (Sümer Mah.)

   10     Odunpazarı – Erenköy

   11     Odunpazarı – Ömür

Bu Leyland otobüslerin arka kapıları otobüsün ortasındaydı. O zamana kadar otobüse binişler arka kapıdan, inişler ise ön kapıdan yapılırdı. Bu otobüslerin gelişi bu kuralıda değiştirdi. Binişler ön kapıdan inişler orta kapıdan yapılmaya başlandı. Bu şekilde biletçi kadrosunun da gereksiz olduğu ortaya çıktı ve kumbara sistemine geçilerek biletçiler kaldırıldı.

Büyük tip Leyland’ların ön arması atlama pozisyonunda ihtişamlı bir kaplandı, küçük tiplerin arması ise yavru kaplan kafası idi. Bu otobüslerin ilk gelişlerinde (orijinal hali) koltuklar 3’er  kişilik sağlı sollu monte edilmiş olup geçiş koridoru dar durumdaydı. Daha sonra sağ taraftaki koltuk sırası 2’li koltuklar ile değiştirilerek orta koridorun genişlemesi sağlanmıştı.

Büyük tip Leyland’ların vites kolları joystik gibi çok kısa ve kanallı bir yapıya sahip otomatik idi. Debriyaj yoktu bu büyük tiplerde. Küçük tipler ise normal vitese sahiptiler.

Şoför mahallinin üstünde bulunan DURACAK yazısının ışığının yakılması sağlı sollu gerili kabloları çekme ile yapılırdı. Bu çekme kabloları sağ ve sol pencere üzerlerinde bulunurdu otobüsün en arka koltuğundan dahi kolaylıkla erişilebilirdi..

Hey gidi günler hey…


En son Behçet Uluvar tarafından Cum 27 Ekm 2006, 23:45 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


yılmaz büktel

8 yıl önce - Pts 30 Ekm 2006, 10:27

bugün son kartpostalları yüklüyorum sonrasında eskişehirde kendi çektiğim siyah-beyazlar var.

bugünkü otobüslerimizin ikiside köprü başında, ikincideki bina orduevi biliyorum ama birinciyi bilmiyorum.otobüslerimiz o302 mersedesler. mavi renkliler ve kısa kasalar.

 

(+)




 

(+)


güler
8 yıl önce - Pts 30 Ekm 2006, 21:15

birinci şimdiki porsuk ticaretin binsı sakarya cd.girişinde

Cihat Örken
8 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 13:54
Leyland güzellemesi


Behçet Bey'in ayrıntılı Leyland yazısı, eski anıları tüm renkleri ile gözlerimin önünde  canlandırdı. Unutup gittiğim pek çok özelliği (özellikle arma ile ilgili olanları) sayesinde tekrar hatırladım.  Eline sağlık. Teşekkürler.
  Ancak bazı ayrıntılar konusunda tereddütlüyüm. Örneğin Leylandlarda da ayakta dolaşan biletçi vardı. (En azından 1971 yılında Eskişehir'e taşındığımızda tüm otobüslerde - Leylandlar dahil- biletçiler vardı. Daha öncesi nasıldı bilemeyeceğim).
   "Duracak" yazısını da hatırlayamadım. Benim hatırladığım; teli çekince şoför mahallinde zil veya ufak bir çan çalardı.  Hatırladığım kadarıyla "duracak" yazısı ve para kumbarası ilk kez Yılmaz Bey'in fotolarını yolladığı mavi Mercedeslerde  kullanıldı.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM